Strona 1 z 2
SU-LK3
: 14 lip 2012, 16:38
autor: Sulkyrider
Zaczynam.
Główne podzespoły mam.
Skrzynia 126p - bedzie miała odwrócony dyfer, zblokowany mechanizm róznicowy, zamiast półosi wyprowadzony napęd na koło łańcuchowe.
Przednie zawieszenie od Mercedesa Kaczki (jeszcze nie mam w garazu, ale już mam nagrane)
Skrzynia będzie ożeniona z silnikiem Tico.
Silnik kupiłem wczoraj, a własciwie całe Tico, w stanie lepszym nawet niż to którym jeżdżę, więc to "nowe" bedzie porobione a to którym jeżdżę obecnie pójdzie na dawcę.
To ma być moja przedostatnia maszyna, mam zamiar w nią włożyć dużo serca, ma wygladać tak jak sobie wymarzyłem, więc jest to projekt długoterminowy - nic na szybko, wszystko pomału ale zgodnie z moim planem.
To będzie rewers, ale nie będzie wzorowany na żadnym istniejącym, koncepcja jest znacznie odbiegająca od tego, co już istnieje:)
Re: SU-LK3
: 14 lip 2012, 22:37
autor: mechanior
Widzę Sulki że gryzie cię jakiś newdizajnerski pojazd, ja z czymś podobnym startuję późna jesienią, silnik już mam, audi 2.0 td z 84 roku, więc wielopaliwowy, i pojazd ma być całoroczny, powodzenia Sulki z projektem

Re: SU-LK3
: 14 lip 2012, 23:20
autor: Sulkyrider
Następna po tej ma być całoroczna.
Re: SU-LK3
: 14 lip 2012, 23:37
autor: mechanior
Ja chcę zrobić kabinę jakby dokładaną do całego pojazdu i otwierana jak w myśliwcach.
Re: SU-LK3
: 14 lip 2012, 23:51
autor: yunkers
Sulky, a dlaczego nie weźmiesz jakiejś pięciobiegowej skrzyni?
Re: SU-LK3
: 14 lip 2012, 23:53
autor: Sulkyrider
mechanior pisze:Ja chcę zrobić kabinę jakby dokładaną do całego pojazdu i otwierana jak w myśliwcach.
Ty już lepiej nic nie mów, a tym bardziej nie rób.
A tak poważnie, to myślałem całkiem podobnie, ale miałem 2 projekty, wahałem się który najpierw, ale teraz już poczyniłem kroki do tego co robię, to potrwa troche, więc pewnie zdążysz nawet skończyc swój. Jak będzie za bardzo po mojej myśli, to... kurwa mać, nie zdziwię się
Jeśli skończę to co teraz robię i będe jeszcze żył, to robię rewersa z karoserią i ogrzewaniem i z 4 kół rezygnuję całkiem.
Re: SU-LK3
: 14 lip 2012, 23:56
autor: Sulkyrider
junkers pisze:Sulky, a dlaczego nie weźmiesz jakiejś pięciobiegowej skrzyni?
Bo nie nawinęło mi się nic, co było by w takim układzie jak maluch. Jak mi się nie nawinie w ciągu miesiąca, to robię na tym co mam.
Re: SU-LK3
: 14 lip 2012, 23:57
autor: yunkers
Sulkyrider pisze:junkers pisze:Sulky, a dlaczego nie weźmiesz jakiejś pięciobiegowej skrzyni?
Bo nie nawinęło mi się nic, co było by w takim układzie jak maluch. Jak mi się nie nawinie w ciągu miesiąca, to robię na tym co mam.
obejrzyj z alfy 33
Re: SU-LK3
: 15 lip 2012, 00:16
autor: Sulkyrider
Obejrzałem. Faktycznie, podeszła by. Ale maluchową mam

Re: SU-LK3
: 15 lip 2012, 01:08
autor: Sulkyrider
Przemyslałem.
Posprawdzałem przełożenia maluchowej i oryginalnej od tico (są zblizone)
Po co mi 5 biegów w trajce? Namacham się tylko niepotrzebnie.
W maluchowej trajce używam głównie biegów 2 i 4, rzadziej 3, czyli teoretycznie nawet 3 biegi by wystarczyły, a jak się uprzeć to 2.
Maluchowa skrzynia ma całkowite przełożenia 1-4 podobnie jak tico 1-4. Biorąc pod uwagę, że koło napedowe będę miał większe, poza tym przekładnia łańcuchowa daje mi szerokie możliwości zmiany przełożenia - te 4 biegi w zupełności wystarczą.
Tak przynajmniej mi się wydaje.
Zaokrąglone przełożenia:
bieg - tico - kaszel
1 - 16,276 - 15,843
2 - 9,421 -10,071
3 - 6,066 - 6,337
4 - 4,139 - 4,246
5 - 3,568
Jeśli tylko dam koło na tył o obwodzie większym o około 20% niż maluch, to na 4 biegu mam takie przełożenie jak w tico na 5, a i tak z 2 biegu spokojnie ruszę, chociaż jedynka w tym momencie przestaje być niepotrzebna.
Po przemysleniach dochodzę do wniosku, że nie dlatego chcę maluchowa skrzynię, że jest tania, tylko dlatego, że mi idealnie pasuje

Re: SU-LK3
: 15 lip 2012, 02:19
autor: budyn
Sulkyrider pisze:Następna po tej ma być całoroczna.
Czyli cos takiego+daszek

Re: SU-LK3
: 15 lip 2012, 05:22
autor: Sulkyrider
Powiedz cwaniaku co to jest.
Re: SU-LK3
: 15 lip 2012, 09:11
autor: winda
Budyń, zajebiste! co to?
Re: SU-LK3
: 15 lip 2012, 09:34
autor: Czarek-trike
dobre na zimę, jak by się tym rozpędzić i wjeżdżać w zaspy to będzie jak pług

Re: SU-LK3
: 15 lip 2012, 09:56
autor: stanley68a
To jest konstrukcja z Komar3 chyba widzialem podobna !

Re: SU-LK3
: 15 lip 2012, 10:43
autor: budyn
Re: SU-LK3
: 15 lip 2012, 10:48
autor: Czarek-trike
Re: SU-LK3
: 15 lip 2012, 10:57
autor: yunkers
Sulkyrider pisze:Obejrzałem. Faktycznie, podeszła by. Ale maluchową mam

chodziło mi bardziej o to żeby się z dyfrem nie bawić, alfa 3 , audi 80 miały skrzynie które do kierunku ustawienie pasują bez obracania dyfra, a że mają pięć biegów to tylko zaleta

Re: SU-LK3
: 15 lip 2012, 19:54
autor: winda
stanley68a pisze:To jest konstrukcja z Komar3 chyba widzialem podobna !

ja tam nie znam Komara na zawieszeniu suwakowym z tyłu

Re: SU-LK3
: 15 lip 2012, 20:16
autor: Sulkyrider
To jest pojazd, który stoi we Francji w jakimś muzeum i nikt nie wie co to jest.
Re: SU-LK3
: 15 lip 2012, 21:48
autor: mechanior
To tak samo jak za 50 lat ktoś wyciągnie barona od Sulkiego z jakiejś stodoły i zgraja inżynierów będzie się głowić, co za marka i producent.

Re: SU-LK3
: 15 lip 2012, 22:48
autor: Sulkyrider
mechanior pisze:To tak samo jak za 50 lat ktoś wyciągnie barona od Sulkiego z jakiejś stodoły i zgraja inżynierów będzie się głowić, co za marka i producent.

Wejdą na e-trike i znajdą.
Re: SU-LK3
: 15 lip 2012, 23:13
autor: Wiktor
to dorob mu wlasną tabliczke znamionową z datą produkcji 1928r
Re: SU-LK3
: 16 lip 2012, 00:00
autor: budyn
Sulkyrider pisze:To jest pojazd, który stoi we Francji w jakimś muzeum i nikt nie wie co to jest.
Tyle to i ja wiem Cwaniaku

Re: SU-LK3
: 21 sie 2013, 22:28
autor: seta
Tak sobie grzebałem i znalazłem ten temat. Sulk pokarz co wyrzeźbiłeś
