Strona 1 z 2

Trajka ciezko skreca- pomóżcie

: 15 kwie 2009, 20:16
autor: pawelkrosno
Witam szanownych forumowiczów:) mam taki problem wykonałem trajeczke na maluszku i pojawiła sie komplikacja. Jadac na wprost jest wszystko w poządku prowadzi sie idealnie i jazda 100 na godz nie sprawia problemów ale zakrety i łuki to masakra niechyce skercać tylko dalej by na wprost jechała takze totalna walka ze stalą:(skret jest mozliwy dopiero przy predkości 50 60 na gpodz i jeszcze trza je pohylać pomóżcie i poradzcie co z tym zrobić bo sezon dopiero sie zaczyna i jest jeszcze czas na przerubke

: 15 kwie 2009, 20:22
autor: Czarek-trike
Po pierwsze ZAPRASZAM DO POWITALNI :grin:
Po drugie ZACHĘCAM DO UZUPEŁNIENIE PROFILU


Ten przodzik to nie jest przypadkiem za letkyy?

: 15 kwie 2009, 20:30
autor: pawelkrosno
sorrki jestem tu nowy i jeszcze nieznam "klimatu":) dzieki za rady aaaaa pzodzik hyba niejest zalekki a pohodzi od cbx 750

pozdrawiam:)

: 15 kwie 2009, 21:01
autor: Cicholc
Ile ona ma długości ? bo wydaje się strasznie długa przynajmniej przód ramy?
Moja ma przeszło 3m i prowadzi się miło nawet w zakrętach :mrgreen:

: 15 kwie 2009, 21:10
autor: pawelkrosno
Witeczka :) rozstaw osi wynosi 215 cm wiedz wydaje mi sie ze z dlugością nieprzesadziłem

: 15 kwie 2009, 21:24
autor: Czarek-trike
Spróbuj dociążyć przód.

: 15 kwie 2009, 21:30
autor: pawelkrosno
prubowałem jezdziłem ze ztalową plytką z pzodu o masie jakieś 30 kg i kiha moze coś z kątem głuwki jest nie tak ?? wsumie nawet niewiem ile on wynosi:P ale starałem sie go dobrać majac na wzór japońskie motóry ( bo przeciez trajki z takimi przodkami też hulają) jak narazie to mnie to troche wkur....

: 15 kwie 2009, 21:31
autor: Czarek-trike
Ale jakbyś miał mały kąt główki to była by zaaajebiście zwrotna? (jeśli się myle to niech mnie ktoś poprawi)

: 15 kwie 2009, 21:41
autor: pawelkrosno
wlaśnie tez tak dumam teoretycznie jak przod był by pionowo to skrecało by sie najlepiej ale kurde hyba nietedy droga bo jeszcze takiego chopperka niewidziałem:P mam wielką nadzieje ze ktoś coś poradzi

: 15 kwie 2009, 21:44
autor: pawelkrosno
dobra czas na legowisko pozdrawiam i dobranoc

: 15 kwie 2009, 22:02
autor: TOSZON
a moze chodzi o kąt wyprzedenia geometri przedniego widelca... dla motocykli wynosi 4" do 6"

taki obrazek o co biega...

http://rawge.bravepages.com/minichopper ... trail1.jpg

: 15 kwie 2009, 22:08
autor: Lipa
pawelkrosno pisze:wlaśnie tez tak dumam teoretycznie jak przod był by pionowo to skrecało by sie najlepiej ale kurde hyba nietedy droga bo jeszcze takiego chopperka niewidziałem:P mam wielką nadzieje ze ktoś coś poradzi
lepiej skręcałoby się ... w motocyklu / i to też do czasu/ jeżeli kąt byłby za mały -motocykl by sie przewrócił.

jak na moje.. cały majdan, który masz za główka ramy, i który pcha całość do przodu bardzo kompensuje wychył kierownicy. tylna oś uniemożliwia przechył motocykla - udaje Ci się to wtedy, kiedy jak napisałeś - przechylasz się na jedna stronę. Przy wiekszych prędkościach najzwyczajniej nie jesteś w stanie / nie masz dość siły / zakręcić. Pomyśl o zmianie nachylenia kąta główki ramy /zwiększ kąt/ tylko nie przesadź ...przy tak krótkim widelcu i zbyt dużym kącie sytuacja może odwrócić się o 180 stopni - lekko skręcisz kierownicę a traja sama dobije ci ją maksymalnie do skrętu. Będziesz miał kopoty z wyprostowaniem - zmieni się środek ciężkości

: 15 kwie 2009, 22:14
autor: Czarek-trike
Lipa pisze: Będziesz miał kopoty z wyprostowaniem
Na to akurat jest rada- siłowniki np od tylnej klapy samochodu :mrgreen:

: 15 kwie 2009, 22:27
autor: Luksky
Kąt głowki troche nie teges. Maszyna widze dość potęzna - ładna. Przednie koło do przodu i będzie gitara, kwestia jedynie dogrania samego kąta pochylenia główki, gdyz jak dobrze to wykonasz to spokojnie bedzie mozna puścić kierownice podczas jazdy.

: 15 kwie 2009, 22:37
autor: Wiktor
moja traja tez ciezko skreca
na poczatek usunąłem stabilizator
po drugie zrobilem sobie polki w ksztalcie trojkata:
http://www.alonzoo.pl.tl/Trike-p%F3%26% ... a41288296d
bo do tej pory mialem proste
kat kola mam duzy i opone 190 szerokosci
mysle ze ewentualnie wezsza opona moze pomoc
zobaczymy co sie okaze bo jeszcze kierownicy nie mam :roll: :roll:
czekam na walek odpowiedni.

: 16 kwie 2009, 07:29
autor: pawelkrosno
witam kolegów serdeczne dzieki za rady i mam jeszcze takie pytanie do Was jezeli chodzi o kąt główki ramy to jaki zalecali byście tak zeby nieprzesadzić?? i zeby w poządku było z geometriią. a jezeli chodzi o pulki to są w kształcie trójkątaz przesunieciem osi mostka(tej fifki co w główke wlazi) wzgledem lag o jakieś 5 cm. dobra ide do roboty pozdrawiam

: 16 kwie 2009, 10:29
autor: 3oo
http://e-trike.pl/

Wejdź i na pierwszej stronie znajdziesz odnośnik do rysunków :)

: 16 kwie 2009, 18:02
autor: pawelkrosno
mam prośbe jak moglibyście napisać jakie macie kąty główki ramy(wzgledem pionu:))
i jak sie Wasza treajeczka z takim kątem prowadzi bede niezmiernie wdzieczny bo juz knuje plan na przerubke przodu ramy tylko brakuje mi pomysłu wlaśnie na kąt
pozdrawiam i dziekuje z góry

: 16 kwie 2009, 20:59
autor: Cicholc
Wzglendem dolnego elementu kołyski ramy mam równe 90stopni to więc wedłuk pionu 45stopni i mam zawieszenie typu springer o długości lagi 130cmwięc koło u mnie raczej się wykłada na boki ale jest ok :mrgreen:

: 16 kwie 2009, 22:12
autor: pawelkrosno
dzieki za info :) niewiem jak to sie ma do zawiehy teleskopowej??mam prośbe do Luka jak móglby w wolnej chwili podesłąć mi ten wzór na kąt główki o którym wspominał w innym temacie bede zajebiście wdzieczny:) pozdrawiam wszystkich

: 17 kwie 2009, 16:32
autor: TOSZON
http://images42.fotosik.pl/101/f2fbb98a3bb9b018med.jpg

kąt wyprzedzenia... musisz przenieść swój widelec na rysunek i ustawić go tak a by kąt wyprzedzenia wynosił od 10 do 15 cm, (ciągniesz linie pionową od środka koła do podłoża i drugą linie ciągniesz jako przedłużenie główki ramy, róznica odległości na podłożu pomiedzy tymi liniami wyznacza kąt wyprzedzenia tak jak na tym rysunku) wtedy nie ma bata musi skręcać, wtedy zmierzysz kąt główki względem pionu i groooo:)

: 17 kwie 2009, 20:01
autor: Luksky
o własnie TOSZON, bardzo łądny rysunek. Jeżeli jest dobrze dobrany i nie ma przesady z przednim kołem do przodu :) to mozna swobodnie puscic kierownicę podczas jazdy. Próbowałem :)

: 17 kwie 2009, 20:41
autor: pawelkrosno
witam Luk czy otym rysunku wspominałeś?? taki dobór kąta w tycz granicach ma zalatwić sprawe??
pozdrawiam

: 17 kwie 2009, 20:49
autor: TOSZON
tylko ja nie daje sobie palca uciąć że taki kąt przypada dla trajek...

dla rowerów przypada od 2 do 4", dla motocykli 4 do 6", a dla trajek? podejżewam że tak samo jak dla motocykli...

pzdr:)

: 17 kwie 2009, 21:43
autor: Luksky
Napisz PW do KOWALa, u niego ten rysunek jest wyryty na ścianie warsztatu. dwa lata temu rysował go mi :) na ścianie :) W kazdym razie pamiętam że była zależnośc jeszcze odległości osi koła od osi głowki, w zasadzie im dalej koło tym lżej sie skręca az do pewnego momentu kiedy zaczyna sie robić odwrotnie.