Trajka Tomka

W tym dziale przedstawiamy przebieg budowy swojej trajki.
Szefciu
Member
Member
Posty: 1062
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: Szefciu »

POd kanapą będzie tylko aku. Musze miec tam prześwit do intercoolera i chlodnicy
Czarek-trike
Posty: 9308
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: Czarek-trike »

Robisz do tego jakąś karoserie?
Jeśli tak to pomyśl jakbyś wyprowadził kominy, aby ją podnieść, bez demontażu kominów.

U mnie np karoseria w pewnym stopniu wymusiła taki wydech jaki jest na fotach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
Awatar użytkownika
koper937
Posty: 328
Rejestracja: 09 sie 2012, 00:28
Lokalizacja: kołczygłowy
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: koper937 »

czyli pozostaje ci Szefciu zrobic normalny zbiornik na ramie kup od jakiegos choppera i przerób nie będzie miał jakiejś dużej pojemności ale lpepsze to niż zbiornik nad silnikiem
Szefciu
Member
Member
Posty: 1062
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: Szefciu »

Czarku. Karoseria ma być. Na zdjęciu tyłu widać, że fotel pasażera i oparcie kierowcy podnoszą sie do góry. Tylna rura jest osią obrotu. Karoserie chcę podzielić na dwie części otwierane w kierunku fotela ( jak maski w starych samochodach) albo drzwi w SLR. Do rozwiązania pozostaje kwestia zasłonięcia tyłu.

Co do zbiornika przyszedł mi do głowy płaski zbiornik z tyłu nad wygieta belką ( ktos kiedys pokazywał taki kupiony w "garbusowym"
Awatar użytkownika
andrzejqs
Posty: 1880
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: andrzejqs »

koper937 pisze:czyli pozostaje ci Szefciu zrobic normalny zbiornik na ramie kup od jakiegos choppera i przerób nie będzie miał jakiejś dużej pojemności ale lpepsze to niż zbiornik nad silnikiem

a co zrobi z pompą paliwa bo pewnie elektryczna jest :?:

no Szefciu idzie ci to :D :D :shock:
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
Szefciu
Member
Member
Posty: 1062
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: Szefciu »

andrzejqs pisze:
koper937 pisze:czyli pozostaje ci Szefciu zrobic normalny zbiornik na ramie kup od jakiegos choppera i przerób nie będzie miał jakiejś dużej pojemności ale lpepsze to niż zbiornik nad silnikiem

a co zrobi z pompą paliwa bo pewnie elektryczna jest :?:

no Szefciu idzie ci to :D :D :shock:
staram się w miarę możliwości czasowych i finansowych.
nie mam żadnej pompy paliwa, wtryskowa sama zasysa. odpalałem na paliwie ze słoika:)
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14836
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: winda »

no fajnie :D
musze wpaśc na inspekcję
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Szefciu
Member
Member
Posty: 1062
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: Szefciu »

Po kilku dniach siedzenia w garażu, dzisiaj wreszcie udało mi sie postawić z powrotem traje na 3 kolach. Lagi i cały przedni zawias malowane proszkowo na czarny mat, chromowane amorki chyba od etz, półki polerowane alu.

Brakuje mi konceptu na kierownicę, musi być dosyć dluga
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14836
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: winda »

ten przedni wahacz jeszcze siadzie pod ciężarem?
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: Sulkyrider »

winda pisze:ten przedni wahacz jeszcze siadzie pod ciężarem?
Dobre pytanie Winda.
Szefciu, nie będzie pracował ten wahacz, jeśli w pozycji "dzień dobry" nie będzie już lekko ugięty.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Szefciu
Member
Member
Posty: 1062
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: Szefciu »

On tylko tak wyglada. W tej chwili przod nie jest jeszcze calkowicie dociazony, ja tez swoje waze. Poza tym trzeba wziasc pod uwage, ze tyl podniesie sie o ok 8 cm a wtedy wachacz powinien byc lekko ugiety do dolu. Tak przynajmniej na wczesniejszych przymiarkach to wygladalo.
kolo zostawic w tym brzydkim kolorze? Zrobic czarny mat, czy pod kolor karoserii?
Szefciu
Member
Member
Posty: 1062
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: Szefciu »

Takie pytanie mam. Potrzebuje niedrogiej ze wskazaniem bardzo niedrogiej lampy przedniej. Musi jednak dawac wystarczajaco swiatla do jazdy w nocy i miec homologacje coby diagnosta sie nie czepial przy rejestracji. Znalazlem reflektry do ursusa, ale mocowane sa poziomo i bede potrzebowal pary ( na motocykl trojkolowy moge miec dwa reflektory? ) ktos zakladal tarktorowe? Daja wystarczajaco swiatla?
A moze jakies motocyklowe ( jawa, MZ) ?
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: Sulkyrider »

Szefciu pisze:Takie pytanie mam. Potrzebuje niedrogiej ze wskazaniem bardzo niedrogiej lampy przedniej. Musi jednak dawac wystarczajaco swiatla do jazdy w nocy i miec homologacje coby diagnosta sie nie czepial przy rejestracji. Znalazlem reflektry do ursusa, ale mocowane sa poziomo i bede potrzebowal pary ( na motocykl trojkolowy moge miec dwa reflektory? ) ktos zakladal tarktorowe? Daja wystarczajaco swiatla?
A moze jakies motocyklowe ( jawa, MZ) ?
W traktorowej bez problemu obróciłem lustro z kloszem względem obudowy. Świecenie zależy od żarówy.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
mechanior
Member
Member
Posty: 2143
Rejestracja: 24 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Ornontowice
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: mechanior »

Szefciu, ten przodek ci się coś ugina, widzę że masz podobny jak u mnie, tyle że u mnie jest ciężki silnik z przodu, i sam lekki też nie jestem.
Mówić nie myśląc, to tak jak strzelać nie celując.
Szefciu
Member
Member
Posty: 1062
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: Szefciu »

mechanior pisze:Szefciu, ten przodek ci się coś ugina, widzę że masz podobny jak u mnie, tyle że u mnie jest ciężki silnik z przodu, i sam lekki też nie jestem.
Jesli to pytanie, to tak ugina sie, stawalem na ramie i moglem nim pobujac. Cudow nie ma, amorki ustawione najbardziej miekko zlozyly sie mocno, ale ruch jeszcze maja. Mam bardzo krotkie ramie wachacz(140mm) i duze sily dzialaja na amor. W tej hwili wyprzedzenie mam na ok 115 mm, jezeli bedzie sie zle prowadzic, to wydluze ramie wachacz odciazajac jednoczesnie amortyzator, ale to wyjdzie jak wreszcie wyjade.

Sulky, w tych lampach co wybralem mozna wsadzic H4 55/60 mam nadziej ze wystarczy.

czy przy rejestracji na moto musze miec jedna lampe, czy moze byc dwie obok siebie, najwyzje jedna niepodlaczona?
Awatar użytkownika
mechanior
Member
Member
Posty: 2143
Rejestracja: 24 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Ornontowice
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: mechanior »

Jak pracuje to spoko, lampa wystarczy ci jedna do przeglądu, ja mam jedna i nie był problemu. Nie podłączonej lampy nie wieszaj bo się przyczepią że niesprawna.
Mówić nie myśląc, to tak jak strzelać nie celując.
rob_bull
Posty: 816
Rejestracja: 07 sty 2010, 12:34
Lokalizacja: Osięciny
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: rob_bull »

prawidłowo motocykl trzykołowy powinien mieć dwie lampy :wink:
Zasada nr 1: nie ma kurwa zasady!

Rob_Bull ;)
Szefciu
Member
Member
Posty: 1062
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: Szefciu »

Taki łysy mi troche ten przód wyszedł, dojdzie lama jakieś halogeny, kierunki i może sie zapełni.
Chciałem w końcach rury na której będą lampy zamontować kierunkowskazy ( takie jak w kierownice sie montuje) ale nikt nie pisze że maja homologację, a wole nie drażnić niepotrzebnie diagnosty przy rejestracji.
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14836
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: winda »

Kasi miał jakies żródlo fajnych, tanich lamp. pisz do niego
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
andrzejqs
Posty: 1880
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: andrzejqs »

ja bym zawiesił jedną dla zmyły jako motocykl dasz dwie to będą kombinować z wymiarami "nie bliżej niż 60 cm od siebie i nie
dalej, niż 40 cm od maksymalnego obrysu pojazdu"
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
Szefciu
Member
Member
Posty: 1062
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: Szefciu »

andrzejqs pisze:ja bym zawiesił jedną dla zmyły jako motocykl dasz dwie to będą kombinować z wymiarami "nie bliżej niż 60 cm od siebie i nie
dalej, niż 40 cm od maksymalnego obrysu pojazdu"
Chce rejestrowac jako motocykl, dam jedna lampe centralnie, doloze potem halogeny. Obawiam sie, ze jedna lampa bedzie dawala zbyt malo swiatla w nocy.
Awatar użytkownika
andrzejqs
Posty: 1880
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: andrzejqs »

najlepiej zrób dwa zestawy na kostkę jeden do przeglądów a drugi do jazdy
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
Szefciu
Member
Member
Posty: 1062
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: Szefciu »

Jak widzicie na zdjęciach traja stoi przed domem i tylko tam moge w tej chwili przy niej dłubać. Zanim spadł śnieg udało mi się zamontować błotniki na tył i wspawać płytę pod aku.
Jak będę miał więcej czasu to odkopie ją spod sniegu i fotki zrobie z postępów.
Cały czas zastanawiam się nad nieszczęsnym wydechem, wynalazłem na alledrogo tłumiki rurowe. Stosował to ktoś? sztuka wychodzi w granicach 60 pln. Wolałbym zrobić z jakiejś nierdzewki, ale za te pieniądze to niemożliwe. Muszą być w miarę ciche tak żeby diagnosty niepotrzebnie nie drażnić. Co do wyglądu to jeśli zostanie trochę kasy zawsze mogę kupić większą rurę i je w środek wsadzić.
Zostało mi tez dwa identyczne katalizatory, może je zastosować jako tłumiki? Ma to sens?
Nie chce eksperymentować, bo nie mam na to czasu i pieniędzy, rozwiązanie musi być skuteczne.
U_i_U
tak mniej więcej ma wyglądać mój wydech "U" to tłumiki/katalizatory, "_" to łączniki elastyczne, "i" to wyjście z turbiny i trójnik . Wszystko musi byc praktycznie w jednej płaszczyźnie, do tego może mieć 120 cm szerokości maksymalnie.
podpowiedzcie cos bo juz mi zabrakło pomysłów
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10882
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: Rob_trike »

ja zastosowałem 2 szt - pięknie zbasowało i wyciszyło w miarę v6
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Szefciu
Member
Member
Posty: 1062
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Trajka Tomka

Post autor: Szefciu »

Rob_trike pisze:ja zastosowałem 2 szt - pięknie zbasowało i wyciszyło w miarę v6
Te rurowe zalozyles tak?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość