Strona 1 z 1

Wyważanie wału korbowego

: 11 kwie 2012, 20:43
autor: ManiekTDM
Hej ,

remontuję silnik garba ( który wcześniej był motopompą :) ) , i który docelowo będzie hulał w rusku z koszem.
Kupiłem nowe koło zamachowe ( starego nie było ) , przerobiłem je pod skrzynię dniepra . Teraz zdało by się wyważyć co nieco . Koło pasowe też zmienione na inne.
Tu pytanko : czy wystarczy że wyważę same koło zamachowe czy szarpać się na wyważenie całego zestawu wał + koła ??
Tutaj : http://www.schenck-rotec.pl/products/index.php chcą za godzinę wyważania 4 stówy , i powiedzieli mi że wyważają "od szczegółu do ogółu" - najpierw koła osobno , potem całość z wałem. Wyważenie samego wału to wg nich ok 1.30 h....
Nie macie namiarów na jakieś inne sprawdzone zakłady ??
pzdr, M.

Re: Wyważanie wału korbowego

: 11 kwie 2012, 21:13
autor: fidel
Według mnie wyważ tylko koło zamachowe.Jeżeli przeróbka wykonana koła była wykonana na w miarę przyzwoitej obrabiarce to i to nie jest konieczne i będzie ok, zwłaszcza że silnik garba to nie szlifierka.No chyba że masz ambicję i finanse to rób jak uważasz.Powodzenia.

Re: Wyważanie wału korbowego

: 11 kwie 2012, 22:01
autor: custom
Mam znajomego w Tychach , który mógłby Ci pomóc.

Re: Wyważanie wału korbowego

: 11 kwie 2012, 22:45
autor: maciey
Wał korbowy jest wyważany fabrycznie pod tłoki i resztę korbek. Wału nie powinno się ruszać. Najważniejsze koło zamachowe,dobrze jest przy przeróbce wyważyć.Koło pasowe...ja bym nie tykał.