Strona 1 z 3
Jak przerabiamy bak:D
: 02 kwie 2009, 19:55
autor: szymon
udalo mi sie kupic za grosze uszkodzony bak od szadolki:) mam troche wizji co do niego i juz niedlugo rozpocznie sie zabawa z katowka i spawareczka. ma byc plaski szeroki posiadac dwa ladne zegary na podnoszonej chromowanej plytce cos jak w bos hossach. podnoszonej dlatego zeby latwo dostac sie do bezpiecznikow... co o tym myslicie???
macie moze jakies ciekawe propozycje co do wygladu baku???
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b2c ... cb4a7.html
: 02 kwie 2009, 21:02
autor: Cicholc
Stary z tom szlifierką to ostrożnie, bo to może byc twój ostatni bak jak ci jebnie!!!
Moja dobra rada: Najpierw zalej bak wodą lub tnij go w wodzie.
: 03 kwie 2009, 10:31
autor: 3oo
: 03 kwie 2009, 11:17
autor: Wiktor
zbiorniki spawaj tigiem o ile to mozliwe
nie ma lepszej metody
: 04 kwie 2009, 13:55
autor: szymon
zbiorniczej juz wyplukany woda z plynem. przed cieciem oczywiscie bedzie zalany;) ciecie bedzie przez srodek wlewu nie bedzie wcale bo w moich planach nie ma zabardzo na niego miejsca. po spawaniu bede troche wykanczal wloknem i zywica bo jest wizja polaczenia baku z siedzeniem (optycznie). efekty mojej pracy bede wklejal tutaj;)
: 04 kwie 2009, 15:55
autor: 3oo
Znaczy się będzie to piczbiornik
czyli dla picu...
Ja w swojej trajce mam dwa zbiorniki jeden około 40litrowy i dwu połówkowy jest zaraz nad skrzynią biegów od garba drugi zaś jest tak jak w motocyklu i ma szacunkowo około 25 litrów i zamontowani jest na zawisie ponieważ pod nim jest zespół przekaźników bezpieczniki i wlew do zbiorniczka płynu hamulcowego. Jest położony powyżej górnego poziomu zbiornika zasadniczego i myślę nad automatycznym przepompowywaniem
Mam tylko mały problem... Czym zakonserwować go wewnątrz?? ma ktoś jakiś patent??
: 04 kwie 2009, 20:04
autor: Wiktor
wystarczy ze bedziesz uczciwie tankował
i chodzi tu o motocykl
: 19 kwie 2009, 15:01
autor: grzegorz
Pytanie może głupie ale tak z ciekawości , jakiej macie pojemności baki w swoich sprzętach znaczy ile litrów wam wchodzi benzyny?
: 19 kwie 2009, 18:36
autor: Wiktor
ja mam 24 litry
przy spalaniu ok 9 to itak 250 przelece
mi styknie
: 19 kwie 2009, 20:21
autor: 3oo
No to ja mam wypas... zbiornik główny nad skrzynia biegów ma 38 litrów, a zbiornik ten przed kierownicą mam z IŻ Planeta który miał w oryginale 18 litrów ale został poszerzony o 12cm, więc szacunkowo określam pojemność na jakieś 22 litry.
: 19 kwie 2009, 21:15
autor: Luksky
ja mam ok 10 litrow i jak zastosowałem przerobki silnika od 126p KJS to co prawda odejscie mialem fajne, ale spalanie 18 litrow na 80km
wiec głowica poszła na allegro i tylko wałek 385 Kałuzy mi pozostał, ktory tez spieniężę - żadnych wynalazków
teraz mi starcza na ok 150km przy jedzie emeryta. Jakos nie drze mi sie macica do dużej pojemnosci zbiornika - lubię podziwiac urodę niewiast pracujących na tanksztelach
: 19 kwie 2009, 21:46
autor: Lipa
~ 35 litrów
: 27 sie 2009, 23:10
autor: 3oo
Szkoda, ze temat umarł na spawaniu i pojemności...
A ma ktoś patent na wyczyszczenie zbiornika od wewnątrz tak by nie zniszczyć będącego lakieru??
A czym zakonserwować go w środku?? i jak to zrobić??
: 27 sie 2009, 23:23
autor: Luksky
3oo pisze:Szkoda, ze temat umarł na spawaniu i pojemności...
A ma ktoś patent na wyczyszczenie zbiornika od wewnątrz tak by nie zniszczyć będącego lakieru??
A czym zakonserwować go w środku?? i jak to zrobić??
moj czysciłem wrzucając mnóstwo nakretek roznej wielkości do tego nalałem ordzewiacza i poluzowywacza do srub i tak trzęsła cała familia przez pół dnia. Efekt zajebisty....na dwa miesiace
tylko
: 28 sie 2009, 01:27
autor: Wodzu
3oo pisze:Szkoda, ze temat umarł na spawaniu i pojemności...
A ma ktoś patent na wyczyszczenie zbiornika od wewnątrz tak by nie zniszczyć będącego lakieru??
A czym zakonserwować go w środku?? i jak to zrobić??
Moze i patent z nakretkami jest dobry.
Ja kiedys sporo czyscilem. Wrzucajac bardzo gruby zwir i zalalem to olejem opalowym(to mialem pod reka)
i trzeslem. Kiedys ktos podsunal mi pomysl by przymocowac go w betoniarce.
A konserwac. Po prostu ucziciwie go zalewac i to chyba wszystko
: 28 sie 2009, 08:59
autor: 3oo
Od nakrętek czy żwiru podobno lepszy efekt dają gwoździe tzw papiaki. Co do "uczciwego" zalewania to powiem, że ta uczciwość u mnie jest b. kosztowna (około 250zł na zalanie do pełna) no i konstrukcja dwu zbiornikowa czyli zbiornik motocyklowy (pomocniczy około 22l zamontowany wyżej co ułatwi przetaczanie paliwa do głównego) i zbiornik główny (około 38l). Więc siłą rzeczy pomocniczy będzie w większości pusty, bo ma służyć do dalekich tras na jednym tankowaniu (jakoś klimat stacji benzynowych mi nie służy).
: 28 sie 2009, 10:05
autor: Lipa
3oo ja robiłem to trochę inaczej. W zamierzchłych czasach kiedy dłubałem w zabytkach wiele z nich miało baki w opłakanym stanie i wsypywanie gwoździ czy śrub to by było morderstwo..
Na bajzlu w Łodzi jest do kupienia preparat cena to ok ~ 200 pln nie jest mało ale warto. Specyfik składa się z trzech puszek. Dwie z nich to koncentraty do rozrobienia z WODĄ więc pojemność baku możesz mieć i 50 litrów. Trzeci pojemnik zawiera coś na kształt płynnej gumy.
I tak pierwszy eliksir służy do lekkiego wytrawienia baku. Rozrabiasz go z wodą zalewasz bak do pełna i działa. Drugi płyn to mocny środek czyszczący. Analogicznie rozrabiasz z wodą i do pełna... tu niestety jest pewna trudność ponieważ trzeba go podgrzać i przez jakiś czas utrzymywać w wysoką temperaturę . Ja robiłem to przy pomocy grzałek. Kiedy bak jest już wytrawiony z rdzy i wymyty, odtłuszczony czas na trzecia puchę tę z gumą. Nie ma wielkiej filozofii zawartość się wlewa, zakręca korki od baku i obraca się nim, żeby środek rozprowadził się wewnątrz równą warstwa . Nadmiar się wylewa. Nie muszę chyba dodawać, że trzeba zaślepić wszystkie otwory. Większe dziurki powstałe po myciu zaklejałem taśmą. Po wyschnięciu gumy bak jest szczelny i można nakładać szpachlówkę
nazwy środka nie pamiętam
ale jak pójdziesz w stragany z weteranami będą wiedzieć o co chodzi. Jeżeli jednak ktoś bardzo będzie chciał - to zdobędę nazwę.
: 28 sie 2009, 11:16
autor: 3oo
Teoretycznie jestem w stanie wyczyścić bak w środku bo troszkę pojęcia o chemii mam...
Jednakże najbardziej interesi mnie właśnie środek do zabezpieczenia już czystej powierzchni...
I tu ciekawe spostrzeżenie... baki od radzieckich moto tyły w środku pokryte czymś co przypominało podkładówkę... i na pewno nie był to podkład na bazie benzyn tylko prawdopodobnie na bazie nitro... Ciekawe czy by się udało rozcieńczonym podkładem miniowym na bazie nitro...??
: 28 sie 2009, 11:19
autor: Wodzu
3oo pisze:Teoretycznie jestem w stanie wyczyścić bak w środku bo troszkę pojęcia o chemii mam...
Jednakże najbardziej interesi mnie właśnie środek do zabezpieczenia już czystej powierzchni...
I tu ciekawe spostrzeżenie... baki od radzieckich moto tyły w środku pokryte czymś co przypominało podkładówkę... i na pewno nie był to podkład na bazie benzyn tylko prawdopodobnie na bazie nitro... Ciekawe czy by się udało rozcieńczonym podkładem miniowym na bazie nitro...??
A podklan na bazie spirytusu? Jak dobrze pamietam to nazywa sie to corrina
Tylko nie wiem jak to z benzyna reaguje
: 28 sie 2009, 11:30
autor: 3oo
Bartek2501 pisze:
A podklan na bazie spirytusu? Jak dobrze pamietam to nazywa sie to corrina
Tylko nie wiem jak to z benzyna reaguje
No i właśnie o to chodzi... bo benzyna tez jest rozpuszczalnikiem...
: 28 sie 2009, 13:41
autor: Luksky
topik zajebisty i chyba sie nada do podklejenia jako poradnik po zebraniu wszystkich WAszych doświadczeń i spostrzeżeń. Co mówisz moderator?
: 28 sie 2009, 14:00
autor: 3oo
Jak z zewnątrz się robi to już jest co nie co... więc można poszerzyć i zrobić ogólny o remoncie i przeróbkach...
: 28 sie 2009, 17:09
autor: Lipa
dla ciekawości to coś o czym piszę "płynna guma" w rzeczywistości wygląda jak pokładówka przed rozcieńczeniem - kolor też się zgadza
: 05 paź 2009, 19:22
autor: Wodzu
http://images48.fotosik.pl/210/7a9c8bb582c742edmed.jpg
http://images49.fotosik.pl/210/68b078cce8ea7becmed.jpg
http://images39.fotosik.pl/206/7c72d1327c01a255med.jpg
A teraz cos odemnie:) Poszerze go mniej wiecej o tyle o ile go rozsunalem. blacha wspawam od srodka co ulatwi szpachlowanie.
Moze jakies wasze sugestie dodatkowe? wlew na srodku czy po boku?
: 05 paź 2009, 19:39
autor: Luksky
Zrób taka poradę od A do Z, opisz ładnie i wstawimy na pierwsza strone do WARSZTATu