Strona 1 z 3

Rejestracja motocykla sam

: 01 kwie 2009, 22:35
autor: dani472
witam

wiem że to nie dział o motocyklach ale zaryzykuje, sytuacja wygląda tak jestem w trakcie budowy motoru konstrukcji własnej i mam takie pytania :
- czy jeśli ramę sam spawałem to przejdzie ona u rzeczoznawcy ( porządnie pospawana ) czy musi być na spawy jakiś papier ?????
- silnik montuje orginała z junaka bez żadnych przeróbek i jak to wygląda z badaniem emisji spalin jest takie coś robione zawsze przy rejestracji???? aha i na silnik też nie mam żadnego papieru czy to może być problemem bo wiem że kiedyś było trzeba mieć ale chyba się to już zmieniło bo silnik jest częścią wymienną ???

pozdro

: 01 kwie 2009, 22:38
autor: Czarek-trike
Najłatwiej skołować papiery na janka i po problemie.
Nikt się raczej nie dojebie, gorzej jakbyś robił coś np z zapka .

: 01 kwie 2009, 22:39
autor: Wiktor
posluchaj czrka
dobrze gada
zawsze tak ma jak sie trawy najara!!!

: 01 kwie 2009, 22:41
autor: Czarek-trike
No właśnie teraz jest okres wypalania trawy 8)

: 01 kwie 2009, 22:43
autor: Wiktor
korzystaj z niego na caly rok mozna sie nawciagac za free

: 01 kwie 2009, 22:45
autor: Czarek-trike
haha tylko za daleko mam do pola :lol:

: 01 kwie 2009, 22:46
autor: Wiktor
ja mam za domem :lol: :lol: :lol:

: 01 kwie 2009, 22:50
autor: Czarek-trike
Przyjmij moje gratulacje :lol:




btw a zaczęło się tak niewinnie...jak zarejestrować wydumke z jankowym piecykiem. :lol: :lol:

Dobra chyba pora zakończyć spam :wink:

: 01 kwie 2009, 22:51
autor: Wiktor
nie ma sie co pieprzyc trzeba kupic kwity od janka i zakobczyc robote

: 02 kwie 2009, 21:34
autor: dani472
no nie wiem czy to tak pójdzie, gdyż rama jest sztywna a z jana to bedzie praktycznie tylko silnik, a przy rejestracji trajki to na spawy ramy muszą być jakieś papiery ????

: 02 kwie 2009, 22:42
autor: Wiktor
dani
mam pytanie ??
chcesz jezdzic tym motorem czy pierdolic sie z urzedami
jak chcesz jezdzic to biez kwity od janka i smigaj
a jak chcesz todrugie.................

: 02 kwie 2009, 23:32
autor: Luksky
Rame spawasz sam, rzeczoznawca oglada, pisze opinie i to koniec. Do produkcji jednostkowej nie trzeba atestów, homologacji, itp. Na silnik możesz mieć cokolwiek, nawet wydruk z internetu, jak rzeczoznawca w opinii to opisze to wystarczy, ja tak mam, nie było problemu..

: 03 kwie 2009, 16:17
autor: dani472
o dzieki i to właśnie chciałem wiedzieć, czyli do silnika też nie musze mieć papierów pochodzenia a jak to wygląda z kontrolą emisji spalin????

: 03 kwie 2009, 16:29
autor: Luksky
dani472 pisze:o dzieki i to właśnie chciałem wiedzieć, czyli do silnika też nie musze mieć papierów pochodzenia a jak to wygląda z kontrolą emisji spalin????
silnik musi spełniac takie wymogi emisji spalin jakie obowiazywały w roku jego produkcji, czyli w moim przypadku silnik mialem z roku 82 wiec takie cos jak katalizator moga sobie w ..........

: 03 kwie 2009, 17:03
autor: Czarek-trike
Ja dalej zostaje przy tym,że najłatwiej będzie z papierem na junaka.

: 03 kwie 2009, 18:00
autor: Luksky
pewnie że będzie łatwo bo jakby zdrowo namieszać to by przeszło bez niczego. Papiery na junaka i po krzyku

: 23 sie 2009, 10:13
autor: ziayoz
Wszystko niby ok - tylko co zrobić jeżeli w samie motocyklu chcę wykorzystać fabryczną główkę i fragment przodu ramy ? Zeszlifować numery ? (na ramę nie mam papierów)

: 23 sie 2009, 10:19
autor: Luksky
ziayoz pisze:Wszystko niby ok - tylko co zrobić jeżeli w samie motocyklu chcę wykorzystać fabryczną główkę i fragment przodu ramy ? Zeszlifować numery ? (na ramę nie mam papierów)
To pytanie retoryczne? :)

Nie możesz miec na ramie swojej produkcji, żadnych innych numerów, itp niz te ktore nabija Ci na stacji na wniosek ktory bedziesz miał z urzędu.

: 23 sie 2009, 10:25
autor: ziayoz
No tylko muszę znaleźć jakiegoś diagnostę który uwierzy że połowa ramy Yamahy Xj 600 została zrobiona przeze mnie samodzielnie ;)

: 23 sie 2009, 10:45
autor: Luksky
ziayoz pisze:No tylko muszę znaleźć jakiegoś diagnostę który uwierzy że połowa ramy Yamahy Xj 600 została zrobiona przeze mnie samodzielnie ;)
musisz znaleźć diagnostę, ktory sie podejmie przeglądu SAMa :) to nie to samo co znaleźć diagnostę :) jak nie bedzie zadnych numerów to nic nie powie.....

: 23 sie 2009, 10:49
autor: ziayoz
Taka stację mam, Okręgówka w Bytomiu robi takie przeglądy (a tak przynajmniej twierdzą).
Czyli nie pozostaje mi nic innego jak dokończyć wehikuł i walczyć z urzędową materią ;)

: 23 sie 2009, 11:00
autor: Luksky
ziayoz pisze:Taka stację mam, Okręgówka w Bytomiu robi takie przeglądy (a tak przynajmniej twierdzą).
Czyli nie pozostaje mi nic innego jak dokończyć wehikuł i walczyć z urzędową materią ;)
nie jest źle - urzędnicza machina bardzo pozytywnie podchodzi do tego tematu. Nikt nie narzekał z nas bo poszło jak po masle.....

: 25 sie 2009, 20:28
autor: ziayoz
a oto odpowiedz oficjalna dot rejestracji motocykli sam która uzyskałem pisemnie z okręgowej stacji diagnostycznej w Bytomiu:

"definicja pojazdu typu SAM mówi, że rama takiego pojazdu musi być w całości wykonana we własnym zakresie.Zastosowanie oryginalnych elementów nadwozia lub podwozia (ramy) dyskwalifikuje taki pojazd do rejestracji oraz badania technicznego"

: 25 sie 2009, 20:59
autor: 3oo
ziayoz pisze:a oto odpowiedz oficjalna dot rejestracji motocykli sam która uzyskałem pisemnie z okręgowej stacji diagnostycznej w Bytomiu:

"definicja pojazdu typu SAM mówi, że rama takiego pojazdu musi być w całości wykonana we własnym zakresie.Zastosowanie oryginalnych elementów nadwozia lub podwozia (ramy) dyskwalifikuje taki pojazd do rejestracji oraz badania technicznego"
Noo to nieźli są... w motocyklach siedzę 30 rok i wiele widziałem... a jeszcze więcej nie potrafię poznać od czego to...

: 25 sie 2009, 21:09
autor: andrew1985
Takimi "diagnostami" nie ma co się przejmować. Okręgowych Stacji kontrolo pojazdów jest wiele. Nie jedna to druga, nie druga to trzecia Ci zrobi przegląd. Nie ma czym się przejmować.