Rejestracja motocykla sam

Prawdziwy motocykl ma 3 koła - ale raz trzeba go zarejestrować.
dani472

Rejestracja motocykla sam

Post autor: dani472 »

witam

wiem że to nie dział o motocyklach ale zaryzykuje, sytuacja wygląda tak jestem w trakcie budowy motoru konstrukcji własnej i mam takie pytania :
- czy jeśli ramę sam spawałem to przejdzie ona u rzeczoznawcy ( porządnie pospawana ) czy musi być na spawy jakiś papier ?????
- silnik montuje orginała z junaka bez żadnych przeróbek i jak to wygląda z badaniem emisji spalin jest takie coś robione zawsze przy rejestracji???? aha i na silnik też nie mam żadnego papieru czy to może być problemem bo wiem że kiedyś było trzeba mieć ale chyba się to już zmieniło bo silnik jest częścią wymienną ???

pozdro
Czarek-trike
Posty: 9297
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: Czarek-trike »

Najłatwiej skołować papiery na janka i po problemie.
Nikt się raczej nie dojebie, gorzej jakbyś robił coś np z zapka .
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

posluchaj czrka
dobrze gada
zawsze tak ma jak sie trawy najara!!!
idą zmiany
Czarek-trike
Posty: 9297
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: Czarek-trike »

No właśnie teraz jest okres wypalania trawy 8)
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

korzystaj z niego na caly rok mozna sie nawciagac za free
idą zmiany
Czarek-trike
Posty: 9297
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: Czarek-trike »

haha tylko za daleko mam do pola :lol:
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

ja mam za domem :lol: :lol: :lol:
idą zmiany
Czarek-trike
Posty: 9297
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: Czarek-trike »

Przyjmij moje gratulacje :lol:




btw a zaczęło się tak niewinnie...jak zarejestrować wydumke z jankowym piecykiem. :lol: :lol:

Dobra chyba pora zakończyć spam :wink:
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

nie ma sie co pieprzyc trzeba kupic kwity od janka i zakobczyc robote
idą zmiany
dani472

Post autor: dani472 »

no nie wiem czy to tak pójdzie, gdyż rama jest sztywna a z jana to bedzie praktycznie tylko silnik, a przy rejestracji trajki to na spawy ramy muszą być jakieś papiery ????
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

dani
mam pytanie ??
chcesz jezdzic tym motorem czy pierdolic sie z urzedami
jak chcesz jezdzic to biez kwity od janka i smigaj
a jak chcesz todrugie.................
idą zmiany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Rame spawasz sam, rzeczoznawca oglada, pisze opinie i to koniec. Do produkcji jednostkowej nie trzeba atestów, homologacji, itp. Na silnik możesz mieć cokolwiek, nawet wydruk z internetu, jak rzeczoznawca w opinii to opisze to wystarczy, ja tak mam, nie było problemu..
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
dani472

Post autor: dani472 »

o dzieki i to właśnie chciałem wiedzieć, czyli do silnika też nie musze mieć papierów pochodzenia a jak to wygląda z kontrolą emisji spalin????
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

dani472 pisze:o dzieki i to właśnie chciałem wiedzieć, czyli do silnika też nie musze mieć papierów pochodzenia a jak to wygląda z kontrolą emisji spalin????
silnik musi spełniac takie wymogi emisji spalin jakie obowiazywały w roku jego produkcji, czyli w moim przypadku silnik mialem z roku 82 wiec takie cos jak katalizator moga sobie w ..........
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Czarek-trike
Posty: 9297
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: Czarek-trike »

Ja dalej zostaje przy tym,że najłatwiej będzie z papierem na junaka.
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

pewnie że będzie łatwo bo jakby zdrowo namieszać to by przeszło bez niczego. Papiery na junaka i po krzyku
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
ziayoz
Posty: 5
Rejestracja: 23 sie 2009, 09:57
Kontakt:

Post autor: ziayoz »

Wszystko niby ok - tylko co zrobić jeżeli w samie motocyklu chcę wykorzystać fabryczną główkę i fragment przodu ramy ? Zeszlifować numery ? (na ramę nie mam papierów)
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

ziayoz pisze:Wszystko niby ok - tylko co zrobić jeżeli w samie motocyklu chcę wykorzystać fabryczną główkę i fragment przodu ramy ? Zeszlifować numery ? (na ramę nie mam papierów)
To pytanie retoryczne? :)

Nie możesz miec na ramie swojej produkcji, żadnych innych numerów, itp niz te ktore nabija Ci na stacji na wniosek ktory bedziesz miał z urzędu.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
ziayoz
Posty: 5
Rejestracja: 23 sie 2009, 09:57
Kontakt:

Post autor: ziayoz »

No tylko muszę znaleźć jakiegoś diagnostę który uwierzy że połowa ramy Yamahy Xj 600 została zrobiona przeze mnie samodzielnie ;)
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

ziayoz pisze:No tylko muszę znaleźć jakiegoś diagnostę który uwierzy że połowa ramy Yamahy Xj 600 została zrobiona przeze mnie samodzielnie ;)
musisz znaleźć diagnostę, ktory sie podejmie przeglądu SAMa :) to nie to samo co znaleźć diagnostę :) jak nie bedzie zadnych numerów to nic nie powie.....
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
ziayoz
Posty: 5
Rejestracja: 23 sie 2009, 09:57
Kontakt:

Post autor: ziayoz »

Taka stację mam, Okręgówka w Bytomiu robi takie przeglądy (a tak przynajmniej twierdzą).
Czyli nie pozostaje mi nic innego jak dokończyć wehikuł i walczyć z urzędową materią ;)
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

ziayoz pisze:Taka stację mam, Okręgówka w Bytomiu robi takie przeglądy (a tak przynajmniej twierdzą).
Czyli nie pozostaje mi nic innego jak dokończyć wehikuł i walczyć z urzędową materią ;)
nie jest źle - urzędnicza machina bardzo pozytywnie podchodzi do tego tematu. Nikt nie narzekał z nas bo poszło jak po masle.....
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
ziayoz
Posty: 5
Rejestracja: 23 sie 2009, 09:57
Kontakt:

Post autor: ziayoz »

a oto odpowiedz oficjalna dot rejestracji motocykli sam która uzyskałem pisemnie z okręgowej stacji diagnostycznej w Bytomiu:

"definicja pojazdu typu SAM mówi, że rama takiego pojazdu musi być w całości wykonana we własnym zakresie.Zastosowanie oryginalnych elementów nadwozia lub podwozia (ramy) dyskwalifikuje taki pojazd do rejestracji oraz badania technicznego"
Ostatnio zmieniony 25 sie 2009, 20:59 przez ziayoz, łącznie zmieniany 2 razy.
3oo

Post autor: 3oo »

ziayoz pisze:a oto odpowiedz oficjalna dot rejestracji motocykli sam która uzyskałem pisemnie z okręgowej stacji diagnostycznej w Bytomiu:

"definicja pojazdu typu SAM mówi, że rama takiego pojazdu musi być w całości wykonana we własnym zakresie.Zastosowanie oryginalnych elementów nadwozia lub podwozia (ramy) dyskwalifikuje taki pojazd do rejestracji oraz badania technicznego"
Noo to nieźli są... w motocyklach siedzę 30 rok i wiele widziałem... a jeszcze więcej nie potrafię poznać od czego to...
Awatar użytkownika
andrew1985
Posty: 383
Rejestracja: 19 lut 2006, 19:01
Krótki opis: Programista
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Kontakt:

Post autor: andrew1985 »

Takimi "diagnostami" nie ma co się przejmować. Okręgowych Stacji kontrolo pojazdów jest wiele. Nie jedna to druga, nie druga to trzecia Ci zrobi przegląd. Nie ma czym się przejmować.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości