Strona 1 z 2

Gaźniki garbus

: 23 mar 2012, 01:48
autor: ManiekTDM
Cześć ,
Powoli zabieram się za zasilanie remontowanego właśnie silniczka 1.6 , na pojedynczym dolocie i mam plan by zastosować po jednym gaźniku bezpośrednio na każdej głowicy . Powiedzcie czy jest bawić się w dwa gaźniki motocyklowe ( tylko jakie ? Myślałem o jawowskich ) czy raczej coś samochodowego (z pompką ? Tylko no właśnie - co ??) . Chciałbym żeby jakoś wyglądały bo będą na widoku i tu raczej widziałbym motocyklowe .
Zakup dell orto czy weberów nie biorę pod uwagę z uwagi na cenę.
Ewentualnie , jeśli chciałbym zostawić stary kolektor i zlikwidował rurę podgrzewania kolektora , to nie będzie problemu z jego niedogrzaniem i schładzaniem mieszanki przy takiej długiej rurze... ?
pozdrawiam , Mariusz
ps. czy jest w ogóle sens stosowania pojedynczego gaźnika (nawet samochodowego) przy tak długim kolektorze ?

Re: Gaźniki garbus

: 23 mar 2012, 10:59
autor: winda
Agramer zaloguje się na forum to da ci kompleksową odpowiedz.

Re: Gaźniki garbus

: 24 mar 2012, 07:49
autor: custom
Z tego co mi wiadomo to do silników garba 1,6 można kupić oryginalne solexy , połączone dźwignią bez żadnych kombinacji.

Re: Gaźniki garbus

: 27 sie 2012, 04:08
autor: Sulkyrider
To ja się podłączę.
Mam dwa solexy, a chcę mieć jeden wspólny gaźnik. Jaki gaźnik zastosować?
Silnik 2130ccm

Re: Gaźniki garbus

: 27 sie 2012, 06:30
autor: Czarek-trike
Sulkyrider pisze:To ja się podłączę.
Mam dwa solexy, a chcę mieć jeden wspólny gaźnik. Jaki gaźnik zastosować?
Silnik 2130ccm
Jeśli chcesz zmienić, bo chujowo działa, to może od razu wymień je razem z silnikiem :)

Re: Gaźniki garbus

: 27 sie 2012, 07:08
autor: Luksky
Czarek-trike pisze:
Sulkyrider pisze:To ja się podłączę.
Mam dwa solexy, a chcę mieć jeden wspólny gaźnik. Jaki gaźnik zastosować?
Silnik 2130ccm
Jeśli chcesz zmienić, bo chujowo działa, to może od razu wymień je razem z silnikiem :)

zaczyna się :)

Re: Gaźniki garbus

: 27 sie 2012, 08:28
autor: winda
czemu wolisz jeden gaźnik a nie dwa?

Re: Gaźniki garbus

: 27 sie 2012, 14:44
autor: Sulkyrider
Bo jak będę miał jeden, to będę miał o połowę mniej śrubek do kręcenia.
Jak to kurwa się synchronizuje, jak tu podciśnienia są poplątane razem? Wakuometrem nic tu nie zdziałam.

Re: Gaźniki garbus

: 27 sie 2012, 14:59
autor: Wiktor
Czarek-trike pisze:
Sulkyrider pisze:To ja się podłączę.
Mam dwa solexy, a chcę mieć jeden wspólny gaźnik. Jaki gaźnik zastosować?
Silnik 2130ccm
Jeśli chcesz zmienić, bo chujowo działa, to może od razu wymień je razem z silnikiem :)
Jakoś nie moge sie nie zgodzic :lol: :lol:

Re: Gaźniki garbus

: 27 sie 2012, 15:37
autor: Czarek-trike
Wiktor pisze:
Czarek-trike pisze:
Sulkyrider pisze:To ja się podłączę.
Mam dwa solexy, a chcę mieć jeden wspólny gaźnik. Jaki gaźnik zastosować?
Silnik 2130ccm
Jeśli chcesz zmienić, bo chujowo działa, to może od razu wymień je razem z silnikiem :)
Jakoś nie moge sie nie zgodzic :lol: :lol:
za dobry gaźnik pewnie trzeba położyć ze 200-300 zł, a za pińcet byłby np kompletny piec 1.6TD czy coś w tym stylu, i nic sie nie pierdoli, odpala od pierwszego strzału itp

Re: Gaźniki garbus

: 27 sie 2012, 15:48
autor: Sulkyrider
Ok, dzięki Czarek. Czyli jeżdżę z ustawionymi na ucho, a jak się zrobi problem to się rozejrzę za piecem.

Re: Gaźniki garbus

: 27 sie 2012, 15:56
autor: Czarek-trike
U mnie też na początku były 2 gaźniki, i była chujnia. Nie było opcji, żeby po prostu wsiąść odpalić i pojechać, najpierw odpalałem - gasł, i tak kilka razy, jak się troche zagrzał to już pracował i czasami '' nie załapywał'' na którąś stronę, to miotało trają jak szatan, dopiero jak już w miarę równo pracowało, można było ruszyć :mrgreen: co nie zmieniało faktu, że podczas jazdy lubił sobie ''postrzelać''. Po sezonie gość mi wstawił centralny gaźnik chuj wie od czego( później się okazało,że to był gaźnik od czegoś 2.1 czy nawet 2.2), była tragedia. Zalewało w chuj, i albo całkiem traja zgasła, albo było lekkie przymulenie i nagły przyrost mocy :lol: tragedia,tragedia,tragedia . Teraz jestem mega szczęśliwy z dizelka. Po zimie podłączyłem akumulator i od razu odpalił. :D

Re: Gaźniki garbus

: 27 sie 2012, 16:07
autor: Sulkyrider
Acha, czyli w sumie to mogę powiedzieć, że moje dobrze pracują.
Bo treaja chodzi raczej równo, jedyny mankament, to jak gwałtownie dodam gazu to sie czasem lekko zachłyśnie i dopiero wskakuje na obroty, tak jakby miał za ubogo. No i czasem jak sie np. na skrzyżowaniu zatrzymuję, to sobie zgaśnie na wolnych.

Re: Gaźniki garbus

: 27 sie 2012, 17:07
autor: Devil
Czarek-trike pisze:
Wiktor pisze:
Czarek-trike pisze:
Sulkyrider pisze:To ja się podłączę.
Mam dwa solexy, a chcę mieć jeden wspólny gaźnik. Jaki gaźnik zastosować?
Silnik 2130ccm
Jeśli chcesz zmienić, bo chujowo działa, to może od razu wymień je razem z silnikiem :)
Jakoś nie moge sie nie zgodzic :lol: :lol:
za dobry gaźnik pewnie trzeba położyć ze 200-300 zł, a za pińcet byłby np kompletny piec 1.6TD czy coś w tym stylu, i nic sie nie pierdoli, odpala od pierwszego strzału itp
Nowy garbusa ponad 6 paczek takze daj se spokoj

Re: Gaźniki garbus

: 27 sie 2012, 17:26
autor: slawek99
ManiekTDM pisze:Cześć ,
Powoli zabieram się za zasilanie remontowanego właśnie silniczka 1.6 , na pojedynczym dolocie i mam plan by zastosować po jednym gaźniku bezpośrednio na każdej głowicy . Powiedzcie czy jest bawić się w dwa gaźniki motocyklowe ( tylko jakie ? Myślałem o jawowskich ) czy raczej coś samochodowego (z pompką ? Tylko no właśnie - co ??) . Chciałbym żeby jakoś wyglądały bo będą na widoku i tu raczej widziałbym motocyklowe .
Zakup dell orto czy weberów nie biorę pod uwagę z uwagi na cenę.
Ewentualnie , jeśli chciałbym zostawić stary kolektor i zlikwidował rurę podgrzewania kolektora , to nie będzie problemu z jego niedogrzaniem i schładzaniem mieszanki przy takiej długiej rurze... ?
pozdrawiam , Mariusz
ps. czy jest w ogóle sens stosowania pojedynczego gaźnika (nawet samochodowego) przy tak długim kolektorze ?
Najlepiej zapodaj wtrysk jednopunktowy i po kłopocie :) ,

Re: Gaźniki garbus

: 27 sie 2012, 17:47
autor: custom
Sulk , mam ziomka co dłubie przy takich sprzętach i zawsze podziwiam jego robotę bo naprawdę potrafi naprawić i wyregulować właśnie takie gaźniki . Efekt jest taki , że 2L boxer na Twoich gaźnikach chodzi równiutko , nie kicha nie prycha
nie strzela i trzyma obroty a silniki na jednym gaźniku mają z tym problemy.
Także nic nie kombinuj tylko podjedź do kogoś kto to ogarnie. Zdaje się , że w Puszczykowie masz fachmana , brałem od niego graty .

Re: Gaźniki garbus

: 27 sie 2012, 18:17
autor: Sulkyrider
custom pisze:Sulk , mam ziomka co dłubie przy takich sprzętach i zawsze podziwiam jego robotę bo naprawdę potrafi naprawić i wyregulować właśnie takie gaźniki . Efekt jest taki , że 2L boxer na Twoich gaźnikach chodzi równiutko , nie kicha nie prycha
nie strzela i trzyma obroty a silniki na jednym gaźniku mają z tym problemy.
Także nic nie kombinuj tylko podjedź do kogoś kto to ogarnie. Zdaje się , że w Puszczykowie masz fachmana , brałem od niego graty .
Dawaj namiary na to Puszczykowo.

Re: Gaźniki garbus

: 27 sie 2012, 18:51
autor: custom
Niestety gdzieś przepadły , ale może odszukaj stary temat w '' Zloty i nasze spotkania" - Puszczykowo :) czy jakoś tak.
Wiem że u gościa było nas kilku , między innymi Rob. Rob chyba też miał namiar.

Re: Gaźniki garbus

: 27 sie 2012, 18:57
autor: Rob_trike
gdzies mialem ale od kogo i gdzie mam - nie wiem :?

Re: Gaźniki garbus

: 28 sie 2012, 08:26
autor: wisnia
062-7670356 Jacek

Re: Gaźniki garbus

: 14 lut 2016, 19:19
autor: kowall
Wiem pany że temat bardzo przestarzały ,ale są u nas jeszcze traje na garbusach ,co prawda na wymarciu ,ale są ,tak jak w temacie chodzi o gażniki ,mam piec 1.6 gaznik oryginalny solexsa ,chodził jak chodził (jak mu się chciało :lol: ) będąc o Buma widziałem na półce dwa gażniki (nówka sztuka) z dorobionymi kolektorami od fiata bisa/cieńkusia 700 i wziąłem je na próbę ,zamontowałem je ostatnio i powiem że jestem w SZOKU ,na początku na jedynce ,dwójce było ok,ale na biegach wyżej trochę niedomagał ,pokombinowałem trochę z dyszami i ALLELUJA traja ZAPIERDALA nie myśli ,nie stęka ,nie prycha tylko robi to co ja chcę ,nawet ruszanie z dwójki nie robi na niej większego problemu ,KURWA TRZY LATA , trzy sezony ,trzydzieści tyś km. robiła mnie w ch... a teraz spokorniała :mrgreen: panowie jestem w pełni zadowolony :D :D :D zmienił jej się nawet dzwięk na taki bardziej -rasowy-i wydaje mi się że przy tych krótkich kolektorach jest dużo mocniejsza :wink:

Dodam jeszcze że nigdy nie myślałem że przy dodawaniu gazu jest aż, aż tak wielki pobór powietrza, wkleiłem parę zdjęć i nagrałem filmik (telefonem) żebyście wiedzieli o czym wyżej piszę ,,,,,a cha no i jeszcze jedno ,nie śmiać mi się tu z filtra na filmie ,jest to sportowy filtr powietrza do wysoko-konnych silników :lol: wymyślony i zrobiony z tego co pod ręką w ciągu pięciu minut ,po to tylko żeby żeby pojeżdzić z kumplami :mrgreen: -----------wiem że to tylko garbus, ale pamiętajmy że kiedyś to było marzenie każdego z nas :wink: ----


https://www.youtube.com/watch?v=yXVpY0K ... e=youtu.be

Re: Gaźniki garbus

: 14 lut 2016, 19:30
autor: Sulkyrider
Bo kombinować się opłaca.
Wcale się nie śmieję z filtrów, tylko się cieszę, że Ci się udało :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Gaźniki garbus

: 14 lut 2016, 19:53
autor: Katownik

Re: Gaźniki garbus

: 14 lut 2016, 20:15
autor: winda
stanik żonie zajebałeś aby filtr zrobić?

rozumiem ze to gaźniki od garba tylko kolektory inne?

Re: Gaźniki garbus

: 14 lut 2016, 21:04
autor: rożek
gaźniki to najsłabszy punkt silnika garba - mam porównanie jak może to chodzić na gaźnikach z cbr - inna bajka - idzie od dołu - rzekłbym zapierdala