Strona 1 z 3

Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 20:33
autor: buszowanie
Mam pytanko do kolegów konstruktorów. Mam krótkie zawieszenie. Po sezonie chciałbym zmienić na bardziej wysunięte do przodu. Czy jest możliwe zastosowanie jakiegoś zawieszenia bez przeróbki główki? Nie chciałbym ciąć i przespawywać główki.


[img]http://www.kf_ukf.republika.pl/przodek.jpg[/img]


A chciałbym żeby zawiecha była pod takim kontem jak na foto. Typ zawieszenia obojętny.

[img]http://www.kf_ukf.republika.pl/xxx.jpg[/img]

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 20:34
autor: Sulkyrider
Jaki masz kąt główki?

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 20:43
autor: Czarek-trike
Te okrągłe lampy to Twój pomysł? Wg mnie nie powinieneś kombinować, bo w pierwotnej wersji ta traja była zajebista, taka pancerna wrecz czołgowata i za razem okrojona do minimum, a Ty zaczynasz kombinowac z jakimiś dziwnymi dodatkami zupełnie nie pasującymi stylowo do tej trajki :)

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 20:47
autor: dark
Czarek traja jest taka jak jej właściciel oblukamy na zlocie nie wydziwiaj :)

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 20:55
autor: Rob_trike
nowe półki ale .................. nie frezowane pod golenie pod kątem 90 stopni ale np 45stopni czy ile tam potrzebujesz ....

trudno wykonalne ale możliwe - w zal "rysunek" o co mi kaman :D

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 21:01
autor: Sulkyrider
Rob, ale w tym wypadku i tak wyprzedzenie ucieknie drastycznie.
Buszowanie, możesz zmienić zawiechę, ale z kołem nie uciekniesz za daleko. Zmierz kąt główki, podaj odległość w pionie od główki do gruntu, zobaczymy czy w ogóle jest sens kombinować.

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 21:04
autor: winda
trapezem ucieknie ile bedzie chciał

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 21:05
autor: lukasz
a wypszedzenie??

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 21:06
autor: Sulkyrider
Ucieknie kołem, to ucieknie wyprzedzenie. Kąt główki jest decydującym parametrem.

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 21:07
autor: winda
ja mówie tylko o pochyleniu zawiasu w stosunku do główki

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 21:09
autor: lukasz
pochylic pochyli ale wypszedzenie wyjdzie plus pol metra i nie da sie prowadzic, glowka raczej jest pionowo

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 21:10
autor: Sulkyrider
winda pisze:ja mówie tylko o pochyleniu zawiasu w stosunku do główki
Ja o tym samym, tylko inaczej :)
Jeśli wyprzedzenie jest dobre i traja prowadzi sie dobrze, to koło powinno zostać gdzie jest.

Buszowanie, zmierz ten kąt główki, to sie skończy gdybanie.

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 21:10
autor: Rob_trike
ale jak zrobi zawiechę z foty - może wyjechać z kołem i będzie ok

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 21:11
autor: pawlikTrike
lukasz pisze:pochylic pochyli ale wypszedzenie wyjdzie plus pol metra i nie da sie prowadzic, glowka raczej jest pionowo
Wyprzedzenie wyjdzie raczej mocno na minusie

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 21:12
autor: lukasz
sulk dobrze prawi wtedy bedzie wiadomo czy sie da bez ciecia glowki

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 21:13
autor: lukasz
sorki dzieki pawlik za poprawke mialo byc minus pol metra

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 21:13
autor: Sulkyrider
pawlikTrike pisze:
lukasz pisze:pochylic pochyli ale wypszedzenie wyjdzie plus pol metra i nie da sie prowadzic, glowka raczej jest pionowo
Wyprzedzenie wyjdzie raczej mocno na minusie
Słuszna uwaga

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 21:27
autor: buszowanie
Jutro zrobię pomiary, ale popatrzcie na foto. Dlaczego konstruktor cofnął zawiechę do tyłu?


[img]http://www.kf_ukf.republika.pl/przodek2.jpg[/img]

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 21:29
autor: fidel
Czarek-trike pisze:Te okrągłe lampy to Twój pomysł? Wg mnie nie powinieneś kombinować, bo w pierwotnej wersji ta traja była zajebista, taka pancerna wrecz czołgowata i za razem okrojona do minimum, a Ty zaczynasz kombinowac z jakimiś dziwnymi dodatkami zupełnie nie pasującymi stylowo do tej trajki :)
pytał o zawieszenie a tu odpowiedź w stylu ,, a wy bijecie murzynów'' jaki to styl jest obowiązujący :?: :?:

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 21:30
autor: Sulkyrider
fidel pisze:
Czarek-trike pisze:Te okrągłe lampy to Twój pomysł? Wg mnie nie powinieneś kombinować, bo w pierwotnej wersji ta traja była zajebista, taka pancerna wrecz czołgowata i za razem okrojona do minimum, a Ty zaczynasz kombinowac z jakimiś dziwnymi dodatkami zupełnie nie pasującymi stylowo do tej trajki :)
pytał o zawieszenie a tu odpowiedź w stylu ,, a wy bijecie murzynów'' jaki to styl jest obowiązujący :?: :?:
:lol: :lol:

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 21:31
autor: dark
Żeby kiera lekko chodziła :wink: jak założysz odwrotnie do góry nogami to po problemie :lol:

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 21:33
autor: maciey
buszowanie pisze: Dlaczego konstruktor cofnął zawiechę do tyłu?

Zobacz na oś koła i główki.

Re: Zmiana zawiechy

: 27 sty 2012, 21:37
autor: Sulkyrider
podejrzewam, że jak poprowadzisz linię przedłużającą oś główki, to spotka się ona w okolicy gdzie opona dotyka podłoża, co oznacza wyprzedzenie około zera. Jeśli to zmienisz, to nie wiadomo jak maszyna będzie się prowadzić.

Re: Zmiana zawiechy

: 28 sty 2012, 10:02
autor: bandit
buszowanie pisze:Jutro zrobię pomiary, ale popatrzcie na foto. Dlaczego konstruktor cofnął zawiechę do tyłu?


[img]http://www.kf_ukf.republika.pl/przodek2.jpg[/img]
Znam konstruktora, mogę Ci dac namiary.

Re: Zmiana zawiechy

: 28 sty 2012, 10:10
autor: pawlikTrike
Ja się dowiecie czegoś od konstruktora, to dajcie znać czemu cofnął to koło