Trajka vulkana
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Z róznicy średnic tłoczków pompa - wysprzęglik bierze się przekładnia. np. jeśli powierzchnia tłoczka w pompie będzie połową powierzchni tłoczka w wysprzęgliku, to przełozenie będzie 2:1
Zobacz np. prasa hydrauliczna lub lewarek - małym tłoczkiem dygasz jak opętany, a uzyskujesz mały skok dużego tłoka, ale za to zyskujesz na sile. To nic innego jak przekładnia, to samo co przełożenie dźwigni czy kół zebatych itp. Wielkość ruchu zamieniasz na jego siłę.
Ale Vulcan zastosował po drodze dźwignię i długością dźwigni zmienia przełożenie jak chce i juz opracował optymalne.
Z kolei średnica garnka wspomagania daje powierzchnię, na jaką działa podciśnienie silnika. Większa srednica = większa powierzchnia = większa siła wspomagania.
Zobacz np. prasa hydrauliczna lub lewarek - małym tłoczkiem dygasz jak opętany, a uzyskujesz mały skok dużego tłoka, ale za to zyskujesz na sile. To nic innego jak przekładnia, to samo co przełożenie dźwigni czy kół zebatych itp. Wielkość ruchu zamieniasz na jego siłę.
Ale Vulcan zastosował po drodze dźwignię i długością dźwigni zmienia przełożenie jak chce i juz opracował optymalne.
Z kolei średnica garnka wspomagania daje powierzchnię, na jaką działa podciśnienie silnika. Większa srednica = większa powierzchnia = większa siła wspomagania.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
-
- Posty: 464
- Rejestracja: 29 wrz 2011, 19:12
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
z serwem kumam ale z pompami ni chu chu, jak bedzie potzreba to sie dopytam. a jeszcze jedno pytanie, slabe hamulce w trajce u kolegi, tarcze i zaciski oki klocki nowe serwo oki pompa tez a slabo to hamuje poprostu bardziej spowalnia niz hamuje. i tu pytanie zmienic zaciski czy pompa ma za male tloczki. sorki za zasmiecanie tematu
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Ja tak miałem jak piszesz, zmieniłem sposób przyłożenia siły właśnie na dźwigniach - czyli pedał hamulca gdzieś w 1/4 długości ma zamocowane cięgno, cięgno zamocowane jest do kolejnej dźwigni, w 1/3 tej dźwigni jest zamocowany sztyl pchający pompę. Bez serwa blokuje koła - traja maluchowa, hamulce standard maluch. Zobacz w moim temacie.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- vulcan
- Posty: 136
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Tak jak widać na zdjęciu skok mogę zwiększyć przekładając dzwignię na lince sprzęgła - tylko zwiększe twardość na klamcelukasz pisze:z tego co doczytalem to nie uzyskal skoku brakuje troszke jak pisal ok 2 mm, nie chodzilo mi o to zeby bylo lzej bo to to raczej jak rob pisal dzwignia, tylko dlaczego brakuje tego skoku. moglbys mi to troche bardziej rozwinac z ta "roznica w srednicach to przelozenie" mowa o tloczkach w pompie czy odbiorniku- wysprzeglik lub zacisk? rozumiem ze skoro brakuje mu skoku to trzeba pompe o wiekszej srednicy tloczka?
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
A z większym serwem juz kombinowałeś?
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- vulcan
- Posty: 136
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Jeszcze nie ale będę , tak jak pisałem teraz jest na tico ale mam fiaciorową od łady 2107 (tą pod zbiornikiem paliwa podłączoną pod pedał) i tam połączę przewodami z wysprzęglikiem.Sulkyrider pisze:A z większym serwem juz kombinowałeś?
Znacie może od jakiego samochodu są stosunkowo największe serwa ze wspomaganiem - chodzi mi o średnicę "garnka" serwa
- vulcan
- Posty: 136
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
oczywiście pompę ze wspomaganiem a nie serwo ze wspomaganiem bo to tak jak masło maślane
- Iron Maiden
- Posty: 412
- Rejestracja: 02 lut 2011, 15:19
- Lokalizacja: Śniaty
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
ja bym kombinował właśnie w tym kierunku to by zadziałało napewno....Iron Maiden pisze:http://www.youtube.com/watch?v=lszPqbgY ... re=related
znalazłem takie coś no i jak w traktorku działa to jak by to wszystko pomniejszyć to i zadziała w trajence
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lszPqbgY ... re=related[/youtube]
A.C.A.B.
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
A skąd olej pod Ciśnieniem?Iron Maiden pisze:ja bym kombinował właśnie w tym kierunku to by zadziałało napewno....Iron Maiden pisze:http://www.youtube.com/watch?v=lszPqbgY ... re=related
znalazłem takie coś no i jak w traktorku działa to jak by to wszystko pomniejszyć to i zadziała w trajence
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lszPqbgY ... re=related[/youtube]
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
że by taki siłownik wypełnić olejem i spowodować wypchnięcie całego tłoczyska, potrzeba trochę oleju pod ciśnieniem. W ten siłownik jak widzę na fotce wejdzie ok 0,7-1,5 litra a ciśnienie robocze też minimum z 10bar musiałbyś wytworzyć.
w tej instalacji jest jeszcze orbitrol, czyli zawór zmiennego wydatku, wogole to przerost formy nad treścią co gość zrobił, gdyz ma gotowy układ w tej maszynie skad może porwac trochę hydrauliki, ale każdy robi pod swoje mozliwości i umiejetności.
Generalnie chcesz osiagnac wcisniecie sprzegla za pomocą przycisku?
w tej instalacji jest jeszcze orbitrol, czyli zawór zmiennego wydatku, wogole to przerost formy nad treścią co gość zrobił, gdyz ma gotowy układ w tej maszynie skad może porwac trochę hydrauliki, ale każdy robi pod swoje mozliwości i umiejetności.
Generalnie chcesz osiagnac wcisniecie sprzegla za pomocą przycisku?
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Wiktor pisze:chory układ
bez sensu.
i do tego cięzki
no ten z filmu chory. Dobrze, że gość jeszcze hydrostatu nie dołozył
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
hydrostatu napedzanego silnikiem elektrycznym z falownikiem na prad z generatora zasilanego silnikiem zapa
o kurwa
o kurwa
idą zmiany
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Vulcan, przymierzyłeś większy garnek?
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Wiktor pisze:hydrostatu napedzanego silnikiem elektrycznym z falownikiem na prad z generatora zasilanego silnikiem zapa
o kurwa
nie, nie, nie, stillowych padaczek nie mieszaj do porządnych rzeczy..........
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Iron Maiden
- Posty: 412
- Rejestracja: 02 lut 2011, 15:19
- Lokalizacja: Śniaty
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
hehehe wiem przecież że nie wtryni sie tak wielkiego siłownika do traji,codziło mi ogólnie że coś wtym kierunku można pokombinować.Przeciesz są jakieś siłowniki mniejsze...
no ale moge się mylic
no ale moge się mylic
A.C.A.B.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Iron Maiden pisze:hehehe wiem przecież że nie wtryni sie tak wielkiego siłownika do traji,codziło mi ogólnie że coś wtym kierunku można pokombinować.Przeciesz są jakieś siłowniki mniejsze...
no ale moge się mylic
sa mniejsze, ale to musisz dosc duże ciśnienie wytworzyć aby siłownik wykonany w takiej technologii zasterować i dośc dużo oleju musisz mieć w obiegu.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 24 lip 2011, 14:22
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Najprościej byłoby gdyby się udało rozwiązać problem zwiększając serwo.Gdyby jednak to nie wyszło może jednak należało by spróbować zastosować to rozwiązanie które jest w tym linku o automatycznym sprzęgle dla inwalidy.Chodzi mianowicie nie oto aby nie kupować zestawu ,tylko samemu wykonać podobne ustrojstwo.Facet używa serwa od fiata 125 ze względu na to że jest to serwo które łatwo da się przerobić i ruch tłoka jest stosunkowo duży.Ze zdjęć wynika że serwo działa jako główny siłownik pneumatyczny pociągający linkę sprzęgła który daje sobie radę a nie wspomagający pompę .Podciśnienie jest doprowadzane prawdopodobnie w miejscu gdzie montowana jest pompa i sterowane elektrozaworem [co przy układzie sterowanym klamką jest zbyteczne] .W miejscu gdzie zamontowany trzpień popychacza mocowana jest linka którą pociąga tłok, oraz zamocowany jest uchwyt pancerza a rolę zaworu uruchamianego trzpieniem spełnia drugi elektrozawór zamontowany z drugiej strony serwa.Całe ustrojstwo sterowane było by klamką a siła potrzebna to kwestia załącz i wyłącz elektrozawór no i ewentualnie jakiś układ elektroniczny który by otwierał lub zamykał elektrozawory w zależności od położenia klamki.Można również zastosować układ całkowicie mechaniczny, zawór sterujący uruchamiany popychaczem w originale zastąpić zaworem mechanicznym sterowanym klamką podciśnienie na stałe jak w originale miejsce na pompę zaślepione.Myślę żeby to dało się zrobić a koszt nie przekroczył by 3oo zeta.Zaznaczam że nie wszystko co mi się wydaję jest możliwe do wykonania i czasem może mijać się z prawdą.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
tak myslę, jakby zastosowac vacoo pompę i siłownik od zmiany geometrii kierownicy turbiny? ten mały, gruby siłownik ma ogromna siłę, może jeszcze jakaś dzwignia pośrednia? Przy okazji, wszystko jest malutkie. Wiesz co, jutro sie przypatrze, bo taki silnik bede mial na tapecie.....
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- vulcan
- Posty: 136
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Fidel, a nie podjąłbyś się wykonania takiego zestawu - ja powiem szczerze głupieje, ale czuje tak na chłopski rozum, że to co piszesz może mieć ręce i nogi no i ta cena! bardzo zachęcająca.fidel pisze:Najprościej byłoby gdyby się udało rozwiązać problem zwiększając serwo.Gdyby jednak to nie wyszło może jednak należało by spróbować zastosować to rozwiązanie które jest w tym linku o automatycznym sprzęgle dla inwalidy.Chodzi mianowicie nie oto aby nie kupować zestawu ,tylko samemu wykonać podobne ustrojstwo.Facet używa serwa od fiata 125 ze względu na to że jest to serwo które łatwo da się przerobić i ruch tłoka jest stosunkowo duży.Ze zdjęć wynika że serwo działa jako główny siłownik pneumatyczny pociągający linkę sprzęgła który daje sobie radę a nie wspomagający pompę .Podciśnienie jest doprowadzane prawdopodobnie w miejscu gdzie montowana jest pompa i sterowane elektrozaworem [co przy układzie sterowanym klamką jest zbyteczne] .W miejscu gdzie zamontowany trzpień popychacza mocowana jest linka którą pociąga tłok, oraz zamocowany jest uchwyt pancerza a rolę zaworu uruchamianego trzpieniem spełnia drugi elektrozawór zamontowany z drugiej strony serwa.Całe ustrojstwo sterowane było by klamką a siła potrzebna to kwestia załącz i wyłącz elektrozawór no i ewentualnie jakiś układ elektroniczny który by otwierał lub zamykał elektrozawory w zależności od położenia klamki.Można również zastosować układ całkowicie mechaniczny, zawór sterujący uruchamiany popychaczem w originale zastąpić zaworem mechanicznym sterowanym klamką podciśnienie na stałe jak w originale miejsce na pompę zaślepione.Myślę żeby to dało się zrobić a koszt nie przekroczył by 3oo zeta.Zaznaczam że nie wszystko co mi się wydaję jest możliwe do wykonania i czasem może mijać się z prawdą.
Teraz czekam na człowieka z którym przerobię ten temat jeszcze z większym "fiatowskim" serwem i pompą i wtedy zobaczymy co się zmieni
- vulcan
- Posty: 136
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Luksky, wszystko jest możliwe również i ten Twój pomysł - jestem zdeterminowany aby ten temat dopiąć do końca i dlatego ogromnie wdzięczny jestem dla Was za "pospolite ruszenie" - czuje i mam nadzieję, że z Waszą pomocą uda się to załatwić.Luksky pisze:tak myslę, jakby zastosowac vacoo pompę i siłownik od zmiany geometrii kierownicy turbiny? ten mały, gruby siłownik ma ogromna siłę, może jeszcze jakaś dzwignia pośrednia? Przy okazji, wszystko jest malutkie. Wiesz co, jutro sie przypatrze, bo taki silnik bede mial na tapecie.....
Będę sukcesywnie wypróbowywał wszystkie sposoby - tak jak Fidelowi przed chwilą napisałem, zacznę od większego serwa.
Dzięki!
- vulcan
- Posty: 136
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Dopiero w sobotę będę mógł, męczy mnie to czekanie ale nie mam wyjścia - siła wyższa.Sulkyrider pisze:Vulcan, przymierzyłeś większy garnek?
Nie chciałbym Was zamęczać swoimi problemami ale muszę to wszystko jakoś godzić
Jak tylko zrobię od razu będę pisał
- vulcan
- Posty: 136
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Witajcie po dłuższej przerwie.W tym czasie prace niewiele się posunęły.
Sprzęgło rozwiązałem ostatecznie w nodze na "podwójnym pedale" pięta sprzęgło hebel tylny sródstopie. Jedno jak i drugie na zwiększonym serwie ze skody felicji o dwukrotnie większej powierzchni niż w tiko z którego zrezygnowałem i rzeczywiście potwierdziła się ta zależność, że im większe servo tym skuteczność wspomagania większa w tym przypadku śmiało można powiedzieć, że 2x. porawiłem tylne odciągi w błotnikach, lampy ledy tył i ledy do świateł dziennych to wszystko zamontowane i wkomponowane w błotnikach.
Pierwsze jazdy i tu przykra niespodzianka z tym wyprzedzeniem - na zakręcie o mało nie wyciągnęło mnie z fotela -wszysko skończyło się całe szczęście szczęśliwie. Muszę zmienić to zawieszenie - oczywiście to co kiedyś wspomniał Winda - trzymanie boczne będzie koniecznie trzeba rozwiązać - brak prawej nogi i zaparcia przy skręcie w lewą stronę.
Zdrowe osoby jeżdżą bez problemu.
Doradzcie jak zmienić to zawieszenie stsunkowo najmniejszym kosztem, po głowie chodzą mi dwa rozwiązania
1. zmina kąta ustawienia główki teraz wyprzedzenie jest ponad 20cm kąt ustawienia lag ok 40 stopni i odsunięcie osi otworów lag na półkach od osi główki ok 7cm.
Tutaj mógłbym zmniejszyć to wyprzedzenie do około 7-10cm -więcej się nie da i dodatkowo myślałem o oamortyzatorze (tłumiku) skręty.
plusy tego posunięcia (jeśli w ogóle dałoby efek) to koszty - najmniejsze i zachowanie mocowań lampy, zegarów i wszstkiego co jest.
Natomiast minus to dalsze skrócenie rozstawu osi o ok 5cm, które teraz wynosi ok 185cm i nie wiem jak to może przełożyć się na stabilność "nerwowość"
2. to zupełnie nowe zawieszenie np trapez i przy tym kącie główwki (bez cięcia i spawania główki) wyprzedzenie moigłoby być ustawione na zero. plusy - większy roztaw o ok.20cm bardziej ergonomiczne ustawienie główki pod kątem moich przykórczy w łokciach i barkach a minusy to wiadomo - kasa i więcej grzebania się.
Ciekawi mnie opinia - jak się prowadzą traje luksk-go tzw ryfelek i japrzema - czy idą prosto bez trzymania kiery? - bo ten pierwszy wariant dałby podobny układ jak właśnie w tych trajkach
Sprzęgło rozwiązałem ostatecznie w nodze na "podwójnym pedale" pięta sprzęgło hebel tylny sródstopie. Jedno jak i drugie na zwiększonym serwie ze skody felicji o dwukrotnie większej powierzchni niż w tiko z którego zrezygnowałem i rzeczywiście potwierdziła się ta zależność, że im większe servo tym skuteczność wspomagania większa w tym przypadku śmiało można powiedzieć, że 2x. porawiłem tylne odciągi w błotnikach, lampy ledy tył i ledy do świateł dziennych to wszystko zamontowane i wkomponowane w błotnikach.
Pierwsze jazdy i tu przykra niespodzianka z tym wyprzedzeniem - na zakręcie o mało nie wyciągnęło mnie z fotela -wszysko skończyło się całe szczęście szczęśliwie. Muszę zmienić to zawieszenie - oczywiście to co kiedyś wspomniał Winda - trzymanie boczne będzie koniecznie trzeba rozwiązać - brak prawej nogi i zaparcia przy skręcie w lewą stronę.
Zdrowe osoby jeżdżą bez problemu.
Doradzcie jak zmienić to zawieszenie stsunkowo najmniejszym kosztem, po głowie chodzą mi dwa rozwiązania
1. zmina kąta ustawienia główki teraz wyprzedzenie jest ponad 20cm kąt ustawienia lag ok 40 stopni i odsunięcie osi otworów lag na półkach od osi główki ok 7cm.
Tutaj mógłbym zmniejszyć to wyprzedzenie do około 7-10cm -więcej się nie da i dodatkowo myślałem o oamortyzatorze (tłumiku) skręty.
plusy tego posunięcia (jeśli w ogóle dałoby efek) to koszty - najmniejsze i zachowanie mocowań lampy, zegarów i wszstkiego co jest.
Natomiast minus to dalsze skrócenie rozstawu osi o ok 5cm, które teraz wynosi ok 185cm i nie wiem jak to może przełożyć się na stabilność "nerwowość"
2. to zupełnie nowe zawieszenie np trapez i przy tym kącie główwki (bez cięcia i spawania główki) wyprzedzenie moigłoby być ustawione na zero. plusy - większy roztaw o ok.20cm bardziej ergonomiczne ustawienie główki pod kątem moich przykórczy w łokciach i barkach a minusy to wiadomo - kasa i więcej grzebania się.
Ciekawi mnie opinia - jak się prowadzą traje luksk-go tzw ryfelek i japrzema - czy idą prosto bez trzymania kiery? - bo ten pierwszy wariant dałby podobny układ jak właśnie w tych trajkach
- sekuwawa
- Posty: 2011
- Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
A może kup to i zastosuj u siebie. Kasa spoko bo przód od Vulcana sprzedasz i wyjdzie Cię to 500zł.vulcan pisze:Witajcie po dłuższej przerwie.W tym czasie prace niewiele się posunęły.
Sprzęgło rozwiązałem ostatecznie w nodze na "podwójnym pedale" pięta sprzęgło hebel tylny sródstopie. Jedno jak i drugie na zwiększonym serwie ze skody felicji o dwukrotnie większej powierzchni niż w tiko z którego zrezygnowałem i rzeczywiście potwierdziła się ta zależność, że im większe servo tym skuteczność wspomagania większa w tym przypadku śmiało można powiedzieć, że 2x. porawiłem tylne odciągi w błotnikach, lampy ledy tył i ledy do świateł dziennych to wszystko zamontowane i wkomponowane w błotnikach.
Pierwsze jazdy i tu przykra niespodzianka z tym wyprzedzeniem - na zakręcie o mało nie wyciągnęło mnie z fotela -wszysko skończyło się całe szczęście szczęśliwie. Muszę zmienić to zawieszenie - oczywiście to co kiedyś wspomniał Winda - trzymanie boczne będzie koniecznie trzeba rozwiązać - brak prawej nogi i zaparcia przy skręcie w lewą stronę.
Zdrowe osoby jeżdżą bez problemu.
Doradzcie jak zmienić to zawieszenie stsunkowo najmniejszym kosztem, po głowie chodzą mi dwa rozwiązania
1. zmina kąta ustawienia główki teraz wyprzedzenie jest ponad 20cm kąt ustawienia lag ok 40 stopni i odsunięcie osi otworów lag na półkach od osi główki ok 7cm.
Tutaj mógłbym zmniejszyć to wyprzedzenie do około 7-10cm -więcej się nie da i dodatkowo myślałem o oamortyzatorze (tłumiku) skręty.
plusy tego posunięcia (jeśli w ogóle dałoby efek) to koszty - najmniejsze i zachowanie mocowań lampy, zegarów i wszstkiego co jest.
Natomiast minus to dalsze skrócenie rozstawu osi o ok 5cm, które teraz wynosi ok 185cm i nie wiem jak to może przełożyć się na stabilność "nerwowość"
2. to zupełnie nowe zawieszenie np trapez i przy tym kącie główwki (bez cięcia i spawania główki) wyprzedzenie moigłoby być ustawione na zero. plusy - większy roztaw o ok.20cm bardziej ergonomiczne ustawienie główki pod kątem moich przykórczy w łokciach i barkach a minusy to wiadomo - kasa i więcej grzebania się.
Ciekawi mnie opinia - jak się prowadzą traje luksk-go tzw ryfelek i japrzema - czy idą prosto bez trzymania kiery? - bo ten pierwszy wariant dałby podobny układ jak właśnie w tych trajkach
http://e-trike.pl/forum/viewtopic.php?f=47&t=3319
- vulcan
- Posty: 136
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Witam Witam!
Po długiej przerwie witam i pozdrawiam wszystkich.
Prace niewiele się poruszyły, ale teraz dostałem błyskawicznego przyśpieszenia w związku z godziną 0 tj 22.06.
Mam na gwałt pytanie co do parametrów silnika garba 1200 .
Nr silnika zaczyna się od litery D i siedmiu cyfr.
Potrzebna jest dokładna pojemność, skok i średnica tłoka.
Pozdrawiam
Po długiej przerwie witam i pozdrawiam wszystkich.
Prace niewiele się poruszyły, ale teraz dostałem błyskawicznego przyśpieszenia w związku z godziną 0 tj 22.06.
Mam na gwałt pytanie co do parametrów silnika garba 1200 .
Nr silnika zaczyna się od litery D i siedmiu cyfr.
Potrzebna jest dokładna pojemność, skok i średnica tłoka.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości