Silnik Alfa Romeo + skrzynia Garbusa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14812
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Silnik Alfa Romeo + skrzynia Garbusa

Post autor: winda »

Skrzynia garbusa na mokrych półosiach. silnik Alfa Romeo 33 1.7 na wtrysku osiem zaworów.moc 110 KM.
Wtrysk Bosch.może być też włoski wtrysk.Przy łączeniu ze skrzynią bez znaczenia.Ma znaczenie przy awarii komputera.Włoskich jest więcej na rynku i są kilkukrotnie tańsze.
Ważne aby opisać całą elektrykę.Kabli jest kilka metrów.Trudno to potem ogarnąć.
DSCF1919.JPG
Silniki wtryskowe alfy mają dłuższy kołnierz bloku silnika , czyli koło zamachowe jest głębiej osadzone niż w gaznikowym o ok.20mm.Silnik posiada również czujnik położenia wału widoczny na zdjęciu.Te dwie sprawy sprawiaja ze jest trudniej niz w gaznikowym.Moja flansza łacząca skrzynie z silnikiem ma 15mm grubości oraz pierścień osadzający od strony skrzyni.Nie mam zdjęć flanszy.W zimie wyjmę silnik i zrobię zdjęcie
DSCF1959.JPG
Aby sprzegło mogło być obsługiwane przez widełki na skrzyni garbusa należy całe koło zamachowe odsunąć od bloku silnika o 50mm.Musimy w ślad za kołem zamachowym odsunąć czujnik położenia wału oraz zrobic podparcie dla wałka skrzyni.
DSCF1991.JPG
nalezy dorobić dystans 50mm oraz tulejkę , do podparcia wałka ze skrzyni biegów.Śruby mocujące koło zamachowe do silnika musza być równiez dłuższe o 50mm
DSCF1996.JPG
DSCF1998.JPG
Teraz sprzegło
DSCF1997.JPG
Gdy odsuniemy całe sprzęgło orginalny rozrusznik alfy , który jest na silniku , jest nam zbędny ( nie bedzie zazębiał). wyrzucamy.
Na kole zamachowym są dwa pierścienie zębate.jedno ostre dla rozrusznika , drugie łagodne dla czujnika wały.
Zamieniamy je miejscami.Wystarczy rozgrzać koło zamachowe a pierścienie zwiększą swój promień i same spadną.zamieniamy je miejscami , czekamy aż wystygną i jest jak fabryka.Ja to robiłem na grillu ogrodowym :mrgreen:
Zamiana sprawia ze pierścień idealnie pasuje nam pod rozrusznik garbusa którzy jest na skrzyni biegów.Pierścień musimy liznąć o 1mm na tokarce aby zęby były nizsze.inaczej nie wejdzie w otwór skrzyni biegów.Ma większą średnice niz światło skrzyni.Słoneczko , czyli docisk.Na środku , czyli tam gdzie schodzą się blaszki docisku musimy zwiększyć średnicę otworu który tworzą blaszki.Na tokarce liznąć ok.1,5mm.Inaczej nie przejdzie nam wałek ze skrzyni
czujnik położenia wału.również musimy przenieśc z bloku silnika na blok skrzyni biegów aby " widział " swój pierścień.
wiercimy otwór w boku skrzyni o mocujemy.Operacja musi być dokładna.Milimetr w złą stronę i mamy brak iskry
DSCF3198.JPG
W tle widac orginalny otwór na czujnik w bloku silnika.
Silnik podparty na orginalnej poduszce przy tylnej chłodnicy
DSCF3199.JPG
Musimy zamontowac sondę lambda.bez niej nie chce chodzić.Na poczatku zamontowałem w jednym z czterech oddzielnych wydechów
DSCF2553.JPG
spalanie było 10 litrów na 100km.
W zimie połączyłem dwa wydechy rurka i w niej siedzi teraz sonda.Czyli czyta sobie z dwóch a nie jednego cylindra.
Pracuje równiej i spalanie spadło do 8 litrów.
To jest jeden ze sposobów połączenia.taki wybrałem.Może są łatwiejsze.Na pewno prościej jest z silnikiem gaznikowym.
Odpada wtedy sonda lambda , czujnik położenia wału , dystans tylko 30mm a nie 50mm.
Trajka jeżdzi.Patent działa.
Pragnę w tym miejscu podziękować Panom :
KASKI
MICHAŁ C. ( Walery)
Bez nich było bo o wiele trudniej.
dziekuje wam
WINDA
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
pawlikTrike
Member
Member
Posty: 7512
Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
Kontakt:

Re: Silnik Alfa Romeo + skrzynia Garbusa

Post autor: pawlikTrike »

Bardzo ładnie i przejrzyście :D . Upewnię się tylko: koło i docisk jest z Alfy i do tego tarcza sprzęgła od Garbusa ?
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14812
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Silnik Alfa Romeo + skrzynia Garbusa

Post autor: winda »

tarcza tez od alfy.wieloklin pieknie pasuje na wałek sprzęgłowy garbusa :D
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości