Strona 1 z 3
poczatki budowy
: 20 lip 2011, 23:38
autor: pasek36
Witam wszystkich kolegów .Chciałbym poznać wasza opinie na temat czy takie coś nada się na traje tzn
subaru vivio? Zanabylem ten samochód jakiś czas temu i był dawca dla mojej zony samochodu . Z najważniejszych podzespołów pozostał silnik i skrzynia . Szkoda go na złom oddać za paczkę fajek . Niestety jest to przednionapedowiec i tak sobie myślę czy skrzynia może pozostać ta sama czy muszę coś dobrać. W założeniu mam budowę strajki z silnikiem z przodu , niska i nie za szeroka oraz dość krótką , taka dość zwarta.Proszę o podpowiedzi i wasze opinie
A i jeszcze jedna prośba - jak wrzucacie foty bo mi ni jak nie chce wskoczyć.Pasek
Re: poczatki budowy
: 21 lip 2011, 00:15
autor: krzysiek1105
Kolego każdy silnik jest dobry, ale skrzynia to juz inna bajka, jak masz z przednionapędowca to ją sprzedaj na zlomik i zakup z jakiejs bmki lub z merca i połącz na flanszy
Re: poczatki budowy
: 21 lip 2011, 00:49
autor: krzysiek1105
Co do fotek, to jak masz na kompie, to poprostu w odpowiedzi dodajesz załącznik, otwiera ci sie jakis folder i zaznaczasz tą fotke którą chcesz i dajesz wyślij. I wszyscy widzą
Re: poczatki budowy
: 21 lip 2011, 01:12
autor: winda
popatrz na nową trajkę Wiktora.silnik, skrzynia od przednionapędowca
Re: poczatki budowy
: 21 lip 2011, 07:56
autor: Rob_trike
Re: poczatki budowy
: 21 lip 2011, 14:27
autor: yunkers
silnik pewnie fajny, ale model z jakiego pochodzi to taka prawie egzotyka na naszym rynku, nie wiem jak z częściami do tego, może lepszym rozwiązaniem jest silnik z popularniejszej bryki, a to czy przednio cz tylnonapędowiec to Winda słusznie zauważył że i jedne i drugie się nadają, ale gdybyś chciał ten piec łączyć z inną skrzynią to odsyłam do tematu kolegi Oila

Re: poczatki budowy
: 21 lip 2011, 14:52
autor: krzysiek1105
junkers pisze:silnik pewnie fajny, ale model z jakiego pochodzi to taka prawie egzotyka na naszym rynku, nie wiem jak z częściami do tego, może lepszym rozwiązaniem jest silnik z popularniejszej bryki, a to czy przednio cz tylnonapędowiec to Winda słusznie zauważył że i jedne i drugie się nadają, ale gdybyś chciał ten piec łączyć z inną skrzynią to odsyłam do tematu kolegi Oila


No lekturka spora,ale i skarbnica wiedzy

Re: poczatki budowy
: 21 lip 2011, 16:23
autor: pasek36
junkers pisze:silnik pewnie fajny, ale model z jakiego pochodzi to taka prawie egzotyka na naszym rynku, nie wiem jak z częściami do tego, może lepszym rozwiązaniem jest silnik z popularniejszej bryki, a to czy przednio cz tylnonapędowiec to Winda słusznie zauważył że i jedne i drugie się nadają, ale gdybyś chciał ten piec łączyć z inną skrzynią to odsyłam do tematu kolegi Oila

Silniczek malutki niecałe 700cc ,coś około 45 koników ale na szprycy wiec wkręca się na obroty jak z motocykla.Co do egzotyki to w Polsce nie za wiele tego lata, wiem bo chciałem nawiązać kontakt z właścicielami takich samochodów. Jako ciekawostka wychodziły w wersji 4X4 i z doładowaniem. Niestety mój taki nie jest . Zona od 4 lat jeździ takim i tylko olej i wachę leje i co jakiś czas klocki hamulcowe i to wsio z obsługi .Raz na autostradzie leciałem 150 jeszcze troszkę zapasu było tak ze myślę ze wystarczy do pociągnięcia trajki( maluszki maja mniej i dają rade).Z częściami nie ma problemu tylko nieraz taniej jest kupić całego na części jak to zrobiłem.A co do połączenia z inna skrzynia to wielkie dzięki za podpowiedz . Myślę ze na takim połączeniu tylko zyska bo oryginalnie biegi są króciutkie . NIe pamiętam kiedy ruszałem z jedynki.
Re: poczatki budowy
: 21 lip 2011, 18:38
autor: El Kopyto
widzę ze założenia mamy podobne wiec podeśle podpowiedz tam sa silniki850 cm
http://www.google.pl/search?q=reliant+t ... 24&bih=625 jeśli sztywne zawieszenie pasuje to możne skrzynia Poldka z mostem?albo możne skrzynia Poldka z zawieszeniem tylnym od bmw e30-e32 seri300 tylko jak skrzynia Poldka to możne od wersi1,4 albo tak jak ja mam poszukać skrzyni od kadeta c wersji z tylnym napędem jak się poszuka to i znajdzie się automat zaleta jej ze jest krotka i mala i bez elektryki jeśli automat
Re: poczatki budowy
: 21 lip 2011, 18:42
autor: El Kopyto
Re: poczatki budowy
: 22 lip 2011, 01:06
autor: budyn
Oil pisze:widzę ze założenia mamy podobne wiec podeśle podpowiedz tam sa silniki850 cm
http://www.google.pl/search?q=reliant+t ... 24&bih=625 jeśli sztywne zawieszenie pasuje to możne skrzynia Poldka z mostem?albo możne skrzynia Poldka z zawieszeniem tylnym od bmw e30-e32 seri300 tylko jak skrzynia Poldka to możne od wersi1,4 albo tak jak ja mam poszukać skrzyni od kadeta c wersji z tylnym napędem jak się poszuka to i znajdzie się automat zaleta jej ze jest krotka i mala i bez elektryki jeśli automat
To i ja mam cos z tego klimatu do sprzedania za 1 flaszke najlepiej Vistuli ale tej flachy pewnie nikt niema a szkoda

niech będzie inna flacha

,za orginalną niezgnitą nieporysowaną ale bez szyby oraz brakuje jednej literki w napisie polonez niepamiętam ktorej to ale sprawdze ,jest to klapa do poldka kombi wersja rarytas

Re: poczatki budowy
: 22 lip 2011, 12:38
autor: pasek36
Oil pisze:widzę ze założenia mamy podobne wiec podeśle podpowiedz tam sa silniki850 cm
http://www.google.pl/search?q=reliant+t ... 24&bih=625 jeśli sztywne zawieszenie pasuje to możne skrzynia Poldka z mostem?albo możne skrzynia Poldka z zawieszeniem tylnym od bmw e30-e32 seri300 tylko jak skrzynia Poldka to możne od wersi1,4 albo tak jak ja mam poszukać skrzyni od kadeta c wersji z tylnym napędem jak się poszuka to i znajdzie się automat zaleta jej ze jest krotka i mala i bez elektryki jeśli automat
Faktyczni założenia mamy zbliżone do siebie , tylko z ta skrzynia od poldka to wielki problem bo przez 6 lat jak tu mieszkam to nie widziałem poldka , raz trabanta i wartburga jako ciekawostki . A CO DO KADETA SERII C to tutaj traktowane są jako zabytki i ceny części po byku . Tylni most planowałem może od jakiejś terenówki , tylko ze skrzynia to mogę mieć problem chodzi mi o połączenie bo ten silnik to jest dość malutki .
Re: poczatki budowy
: 22 lip 2011, 16:25
autor: El Kopyto
pasek36 pisze:Oil pisze:widzę ze założenia mamy podobne wiec podeśle podpowiedz tam sa silniki850 cm
http://www.google.pl/search?q=reliant+t ... 24&bih=625 jeśli sztywne zawieszenie pasuje to możne skrzynia Poldka z mostem?albo możne skrzynia Poldka z zawieszeniem tylnym od bmw e30-e32 seri300 tylko jak skrzynia Poldka to możne od wersi1,4 albo tak jak ja mam poszukać skrzyni od kadeta c wersji z tylnym napędem jak się poszuka to i znajdzie się automat zaleta jej ze jest krotka i mala i bez elektryki jeśli automat
Faktyczni założenia mamy zbliżone do siebie , tylko z ta skrzynia od poldka to wielki problem bo przez 6 lat jak tu mieszkam to nie widziałem poldka , raz trabanta i wartburga jako ciekawostki . A CO DO KADETA SERII C to tutaj traktowane są jako zabytki i ceny części po byku . Tylni most planowałem może od jakiejś terenówki , tylko ze skrzynia to mogę mieć problem chodzi mi o połączenie bo ten silnik to jest dość malutki .
to proponuje skrzynie od rejenta robinia Irlandia Anglia blisko wszak a one tanie jak barszcz one są pod silnik 850cm to i z twoim dadzą rade most od terenówki nie za bardzo to widzę z względu na przełożenia dyra jak weźmiesz szkynie rejenta to możesz i most brać sor
Re: poczatki budowy
: 22 lip 2011, 18:04
autor: Wiktor
Re: poczatki budowy
: 22 lip 2011, 20:48
autor: pasek36
Mam pytanko Wiktor jak połączyć silnik z nieoryginalna skrzynia od innego sprzeta. Gdzieś na forum wyczytałem ze jesteś spec od tych spraw . Napisz czy dużo z tym roboty , jak to wygląda, może jakieś zdjątka

Re: poczatki budowy
: 23 lip 2011, 12:19
autor: El Kopyto
wpisz szwab silnika w maluchu w goglach i masz jako taki pogląd
Re: poczatki budowy
: 23 lip 2011, 12:26
autor: Wiktor
nie polecam swapowania
lepiej okreslic jaki silnik chcesz i znalezc taki od tylnego napedu
nie sugeruj sie tym swoim subaru bo diz scena silnika jest smieszna wiec.....
Re: poczatki budowy
: 23 lip 2011, 12:29
autor: El Kopyto
Wiktor pisze:nie polecam swapowania
lepiej okreslic jaki silnik chcesz i znalezc taki od tylnego napedu
nie sugeruj sie tym swoim subaru bo diz scena silnika jest smieszna wiec.....
tez tak myślę czyż nie mógłby zamienić go np na silnik Rejtana z skrzynia?
Re: poczatki budowy
: 23 lip 2011, 12:33
autor: Wiktor
mam silnik IFY 5 litrow w3 cylindrach
Re: poczatki budowy
: 23 lip 2011, 12:59
autor: El Kopyto
i teraz mi to mówisz !nie brał bym opla!hi-hi
Re: poczatki budowy
: 23 lip 2011, 15:32
autor: Wiktor
no to ci powiem ze mam takie 2

Re: poczatki budowy
: 23 lip 2011, 15:41
autor: pasek36
Wiktor pisze:nie polecam swapowania
lepiej okreslic jaki silnik chcesz i znalezc taki od tylnego napedu
nie sugeruj sie tym swoim subaru bo diz scena silnika jest smieszna wiec.....
sugerujesz żeby olać silnik od subaru i poszukać silnika od tylnionapedowca ze skrzynia i dać sobie siana z połączeniami z inna skrzynia ???. jesli tak to moze wiesz ktore by sie nadawaly tylko chodzi mi o cos o malej pojemnosci tak do max 1.2 litra
Re: poczatki budowy
: 23 lip 2011, 17:08
autor: El Kopyto
już ci mowie kolego kadett c a co byś powiedział na silnik rejlata Robina pojemność 850cm taki jak w tym linku co ci dałem i możesz most od niego tylni brać na angielskiej stronie widziałem za okolo100-200 funta cały wóz i na tej stronie masz rozwiązanie ramy itp jeszcze jeszcze masz suzuki samuraj jimmy wywalasz reduktor i masz
Re: poczatki budowy
: 23 lip 2011, 17:41
autor: winda
Wiktor sugeruje tylko aby na siłę nic nie łączyć bo to koszty.
Re: poczatki budowy
: 23 lip 2011, 17:45
autor: Wiktor
oil daj juz spokoj z tymi rejtlantami
sam kupiles polecony przeze mnie zajebisty silnik a komus gowno wciskasz??
kolego czemu ograniczasz pojemnosc silnika do 1200ccm??