ozon trike
: 03 lip 2011, 20:51
Oto krótki opis mojej trike.
Budowałem ją 4 lata i w końcu 2009 roku udało mi się ją zarejestrować. Silnik o pojemności 1,6L ,skrzynia manualna oraz tylne zawieszenie pochodzą z VW Garbusa. Tylne piasty, tarcze hamulcowe i zaciski są z ISUZU Troopera ,hamulce na tył są wspomagane serwem, przednie koło 16' wraz z tarczą ,zaciskiem oraz osprzęt kierownicy mam od Harleya Davidsona. Przednie zawieszenie i rama z profili prostokątnych zamkniętych to konstrukcja własna. Zbiornik przedni to tylko atrapa ,zamontowany jest w nim wyświetlacz graficzny który pokazuje prędkość, licznik podstawowy, licznik podrzędny oraz wszystkie kontrolki czyli ciśnienie oleju, ładowanie akumulatora ,nadmierne rozładowanie akumulatora, rezerwę paliwa, czujnik hamulca ręcznego, niski poziom płynu hamulcowego ,kierunkowskazy oraz światła awaryjne całością steruje mały komputerek który również opracowałem i zaprogramowałem. Moja trike wyposażona również została w tempomat elektroniczny (konstrukcja własna,nie muszę walczyć z 3 metrową linką gazu) oraz podgrzewane manetki OXFORD. Hamulec ręczny ,mechanizm z Renault Scenic no i w nim trochę elektroniki mojego opracowania. Konstrukcja tylnej kanapy jest wykonana z rurek i kolanek hamburskich a całość przykręcana do ramy. Pod tylną kanapą znajduje się około 35l zbiornik paliwa oraz pompa hamulcowa wraz z serwem. Całość trike pokryta jest laminatem tylko przedni (harley) i tylne błotniki (poszerzane od przyczepki) są metalowe. Podesty wykonane ze stali nierdzewnej AISI 304 i nie są konstrukcją nośną trike. W silniku tylko tłumiki przerabiane trzykrotnie są mojej konstrukcji, teraz ich dźwięk nie męczy. Tylne lampy to ringi 4 x 32 diody led, w środku kierunkowskazy oraz światło wsteczne. Zderzak tylny również wykonany ze stali nierdzewnej. Niestety przednie zawieszenie wymaga dopracowania jest po prostu za twarde. W 2010 roku zrobiłem zaledwie 1300 km (problemy techniczne) natomiast w tym roku już 1000 km chciałbym oczywiście dużo więcej ale niestety nie zawsze mam na to czas. Dołączam kilka fotek obrazujących moje dzieło.
Budowałem ją 4 lata i w końcu 2009 roku udało mi się ją zarejestrować. Silnik o pojemności 1,6L ,skrzynia manualna oraz tylne zawieszenie pochodzą z VW Garbusa. Tylne piasty, tarcze hamulcowe i zaciski są z ISUZU Troopera ,hamulce na tył są wspomagane serwem, przednie koło 16' wraz z tarczą ,zaciskiem oraz osprzęt kierownicy mam od Harleya Davidsona. Przednie zawieszenie i rama z profili prostokątnych zamkniętych to konstrukcja własna. Zbiornik przedni to tylko atrapa ,zamontowany jest w nim wyświetlacz graficzny który pokazuje prędkość, licznik podstawowy, licznik podrzędny oraz wszystkie kontrolki czyli ciśnienie oleju, ładowanie akumulatora ,nadmierne rozładowanie akumulatora, rezerwę paliwa, czujnik hamulca ręcznego, niski poziom płynu hamulcowego ,kierunkowskazy oraz światła awaryjne całością steruje mały komputerek który również opracowałem i zaprogramowałem. Moja trike wyposażona również została w tempomat elektroniczny (konstrukcja własna,nie muszę walczyć z 3 metrową linką gazu) oraz podgrzewane manetki OXFORD. Hamulec ręczny ,mechanizm z Renault Scenic no i w nim trochę elektroniki mojego opracowania. Konstrukcja tylnej kanapy jest wykonana z rurek i kolanek hamburskich a całość przykręcana do ramy. Pod tylną kanapą znajduje się około 35l zbiornik paliwa oraz pompa hamulcowa wraz z serwem. Całość trike pokryta jest laminatem tylko przedni (harley) i tylne błotniki (poszerzane od przyczepki) są metalowe. Podesty wykonane ze stali nierdzewnej AISI 304 i nie są konstrukcją nośną trike. W silniku tylko tłumiki przerabiane trzykrotnie są mojej konstrukcji, teraz ich dźwięk nie męczy. Tylne lampy to ringi 4 x 32 diody led, w środku kierunkowskazy oraz światło wsteczne. Zderzak tylny również wykonany ze stali nierdzewnej. Niestety przednie zawieszenie wymaga dopracowania jest po prostu za twarde. W 2010 roku zrobiłem zaledwie 1300 km (problemy techniczne) natomiast w tym roku już 1000 km chciałbym oczywiście dużo więcej ale niestety nie zawsze mam na to czas. Dołączam kilka fotek obrazujących moje dzieło.