ZMIANA BIEGÓW -> rozwiązania

Silnik, skrzynia, przeniesienie napędu.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

wrzucaj automata i nie piesc sie
zmiana biegów w auton=macie to jest to i nie kombinuj bo polegniesz na budowie zanim ja zaczniesz!!!
idą zmiany
afish

Post autor: afish »

hmmm moze i proste ale jakos nie mam wyobrazenia o sterowaniu tymi linkami ....
Jak by byla jakas fotka takiego sterowania to bylbym wdzieczny ..
e7218
Posty: 39
Rejestracja: 17 sty 2009, 12:31
Kontakt:

Post autor: e7218 »

Zdjęcia elementu niestety nie mam a niestety wszystko mam ściśle zabudowane i nie będę teraz tego rozbierał . Jeśli chciałbyś obejrzeć to zapraszam do siebie - pozdrawiam
afish

Post autor: afish »

A skad jestes??
Dwoma linkami zmieniac biegi w manualu to chyba ciezko bo drazek musi isc do przodu , do tył , i na boki czyli w cztery strony... Byłbym wdzieczny za zobrazowanie tego. MOze jakis rysunek...

Sorki ze tak mecze z ta zmiana biegów ale jak by taki mechanizm udalo mi sie zrobic to nie mialbym problemu z silnikiem...
e7218
Posty: 39
Rejestracja: 17 sty 2009, 12:31
Kontakt:

Post autor: e7218 »

Jasne że tak , identycznie jak w każdym samochodzie , poprostu mechanizm kompletny wymontuj z samochodu i po sprawie - pozdrawiam
afish

Post autor: afish »

Chyba sie nie rozumiemy ;/ ;/ ;/
MOntujac silnik normalnie w trajce ciegna do zmiany biegów skierowane sa do tył i zeby zmieniac biegi trzeba zastosowac jakies skomplikowane mechanizmy obracajace to ciegno i popychajace je do przodu i ciagnace do tyl.... Moze ktos kto wie jak to zrobic jest w stanie to rozrysowac ... ? na pewno nie tylko mnie sie przydadza ...
Jesli ktos moze to inaczej wytłumaczyc podaje gg 2988107
Zapraszam ;]
kowal

Post autor: kowal »

Proszę prosty schemat mechanizmu zmiany biegów za pomocą linek. Akurat synek bawił sie kredkami, to namazałem. Wiadomo, że pancerze linek muszą być na stałe zamocowane.
http://e-trike.pl/gallery/albums/Trajka ... hanizm.JPG
afish

Post autor: afish »

NIe moglem sobie tego wyobracic bo sila jaka trzeba przylozyc do zmiany biegu jest znaczna i to musialaby byc dosyc gruba linka i sztywna bo zeby linka pociagnela to jeszcze tak ale zeby taka linka popchnela dzwignie to nie moze sie zginac i w tym moim zdaniem jest najwiekszy problem ....
Jakie linki do takiego ukladu byscie polecali ?
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

afisz jak z takim czyms jak linki ktore pracuja w wielu nowych samochodach a napewno w przynajmiej 90%dostawczaków masz klopot to moze lepiej zlec wykonanaie trike komus kto sobie poradzi.
nie zebym chcial zniechecac ale trike to powazne wyzwanie wymagajace widzy umiejetnosci czasu i checi i jeszcze portfelika
idą zmiany
afish

Post autor: afish »

po pierwsze afisH jak cos ...
A co do linek to po prostu nie spotkalem sie z takim rozwiazaniem dlatego pytalem .... Sprawa sie wyjasnila wiec nie widze powodu zeby dogryzac ...
Nie jedna konstrukcje mam juz za soba wiec sadze ze i z ta sobie poradze ..
Pozdrawiam
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Ford Transit ostatni model i poprzedni - zmiana biegów realizowana za pomoca linek. w sumie patent dobry, wymaga drobnej regulacji co jakiś czas. Linki nie sa grube, są cieńsze niż motocyklowe.
==========================================
Wiktor zauważ iż 95% chetnych na traję - wysypuje się jak trzeba wydac pierwsze złotówki na cokolwiek. To nie jest sport darmowy. Jest czasochłonny i pożera jakieś tam części domowego funduszu, ale przy odrobinie chęci mozna wszystko. Ja np przestałem spozywać piwo na korzyśc wódy :) oszczędzam w ten sposob 50% co wywalałem na browary :) :wink: :wink:
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
e7218
Posty: 39
Rejestracja: 17 sty 2009, 12:31
Kontakt:

trike

Post autor: e7218 »

Kolego afisch poczytaj dokładnie poprzednie moje wypowiedzi a jest tam wszystko jak to zrobić i od czego dokładnie zastosowałem system (wszystko jest dostępne na każdym schrocie).Jeśli piszszesz że wcześniej już coś robiłeś to nie rozumiem dlaczego nie możesz załapać jak to zrobić - inni w mig zrozumieli - pozdrawiam
Roman
Posty: 16
Rejestracja: 14 gru 2008, 15:58
Lokalizacja: chobienice
Kontakt:

Post autor: Roman »

Niedlugo wam przedstawie moj pomysl zmiany biegow moze dzisiaj skoncze bendzie na zasadzie ukladu dzwigni i loncznikow proste jak jeb......
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Roman pisze:Niedlugo wam przedstawie moj pomysl zmiany biegow moze dzisiaj skoncze bendzie na zasadzie ukladu dzwigni i loncznikow proste jak jeb......
ROMAN!!!!

czekamy!!!!

(może z garazu nie wychodzi od tamtego czasu) ???? :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

moze po prostu przerzucił sie na wóde i nie zauwazył??????
idą zmiany
Roman
Posty: 16
Rejestracja: 14 gru 2008, 15:58
Lokalizacja: chobienice
Kontakt:

Post autor: Roman »

Czesc chlopaki dobrze myslicie wyslalem wotki Kowalowi dalsze na dzisiejszy dzien rama jest gotowa do malowania apropo mechanizmu biegow jest przystosowany na renczny lub pneumatyczno elektroniczny Ostatnio spendzam tylko czas w garazu wiosna tuz tuz chce zdonzyc pozdrawiam
kowal

Post autor: kowal »

Roman, prześlij jeszcze raz. Pusto w załączniku.
Roman
Posty: 16
Rejestracja: 14 gru 2008, 15:58
Lokalizacja: chobienice
Kontakt:

Post autor: Roman »

dawaj fotki Kowal Roman
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Roman pisze:mam kilka czensci do pochromowania jakom firme polecacie i gdzie najblirzej mam do Kowala i Luka macie gdzies dostem
W Lesznie jest firma i nie biora drogo, nastepna u ktorej robiłem chrom i cynk żółty to Rawicz, ale tutaj w Lesznie juz im pały opadły ze wzgledu na brak roboty i zeszli bardzo z cenami....
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Post autor: Lipa »

o kurde, stareńki toż to ameryka Panie... u mnie cholera nie ma tyle miejsca :???:
3oo

Post autor: 3oo »

Jak się popieści to wszystko się zmieści...
Trzeba dobrze przemyśleć i zaplanować... i da się zrobić... podstawa to musi być punkt podparcia dla dżwigienki... czyli ta plastikowa tulejka

Zrób mi fotę swojej trajki w tym miejscu co miało by to być... pomyślę...
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Post autor: Lipa »

no problemo
Awatar użytkownika
pionowy
Posty: 215
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
Krótki opis: ASSISTANCE
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: pionowy »

to rozwiązanie w fiacie jest znane i stosowane już od dawna, a dowodem na to jest moje wozidełko czyli Palio Weekend w którym osobiście rozmontowywałem ten mechanizm przy okazji wyjmowania skrzyni biegów aby wymienić sprzęgło, a na pochwałę swojego osiągnięcia mogę powiedzieć że zrobiłem to bez niczyjej pomocy z kanału bez specjalistycznych urządzeń
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Busy tez maja te systemy, wiele ich teraz jest. Mowimy tutaj o tym jak zaadoptować/zrobic od zera taki układ w traji. Na razie nikt nie ma czegos takiego. CZekamy na pierwszego :) Chodzi o to aby biegi zmieniac noga lub w linii prostej machac gajgą.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
krzysiek1105
Posty: 511
Rejestracja: 28 lip 2010, 14:19
Krótki opis: Mówią mi BAYRON :)
Lokalizacja: Wójcice woj.Opole
Kontakt:

Re:

Post autor: krzysiek1105 »

Luksky pisze:Busy tez maja te systemy, wiele ich teraz jest. Mowimy tutaj o tym jak zaadoptować/zrobic od zera taki układ w traji. Na razie nikt nie ma czegos takiego. CZekamy na pierwszego :) Chodzi o to aby biegi zmieniac noga lub w linii prostej machac gajgą.
Przemyślalem to teoretycznie i biegi 1-4 nie widze problemu,ale wsteczny i 5 jakos niemoge rozpracowac.
mianowicie ma to wyglądac mniej-więcej tak:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Idę własną drogą ,bo tylko taką znam.
... _ _ _ ...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości