Strona 1 z 1
Instalacje elektryczne
: 15 lut 2009, 16:46
autor: Luksky
W tym temacie umieszczamy zapytania, wiadomości, schematy, itp dotyczące naszych trójkołowców. Na początek aby ukrócic pytania o podstawowe rzeczy zamieszczam kilka schematów, bardzo prostych na ktorych mozna sie wzorować. Jeżeli ktoś posiada cos o wiele bardziej skomplikowanego jesteśmy wstanie pomoc, ew udostepnic instrukcję serwisową w jezyku polskim dot takiego pojazdy z analogicznym silnikiem, jednak nie jestesmy kółkiem wzajemnej adoracji. Oczekujesz profesjonalnej porady, serwisówki, itp - musisz przejść weryfikacje uzytkownika, musisz poudzielac się na forum. Pomagamy chętnie i przesympatyczni z nas ludzie, jednak nie mamy na czole napisane że mozna nas dymać
Przykładowe schematy z instalacji najprostszej z mozliwych, opisane po polsku, bardzo czytelnie oznaczone. Pochodza z rodzimych ciągników.
Kod: Zaznacz cały
http://c.wrzuta.pl/wi17720/303488f6000465854998851c/schemat1?type=i&key=2pXksTmJTm&ft=f
Kod: Zaznacz cały
http://c.wrzuta.pl/wi18996/581611300011467a499883e7/schemat2?type=i&key=e9rVmNTwG8&ft=f
hasło do plików: trajka
: 21 lip 2009, 17:37
autor: szymon
fajny schemacik moze sie komus przyda.
prawie jak garbus;)
Re: Instalacje elektryczne
: 11 sie 2010, 09:12
autor: wojtek44
Witam
własnie dumam nad docelową instalacją elektryczną Stacyjke kupiłem (tradycyjnie) od ciągnika. Włożenie kluczyka załacza zapłon, pozycje pierwsza wykorzystam na załaczenie p/mgielnego tylnego, pozycję drugą na p/mgielne przednie. W kierownicy dam tylko przewody sterujące do przekaźników a będzie ich kilka:
- drogowe
-mijania,
-p/mgielne przednie,
-przekaźnik do awaryjnych - zasilany z przerywacza, podłaczony pod dwa obwody kierunków. awaryjne można zrobić też poprzez zasilenie kierunków od tyłu z diodami 4 A, nie pozwalającymi na przepływ prądu podczas normalnego dzialania kierunków,
- zastanawiam się czy nie dać dodatkowego przekaźnika uruchamianego po daniu zapłonu ze stacyjki. z niego wyprowadzony by był plus na bezpieczniki dla instalacji. Chyba uniknie sięw ten sposób problemów ze stacyjką.
Chyba jednym z najważniejszych elementów instalacji , który już zamontowałem , jest wyłącznik masy. Dziwie sie ze nie jest on obowiązkowy we wszystkich pojazdach - umozliwia odłączenie "przyczyny" a nie usuwanie skutków gaśnicą.
Główne wiązki będa puszczone kablemi sterowniczymi - są w sprzedaży np 10 x1,5 i 14x 1. Wadą tych kabli jet to że poszczególne żyły nie są kolorwe tylko posiadają numery.
Re: Instalacje elektryczne
: 11 sie 2010, 10:10
autor: bandit
Wojtek44 jak chcesz zamontować stacyjke od ciągnika, to daj prąd po przekaźniku. Jak miałem ruska, to miałem w nim stacyjkę od ciągnika i prądnice od malucha. Efektem ubocznym była zjarana blaszka w stacyjce (za duży prąd przewodziło to maleństwo metalowe) Po założeniu przekaźnika do świateł problem się rozwiazał. Tym bardziej w trajce jest wskazane montowanie przekaźników, gdyż mamy wiecej odbiorników.
W ostatniej trajce na kaszlu elektrykę robiłem tak:
-2 przekaźniki załączające prąd na bezpieczniki i dalej do odbiorników (co by stacyjkę odciążyć)
-przekaźnik do świateł plus drugi przerzucający krótkie/długie
-przekaźnik do rozrusznika- co by pstryczek elektryczek od rozrusznika z włącznika made in korea się nie sfajczył zbyt szybko.
Re: Instalacje elektryczne
: 11 sie 2010, 15:45
autor: wojtek44
zastanawaim się na celowścią przekaźnika do rozrusznika - przecież przycisiem będzie sie podawało prąd tylko na uruchomienie cewki bendiksa, który poda właściwy prąd na rozruch.
Re: Instalacje elektryczne
: 11 sie 2010, 17:23
autor: Wiktor
problem jest z ta cewka
ona tez lubi sobie zasiorbac pradu
Re: Instalacje elektryczne
: 12 sie 2010, 08:06
autor: bandit
Przekaźnik to koszt jakieś 7 zł, więc dla spokoju ducha 7 zł to pikuś. Zamontowanie go krzywdy nie zrobi, zaś jego brak juz może, ale zawsze można posłużyć się śrubokrętem łącząc na krótko plusa z akusa z plusem od cewki.