Strona 5 z 23

Re: Jedrusiowa traja

: 30 cze 2012, 00:52
autor: adaśko
Sulkyrider pisze:Na moje oko wiesz co robisz i ciężko będzie cos Ci wytknąć. O co chodzi z ta butelką?
Kurde krzychu ,ja całą moją traję na oko robiłem i jakoś to jeździ, ale niestety nie zapierdala , może to przez brak w mojej wiedzy technicznej, ale rzeby skrzynie biegów na gazetę ustawiać!!??? No bez przesady ale zegarmistrtzami to my hyba nie jesteśmy?!
Choć co niektórzy z nas,już powoli im do piet dorastają :lol:

Re: Jedrusiowa traja

: 30 cze 2012, 03:54
autor: Sulkyrider
adaśko pisze:
Sulkyrider pisze:Na moje oko wiesz co robisz i ciężko będzie cos Ci wytknąć. O co chodzi z ta butelką?
Kurde krzychu ,ja całą moją traję na oko robiłem i jakoś to jeździ, ale niestety nie zapierdala , może to przez brak w mojej wiedzy technicznej, ale rzeby skrzynie biegów na gazetę ustawiać!!??? No bez przesady ale zegarmistrtzami to my hyba nie jesteśmy?!
Choć co niektórzy z nas,już powoli im do piet dorastają :lol:
He?
jaka gazeta?

Re: Jedrusiowa traja

: 30 cze 2012, 07:54
autor: Rob_trike
Sulkyrider pisze:
adaśko pisze:
Sulkyrider pisze:Na moje oko wiesz co robisz i ciężko będzie cos Ci wytknąć. O co chodzi z ta butelką?
Kurde krzychu ,ja całą moją traję na oko robiłem i jakoś to jeździ, ale niestety nie zapierdala , może to przez brak w mojej wiedzy technicznej, ale rzeby skrzynie biegów na gazetę ustawiać!!??? No bez przesady ale zegarmistrtzami to my hyba nie jesteśmy?!
Choć co niektórzy z nas,już powoli im do piet dorastają :lol:
He?
jaka gazeta?

wyborcza :mrgreen:

Re: Jedrusiowa traja

: 30 cze 2012, 21:03
autor: andrzejqs
taka gazeta będzie ok
http://tamteczasy.pl/photo_db/3/4/2/img ... 0_orig.jpg


szaranowe półosie dopasowane do skrzyni
Obraz 040.jpg
Obraz 039.jpg

Re: Jedrusiowa traja

: 08 lip 2012, 22:37
autor: Rob_trike
czy przy wyciaganiu tylnego "dekla" w celu rozpołowienia skrzyni:

- ma być na "luzie"

- czy jest jakaś blokada oprócz kołków od dźwigni zewnętrznych ?

Jak u Ciebie wyglądał "luz" bez regulacji ? odbiegał znacząco ?

Re: Jedrusiowa traja

: 09 lip 2012, 16:42
autor: andrzejqs
wybić sworzeń odkręcić śrubę a
pewnie na luzie to wytargałem
zbić z kołków ustalających ( młotkiem delikatnie ) a potem tylko ręcznie trzeba kręcić co by krzywek nie ułamać


strona 16
http://www.renaultalpineownersclub.com/ ... MRBVUN.pdf

Re: Jedrusiowa traja

: 09 lip 2012, 16:56
autor: Rob_trike
jak byś chciał to mam sposób ustawienia zębów wg dok tech Toyki

właśnie dzisiaj ide zobaczyć co i jak

Re: Jedrusiowa traja

: 09 lip 2012, 17:01
autor: andrzejqs
w pdf- ie masz opisane wcześniej gdzieś był link do strony samba były foty

Re: Jedrusiowa traja

: 09 lip 2012, 21:39
autor: Rob_trike
fiku miku zrobione i takie tam - ale juz nie mialem cierpliwosci na montaż wodzików.....

Czy w takiej pozycji instalowałeś pokrywę - cięgna w pozycji jak na focie ?

Re: Jedrusiowa traja

: 09 lip 2012, 21:42
autor: Rob_trike
aha rozmawialem dzisiaj z mechanikiem ktory pracowal w renault, teraz pracuje w ASO, robi fuchy - ogolnie całe życie jest mechanikiem i patrząc na opis tego zabiegu i budowę UN1 stwierdził: nie potrzeba dystansować podkładkami ponieważ do tego służy nakrętka regulacyjna i to wszystko ....

Co o tym sądzisz bo zwątpiłem ....

Re: Jedrusiowa traja

: 09 lip 2012, 22:52
autor: andrzejqs
tak na luzie

no to jest dupa nie mechanik jeśli obracasz dyfer to trzeba nie na darmo w lotusie i DeLoreanie to stosowali a renault oferuje te podkładki jako części serwisowe

z tego co ja się doczytałem to podkładkami ustawiasz luz na kole 0,12mm -0,28mm a tą nakrętką ustawiasz luz łożysk na 5daN-6,5daN 5kg- 6,5kg. Podkładki prawdopodobnie związane są z wygrawerowaną wartością na kole ja miałem wygrawerowane 0,35 i podkładki po pomiarach wyszły mi 0,35mm. Przy próbie ustawienia bez podkładek kasując luz łożysk zniknął całkowicie luz na kole a ustawiając luz koła pojawiał się luz łożysk

Re: Jedrusiowa traja

: 10 lip 2012, 08:07
autor: Rob_trike
może i dupa ale pewnie i nie - jest naprawdę dobry jako mechanik - zresztą nie znasz go więc nie pisz pochopnie takich opinii

Tak sobie jeszcze myślę - popraw mnie jeśli się mylę - czy nie po to jest regulacja nakrętką aby bez ingerencji w skrzynię kasować luz ?

Zgadza się w fabryce ustawiono luz na łożyskach ale przecież przez samo rozłożenie i złożenie połówek skrzyni on się nie zwiększy i nie zmniejszy ..... Wyobraźmy sobie że nie ma wałków w środku tylko samo koło - przerzucamy na drugą stronę a przez to przecież sie nie "wydłuży" ani nie zmniejszy :mrgreen:

Co innego kasowanie luzu na kole i wałku to inna bajka - ale to już temat na inna opowieść

Dzięki za podpowiedz o luzie dzisiaj ide walczyć

Pozdr Rob

Re: Jedrusiowa traja

: 10 lip 2012, 16:01
autor: andrzejqs
Przeczytałeś ten pdf?


koło nie jest w osi dyfra dlatego jak obrócisz powstaje ten luz przesuniecie osi na kole jest wygrawerowane
więc po obróceniu dyfra wszystko ci sie zmienia

w manualu nie na darmo poświęcono na to parę stron , dotyczy to innych skrzyń z renówek nie kwestionuje twojego mechanika ale skoro tego nie wiedział czemu cie wprowadza w błąd

można jeździć samochodem po mieście bez migaczy ale jak długo?
-do pierwszego dzwonu
dyfer.jpg

Re: Jedrusiowa traja

: 10 lip 2012, 20:53
autor: Rob_trike
ok - zrobiłem wg pdf-a

Wyszło mi 0,5 mm

Dorobiłem podkładkę 0,5 mm - skasowałem luz - teraz pozostaje prawidłowa regulacja - mam odcisk na kole ( metoda na lakier i dodatkowo dla pewności na biały smar (odcisk)) - na całej długości zęba tak do 3/4 jego głębokości

Czy prawidłowo ? Jak i co jeszcze można sprawdzić ... ?

Re: Jedrusiowa traja

: 10 lip 2012, 21:03
autor: andrzejqs
a ile miałeś wygrawerowane na kole ?
to 0,5mm nie za dużo?
nie znam takiej metody ja robiłem na czujnik jak na fotach

jaki docisk?

Re: Jedrusiowa traja

: 10 lip 2012, 21:05
autor: Sulkyrider
andrzejqs pisze:
jaki docisk?
odcisk
za pierwszym razem też źle przeczytałem :)

Re: Jedrusiowa traja

: 10 lip 2012, 21:14
autor: andrzejqs
a piłem tylko mineralke

Re: Jedrusiowa traja

: 10 lip 2012, 21:32
autor: Rob_trike
andrzejqs pisze:a ile miałeś wygrawerowane na kole ?
to 0,5mm nie za dużo?
nie znam takiej metody ja robiłem na czujnik jak na fotach

jaki docisk?
na kole mam ciąg znaków nie mam np +50 czy tym podobne :?

czy mozesz jakoś inaczej opisać Twoją metodę regulacji na czujnik ?

Re: Jedrusiowa traja

: 10 lip 2012, 21:36
autor: andrzejqs
w tym miejscu u mnie słabo widoczne

Schowek01.jpg

Re: Jedrusiowa traja

: 10 lip 2012, 21:42
autor: Rob_trike
andrzejqs pisze:w tym miejscu u mnie słabo widoczne

Schowek01.jpg

tam szukałem ale zaraz polecę do garażu zobaczyć :shock:

Re: Jedrusiowa traja

: 10 lip 2012, 21:54
autor: Rob_trike
hmmmmmmm mam ciag znaków wybity wyraznie ale to jakiś nr seri/części ? to nie to ale.............. tuż przed i tuż po tym numerze nam taki słabo widoczny - jakby wygrawerowany elektycznie i odręcznie bazgroły przed nr wybitym 33 a tuż za nim OR

hmmmm

Re: Jedrusiowa traja

: 10 lip 2012, 22:06
autor: andrzejqs
czyli zrobiłem luz ( szczelinę ok 0,5 mm-1mm) pod prawym łożyskiem (między dyfrem a łożyskiem)a następnie dociągałem nakrętkę kasowania luzu (wcześniej poluzowaną ) do momentu uzyskania prawidłowego luzu na kole zębatym 0,12mm-0,28mm pomiar czujnikiem (nakrętka przeciągała łożyska dość mocno trzeba kręcić )
szczelina z 0,5mm zmalała (łożyska bardzo ciężko się obracały )do 0,35 pomiar szczelinomierzem ( taki wymiar był wygrawerowany na kole) następnie wszystko rozebrałem w miejsce szczeliny 0,35mm wstawiłem podkładki o tym wymiarze (prawe łożysko miedzy łożysko a dyfer ) poluzowałem nakrętkę w obudowie skrzyni całość dyfra wsadziłem do skrzyni dociągnąłem nakrętkę w celu ustawienia luzu łożysk ( tak żeby siła 6kg obracała dyfrem)


wygrawerowany elektycznie i odręcznie bazgroły

Schowek01.jpg

Re: Jedrusiowa traja

: 10 lip 2012, 22:16
autor: Rob_trike
ja robiłem tak - czy ok ?

rozebrałem skrzynię, wywaliłem wszystko ze środka oprócz koła z łożyskami, łożysko pod dyfrem lekko uniosłem na 0,12 mm.

Następnie złożyłem same połówki skrzyni tylko z kołem zębatym. Bez skręcenia nie zeszły sie połówki właśnie tak na mniej niż 1 mm. Lekko skręciłem po przekątnej po 3 śruby czyli w narożnikach skrzyni - przy tym zabiegu zmniejszał się luz pomiędzy łożyskiem a kołem ..... Dokręciłem wszystkie śruby i po zejściu się połówek skrzyni został mi luż ...... 0,5 mm pomiędzy łożyskiem a kołem

Rozkręciłem wszystko, zbiłem łożysko, dorobiłem 0,5 mm podkładki i założyłem pod łożysko ale zostawiając luż na podkładkach aby widzieć co się dzieje podczas skręcania połówek skrzyni. Zwracałem uwagę czy nie będzie trzeba odkręcić nakrętki regulacyjnej ( którą wcześniej odkręciłem mniej więcej 1/2 obrotu ) ale nie było takiej konieczności

Po złożeniu koło kęci się z lekkim oporem, podkładki się zacisnęły ...

Czy to prawidłowo to zrobiłem ?

Re: Jedrusiowa traja

: 10 lip 2012, 22:38
autor: andrzejqs
rozebrałem skrzynię, wywaliłem wszystko ze środka oprócz koła z łożyskami,prawe łożysko ściągnąć ściągaczem co by powstała szczelina na 0,5mm - 1mm (część z wałkami) zluzować nakrętkę pod lewym łożyskiem o parę obrotów lekko dobić bieżnie lewego łożyska ( część bez rolek) do nakrętki , skręcić skrzynie z kołem zębatym po przekątnej w narożnikach skrzyni następnie dociągałem nakrętkę kasowania luzu (wcześniej poluzowaną ) do momentu uzyskania prawidłowego luzu na kole zębatym 0,12mm-0,28mm pomiar czujnikiem (nakrętka przeciągała łożyska dość mocno trzeba kręcić )
szczelina z 0,5mm zmalała (łożyska bardzo ciężko się obracały )do 0,35 pomiar szczelinomierzem ( taki wymiar był wygrawerowany na kole) następnie wszystko rozebrałem w miejsce szczeliny 0,35mm wstawiłem podkładki o tym wymiarze (prawe łożysko miedzy łożysko a dyfer ) poluzowałem nakrętkę w obudowie skrzyni pod lewym łożyskiem o parę obrotów lekko dobić bieżnie lewego łożyska ( część bez rolek) całość dyfra wsadziłem do skrzyni dociągnąłem nakrętkę w celu ustawienia luzu łożysk ( tak żeby siła 6kg obracała dyfrem)

Re: Jedrusiowa traja

: 11 lip 2012, 13:41
autor: Rob_trike
czyli ok ? :mrgreen: