Jedrusiowa traja

W tym dziale przedstawiamy przebieg budowy swojej trajki.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4476
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: adaśko »

Sulkyrider pisze:Na moje oko wiesz co robisz i ciężko będzie cos Ci wytknąć. O co chodzi z ta butelką?
Kurde krzychu ,ja całą moją traję na oko robiłem i jakoś to jeździ, ale niestety nie zapierdala , może to przez brak w mojej wiedzy technicznej, ale rzeby skrzynie biegów na gazetę ustawiać!!??? No bez przesady ale zegarmistrtzami to my hyba nie jesteśmy?!
Choć co niektórzy z nas,już powoli im do piet dorastają :lol:
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: Sulkyrider »

adaśko pisze:
Sulkyrider pisze:Na moje oko wiesz co robisz i ciężko będzie cos Ci wytknąć. O co chodzi z ta butelką?
Kurde krzychu ,ja całą moją traję na oko robiłem i jakoś to jeździ, ale niestety nie zapierdala , może to przez brak w mojej wiedzy technicznej, ale rzeby skrzynie biegów na gazetę ustawiać!!??? No bez przesady ale zegarmistrtzami to my hyba nie jesteśmy?!
Choć co niektórzy z nas,już powoli im do piet dorastają :lol:
He?
jaka gazeta?
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10878
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: Rob_trike »

Sulkyrider pisze:
adaśko pisze:
Sulkyrider pisze:Na moje oko wiesz co robisz i ciężko będzie cos Ci wytknąć. O co chodzi z ta butelką?
Kurde krzychu ,ja całą moją traję na oko robiłem i jakoś to jeździ, ale niestety nie zapierdala , może to przez brak w mojej wiedzy technicznej, ale rzeby skrzynie biegów na gazetę ustawiać!!??? No bez przesady ale zegarmistrtzami to my hyba nie jesteśmy?!
Choć co niektórzy z nas,już powoli im do piet dorastają :lol:
He?
jaka gazeta?

wyborcza :mrgreen:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
andrzejqs
Posty: 1879
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: andrzejqs »

taka gazeta będzie ok
http://tamteczasy.pl/photo_db/3/4/2/img ... 0_orig.jpg


szaranowe półosie dopasowane do skrzyni
Obraz 040.jpg
Obraz 039.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10878
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: Rob_trike »

czy przy wyciaganiu tylnego "dekla" w celu rozpołowienia skrzyni:

- ma być na "luzie"

- czy jest jakaś blokada oprócz kołków od dźwigni zewnętrznych ?

Jak u Ciebie wyglądał "luz" bez regulacji ? odbiegał znacząco ?
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
andrzejqs
Posty: 1879
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: andrzejqs »

wybić sworzeń odkręcić śrubę a
pewnie na luzie to wytargałem
zbić z kołków ustalających ( młotkiem delikatnie ) a potem tylko ręcznie trzeba kręcić co by krzywek nie ułamać


strona 16
http://www.renaultalpineownersclub.com/ ... MRBVUN.pdf
Ostatnio zmieniony 09 lip 2012, 16:58 przez andrzejqs, łącznie zmieniany 1 raz.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10878
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: Rob_trike »

jak byś chciał to mam sposób ustawienia zębów wg dok tech Toyki

właśnie dzisiaj ide zobaczyć co i jak
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
andrzejqs
Posty: 1879
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: andrzejqs »

w pdf- ie masz opisane wcześniej gdzieś był link do strony samba były foty
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10878
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: Rob_trike »

fiku miku zrobione i takie tam - ale juz nie mialem cierpliwosci na montaż wodzików.....

Czy w takiej pozycji instalowałeś pokrywę - cięgna w pozycji jak na focie ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10878
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: Rob_trike »

aha rozmawialem dzisiaj z mechanikiem ktory pracowal w renault, teraz pracuje w ASO, robi fuchy - ogolnie całe życie jest mechanikiem i patrząc na opis tego zabiegu i budowę UN1 stwierdził: nie potrzeba dystansować podkładkami ponieważ do tego służy nakrętka regulacyjna i to wszystko ....

Co o tym sądzisz bo zwątpiłem ....
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
andrzejqs
Posty: 1879
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: andrzejqs »

tak na luzie

no to jest dupa nie mechanik jeśli obracasz dyfer to trzeba nie na darmo w lotusie i DeLoreanie to stosowali a renault oferuje te podkładki jako części serwisowe

z tego co ja się doczytałem to podkładkami ustawiasz luz na kole 0,12mm -0,28mm a tą nakrętką ustawiasz luz łożysk na 5daN-6,5daN 5kg- 6,5kg. Podkładki prawdopodobnie związane są z wygrawerowaną wartością na kole ja miałem wygrawerowane 0,35 i podkładki po pomiarach wyszły mi 0,35mm. Przy próbie ustawienia bez podkładek kasując luz łożysk zniknął całkowicie luz na kole a ustawiając luz koła pojawiał się luz łożysk
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10878
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: Rob_trike »

może i dupa ale pewnie i nie - jest naprawdę dobry jako mechanik - zresztą nie znasz go więc nie pisz pochopnie takich opinii

Tak sobie jeszcze myślę - popraw mnie jeśli się mylę - czy nie po to jest regulacja nakrętką aby bez ingerencji w skrzynię kasować luz ?

Zgadza się w fabryce ustawiono luz na łożyskach ale przecież przez samo rozłożenie i złożenie połówek skrzyni on się nie zwiększy i nie zmniejszy ..... Wyobraźmy sobie że nie ma wałków w środku tylko samo koło - przerzucamy na drugą stronę a przez to przecież sie nie "wydłuży" ani nie zmniejszy :mrgreen:

Co innego kasowanie luzu na kole i wałku to inna bajka - ale to już temat na inna opowieść

Dzięki za podpowiedz o luzie dzisiaj ide walczyć

Pozdr Rob
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
andrzejqs
Posty: 1879
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: andrzejqs »

Przeczytałeś ten pdf?


koło nie jest w osi dyfra dlatego jak obrócisz powstaje ten luz przesuniecie osi na kole jest wygrawerowane
więc po obróceniu dyfra wszystko ci sie zmienia

w manualu nie na darmo poświęcono na to parę stron , dotyczy to innych skrzyń z renówek nie kwestionuje twojego mechanika ale skoro tego nie wiedział czemu cie wprowadza w błąd

można jeździć samochodem po mieście bez migaczy ale jak długo?
-do pierwszego dzwonu
dyfer.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2012, 21:11 przez andrzejqs, łącznie zmieniany 1 raz.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10878
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: Rob_trike »

ok - zrobiłem wg pdf-a

Wyszło mi 0,5 mm

Dorobiłem podkładkę 0,5 mm - skasowałem luz - teraz pozostaje prawidłowa regulacja - mam odcisk na kole ( metoda na lakier i dodatkowo dla pewności na biały smar (odcisk)) - na całej długości zęba tak do 3/4 jego głębokości

Czy prawidłowo ? Jak i co jeszcze można sprawdzić ... ?
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
andrzejqs
Posty: 1879
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: andrzejqs »

a ile miałeś wygrawerowane na kole ?
to 0,5mm nie za dużo?
nie znam takiej metody ja robiłem na czujnik jak na fotach

jaki docisk?
Ostatnio zmieniony 10 lip 2012, 21:17 przez andrzejqs, łącznie zmieniany 1 raz.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: Sulkyrider »

andrzejqs pisze:
jaki docisk?
odcisk
za pierwszym razem też źle przeczytałem :)
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
andrzejqs
Posty: 1879
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: andrzejqs »

a piłem tylko mineralke
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10878
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: Rob_trike »

andrzejqs pisze:a ile miałeś wygrawerowane na kole ?
to 0,5mm nie za dużo?
nie znam takiej metody ja robiłem na czujnik jak na fotach

jaki docisk?
na kole mam ciąg znaków nie mam np +50 czy tym podobne :?

czy mozesz jakoś inaczej opisać Twoją metodę regulacji na czujnik ?
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
andrzejqs
Posty: 1879
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: andrzejqs »

w tym miejscu u mnie słabo widoczne

Schowek01.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10878
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: Rob_trike »

andrzejqs pisze:w tym miejscu u mnie słabo widoczne

Schowek01.jpg

tam szukałem ale zaraz polecę do garażu zobaczyć :shock:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10878
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: Rob_trike »

hmmmmmmm mam ciag znaków wybity wyraznie ale to jakiś nr seri/części ? to nie to ale.............. tuż przed i tuż po tym numerze nam taki słabo widoczny - jakby wygrawerowany elektycznie i odręcznie bazgroły przed nr wybitym 33 a tuż za nim OR

hmmmm
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
andrzejqs
Posty: 1879
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: andrzejqs »

czyli zrobiłem luz ( szczelinę ok 0,5 mm-1mm) pod prawym łożyskiem (między dyfrem a łożyskiem)a następnie dociągałem nakrętkę kasowania luzu (wcześniej poluzowaną ) do momentu uzyskania prawidłowego luzu na kole zębatym 0,12mm-0,28mm pomiar czujnikiem (nakrętka przeciągała łożyska dość mocno trzeba kręcić )
szczelina z 0,5mm zmalała (łożyska bardzo ciężko się obracały )do 0,35 pomiar szczelinomierzem ( taki wymiar był wygrawerowany na kole) następnie wszystko rozebrałem w miejsce szczeliny 0,35mm wstawiłem podkładki o tym wymiarze (prawe łożysko miedzy łożysko a dyfer ) poluzowałem nakrętkę w obudowie skrzyni całość dyfra wsadziłem do skrzyni dociągnąłem nakrętkę w celu ustawienia luzu łożysk ( tak żeby siła 6kg obracała dyfrem)


wygrawerowany elektycznie i odręcznie bazgroły

Schowek01.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2012, 22:40 przez andrzejqs, łącznie zmieniany 1 raz.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10878
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: Rob_trike »

ja robiłem tak - czy ok ?

rozebrałem skrzynię, wywaliłem wszystko ze środka oprócz koła z łożyskami, łożysko pod dyfrem lekko uniosłem na 0,12 mm.

Następnie złożyłem same połówki skrzyni tylko z kołem zębatym. Bez skręcenia nie zeszły sie połówki właśnie tak na mniej niż 1 mm. Lekko skręciłem po przekątnej po 3 śruby czyli w narożnikach skrzyni - przy tym zabiegu zmniejszał się luz pomiędzy łożyskiem a kołem ..... Dokręciłem wszystkie śruby i po zejściu się połówek skrzyni został mi luż ...... 0,5 mm pomiędzy łożyskiem a kołem

Rozkręciłem wszystko, zbiłem łożysko, dorobiłem 0,5 mm podkładki i założyłem pod łożysko ale zostawiając luż na podkładkach aby widzieć co się dzieje podczas skręcania połówek skrzyni. Zwracałem uwagę czy nie będzie trzeba odkręcić nakrętki regulacyjnej ( którą wcześniej odkręciłem mniej więcej 1/2 obrotu ) ale nie było takiej konieczności

Po złożeniu koło kęci się z lekkim oporem, podkładki się zacisnęły ...

Czy to prawidłowo to zrobiłem ?
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
andrzejqs
Posty: 1879
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: andrzejqs »

rozebrałem skrzynię, wywaliłem wszystko ze środka oprócz koła z łożyskami,prawe łożysko ściągnąć ściągaczem co by powstała szczelina na 0,5mm - 1mm (część z wałkami) zluzować nakrętkę pod lewym łożyskiem o parę obrotów lekko dobić bieżnie lewego łożyska ( część bez rolek) do nakrętki , skręcić skrzynie z kołem zębatym po przekątnej w narożnikach skrzyni następnie dociągałem nakrętkę kasowania luzu (wcześniej poluzowaną ) do momentu uzyskania prawidłowego luzu na kole zębatym 0,12mm-0,28mm pomiar czujnikiem (nakrętka przeciągała łożyska dość mocno trzeba kręcić )
szczelina z 0,5mm zmalała (łożyska bardzo ciężko się obracały )do 0,35 pomiar szczelinomierzem ( taki wymiar był wygrawerowany na kole) następnie wszystko rozebrałem w miejsce szczeliny 0,35mm wstawiłem podkładki o tym wymiarze (prawe łożysko miedzy łożysko a dyfer ) poluzowałem nakrętkę w obudowie skrzyni pod lewym łożyskiem o parę obrotów lekko dobić bieżnie lewego łożyska ( część bez rolek) całość dyfra wsadziłem do skrzyni dociągnąłem nakrętkę w celu ustawienia luzu łożysk ( tak żeby siła 6kg obracała dyfrem)
Ostatnio zmieniony 11 lip 2012, 15:39 przez andrzejqs, łącznie zmieniany 2 razy.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10878
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Jedrusiowa traja

Post autor: Rob_trike »

czyli ok ? :mrgreen:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości