Chłodzenie kompresora

Luźne rozmowy na temat trajek!
Awatar użytkownika
wojtas
Posty: 29
Rejestracja: 13 lut 2011, 13:11
Lokalizacja: PODDĘBICE
Kontakt:

Chłodzenie kompresora

Post autor: wojtas »

Mam małe pytanko,czy wentylator elektryczny od moto da radę wystudzić tą bestię, w takim stopniu jak fabryczny.Czy ktoś już próbował zrobić takie chłodzenie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3677
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: bandit »

Tego typu rozwiązania stosowane były w motocyklach z silnikami kaszla. Gdyby zrobić z blachy obudowę która by zrobiła tunel do nawiewu, to powinno działać, ale jest inna kwestia, a mianowicie pobór prądu. Jak wiadomo maluchowskie altki nie porażają mocą, a wentylator swoja mocą troche tego pradu pobierze. dobrze by było wywalic oryginalny altek i w to miejsce wpakować jakis mały, a wydajny od japonskiego auta, np daihatsu charade.
Awatar użytkownika
wojtas
Posty: 29
Rejestracja: 13 lut 2011, 13:11
Lokalizacja: PODDĘBICE
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: wojtas »

Ja sobie wymyśliłem że wentylator nie będzie pracował cały czas,tylko będzie załączany poprzez czujnik temperatury.Podczas jazdy będzie miał wystarczające chłodzenie(tak mi się wydaje).
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: Luksky »

Przerabiałem temat, jak poszukasz na forum moich postow z ok 4 lat temu to znajdziesz. Bilans energetyczny wychodzil bardzo nieciekawie. Mianowicie: wentylator maluchowy ma zajebista moc dmuchania :) nieważne czy koło jest seryjne czy wieksze (rajdowe) ale powiew jest naprawde konkretny. Aby uzyskac to samo to musialbys zuzyc tyle pradu, że alternator maluchowy sie nie wyrobi nic a nic. Co do przegrzewania się to raczej ten co pokazujesz bedzie za mały. Staniesz w korku i pozamiatane - bez porzadnego nadmuchu z kazdej strony gara możesz mieć kredki. Jechalismy w maju 2010 przez zakorkowaną Bydgoszcz i nasze silniczki chłodzone powietrzem ledwo dyszały, z takim wentylatorkiem bez obudowy, ktora bedzie Ci kierunkowac nadmuch raczej nie wroze sukcesu. Ja sam robiłem takie proby i mialem wiatrak z malutkim silniczkiem, ale bardzo wydajnym od chłodnicy klimy z jakiegos japońca, niby OK, ale za dużo przerobek oblachowań i alternator by nie dawal rady. Co do czujnika temperatury to wiedz, że silnik malucha bardzo sie nagrzewa, wiec raczej cały czas wiatrak bedzie działał, bo zakres powiedzmy 90st to osiaga bez problemu w bardzo krotkim czasie. Możesz wiatrak wogole wywalić w krzaki, ale musisz cały czas jezdzić :) nie stawać w korach i miec wyprofilowany nadmuch na gary, a majac silnik za sobą to raczej ciezko uzyskać. Poogladaj traje maluszkowe, zobacz ile rozwiazań jest, poczytaj fora traktujące o maluszkach rajdowych - ja bardzo duzo wiadomosci stamtad wlasnie miałem. Nie mowic nic aby Cie zniechęcic do tego typu rozwiązania. Ja po prostu kombinowalem w ta sama stronę i za ktoryms tam razem się zdrowo wkurwiłem i porzuciłem te koncepcje, może Tobie się uda naprawde fajny patent opracować, wtedy podzielisz sie i pokażesz po raz kolejny, że Polak potrafi. Życze powodzonka i kombinuj dalej - każda traja jest niepowtarzalna! Pozdro.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
wojtas
Posty: 29
Rejestracja: 13 lut 2011, 13:11
Lokalizacja: PODDĘBICE
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: wojtas »

Luk ja jednak spróbuję,kolega miał taki patent w kładzie z takim samym wentylatorem i wszystko było ok.A kład naprawdę dostawał w kość.Zmierzyłem amperomierzem prąd tego wentylatora i wyszło że pobiera 1,9A czyli niedużo.Ja sobie pomyślałem że skoro motocykle chłodzone powietrzem dają radę, to ten patent powinien zdać egzamin,ale pożyjemy i zobaczymy,silniki nie są drogie.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: Luksky »

nie sa drogie, tylko wez pod uwagę, że wybierajac sie w droge 300km dobrze by było jakby dało sie dojechac do konca :) Mowisz, że pobor pradu mały, ale jak juz bedzie jezdzic to latem zobaczysz czy patent działa. Poza tym musisz dmuchac nie tylko z jednej strony - bo gary beda sie przegrzewac z drugiej. Jak sie uda to sam chetnie obejrze i popodziwiam. Działaj!
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14840
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: winda »

mozna dać jeszcze chłodnicę oleju.
z drudiej strony głowicy można dać wiatrak który bedzie zasysał powietrze od głowicy.pierwszy wiatrak dmucha , drugi zasysa i jest tornado.
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
wojtas
Posty: 29
Rejestracja: 13 lut 2011, 13:11
Lokalizacja: PODDĘBICE
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: wojtas »

ten wentylator wysysa powietrze i to dość mocno.
Awatar użytkownika
Iron Maiden
Posty: 412
Rejestracja: 02 lut 2011, 15:19
Lokalizacja: Śniaty
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: Iron Maiden »

a ja mysle ze oryginalne rozwiazanie chlodzenia silnika malca jest najlepsze,bo fabryczne...
A.C.A.B.
Awatar użytkownika
maciey
Posty: 1441
Rejestracja: 11 lip 2010, 16:26
Krótki opis: Narzędziem pracy artystów jest...DŁUTO!!!
Lokalizacja: Zadupie koło Chełmna
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: maciey »

winda pisze:mozna dać jeszcze chłodnicę oleju.
z drudiej strony głowicy można dać wiatrak który bedzie zasysał powietrze od głowicy.pierwszy wiatrak dmucha , drugi zasysa i jest tornado.
Toć jak dwa wentylatory się załączą ssąco-tłoczące to podmuch traje na dach przewróci :mrgreen:
Z Trajką jest jak z babą...jak się raz za nią zabierzesz to do końca życia będziesz się pierdolił!
Niekoniecznie z tą samą...
Awatar użytkownika
maciey
Posty: 1441
Rejestracja: 11 lip 2010, 16:26
Krótki opis: Narzędziem pracy artystów jest...DŁUTO!!!
Lokalizacja: Zadupie koło Chełmna
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: maciey »

wojtas pisze:ten wentylator wysysa powietrze i to dość mocno.
O nie Wojtas,nie znam wentylatora który wysysa dość mocno. Tylko moja sąsiadka...ma taaakie ssanie,że aż oczy wpadają do środka :lol:
Z Trajką jest jak z babą...jak się raz za nią zabierzesz to do końca życia będziesz się pierdolił!
Niekoniecznie z tą samą...
Awatar użytkownika
maciey
Posty: 1441
Rejestracja: 11 lip 2010, 16:26
Krótki opis: Narzędziem pracy artystów jest...DŁUTO!!!
Lokalizacja: Zadupie koło Chełmna
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: maciey »

Iron Maiden pisze:a ja mysle ze oryginalne rozwiazanie chlodzenia silnika malca jest najlepsze,bo fabryczne...
"najlepsze,bo fabryczne" tak piszesz, ale moja znajoma poprawiła fabrykę...silikon czyni cuda :mrgreen:
Z Trajką jest jak z babą...jak się raz za nią zabierzesz to do końca życia będziesz się pierdolił!
Niekoniecznie z tą samą...
Awatar użytkownika
wojtas
Posty: 29
Rejestracja: 13 lut 2011, 13:11
Lokalizacja: PODDĘBICE
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: wojtas »

Pozazdrościć sąsiadki,zobaczymy jak będzie masakra to przerobie tył i zamontuje fabryczny wentylator.Jakoś zawziąłem się w sobie i myślę że będzie dobrze.
Awatar użytkownika
Iron Maiden
Posty: 412
Rejestracja: 02 lut 2011, 15:19
Lokalizacja: Śniaty
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: Iron Maiden »

maciej pisze:
Iron Maiden pisze:a ja mysle ze oryginalne rozwiazanie chlodzenia silnika malca jest najlepsze,bo fabryczne...
"najlepsze,bo fabryczne" tak piszesz, ale moja znajoma poprawiła fabrykę...silikon czyni cuda :mrgreen:
dobre :lol:
A.C.A.B.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: Luksky »

wojtas pisze:Pozazdrościć sąsiadki,zobaczymy jak będzie masakra to przerobie tył i zamontuje fabryczny wentylator.Jakoś zawziąłem się w sobie i myślę że będzie dobrze.

ok 400W sam wentylator zuzyje na wychlodzenie silnika z jednej strony :) Przelicz bilans energetyczny alternatora malucha - ja po tym poległem.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
krobia
Posty: 3506
Rejestracja: 11 kwie 2010, 12:31
Lokalizacja: Krobia k.Torunia
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: krobia »

Zawsze można podchłodzić jeszcze wiatrami kierowcy :mrgreen:
z partyzanckim pozdrowieniem
http://www.youtube.com/watch?v=F2fYUMWZLL0
Awatar użytkownika
maciey
Posty: 1441
Rejestracja: 11 lip 2010, 16:26
Krótki opis: Narzędziem pracy artystów jest...DŁUTO!!!
Lokalizacja: Zadupie koło Chełmna
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: maciey »

krobia pisze:Zawsze można podchłodzić jeszcze wiatrami kierowcy :mrgreen:
Lub kierowniczki :mrgreen:
Z Trajką jest jak z babą...jak się raz za nią zabierzesz to do końca życia będziesz się pierdolił!
Niekoniecznie z tą samą...
Awatar użytkownika
wojtas
Posty: 29
Rejestracja: 13 lut 2011, 13:11
Lokalizacja: PODDĘBICE
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: wojtas »

ten wentylator który ja zastosowałem pobiera 1,9A ,czyli tyle co dwie żarówki od świateł stopu.Odliczając jedną lampę z przodu, to bilans nie wygląda najgorzej.
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: Sulkyrider »

wojtas pisze:ten wentylator który ja zastosowałem pobiera 1,9A ,czyli tyle co dwie żarówki od świateł stopu.Odliczając jedną lampę z przodu, to bilans nie wygląda najgorzej.
1,9A x 12V = 20W z haczykiem.
Wiatrak o mocy 20W to wiatraczek. Za wiele wiatru to nie narobi. Do tego rezygnujesz z osłon - czyli może połowa tej mocy bedzie wykorzystana do rzeczywistego chłodzenia.
Na moje oko to zła droga.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
Iron Maiden
Posty: 412
Rejestracja: 02 lut 2011, 15:19
Lokalizacja: Śniaty
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: Iron Maiden »

Sulkyrider pisze:
wojtas pisze:ten wentylator który ja zastosowałem pobiera 1,9A ,czyli tyle co dwie żarówki od świateł stopu.Odliczając jedną lampę z przodu, to bilans nie wygląda najgorzej.
1,9A x 12V = 20W z haczykiem.
Wiatrak o mocy 20W to wiatraczek. Za wiele wiatru to nie narobi. Do tego rezygnujesz z osłon - czyli może połowa tej mocy bedzie wykorzystana do rzeczywistego chłodzenia.
Na moje oko to zła droga.
ja bym tez fabryki nie poprawial jak masz za malo wiatru to wsadz wiekszy wentylator rajdowy ,podarze Luk wyrzej cos pisal...
i tak jak Sulky pisze jest zla droga z tym elektrycznym wentylatorem...
lepsze rozwiazanie chlodniczka oleju bo malec w pewnym stopniu jest tez chlodzony olejem wiec moze wtym kierunku idz...
A.C.A.B.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: Luksky »

Ja u siebie zastosowałem wentylator ze stopów lekkich (poprzednio dwa mi sie rozleciały uszkadzajac cylinder i alternator) - to za sprawa osiaganych obrotów i siły odśrodkowej (lekkie koło zamachowe), wwsadziłem ten alu wiatrak i jest OK, wsadzilem jeszcze duże koło alternatora - ale to akurat wynalazek jest i nie polecam.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
wojtas
Posty: 29
Rejestracja: 13 lut 2011, 13:11
Lokalizacja: PODDĘBICE
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: wojtas »

Po dzisiejszych testach jednak przerabiam ramę i montuje fabryczny wentylator z obudową.Jednak ten elektryczny w gorące dni mógłby nie dać rady, bo przy dzisiejszej temperaturze polatał z 15 minut i zrobił się dobrze ciepły.Dzięki za sprowadzenie mnie na ziemie,przy najbliższej okazji MIĘTÓWKA się należy.
Awatar użytkownika
krobia
Posty: 3506
Rejestracja: 11 kwie 2010, 12:31
Lokalizacja: Krobia k.Torunia
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: krobia »

wojtas pisze:Po dzisiejszych testach jednak przerabiam ramę i montuje fabryczny wentylator z obudową.Jednak ten elektryczny w gorące dni mógłby nie dać rady, bo przy dzisiejszej temperaturze polatał z 15 minut i zrobił się dobrze ciepły.Dzięki za sprowadzenie mnie na ziemie,przy najbliższej okazji MIĘTÓWKA się należy.
Niedowiarek...ja już dawno przestałem experymentować ino robie jak jest opisane w danych tematach (wcale nie wazelinuje :) )
z partyzanckim pozdrowieniem
http://www.youtube.com/watch?v=F2fYUMWZLL0
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14840
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: winda »

ciepły przeciez musi być.
bez owiewek zyskujesz wygląd.
w motocyklach pchali te silniki i było ok.
ty masz silnik z tyłu więc mniej wiatru.
a nie myslałeś o chłodnicy oleju?
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Chłodzenie kompresora

Post autor: Luksky »

jak bedzie bez wiatraka na garach to chlodniczka oleju nie da za wiele. Po rozgrzaniu zaczna pieknie grać zawory i będzie silnik słabł. Potem głowica robi się fioletowa :) Mam taką jedną :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości