Strona 3 z 7

Re: Wymagania do rejestracji

: 26 maja 2010, 20:58
autor: pawlikTrike
może faktycznie to jest jakaś wykładnia?

Objaśnienia:
Inny */ inna * - pojazd, który na podstawie wyciągu ze świadectwa homologacji lub żaświadczenia z badania technicznego zakwalifikowano do danego podrodzaju lub przeznaczenia nie określonego w zasadniczym podziale.


przedstawiamy zaświadczenie z badania technicznego o zakwalifikowaniu do inny ponieważ nie określono akurat takiego typu w zasadniczym podziale, a jak nie określono to można tam zakwalifikować wszystko czego nie ma w tym podziale, trajka lub trójkołowiec jest ? nie ma , więc?

Re: Wymagania do rejestracji

: 26 maja 2010, 21:21
autor: dark
BRAVO ,BRAVO ,pawlik ,BRAVO...

Re: Wymagania do rejestracji

: 26 maja 2010, 23:13
autor: Luksky
no dobra a kat prawa jazdy? tez inna powina jakas byc :)

na norcom "elyta" dosłownie śmietanka panów diagnostów, ktorzy dziwnie maja sie za Bogów i niesamowicie brandzluja sie nad przepisami ale w swoja strone tylko, interpretuja je jak im pasuje. Odpisalem i dorzuciłem zagwozdkę, niech sie głowia i martwią :)

Re: Wymagania do rejestracji

: 26 maja 2010, 23:24
autor: kaski
Luksky pisze:no dobra a kat prawa jazdy? tez inna powina jakas byc :)

na norcom "elyta" dosłownie śmietanka panów diagnostów, ktorzy dziwnie maja sie za Bogów i niesamowicie brandzluja sie nad przepisami ale w swoja strone tylko, interpretuja je jak im pasuje. Odpisalem i dorzuciłem zagwozdkę, niech sie głowia i martwią :)
linka proszę

Re: Wymagania do rejestracji

: 26 maja 2010, 23:27
autor: pawlikTrike
kaski pisze:
Luksky pisze:no dobra a kat prawa jazdy? tez inna powina jakas byc :)

na norcom "elyta" dosłownie śmietanka panów diagnostów, ktorzy dziwnie maja sie za Bogów i niesamowicie brandzluja sie nad przepisami ale w swoja strone tylko, interpretuja je jak im pasuje. Odpisalem i dorzuciłem zagwozdkę, niech sie głowia i martwią :)
linka proszę
Luk się chyba nie obrazi :oops:
http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.ph ... 6e73ba0678

Re: Wymagania do rejestracji

: 26 maja 2010, 23:43
autor: mały
falna lektura :mrgreen: :mrgreen:

Re: Wymagania do rejestracji

: 26 maja 2010, 23:47
autor: Luksky
nie chcialem pisac całej nazwy bo google to odnajdzie teraz, ale skoro juz daliście to trudno. Powiem wprost, że nie maja pojecia zbytnio, ale lubia straszyć :) tylko, że straszyc to sobie moga babcie prądem :)

Re: Wymagania do rejestracji

: 26 maja 2010, 23:49
autor: pawlikTrike
Luksky pisze:nie chcialem pisac całej nazwy bo google to odnajdzie teraz, ale skoro juz daliście to trudno. Powiem wprost, że nie maja pojecia zbytnio, ale lubia straszyć :) tylko, że straszyc to sobie moga babcie prądem :)
nie można wywalić teraz? :oops: sorry nie pomyślałem

Re: Wymagania do rejestracji

: 26 maja 2010, 23:51
autor: Luksky
a pies ich dymał :)

traja zarejestrowana, wiec swoje mądrości moga sobie wsadzic w gacie :)

Re: Wymagania do rejestracji

: 27 maja 2010, 00:11
autor: kaski
Luk zapytaj z jakiej stacji jest "danielg539"
żebym wiedział którą omijać

Re: Wymagania do rejestracji

: 27 maja 2010, 00:15
autor: Luksky
Wszystkie nalezy omijac, gdzie maja specjalistow z tamtego foruma.

Re: Wymagania do rejestracji

: 27 maja 2010, 00:27
autor: kaski
Racja
Ale w Lublinie mam do wyboru 5 stacji okręgowych
A gość pracuje tylko w jednej, nie chciałbym przypadkiem na niego trafić

Re: Wymagania do rejestracji

: 27 maja 2010, 00:35
autor: Luksky
znając zycie to akurat trafisz na takiego. Ja na poczatku tez trafiałem na palantów. Nie, na mało inteligetnych tylko na palantów, bo palant to taki co sie boi - bo sie nie zna. Mozna sie nie znać, ale od tego sa te ich pierdolone grube książki, aby wziął swoja czarna dupę, ruszył, otworzyl ksiązke i doczytał. Natomiast jak widzę, że mnie sie spuszcza na drzewo za detale o ktorych sie nie ma pojęcia to jest sie palantem. I tyle.

Re: Wymagania do rejestracji

: 27 maja 2010, 12:00
autor: pawlikTrike
Luksky pisze:znając zycie to akurat trafisz na takiego. Ja na poczatku tez trafiałem na palantów. Nie, na mało inteligetnych tylko na palantów, bo palant to taki co sie boi - bo sie nie zna. Mozna sie nie znać, ale od tego sa te ich pierdolone grube książki, aby wziął swoja czarna dupę, ruszył, otworzyl ksiązke i doczytał. Natomiast jak widzę, że mnie sie spuszcza na drzewo za detale o ktorych sie nie ma pojęcia to jest sie palantem. I tyle.
dokładnie tak miałem na pierwszej stacji, cztery razy głupi jeździłem, a miałem odpuścić za pierwszym razem, jak chcieli przednie siedzenie z wysokim oparciem, pasy na wszystkich siedzeniach, zagłówki i okragłą :shock: kierownicę :lol:
boja się, nie wiedzą, olewają takie przypadki, jak się wyczuje taki klimat to od razu: w tył zwrot i na inną stację

Re: Wymagania do rejestracji

: 27 maja 2010, 19:11
autor: yunkers
pawlik gratulki za finał budowy i rejestracje, rzuciłeś trochę światła z tymi podtypami w samochodowy inny

Re: Wymagania do rejestracji

: 27 maja 2010, 19:49
autor: yunkers
może taki...

Re: Wymagania do rejestracji

: 27 maja 2010, 20:02
autor: Luksky
motocykl trojkolowy to L5e był, motocykl czterokołowy to niby L7e. Powiem szczerze, że te przepisy sa tak popierdolone, że nie dziwie sie że burdel jest. A burdel jest bo barany to ustanawiają, a barany to ustanawiaja bo naród na nich głosuje. Kurwa nie zabieram wiecej głosu bo mnie szlag trafia...

Re: Wymagania do rejestracji

: 27 maja 2010, 20:53
autor: winda
im wiecej czytam tym mniej wiem

Re: Wymagania do rejestracji

: 27 maja 2010, 21:29
autor: pawlikTrike
ciekawe, że nie ma w klasyfikacji nadwozia lift-back , a jest ich na drogach dość sporo,
czyli jak ktoś ma takie nadwozie to ma wips w dowodzie: samochód osobowy, rodzaj nadwozia - inny :lol:

Re: Wymagania do rejestracji

: 27 maja 2010, 21:34
autor: pawlikTrike
a gdzie jest motocykl trójkołowy ? przecież był, może to nieaktualne jest ?

Re: Wymagania do rejestracji

: 27 maja 2010, 22:47
autor: Luksky
teoretycznie masz rację 300, jednak zawsze pozostaje policyjny beton, ktory widzi wpis MOTOCYKL.

Re: Wymagania do rejestracji.

: 26 lis 2011, 11:34
autor: murzyn
Posluchajcie koledzy tego pradoxu :

Mieszkam w Niemczech i sie wlasnie przymierzam do kupienia Trajki w Polsce (lepsze i tansze) ale chcem zarejestrowac w Niemczech by nie miec problemow z polizei ("bulle"-byki u nas a nie psy) ze mieszkam tu a jezdze na polskich numerach (kara do 5000€) , lecz niedawno dowiedzialem sie ze w Polsce od 2011 roku wszystkie Trike sa rejestrowane jako motocykl czyli obowiazuje prawojazdy kat. A (mam nadzieje ze dobrze to rozumiem ) w niemczech natomiast na trajki starcza prawko kat . B wiec kurde mysle saobie jak to bedzie postanowilem wiec zadzwonic do wydzialu ruchu drogowego czy jakos tak i pytam czy jak trajka jest zarejestrowana w Polsce na moto czy moge ja w DE przerejestrowac na samochod , zaczeli mnie przelaczac po fachowcach i dopiero trzeci z nich odpowiedzial mi ze jak jest zarejestrowana jako moto to to jest moto i chu... nie da sie tego zmienic , nie dalem za wygrana zadzwonilem do znajomego Bulla i pytam go jak to jest w swietle prawa on mi odpowiada ze zaden gliniarznie nie wlepi mi mandatu za jazde na trajce jesli posiadam prawko kat. B bo takie jest potrzebne i wystarczajace ALE w razie kolizji drogowej ubezpieczalnia nic nie pokryje bo jechalem w tym czasie na motocyklu bez uprawnien :roll: :roll: i badz tu czlowieku madry bede ten temat jeszcze drazyl jak bede mial nowe info to dam znac

Re: Wymagania do rejestracji.

: 26 lis 2011, 13:36
autor: winda
może tak mówi prawo.tylko że połowa trajek jest rejestrowana na " samochodowy inny".
musisz kupić taką trajkę i po problemie

Re: Wymagania do rejestracji.

: 28 lis 2011, 23:34
autor: Krzychoz997
jako dobry duszek trzech kół... wykładnia biura KGP może komuś pomogę...


Z chwilą pojawienia się na rynku popularnych ,,quadów”, wobec braku odpowiednich przepisów homologacyjnych, pojawiły się problemy interpretacyjne, związane z przyporządkowaniem ich do określonego rodzaju pojazdu.
W praktyce spowodowało to znaczne różnice w rejestracji. Część quadów, w tym m.in. pierwsze tego typu pojazdy należące do Straży Granicznej, były rejestrowane jako ciągniki rolnicze, część - jako motocykle lub nawet motorowery, a część - jako pojazdy samochodowe inne. W związku z tym rodzaj uprawnienia do kierowania tymi pojazdami był determinowany wpisem określającym typ pojazdu w dowodzie rejestracyjnym.
Obecnie obowiązujące przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 lipca 2005 r. w sprawie homologacji typu niektórych pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów (Dz. U. Nr 162, poz. 1360 ze zm.) uporządkowały zagadnienia związane „czterokołowcami", które są obecnie rejestrowane jako pojazdy samochodowe lekkie (kategoria homologacyjna L6e) lub pojazdy samochodowe inne (kategoria homologacyjna Le7.
W kontekście powyższego należy podkreślić, iż w myśl obowiązujących przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zm.) kierujący przedmiotowym pojazdem samochodowym podczas ruchu na drodze publicznej, podlega kontroli drogowej na ogólnych zasadach. A więc pojazd ten powinien być zarejestrowany, spełniać odpowiednie wymagania techniczne a kierujący powinien posiadać przy sobie prawo jazdy kat. B lub B1 oraz dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC.
Należy zauważyć, iż zgodnie z treścią art. 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym jej przepisy stosuje się w odniesieniu do uczestników ruchu odbywającego się na drogach publicznych, strefach zamieszkania lub strefach ruchu, jak również na drogach wewnętrznych nie leżących w strefie zamieszkania lub strefie ruchu, ale tylko w przypadku kiedy jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób lub wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych.

Zgodnie z art. 88 ust. 2 pkt 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym, prawo jazdy kat. B1 uprawnia do kierowania trójkołowym lub czterokołowym pojazdem samochodowym o masie własnej nieprzekraczającej 550 kg, z wyjątkiem motocykla.
Tym samym należy stwierdzić, że osoba która nie posiada prawa jazdy kat. B, B1 nie będzie mogła kierować po drogach publicznych pojazdem zarejestrowanym jako „pojazd samochodowy inny".
Na marginesie należy podkreślić, że stosownie do art. 87 ust. 3 pkt 1 ustawy, nie wymaga się uprawnienia do kierowania rowerem, motorowerem lub pojazdem zaprzęgowym od osoby, która ukończyła 18 lat.

Re: Wymagania do rejestracji.

: 29 lis 2011, 01:01
autor: Luksky
Cały ten wywód mozna sobie w dupe wsadzić (wybaczcie Bracie za brutalność)

============================================================================
******jeżeli w dowodzie rejestracyjnym masz wpis MOTOCYKL to musisz miec A******
****** ******
******jeżeli masz SAMOCHODOWY INNY to musisz miec B ******
============================================================================

to tyle. Jak Cie zatrzymają niebiescy to tylko na to patrzą. Tak mowi prawo i tego sie trzymają. Takie wywody nie robia wrażenia na panach psach i wypisuja mandacik na 300zł, lub jak masz pecha na 500zł. to tyle jeżeli chodzi o Polskę i prawo w niej obowiązujące. Mówię ci prawdę jak jest, nie jak chciałbys Ty, ja i wielu innych słyszeć.