Strona 5 z 7

Re: Wymagania do rejestracji.

: 16 maja 2012, 13:23
autor: Luksky
Jest jeszcze kwestia, że połowa trajek jezdzi jako pojazdy samochodowe inne a połowa jako motocykle trójkołowe.

Re: Wymagania do rejestracji.

: 16 maja 2012, 21:52
autor: skaz76
Luksky - o to dlaczego traje są rejestrowane na 2 różne sposoby trzeba by zapytać w Min. Infrastruktury a tam moje "macki" nie sięgają, choć nie omieszkam o ten temat też popytać ;)

Re: Wymagania do rejestracji.

: 16 maja 2012, 23:30
autor: Luksky
Wiesz nie do konca jest to wszystko jasne, gdyz na calym świecie na taki pojazd wymagane jest prawo jazdy B, vide Rzesza i kraje ościenne, u nas oczywiście inaczej :)

Re: Wymagania do rejestracji.

: 17 maja 2012, 09:32
autor: skaz76
Luk ... w kwesti rejestracji trajki jako "motocykl" lub "samochodowy inny" muszą wypowiedzieć się userzy którzy mają tak traję zarejestrowaną ... moja jest zarejestrowana jako motocykl i od zaprzyjaźnionego diagnosty wiem, że inaczej by jej nie zarejestrowali tzn na "samochodowy".
Więc jak widać - co kraj to obyczaj ... Wg rozporządzenia chodzi o warunki techniczne np: pasy, jazda bez kasku, itp ... a może chodzi o coś więcej ?? Jeśli ktoś ma traję zarejestrowaną jako "samochodowy inny" niech wypowie się w tym temacie : "Co spowodowało, że trajka została tak a nie inaczej zarejestrowana??" Może wspólnie coś sklecimy ;)

Re: Wymagania do rejestracji.

: 17 maja 2012, 09:41
autor: adaśko
skaz76 pisze:Luk ... w kwesti rejestracji trajki jako "motocykl" lub "samochodowy inny" muszą wypowiedzieć się userzy którzy mają tak traję zarejestrowaną ... moja jest zarejestrowana jako motocykl i od zaprzyjaźnionego diagnosty wiem, że inaczej by jej nie zarejestrowali tzn na "samochodowy".
Więc jak widać - co kraj to obyczaj ... Wg rozporządzenia chodzi o warunki techniczne np: pasy, jazda bez kasku, itp ... a może chodzi o coś więcej ?? Jeśli ktoś ma traję zarejestrowaną jako "samochodowy inny" niech wypowie się w tym temacie : "Co spowodowało, że trajka została tak a nie inaczej zarejestrowana??" Może wspólnie coś sklecimy ;)
masz rację ,co kraj to obyczaj , ja mam szczęście ,że mam spoko ludzi w okolicy tzn. rzeczoznawcę i diagnostę których nie obchodzą przepisy ,które da się obejść na wszelaki sposób. Oni tylko chcą zobaczyć maszynę i z czystym sumieniem powiedzieć że to może jeździć i niezagrażać zdrowiu innego uczestnika ruchu. A my budując nasze traje i inne wynalazki to staramy się żeby nigdy to nie zawiodło , tzn ja jestem pewien na 3001 procent że moja rama wytrzyma wszystko , curwa trudno to napisać co chcę powiedzieć , ale wiem że jak coś sam zbuduję to mam do tego większe zaufanie niż do pojazdu z fabryki

Re: Wymagania do rejestracji.

: 17 maja 2012, 09:51
autor: Luksky
Skaz - ja mam jedną zarejestrowana jako MOTOCYKL a drugą jako SAMOCHODOWY INNY :)

w sumie miałem bo sprzedałem jedną.

Re: Wymagania do rejestracji.

: 17 maja 2012, 11:00
autor: adaśko
Luksky pisze:Skaz - ja mam jedną zarejestrowana jako MOTOCYKL a drugą jako SAMOCHODOWY INNY :)

w sumie miałem bo sprzedałem jedną.
Prezes ja bym nie sprzedawał papierów , bo za niedalboże pół roku tych papierów nie dostanie nikt

Re: Wymagania do rejestracji.

: 17 maja 2012, 11:26
autor: winda
motocyklem też można jeździc bez kasku jesli jest wyposażony w pasy

Re: Wymagania do rejestracji.

: 17 maja 2012, 15:07
autor: Luksky
rejestracja trajki to 12 minut u biurwy w urzędzie.....

Re: Wymagania do rejestracji.

: 17 maja 2012, 15:25
autor: skaz76
Luk - to miałeś szczęście z tymi 12 minutami. Ja (mimo, że trajka już była zarejestrowana i trzeba ją było przerejestrować) spędziłem u pani w urzędzie 2,5 godz ... a pani czytając dokumenty które jej przedstawiłem ... robiła coraz większe oczy i sama robiła się fioletowo-purpurowa :lol: :lol:
A wracając do tematu prawka - tak jak obiecałem zamieściłem zapytanie na forum policyjnym i oto jakie otrzymałem odpowiedzi:
W zamkniętym już temacie RD padło takie pytanie:
szpon napisał(a):
Witam wszystkich , potrzebuje konkretnej odpowiedzi co do pojazdów typu trajka czyli trzykołowiec, mianowicie interesuje mnie jakie prawo jazdy tzn jaka kategoria jest potrzebna do poruszania się nimi . Dodam, że spotkałem się rejestracjami takich pojazdów jako motocyklowy inny "choć nie są motocyklami" i według wszystkich ważnych przepisów żadna trajka nie może być traktowana jako motocykl !! gdyż nie jest jednośladem itd..
Z góry dziękuje za pomoc


Coby nie mówić to policjant na drodze sprawdza dokumenty, które ktoś wcześniej wystawił. Najważniejszą sprawą w tym wszystkim jest to do jakiej kategorii pojazdów został zakwalifikowany dany egzemplarz. Od tego zależą wymagane uprawnienia.

Z zaprzyjaźnionego forum podaję pod Twoją rozwagę przepisy według których diagnosta będzie się kierował wykonując OBT trójkołowca:

Cytat:
Mówisz i masz. To jakie warunki trzeba w nim sprawdzać i jako co zakwalifikować w tym przypadku decyduje ilość kół. Jest to trójkołowiec a więc podpowiadam:

Dziennik Ustaw z 2005 r. Nr 162 poz. 1360 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 28 lipca 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów

ZAŁĄCZNIK Nr 1

DEFINICJE KATEGORII I TYPÓW POJAZDÓW DLA POTRZEB HOMOLOGACJI TYPU POJAZDU

1. Rozróżnia się następujące kategorie pojazdów:
1) motorowery, to jest pojazdy dwukołowe (kategoria L1e) lub pojazdy trójkołowe (kategoria L2e) o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nie większej niż 45 km/h i mające:
a) w przypadku pojazdu dwukołowego, silnik, którego:
– pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub
– maksymalna moc znamionowa jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego,
b) w przypadku pojazdu trójkołowego, silnik, którego:
– pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym, lub
– maksymalna użyteczna moc wyjściowa nie przekracza 4 kW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym, lub
– maksymalna moc znamionowa jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego;
2) motocykle, to jest pojazdy dwukołowe bez bocznego wózka (kategoria L3e) lub z bocznym wózkiem (kategoria L4e), wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 45 km/h;
3) motocykle trójkołowe, to jest pojazdy posiadające trzy koła umieszczone symetrycznie (kategoria L5e), wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 45 km/h.

=====

(tekst jednolity Dz. U. z 2007r. Nr 137, poz. 968) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

ZAŁĄCZNIK Nr 4(61)

Tabela nr 1 - Rodzaje i podrodzaje pojazdów

Lp. Rodzaj pojazdu Podrodzaj pojazdu Kategoria homologacyjna
kod nazwa kod nazwa
1 2 3 4 5 6

1 01 motorower bez podziału L1e, L2e
2 02

motocykl
01 osobowy L3e, L4e, L5e

3 02 ciężarowy
4 99 inny*

=====

Jeśli brakuje danych to:

(Dz. U. z 2009r. Nr 155, poz. 1232)

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 18 września 2009 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

1.1.1
Sporządzenie dokumentu identyfikacyjnego pojazdu (dotyczy badania, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy) 1. Oględziny, pomiary.

2. Porównanie danych technicznych pojazdu z wymaganiami technicznymi określonymi w rozporządzeniu o warunkach technicznych.

3. Ustalenie nieznanych lub nowych danych pojazdu (w przypadku, o którym mowa w art. 81 ust. 13 ustawy - opinia rzeczoznawcy).

Uwaga: 1. Brak możliwości ustalenia co najmniej jednego parametru zawartego w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

2. Niezgodność parametrów technicznych pojazdu z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych lub z obowiązującymi przepisami homologacyjnymi.

W przypadku braku danych, postępuje się w szczegółowy sposób określony w dziale II załącznika nr 4 do rozporządzenia.

ZAŁĄCZNIK Nr 3 WZÓR DOKUMENTU IDENTYFIKACYJNEGO POJAZDU

Uwagi:
1.................................................................................................................................................
(nr i data opinii rzeczoznawcy samochodowego, jeżeli jej żądano)


Dział II
Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu

§ 3. 3. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ustawy, lub w szczególnych przypadkach - dodatkowo odpowiednio innej specjalności.

Dla uzupełnienia:
Diagnosta napisał(a):
Trajka to motocykl i jako taki wymaga kat A i jazdy w kasku. Masy liczą się do czterokołowców, czyli do pojazdów samochodowych, a nie do motocykli.



I tak wracając do Twojego pytania:
Cytat:
W związku z wieloma wątpliwościami w tym temacie - postanowiłem zapytać Was ... jaka kategoria prawa jazdy na takowy pojazd obowiązuje w Polsce ??

Tak więc podstawową sprawą jest to jako co zostanie zarejestrowany Twój wehikuł, a jeśli został nieprawidłowo zarejestrowany to znający się na rzeczy policjant w przypadku kontroli może zatrzymać DR gdyż dane nie będą zgodne ze stanem faktycznym.
Nadal czekam na opinię prawną w tym temacie ;)

Re: Wymagania do rejestracji.

: 17 maja 2012, 17:41
autor: adaśko
huj nz jakąkolwiek opinią ,na cłopski rozum trza jechać aby się dan e w kompie zgadzały do tej pory biurwy są ulergłe Tobie(tak się dziś najebałemże ledwo na ledwe oko widze):)

Re: Wymagania do rejestracji.

: 17 maja 2012, 18:03
autor: Sulkyrider
dyskusja chyba ciągnie się od kiedy to forum istnieje, od czasu do czasu trafia się ktoś z "ostatecznym rozwiązaniem kwestii", po czym nic się nowego nie dzieje, trajki jeżdżą dalej, jedne jako samochodowy inny, inne jako motocykl trójkołowy.
Kontrole drogowe - loteria. Kwestia chęci drążenia tematu przez stójkowego, kwestia jego wiedzy, jego widzimisię itd.
Przykład - traja zatrzymana, zarejestrowana jako samochodowy inny - mandat za brak prawka "A". Oczywiście, jest sąd grodzki, ale komu się chce?
Inna trajka, brała udział w kolizji - motocykl trójkołowy, wymagali "B".
Mnie zatrzymali niedawno bez kasku i bez pasów - ich zdaniem było ok, według mojej wiedzy należał mi się mandat.
Dyskusja dyskusją, praktyka praktyką.

Re: Wymagania do rejestracji.

: 17 maja 2012, 19:13
autor: skaz76
Sulkyrider pisze:dyskusja chyba ciągnie się od kiedy to forum istnieje, od czasu do czasu trafia się ktoś z "ostatecznym rozwiązaniem kwestii", po czym nic się nowego nie dzieje, trajki jeżdżą dalej, jedne jako samochodowy inny, inne jako motocykl trójkołowy.
Kontrole drogowe - loteria. Kwestia chęci drążenia tematu przez stójkowego, kwestia jego wiedzy, jego widzimisię itd.
Przykład - traja zatrzymana, zarejestrowana jako samochodowy inny - mandat za brak prawka "A". Oczywiście, jest sąd grodzki, ale komu się chce?
Inna trajka, brała udział w kolizji - motocykl trójkołowy, wymagali "B".
Mnie zatrzymali niedawno bez kasku i bez pasów - ich zdaniem było ok, według mojej wiedzy należał mi się mandat.
Dyskusja dyskusją, praktyka praktyką.
Tak Sulky masz rację ... bo tylko u nas w "kraju prawa" prawo jest tak nieścisłe i dodatkowo w tym prawie istnieje coś takiego jak "uznanie administracyjne" ... a więc - każdy h..j na swój strój ...
Myślałem, że choć w tym temacie będę pomocny, ale chyba mnie to zaczyna przerastać :(

Re: Wymagania do rejestracji.

: 17 maja 2012, 19:18
autor: kaski
A tak z ciekawości
W niemcowni obowiązuje na to licencja na autko
więc można domniemywać że Panowie
przybywający na "Zlot niestety ..... :)" nie mają
prawka na moto
co wtedy, legalnie czy nielegalnie po Polsce ??

Re: Wymagania do rejestracji.

: 17 maja 2012, 19:26
autor: skaz76
kaski pisze:A tak z ciekawości
W niemcowni obowiązuje na to licencja na autko
więc można domniemywać że Panowie
przybywający na "Zlot niestety ..... :)" nie mają
prawka na moto
co wtedy, legalnie czy nielegalnie po Polsce ??
kaski - odpowiem na to pytanie jako "moim zdaniem". A więc moim zdaniem jak najbardziej legalnie, gdyż w UE obowiązuje dyrektywa, którą przytoczył Pawlik ... z pewnością Panowie będą też posiadać międzynarodowe prawko ... więc obowiązuje ta Dyrektywa ... ale tak jak napisałem powyżej ... poza Ustawami, Rozporządzeniami, Dyrektywami itp ... obowiązuje w RP (h..j wie po co) "uznanie administracyjne" ... A więc Ustawa swoją drogą a JA (czyt. urzędnik, gliniarz, itp) uważam, że inaczej i ... tak naprawdę NIC mu nie zrobisz ... ech - to jest Polska właśnie :(

Re: Wymagania do rejestracji.

: 17 maja 2012, 19:31
autor: Sulkyrider
Ale my też posiadamy prawka międzynarodowe. Na moim figuruja gwiazdki unijne. Czy w związku z tym, obowiazują mnie takie same przepisy jak Gebelsa?
Pojadę za nim, jego skontolują i zarządają "B", a ja pojadę i będą chcieli "A" ?

Re: Wymagania do rejestracji.

: 17 maja 2012, 19:38
autor: skaz76
Sulkyrider pisze:Ale my też posiadamy prawka międzynarodowe. Na moim figuruja gwiazdki unijne. Czy w związku z tym, obowiazują mnie takie same przepisy jak Gebelsa?
Heh ... a więc znów MOIM ZDANIEM ... moim zdaniem - na trajkę kat. prawka powinna być B1 a więc B jako kat. wyższej rangi ... ale powtarzam - MOIM ZDANIEM ... a dlaczego - odpowiedź jest prosta - żadna z trajek nie spełnia wymagań, albo inaczej nie jest motocyklem w rozumieniu Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym (nie jest jednośladem, nie posiada wózka bocznego, nie waży do 400 kg) ... ale powtarzam - to jest MOJE ZDANIE ...
Ponadto MOIM ZDANIEM - w związku z niedostosowaniem polskich przepisów do Dyrektywy UE (a podobno do niej należymy) i braku konkretnych odnośników w polskim prawie dla motocykli trójkołowych ... MOIM ZDANIEM w każdym przypadku powinna być stosowana Dyrektywa

Re: Wymagania do rejestracji.

: 17 maja 2012, 20:37
autor: Luksky
skaz76 pisze:
Sulkyrider pisze:Ale my też posiadamy prawka międzynarodowe. Na moim figuruja gwiazdki unijne. Czy w związku z tym, obowiazują mnie takie same przepisy jak Gebelsa?
Heh ... a więc znów MOIM ZDANIEM ... moim zdaniem - na trajkę kat. prawka powinna być B1 a więc B jako kat. wyższej rangi ... ale powtarzam - MOIM ZDANIEM ... a dlaczego - odpowiedź jest prosta - żadna z trajek nie spełnia wymagań, albo inaczej nie jest motocyklem w rozumieniu Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym (nie jest jednośladem, nie posiada wózka bocznego, nie waży do 400 kg) ... ale powtarzam - to jest MOJE ZDANIE ...
Ponadto MOIM ZDANIEM - w związku z niedostosowaniem polskich przepisów do Dyrektywy UE (a podobno do niej należymy) i braku konkretnych odnośników w polskim prawie dla motocykli trójkołowych ... MOIM ZDANIEM w każdym przypadku powinna być stosowana Dyrektywa

i tego sie trzymajmy :)

Re: Wymagania do rejestracji.

: 04 lip 2012, 22:57
autor: Czeźwy
Pozwolicie, że spytam po mojemu? :D Podsumowując tą dyskusję to pierwsze... mam mętlik w głowie:D Po drugie wychodzi, że na mocy dyrektywy unijnej powinniśmy jeździć na prawku B, ale żeby się policja nie czepiał do kompletu powinniśmy mieć traję zarejestrowaną jako samochód. Zgadza się??

P.

Re: Wymagania do rejestracji.

: 05 lip 2012, 08:13
autor: bandit
Temat juz był wałkowany X-czasu. Sprawa jest wmiarę jasna, traja zarejestrowana na motocykl to lejce kat. A, traja na samochodowy inny lejce na B.

Re: Wymagania do rejestracji.

: 06 lip 2012, 13:51
autor: kaski
bandit pisze:Temat juz był wałkowany X-czasu. Sprawa jest wmiarę jasna, traja zarejestrowana na motocykl to lejce kat. A, traja na samochodowy inny lejce na B.
racja , ale pewnie tylko do przyszłego roku
zmieniają w końcu kategorie i ich opis
zniknie z B1 pojazd trójkołowy i pojawia się w którejś z A
o ile dobrze pamiętam

ja to chyba jeszcze zrobie C
żeby niedaj bóg ktoś mnie nie posądził o coś
zrobie traje o szerokości 3 m i zarejestruje jako ciężarówke
to będę jaja :lol:

Re: Wymagania do rejestracji.

: 03 sie 2012, 20:50
autor: jacky
Sorry że będę drążył temat dalej ale niema sensu zakładania nowego,mam parę pytań do osób częściowo obytych w tego typu pojazdach,buduje swoją Traje na maluchu i chciałbym by taka trafiła do rejestracji,tylko wertując różne przepisy ,a często zdarza się że jest to jedna wielka parodia lub zaprzeczenie czegoś czego przepisy te dotyczą,
-a więc czy coś w obecnym czasie zmieniło się jeżeli chodzi o trójkołowce,czy ktoś z czymś nowym się spotkał,czy muszą lub czy będą wymagane katalizatory,czy dmuchać na zimne i zamontować kata...,doszukałem się jakiś dziwnych zmian które mają wejść w styczniu 2013 ale nic nie dotyczy technicznych aspektów,a kiedy człowiek wsadzi kupę roboty,kasy ( a nawet moja kobieta mi dopinguje)okaże się że musi być katalizator,hamulec ręczny w innym miejscu,dwadzieścia świateł,rowerowe odblaski,air-bag i cholera wie co jeszcze,przesadziłem oczywiście ten opis ale wiadomo o co chodzi.I wiem że na ten temat pisane było już trochę ale czas biegnie i ciągle coś się w tym kraju zmienia i to na naszą nie korzyść...,może ktoś coś słyszał o nadchodzącym tsunami i zmianach prawnych.

Re: Wymagania do rejestracji.

: 03 sie 2012, 23:09
autor: Luksky
Jedyna istotna zmiana jaka nastapiła rok temu, to przeglad zerowy, ktory musi byc zrobiony w swoim wojewodztwie. Silnik uzyty w budowie musi spełniac normy z roku z jakiego pochodzi.

Re: Wymagania do rejestracji.

: 04 sie 2012, 13:50
autor: rob_bull
Luksky pisze:Jedyna istotna zmiana jaka nastapiła rok temu, to przeglad zerowy, ktory musi byc zrobiony w swoim wojewodztwie. Silnik uzyty w budowie musi spełniac normy z roku z jakiego pochodzi.
nie zgadzam się z tym :wink:
- przeglądów pierwszych (zerowych) nie ma już od września 2009 roku, zostały tylko okresowe i dodatkowe,
- przegląd techniczny możesz zrobić na terenie całego kraju, jeśli chodzi o wybicie numerów tylko na terenie swojego powiatu,
- silnik musi spełniać normy na dzień I rejestracji,
to tyle :D

Re: Wymagania do rejestracji.

: 04 sie 2012, 14:37
autor: Czarek-trike
rob_bull pisze: - przegląd techniczny możesz zrobić na terenie całego kraju, jeśli chodzi o wybicie numerów tylko na terenie swojego powiatu,
przepis na to jest? żeby zamknąć gębę ewentualnemu czepialskiemu diagnoście :D