Strona 1 z 7

Wymagania do rejestracji.

: 13 sty 2009, 15:40
autor: elektryczny
postanowilem stworzyc dzielo zycia na trzech kolach i ze by bylo smieszniej chce to zarejestrowac jako samochod. nie moge znalezc wiarygodnych informacji jakie wymogi musi spelniac trajka lub gdzie moge takie informacje znalezc. jesli macie jakies namiary to sie podzielcie ...prosze :D

: 13 sty 2009, 16:02
autor: 3oo
Czysta konkluzja z tego co wiem...

Jeśli chcesz na samochód rejestrować to musisz mieć katalizator wtedy jeździsz bez kasku (gratuluje wytrzymałości powyżej 100km/h)i opłaty masz jak za normalny samochód... droższy przegląd co rok, droższe ubezpieczenie...

Na motocykl nie musisz mieć katalizatora za to masz tańszy przegląd co rok i niższe ubezpieczenie i jeździsz w kasku...

Co do wymagań... szukaj w kodeksie drogowym w co powinien być wyposażony samochód m. in. w skrócie:
Kontrolki: długich, krótkich, postojowych(dopuszcza się podświetlenie zegarów za kontrolkę), kierunkowskazy
Światła: długie, krótkie, postojowe, kierunkowskazy, stop
Nie wiem czy jeszcze obowiązuje przepis o ilości i umiejscowieniu reflektorów w stosunku do szerokości pojazdu, a było tak: jedno długie i jedno krótkie wspólnie lub dwa pojedyncze dla szerokości do 1,3m powyżej dwa długie i dwa krótkie z tym, że krótkie miały być rozsunięte na odl 60cm mierzoną między powierzchniami świetlnymi.
Stacyjka na kluczyk.
Prędkościomierz z licznikiem kilometrów.
Hamulec zasadniczy, pomocniczy i ręczny (trike)
Błotniki o kącie opasania koła z przodu 30 stopni z tyłu koła 50 stopni.
Tłumik wydechu wylot nie może być skierowany w prawo...
Reszta tu...:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 1 kwietnia 1999 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
(Dz. U. z dnia 15 maja 1999 r.)

do 300

: 14 sty 2009, 15:02
autor: elektryczny
No to ladna konkluzja. widze ze proba spelnienia wymogow trajki na sqamochod to pojechany pomysl. skupie sie na warunkach rejestracji na motorek, to nie male wyzwanie rowniez. dzieki za widomosci. pozdrawiam elektryczny.

: 15 lut 2009, 13:14
autor: Cicholc
Wodzu daj sobie spokój z rejestracją trajki na samochód to nie wykonalne po wejściu do uni. Każdy z niewielkimi wyjątkami ma traję zarejestrowaną na motocykl, a jak chcesz wiedziec więcej to poczytaj forum ten temat wałkowaliśmy już wielo krotnie i nie jedną bitwe już stoczylśmy prawda 300 :lol:

: 15 lut 2009, 15:54
autor: kowal
Jeśli zależy Ci zarejestrować na samochód dlatego, że nie masz prawka na motocykl. To daj sobie spokój. Mimo, że zarejestrujesz na motocykl musisz jeździć na B!!!
Dowodem tego dla wielu niedowiarków jest program poświęcony trajkom w TVN TURBO.

Pozdrawiam.

: 15 lut 2009, 16:30
autor: Luksky
z katalizatorem to też bzdura. Nigdzie nie jest powiedziane że trajka musi posiadac katalizator. Trajka musi spełniać takie wymogi jakie były koniecznie w roku z ktorego pochodzi silnik spalinowy zastosowany w trajce. I jeżeli silniczek pochodzi z rocznika powiedzmy 1984 to wtedy nikt nie słyszał co to katalizator wiec nic kompletnie takiego nie ma zastosowania. W zasadzie cały proces badania trajki przechodzi w ten sposob że kolejna traje jak będe rejestrował to katalizator bede jedynie widział przez szybe w sklepie :) a silniczek pochodził bedzie juz z lat w miare "cywilizowanych".

: 01 gru 2009, 14:52
autor: Luksky
nie gadaj tak :)

(cokolwiek napisalismy i prawku, wymaganiach to i tak było "nieprawidłowe", tudzież gasili nas. Prawda jest takowa, że faktycznie traja nie powinna mieć wpisane MOTOCYKL w dowod (ja tak mam) nie tak dawno papa smerf podczas kontroli dojebał, że to nie jest i nigdy nie bedzie JEDNOŚLAD :) i mam to zmienić :) )

co takiego chcesz spłodzić i w czym Ci pomoc?

: 01 gru 2009, 16:34
autor: Luksky
OK. Jest kilka rzeczy, ktore nie pokrywaja sie z moja sytuacją. Na początek ustalenia ogolne, ktore są wiadome, to:

- max długość musi wynosić 4m. (W ustawie nie ma nic wiecej na ten temat, jednak rzeczoznawca wspominał, iż jeżeli wiekszy moto jest to należy wystapic do ministerstwa o odstepstwo przy rejestracji. Podobno czeka się troszkę, ale to działa)

- 14. Szerokość motocykla i motoroweru wielośladowego nie może przekraczać 2,00 m

Wyglada na to, iz jeżeli chcemy zarejestrowac traje jako samochodowy inny to starczy przesadzic z tym parametrem????


- 16. Wysokość motocykla i motoroweru nie może przekraczać 2,50 m.

- TYLKO JEDNO LUSTERKO MOZEMY POSIADAC (zostałem wprowadzony w błąd, mam dwa, bo musialem miec)


- BŁOTNIKI, wyglada na to, że niekoniecznie musimy je posiadać :) z tym sie spotkałem akurat
10) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, a w przypadku kół bliźniaczych - nie mniejszej niż odległość między zewnętrznymi krawędziami opon; przy czym błotniki samochodu osobowego i motocykla, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:
a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,
b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,
c) najniższy punkt tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła,
d) błotników nie wymaga się w pojeździe nietypowej konstrukcji;

- motocykl nie musi posiadac swiatla cofania, ciekawe jednak dlaczego ja musialem miec, rzeczoznawca kazał jak i na przegladzie sprawdzali czy jest.

- awaryjne musialem miec - napisane jest że dopuszcza sie. P/mgielne tylne nie musialem miec napisane jest ze sie dopuszcza :)

- Trzykołowy pojazd samochodowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 1 t powinien być wyposażony w:
1) dwa niezależne hamulce łącznie działające na wszystkie koła;
2) hamulec postojowy działający na koło (koła) co najmniej jednej osi; hamulec ten może mieć wspólne części z jednym z hamulców wymienionych w pkt 1 i powinien być niezależny od hamulca działającego na koło (koła) drugiej osi.
3. Motocykl powinien być wyposażony w dwa niezależne hamulce, z których jeden działa co najmniej na przednie koło (koła), a drugi - co najmniej na tylne koło (koła).

musi byc przedni hamulec bezapelacyjnie - tak gadal rzeczoznawca i taka prawda jak widac.

- Traja musi miec licznik!!!!!



Co do wyposażenia tak to wyglada w przepisach i u mnie. Jest kilka rozbieżności. Co dalej???

: 01 gru 2009, 16:50
autor: Rob_trike
"... co dalej ? ..." ano nic i tak za flaszkę wódki mozna zrobic przegląd wszystkiego ;)

A interpretacja przepisó w naszym "pięknym" kraju jest rozbieżna :shock:

: 01 gru 2009, 16:55
autor: Wodzu
renegat28 pisze:za odpowiednia gotowke wszystko idzie zalatwic :evil:
Z tym to lepiej uwazaj... Na stacjach czesto sa kamery a nie kazdy diagnosta chce stracic uprawnienia za byle co...

: 01 gru 2009, 17:02
autor: Luksky
nawet jak za flaszke zrobisz przeglad to na drodze spotkasz patrol, wtedy dupa. Fajnie bedzie jak wszystko bedzie grać i nie beda sie mieli do czego dopierdolić, poki co sami niebiescy nie wiedza co i jak. Może to zmienimy i chociaż my bedziemy mocno poinformowani i przekonani o swojej racji, wtedy nawet jak zacznie wypisywac mandat masz pojęcie, że możesz sprawe skierowac do sądu grodzkiego i podeprzeć sie ustawą. Mnie o to własnie chodzi. Róbmy chociaz cos zgodnie z przepisami :)

Jakby nie było to obawiam sie, że coś konkretnego z tego bedzie.


to moje tylko i wylacznie moje zdanie.

: 01 gru 2009, 17:25
autor: Wodzu
http://209.85.129.132/search?q=cache:46 ... =firefox-a tu cos o trajce jest wpspomniane.
Polecam strone PISKP bo tam jest sporo prawdziwych informacji

: 01 gru 2009, 17:35
autor: Wiktor
fachowcy po chuju fest
a oto cytaty z wypowiedzi
''Pojazd trójkołowy jest to "trayk"'
''pojazd trujkołowy''

: 01 gru 2009, 18:28
autor: Luksky
ale tak jest panowie, nikt na zdrowy rozsadek nikomu nie pierdolnie za brak praw jazdy A na trayk :) bo nikt do konca nie wie. 3oo zajebisty cel, pomogę jak mogę....

: 01 gru 2009, 18:38
autor: szymon
300 pisze:Podpowiem Ci jeszcze jedną nieprawidłowość, która występuje u wszystkich!!
Światła drogowe i mijania... :cool:
ja na poczatku mialem tylko swiatla mijania az pewnego dnia na przegladzie sie doczepili i trzeba bylo doposazyc w drogowe. ponadto musialem dorobic podswietlenie tablicy. podobnie jak Luk mam zarejestrowana trajke jako motocykl sam.

tak wiec zalezy na kogo sie trafi. jak wczesniej wspomnial 3oo malo osob tak naprawde sie w tym orientuje

: 01 gru 2009, 18:56
autor: Luksky
zatrzymywano mnie ok 8 razy do kontroli, ani razu nie zakwestionowano moich uprawnień, ale doprowadzmy sprawe do konca raz a porzadnie.



tak swoją drogą, jak do wakacji letnich nie zrobię sobie A to jestem pizda

: 01 gru 2009, 19:27
autor: winda
temat jest bardzo ważny i pomocny dla "nowych".obysmy tylko nie popsuli go azjatkami itp.widzę 3oo że postanowiłeś zagłębić temat poważnie.gratuluje zacięcia

: 01 gru 2009, 22:07
autor: Wodzu
szymon pisze:300 napisał/a:
Podpowiem Ci jeszcze jedną nieprawidłowość, która występuje u wszystkich!!
Światła drogowe i mijania... :cool:
Mozecie troszke szerzej z tymi swiatelkami?
Luksky pisze: tak swoją drogą, jak do wakacji letnich nie zrobię sobie A to jestem pizda
Pamietajce by to co drobnym druczkiem takze czytac :)

: 01 gru 2009, 22:27
autor: Luksky
poczytaj, jest pieknie opisane,



niewiedza w tych pojazdach to nie tylko nasza domena, panowie diagnosci, rzeczoznawcy, policjanci sa niewiele lepsi :)

: 01 gru 2009, 22:33
autor: wisnia
Luksky pisze:Może to zmienimy i chociaż my bedziemy mocno poinformowani i przekonani o swojej racji, wtedy nawet jak zacznie wypisywac mandat masz pojęcie, że możesz sprawe skierowac do sądu grodzkiego i podeprzeć sie ustawą. Mnie o to własnie chodzi. Róbmy chociaz cos zgodnie z przepisami
Zgadzam się z tym, lecz minusem jest częstotliwośc zmian przepisów w naszym kraju.

: 01 gru 2009, 22:55
autor: Luksky
wystrzelanie ustawodawców raczej nie wchodzi w rachubę, Jurek Kiler nie chce sie ujawnić :)

pocekajmy niech autor akcji sie odezwie...

: 01 gru 2009, 23:12
autor: wisnia
Spox

: 03 gru 2009, 09:24
autor: bandit
300 pisze:
Wygląda więc na to, że stosując przepis o kategoriach homologacyjnych gdzie masa L5e jest ograniczona do 550kg to tak jak wcześniej sugerowałem można mieć masę większą lecz nie przekraczającą 1t.
Wygląda to tak, że trzeba łączyć przepisy tak jak napisał jeden z użytkowników forum do, którego link wstawił Bartek:
Cytat: "Przestudiuj Dz.U.z2005r-nr162, poz1360 - o homologacji 2,3 i 4- kołowców. Powiąż to z 32-ką ,dot. war.tech.poj. i z 227 -ką o rodzajach badań."

Tyle na początek... cdn... :cool:
No i tu sie już nie zgodzę gdyż
Art 68 punkt 17 :
"17. Przepisy ust. 1-16 nie dotyczą pojazdu:

1. zabytkowego;
2. zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM";

Czyli do pojazdów marki "SAM" nie stosuje się homologacji, a co za tym idzie nie powinno się wykorzystywać wymagań homologacyjnych

: 04 gru 2009, 11:24
autor: Wiktor
a zapomnial pan o wstecznym elektrycznym??
prste latwe i skuteczne

: 04 gru 2009, 11:30
autor: winda
w głowie mi się kręci od tego.czy przepisy muszą byc tak skąplikowane? 3oo gratuluje zacięcia