Wymagania do rejestracji.

Wskazówki prawne dotyczące trajek.
ODPOWIEDZ
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: Luksky »

Jest jeszcze kwestia, że połowa trajek jezdzi jako pojazdy samochodowe inne a połowa jako motocykle trójkołowe.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
skaz76
Posty: 50
Rejestracja: 19 lip 2010, 00:43
Lokalizacja: Pszczyna/śląskie
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: skaz76 »

Luksky - o to dlaczego traje są rejestrowane na 2 różne sposoby trzeba by zapytać w Min. Infrastruktury a tam moje "macki" nie sięgają, choć nie omieszkam o ten temat też popytać ;)
Easy Rider - tak Cię zwą ... "Hetman-Easy Rider"
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: Luksky »

Wiesz nie do konca jest to wszystko jasne, gdyz na calym świecie na taki pojazd wymagane jest prawo jazdy B, vide Rzesza i kraje ościenne, u nas oczywiście inaczej :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
skaz76
Posty: 50
Rejestracja: 19 lip 2010, 00:43
Lokalizacja: Pszczyna/śląskie
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: skaz76 »

Luk ... w kwesti rejestracji trajki jako "motocykl" lub "samochodowy inny" muszą wypowiedzieć się userzy którzy mają tak traję zarejestrowaną ... moja jest zarejestrowana jako motocykl i od zaprzyjaźnionego diagnosty wiem, że inaczej by jej nie zarejestrowali tzn na "samochodowy".
Więc jak widać - co kraj to obyczaj ... Wg rozporządzenia chodzi o warunki techniczne np: pasy, jazda bez kasku, itp ... a może chodzi o coś więcej ?? Jeśli ktoś ma traję zarejestrowaną jako "samochodowy inny" niech wypowie się w tym temacie : "Co spowodowało, że trajka została tak a nie inaczej zarejestrowana??" Może wspólnie coś sklecimy ;)
Easy Rider - tak Cię zwą ... "Hetman-Easy Rider"
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4476
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: adaśko »

skaz76 pisze:Luk ... w kwesti rejestracji trajki jako "motocykl" lub "samochodowy inny" muszą wypowiedzieć się userzy którzy mają tak traję zarejestrowaną ... moja jest zarejestrowana jako motocykl i od zaprzyjaźnionego diagnosty wiem, że inaczej by jej nie zarejestrowali tzn na "samochodowy".
Więc jak widać - co kraj to obyczaj ... Wg rozporządzenia chodzi o warunki techniczne np: pasy, jazda bez kasku, itp ... a może chodzi o coś więcej ?? Jeśli ktoś ma traję zarejestrowaną jako "samochodowy inny" niech wypowie się w tym temacie : "Co spowodowało, że trajka została tak a nie inaczej zarejestrowana??" Może wspólnie coś sklecimy ;)
masz rację ,co kraj to obyczaj , ja mam szczęście ,że mam spoko ludzi w okolicy tzn. rzeczoznawcę i diagnostę których nie obchodzą przepisy ,które da się obejść na wszelaki sposób. Oni tylko chcą zobaczyć maszynę i z czystym sumieniem powiedzieć że to może jeździć i niezagrażać zdrowiu innego uczestnika ruchu. A my budując nasze traje i inne wynalazki to staramy się żeby nigdy to nie zawiodło , tzn ja jestem pewien na 3001 procent że moja rama wytrzyma wszystko , curwa trudno to napisać co chcę powiedzieć , ale wiem że jak coś sam zbuduję to mam do tego większe zaufanie niż do pojazdu z fabryki
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: Luksky »

Skaz - ja mam jedną zarejestrowana jako MOTOCYKL a drugą jako SAMOCHODOWY INNY :)

w sumie miałem bo sprzedałem jedną.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4476
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: adaśko »

Luksky pisze:Skaz - ja mam jedną zarejestrowana jako MOTOCYKL a drugą jako SAMOCHODOWY INNY :)

w sumie miałem bo sprzedałem jedną.
Prezes ja bym nie sprzedawał papierów , bo za niedalboże pół roku tych papierów nie dostanie nikt
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14812
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: winda »

motocyklem też można jeździc bez kasku jesli jest wyposażony w pasy
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: Luksky »

rejestracja trajki to 12 minut u biurwy w urzędzie.....
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
skaz76
Posty: 50
Rejestracja: 19 lip 2010, 00:43
Lokalizacja: Pszczyna/śląskie
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: skaz76 »

Luk - to miałeś szczęście z tymi 12 minutami. Ja (mimo, że trajka już była zarejestrowana i trzeba ją było przerejestrować) spędziłem u pani w urzędzie 2,5 godz ... a pani czytając dokumenty które jej przedstawiłem ... robiła coraz większe oczy i sama robiła się fioletowo-purpurowa :lol: :lol:
A wracając do tematu prawka - tak jak obiecałem zamieściłem zapytanie na forum policyjnym i oto jakie otrzymałem odpowiedzi:
W zamkniętym już temacie RD padło takie pytanie:
szpon napisał(a):
Witam wszystkich , potrzebuje konkretnej odpowiedzi co do pojazdów typu trajka czyli trzykołowiec, mianowicie interesuje mnie jakie prawo jazdy tzn jaka kategoria jest potrzebna do poruszania się nimi . Dodam, że spotkałem się rejestracjami takich pojazdów jako motocyklowy inny "choć nie są motocyklami" i według wszystkich ważnych przepisów żadna trajka nie może być traktowana jako motocykl !! gdyż nie jest jednośladem itd..
Z góry dziękuje za pomoc


Coby nie mówić to policjant na drodze sprawdza dokumenty, które ktoś wcześniej wystawił. Najważniejszą sprawą w tym wszystkim jest to do jakiej kategorii pojazdów został zakwalifikowany dany egzemplarz. Od tego zależą wymagane uprawnienia.

Z zaprzyjaźnionego forum podaję pod Twoją rozwagę przepisy według których diagnosta będzie się kierował wykonując OBT trójkołowca:

Cytat:
Mówisz i masz. To jakie warunki trzeba w nim sprawdzać i jako co zakwalifikować w tym przypadku decyduje ilość kół. Jest to trójkołowiec a więc podpowiadam:

Dziennik Ustaw z 2005 r. Nr 162 poz. 1360 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 28 lipca 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów

ZAŁĄCZNIK Nr 1

DEFINICJE KATEGORII I TYPÓW POJAZDÓW DLA POTRZEB HOMOLOGACJI TYPU POJAZDU

1. Rozróżnia się następujące kategorie pojazdów:
1) motorowery, to jest pojazdy dwukołowe (kategoria L1e) lub pojazdy trójkołowe (kategoria L2e) o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nie większej niż 45 km/h i mające:
a) w przypadku pojazdu dwukołowego, silnik, którego:
– pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub
– maksymalna moc znamionowa jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego,
b) w przypadku pojazdu trójkołowego, silnik, którego:
– pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym, lub
– maksymalna użyteczna moc wyjściowa nie przekracza 4 kW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym, lub
– maksymalna moc znamionowa jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego;
2) motocykle, to jest pojazdy dwukołowe bez bocznego wózka (kategoria L3e) lub z bocznym wózkiem (kategoria L4e), wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 45 km/h;
3) motocykle trójkołowe, to jest pojazdy posiadające trzy koła umieszczone symetrycznie (kategoria L5e), wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 45 km/h.

=====

(tekst jednolity Dz. U. z 2007r. Nr 137, poz. 968) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

ZAŁĄCZNIK Nr 4(61)

Tabela nr 1 - Rodzaje i podrodzaje pojazdów

Lp. Rodzaj pojazdu Podrodzaj pojazdu Kategoria homologacyjna
kod nazwa kod nazwa
1 2 3 4 5 6

1 01 motorower bez podziału L1e, L2e
2 02

motocykl
01 osobowy L3e, L4e, L5e

3 02 ciężarowy
4 99 inny*

=====

Jeśli brakuje danych to:

(Dz. U. z 2009r. Nr 155, poz. 1232)

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 18 września 2009 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

1.1.1
Sporządzenie dokumentu identyfikacyjnego pojazdu (dotyczy badania, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy) 1. Oględziny, pomiary.

2. Porównanie danych technicznych pojazdu z wymaganiami technicznymi określonymi w rozporządzeniu o warunkach technicznych.

3. Ustalenie nieznanych lub nowych danych pojazdu (w przypadku, o którym mowa w art. 81 ust. 13 ustawy - opinia rzeczoznawcy).

Uwaga: 1. Brak możliwości ustalenia co najmniej jednego parametru zawartego w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

2. Niezgodność parametrów technicznych pojazdu z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych lub z obowiązującymi przepisami homologacyjnymi.

W przypadku braku danych, postępuje się w szczegółowy sposób określony w dziale II załącznika nr 4 do rozporządzenia.

ZAŁĄCZNIK Nr 3 WZÓR DOKUMENTU IDENTYFIKACYJNEGO POJAZDU

Uwagi:
1.................................................................................................................................................
(nr i data opinii rzeczoznawcy samochodowego, jeżeli jej żądano)


Dział II
Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu

§ 3. 3. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ustawy, lub w szczególnych przypadkach - dodatkowo odpowiednio innej specjalności.

Dla uzupełnienia:
Diagnosta napisał(a):
Trajka to motocykl i jako taki wymaga kat A i jazdy w kasku. Masy liczą się do czterokołowców, czyli do pojazdów samochodowych, a nie do motocykli.



I tak wracając do Twojego pytania:
Cytat:
W związku z wieloma wątpliwościami w tym temacie - postanowiłem zapytać Was ... jaka kategoria prawa jazdy na takowy pojazd obowiązuje w Polsce ??

Tak więc podstawową sprawą jest to jako co zostanie zarejestrowany Twój wehikuł, a jeśli został nieprawidłowo zarejestrowany to znający się na rzeczy policjant w przypadku kontroli może zatrzymać DR gdyż dane nie będą zgodne ze stanem faktycznym.
Nadal czekam na opinię prawną w tym temacie ;)
Easy Rider - tak Cię zwą ... "Hetman-Easy Rider"
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4476
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: adaśko »

huj nz jakąkolwiek opinią ,na cłopski rozum trza jechać aby się dan e w kompie zgadzały do tej pory biurwy są ulergłe Tobie(tak się dziś najebałemże ledwo na ledwe oko widze):)
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: Sulkyrider »

dyskusja chyba ciągnie się od kiedy to forum istnieje, od czasu do czasu trafia się ktoś z "ostatecznym rozwiązaniem kwestii", po czym nic się nowego nie dzieje, trajki jeżdżą dalej, jedne jako samochodowy inny, inne jako motocykl trójkołowy.
Kontrole drogowe - loteria. Kwestia chęci drążenia tematu przez stójkowego, kwestia jego wiedzy, jego widzimisię itd.
Przykład - traja zatrzymana, zarejestrowana jako samochodowy inny - mandat za brak prawka "A". Oczywiście, jest sąd grodzki, ale komu się chce?
Inna trajka, brała udział w kolizji - motocykl trójkołowy, wymagali "B".
Mnie zatrzymali niedawno bez kasku i bez pasów - ich zdaniem było ok, według mojej wiedzy należał mi się mandat.
Dyskusja dyskusją, praktyka praktyką.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
skaz76
Posty: 50
Rejestracja: 19 lip 2010, 00:43
Lokalizacja: Pszczyna/śląskie
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: skaz76 »

Sulkyrider pisze:dyskusja chyba ciągnie się od kiedy to forum istnieje, od czasu do czasu trafia się ktoś z "ostatecznym rozwiązaniem kwestii", po czym nic się nowego nie dzieje, trajki jeżdżą dalej, jedne jako samochodowy inny, inne jako motocykl trójkołowy.
Kontrole drogowe - loteria. Kwestia chęci drążenia tematu przez stójkowego, kwestia jego wiedzy, jego widzimisię itd.
Przykład - traja zatrzymana, zarejestrowana jako samochodowy inny - mandat za brak prawka "A". Oczywiście, jest sąd grodzki, ale komu się chce?
Inna trajka, brała udział w kolizji - motocykl trójkołowy, wymagali "B".
Mnie zatrzymali niedawno bez kasku i bez pasów - ich zdaniem było ok, według mojej wiedzy należał mi się mandat.
Dyskusja dyskusją, praktyka praktyką.
Tak Sulky masz rację ... bo tylko u nas w "kraju prawa" prawo jest tak nieścisłe i dodatkowo w tym prawie istnieje coś takiego jak "uznanie administracyjne" ... a więc - każdy h..j na swój strój ...
Myślałem, że choć w tym temacie będę pomocny, ale chyba mnie to zaczyna przerastać :(
Easy Rider - tak Cię zwą ... "Hetman-Easy Rider"
kaski
Posty: 914
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:18
Krótki opis: do Admina - profil do usunięcia
Lokalizacja: nigdzie
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: kaski »

A tak z ciekawości
W niemcowni obowiązuje na to licencja na autko
więc można domniemywać że Panowie
przybywający na "Zlot niestety ..... :)" nie mają
prawka na moto
co wtedy, legalnie czy nielegalnie po Polsce ??
do Admina - profil do usunięcia
Awatar użytkownika
skaz76
Posty: 50
Rejestracja: 19 lip 2010, 00:43
Lokalizacja: Pszczyna/śląskie
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: skaz76 »

kaski pisze:A tak z ciekawości
W niemcowni obowiązuje na to licencja na autko
więc można domniemywać że Panowie
przybywający na "Zlot niestety ..... :)" nie mają
prawka na moto
co wtedy, legalnie czy nielegalnie po Polsce ??
kaski - odpowiem na to pytanie jako "moim zdaniem". A więc moim zdaniem jak najbardziej legalnie, gdyż w UE obowiązuje dyrektywa, którą przytoczył Pawlik ... z pewnością Panowie będą też posiadać międzynarodowe prawko ... więc obowiązuje ta Dyrektywa ... ale tak jak napisałem powyżej ... poza Ustawami, Rozporządzeniami, Dyrektywami itp ... obowiązuje w RP (h..j wie po co) "uznanie administracyjne" ... A więc Ustawa swoją drogą a JA (czyt. urzędnik, gliniarz, itp) uważam, że inaczej i ... tak naprawdę NIC mu nie zrobisz ... ech - to jest Polska właśnie :(
Easy Rider - tak Cię zwą ... "Hetman-Easy Rider"
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: Sulkyrider »

Ale my też posiadamy prawka międzynarodowe. Na moim figuruja gwiazdki unijne. Czy w związku z tym, obowiazują mnie takie same przepisy jak Gebelsa?
Pojadę za nim, jego skontolują i zarządają "B", a ja pojadę i będą chcieli "A" ?
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
skaz76
Posty: 50
Rejestracja: 19 lip 2010, 00:43
Lokalizacja: Pszczyna/śląskie
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: skaz76 »

Sulkyrider pisze:Ale my też posiadamy prawka międzynarodowe. Na moim figuruja gwiazdki unijne. Czy w związku z tym, obowiazują mnie takie same przepisy jak Gebelsa?
Heh ... a więc znów MOIM ZDANIEM ... moim zdaniem - na trajkę kat. prawka powinna być B1 a więc B jako kat. wyższej rangi ... ale powtarzam - MOIM ZDANIEM ... a dlaczego - odpowiedź jest prosta - żadna z trajek nie spełnia wymagań, albo inaczej nie jest motocyklem w rozumieniu Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym (nie jest jednośladem, nie posiada wózka bocznego, nie waży do 400 kg) ... ale powtarzam - to jest MOJE ZDANIE ...
Ponadto MOIM ZDANIEM - w związku z niedostosowaniem polskich przepisów do Dyrektywy UE (a podobno do niej należymy) i braku konkretnych odnośników w polskim prawie dla motocykli trójkołowych ... MOIM ZDANIEM w każdym przypadku powinna być stosowana Dyrektywa
Easy Rider - tak Cię zwą ... "Hetman-Easy Rider"
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: Luksky »

skaz76 pisze:
Sulkyrider pisze:Ale my też posiadamy prawka międzynarodowe. Na moim figuruja gwiazdki unijne. Czy w związku z tym, obowiazują mnie takie same przepisy jak Gebelsa?
Heh ... a więc znów MOIM ZDANIEM ... moim zdaniem - na trajkę kat. prawka powinna być B1 a więc B jako kat. wyższej rangi ... ale powtarzam - MOIM ZDANIEM ... a dlaczego - odpowiedź jest prosta - żadna z trajek nie spełnia wymagań, albo inaczej nie jest motocyklem w rozumieniu Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym (nie jest jednośladem, nie posiada wózka bocznego, nie waży do 400 kg) ... ale powtarzam - to jest MOJE ZDANIE ...
Ponadto MOIM ZDANIEM - w związku z niedostosowaniem polskich przepisów do Dyrektywy UE (a podobno do niej należymy) i braku konkretnych odnośników w polskim prawie dla motocykli trójkołowych ... MOIM ZDANIEM w każdym przypadku powinna być stosowana Dyrektywa

i tego sie trzymajmy :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Czeźwy
Posty: 66
Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: Czeźwy »

Pozwolicie, że spytam po mojemu? :D Podsumowując tą dyskusję to pierwsze... mam mętlik w głowie:D Po drugie wychodzi, że na mocy dyrektywy unijnej powinniśmy jeździć na prawku B, ale żeby się policja nie czepiał do kompletu powinniśmy mieć traję zarejestrowaną jako samochód. Zgadza się??

P.
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3667
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: bandit »

Temat juz był wałkowany X-czasu. Sprawa jest wmiarę jasna, traja zarejestrowana na motocykl to lejce kat. A, traja na samochodowy inny lejce na B.
kaski
Posty: 914
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:18
Krótki opis: do Admina - profil do usunięcia
Lokalizacja: nigdzie
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: kaski »

bandit pisze:Temat juz był wałkowany X-czasu. Sprawa jest wmiarę jasna, traja zarejestrowana na motocykl to lejce kat. A, traja na samochodowy inny lejce na B.
racja , ale pewnie tylko do przyszłego roku
zmieniają w końcu kategorie i ich opis
zniknie z B1 pojazd trójkołowy i pojawia się w którejś z A
o ile dobrze pamiętam

ja to chyba jeszcze zrobie C
żeby niedaj bóg ktoś mnie nie posądził o coś
zrobie traje o szerokości 3 m i zarejestruje jako ciężarówke
to będę jaja :lol:
do Admina - profil do usunięcia
jacky
Posty: 46
Rejestracja: 18 lip 2012, 23:07
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: jacky »

Sorry że będę drążył temat dalej ale niema sensu zakładania nowego,mam parę pytań do osób częściowo obytych w tego typu pojazdach,buduje swoją Traje na maluchu i chciałbym by taka trafiła do rejestracji,tylko wertując różne przepisy ,a często zdarza się że jest to jedna wielka parodia lub zaprzeczenie czegoś czego przepisy te dotyczą,
-a więc czy coś w obecnym czasie zmieniło się jeżeli chodzi o trójkołowce,czy ktoś z czymś nowym się spotkał,czy muszą lub czy będą wymagane katalizatory,czy dmuchać na zimne i zamontować kata...,doszukałem się jakiś dziwnych zmian które mają wejść w styczniu 2013 ale nic nie dotyczy technicznych aspektów,a kiedy człowiek wsadzi kupę roboty,kasy ( a nawet moja kobieta mi dopinguje)okaże się że musi być katalizator,hamulec ręczny w innym miejscu,dwadzieścia świateł,rowerowe odblaski,air-bag i cholera wie co jeszcze,przesadziłem oczywiście ten opis ale wiadomo o co chodzi.I wiem że na ten temat pisane było już trochę ale czas biegnie i ciągle coś się w tym kraju zmienia i to na naszą nie korzyść...,może ktoś coś słyszał o nadchodzącym tsunami i zmianach prawnych.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: Luksky »

Jedyna istotna zmiana jaka nastapiła rok temu, to przeglad zerowy, ktory musi byc zrobiony w swoim wojewodztwie. Silnik uzyty w budowie musi spełniac normy z roku z jakiego pochodzi.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
rob_bull
Posty: 816
Rejestracja: 07 sty 2010, 12:34
Lokalizacja: Osięciny
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: rob_bull »

Luksky pisze:Jedyna istotna zmiana jaka nastapiła rok temu, to przeglad zerowy, ktory musi byc zrobiony w swoim wojewodztwie. Silnik uzyty w budowie musi spełniac normy z roku z jakiego pochodzi.
nie zgadzam się z tym :wink:
- przeglądów pierwszych (zerowych) nie ma już od września 2009 roku, zostały tylko okresowe i dodatkowe,
- przegląd techniczny możesz zrobić na terenie całego kraju, jeśli chodzi o wybicie numerów tylko na terenie swojego powiatu,
- silnik musi spełniać normy na dzień I rejestracji,
to tyle :D
Zasada nr 1: nie ma kurwa zasady!

Rob_Bull ;)
Czarek-trike
Posty: 9297
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Re: Wymagania do rejestracji.

Post autor: Czarek-trike »

rob_bull pisze: - przegląd techniczny możesz zrobić na terenie całego kraju, jeśli chodzi o wybicie numerów tylko na terenie swojego powiatu,
przepis na to jest? żeby zamknąć gębę ewentualnemu czepialskiemu diagnoście :D
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości