Strona 1 z 1

Jak to zrobić? problemy

: 28 gru 2008, 22:35
autor: elf
witam szanownych kolegów!
jak niektórzy z was, ja także przymierzam sie do budowy trik'a. jako pierwsze moje auto którym zrobiłem ładnych kilka tys km to fiat 126p. niestety jak to maluch ma do d... wszystko, ale jest jeden plus tego wszystkiego. ma silnik idealnie nadający sie do trik'a. moim marzeniem jest właśnie zbudowanie takiego pojazdu (o ile żona pozwoli :D ). jak każdy nowicjusz natrafiłem na problem. a mianowicie na kąt nachylenia przedniego widelca w stosunku do ramy, oraz na odległość między tym że widelcem a sidziskiem. nigdzie nie mogę na to trafić przeglądając strony int. będę wdzięczny jeśli ktoś mi coś poradzi.
pzdr

: 29 gru 2008, 20:07
autor: Wiktor
dobranie kata główki ramy to nie jest taka prosta sprawa
albo chcesz choppera i wyciagasz przód maxymalnie
albo skromniej kombinujesz na przodzie motocyklowym '
nalepiej ustawic wszystko na podlodze i do tego giac rury i jedziesz ostro
na forun jest kolega KOWAL i chetnie podejmie sie zrobienia ramy
wtedy masz pewnosc ze nie spitolisz juz na starcie!!
na dobrej ramie zbudujesz wymarzony pojazd nawet jak zona nie pozwoli

: 29 gru 2008, 22:39
autor: Cicholc
Ja swoją ramę pod główkę dotąd podcinałem, spawałem, zawieszenie zakładałem aż zawieszenie samo zaczeło ładnie pracowa i się nie zacinało. Jak Wiktor pisze kupe roboty

: 29 gru 2008, 22:59
autor: kowal
Cicholc, zrobiłem Ci twój folder w galerii.

: 29 gru 2008, 23:00
autor: Cicholc
Dziękuje bardzo masz u mnie zimnego "Leszka"

: 29 gru 2008, 23:10
autor: kowal
Nie ma problema

: 29 gru 2008, 23:11
autor: kowal
Wrzuć więcej fotek. I zbiornik pokaż.

: 29 gru 2008, 23:20
autor: Cicholc
Jutro wrzucę zbiornik

: 29 gru 2008, 23:21
autor: Cicholc
jak te lampy mogą byc czy coś myślec innego??

: 29 gru 2008, 23:29
autor: kowal
nie szkoda Ci błotnika dziurawić? Na moje schowaj wgłąb moto

: 29 gru 2008, 23:46
autor: Cicholc
Szkoda dlatego się wacham. Luksky pisał coś o 40cm od krawędzi w głąb pojazdu. A najlepiej to poczekam w styczniu M.W.B. w Łodzi to może coś znajde? zastanawiałem się nad lampami w kształcie krzyży Maltańskich

: 07 sty 2009, 01:28
autor: kowal
Cicholc, wrzucaj foty do mnie na maila. Wrzucę je do Twojej galerii. Mam uprawnienia administratora. Więc jest mi łatwiej. Nie baw się sam, bo nerwy stracisz.

: 29 sie 2009, 16:29
autor: Gość
Odgrzeję kotleta- Chodzi mi jak w ogóle zacząć spawanie ramy, co najpierw sobie dogiąć i co połapać, w ogóle co najlepiej do czego łapać, żeby cała rama wyszła prosta. Jak robiliście swoje ramy to używaliście jakiegoś stołu, ramy pomocniczej do której mocowaliście poszczególne elementy ramy żeby się to wszystko nie porozjeżdzało i poskręcało? Rury rozumiem na zimno giętarką się gnie? Bo ja mam pomysła żeby najpierw zrobić dół ramy, czyli dwie (pierwsze gięcia to przednie które prowadzą aż do główki) i stopniowo do tego spawać resztę... Tak to robiliście? Pytam bo nie chcę tego spierdaczyć:D

: 29 sie 2009, 19:07
autor: Wodzu
Ja sam robilem zaczynajac od tylnego zawieszenia(malczan) Potem zamocowalem do tego silnik a dalej dopiero giete wlasnie na zimno gientarka hydrauliczna rury prowadzace do glowki. Lagi darbialem do reszty. "gore" remy robilem juz jak trzymalo mi sie wszystko kupy. Robilem to na wypoziomowanej podlodze i z pomoca przychodzilo zarowno poziomica jak i katownik.

: 29 sie 2009, 23:07
autor: 3oo
Anonymous pisze:Odgrzeję kotleta- Chodzi mi jak w ogóle zacząć spawanie ramy, co najpierw sobie dogiąć i co połapać, w ogóle co najlepiej do czego łapać, żeby cała rama wyszła prosta. Jak robiliście swoje ramy to używaliście jakiegoś stołu, ramy pomocniczej do której mocowaliście poszczególne elementy ramy żeby się to wszystko nie porozjeżdzało i poskręcało? Rury rozumiem na zimno giętarką się gnie? Bo ja mam pomysła żeby najpierw zrobić dół ramy, czyli dwie (pierwsze gięcia to przednie które prowadzą aż do główki) i stopniowo do tego spawać resztę... Tak to robiliście? Pytam bo nie chcę tego spierdaczyć:D
Gościu... spadaj powiem krótko... albo się zarejestruj...

: 29 sie 2009, 23:07
autor: Luksky
Ja miałem do dyspozycji podłoge do prostowania/wyciągania aut. Najpierw szło u mnie od głowki ramy w strone tyłu. WIem, że jestem inny :)

: 30 sie 2009, 08:34
autor: Wiktor
luksky pisze: WIem, że jestem inny :)
Nie martw sie my tez wiemy

: 30 sie 2009, 10:45
autor: Tybek
3oo pisze:
Anonymous pisze:Odgrzeję kotleta- Chodzi mi jak w ogóle zacząć spawanie ramy, co najpierw sobie dogiąć i co połapać, w ogóle co najlepiej do czego łapać, żeby cała rama wyszła prosta. Jak robiliście swoje ramy to używaliście jakiegoś stołu, ramy pomocniczej do której mocowaliście poszczególne elementy ramy żeby się to wszystko nie porozjeżdzało i poskręcało? Rury rozumiem na zimno giętarką się gnie? Bo ja mam pomysła żeby najpierw zrobić dół ramy, czyli dwie (pierwsze gięcia to przednie które prowadzą aż do główki) i stopniowo do tego spawać resztę... Tak to robiliście? Pytam bo nie chcę tego spierdaczyć:D
Gościu... spadaj powiem krótko... albo się zarejestruj...

O co kaman?? Aaa kuźwa sorki, tutaj chyba można posty pisać bez logowania...

: 30 sie 2009, 10:52
autor: Sulkyrider
Tybek pisze:tutaj chyba można posty pisać bez logowania...
Tak chyba nie powinno być? Można to zmienić?

: 30 sie 2009, 10:59
autor: Tybek
No też mi się tak wydaje, bo jeśli ktoś niezarejestrowany chciałby się czegoś dowiedzieć to raczej się nie dowie... (Gościu... spadaj powiem krótko... albo się zarejestruj...) więc po ch**a taka opcja pisania postów bez logowania? Nom ale żeby nie robić OT to dalej jestem ciekawy tej ramy ;)

: 30 sie 2009, 11:01
autor: 3oo
Myślałem, że jest zawsze zablokowana... a tu taki pasztecik... :cool:

: 30 sie 2009, 11:03
autor: Gość
No faktycznie... jest odblokowana...

: 30 sie 2009, 12:22
autor: Luksky
ZARAZ