Jak to zrobić? problemy

ODPOWIEDZ
elf

Jak to zrobić? problemy

Post autor: elf »

witam szanownych kolegów!
jak niektórzy z was, ja także przymierzam sie do budowy trik'a. jako pierwsze moje auto którym zrobiłem ładnych kilka tys km to fiat 126p. niestety jak to maluch ma do d... wszystko, ale jest jeden plus tego wszystkiego. ma silnik idealnie nadający sie do trik'a. moim marzeniem jest właśnie zbudowanie takiego pojazdu (o ile żona pozwoli :D ). jak każdy nowicjusz natrafiłem na problem. a mianowicie na kąt nachylenia przedniego widelca w stosunku do ramy, oraz na odległość między tym że widelcem a sidziskiem. nigdzie nie mogę na to trafić przeglądając strony int. będę wdzięczny jeśli ktoś mi coś poradzi.
pzdr
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez elf, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

dobranie kata główki ramy to nie jest taka prosta sprawa
albo chcesz choppera i wyciagasz przód maxymalnie
albo skromniej kombinujesz na przodzie motocyklowym '
nalepiej ustawic wszystko na podlodze i do tego giac rury i jedziesz ostro
na forun jest kolega KOWAL i chetnie podejmie sie zrobienia ramy
wtedy masz pewnosc ze nie spitolisz juz na starcie!!
na dobrej ramie zbudujesz wymarzony pojazd nawet jak zona nie pozwoli
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
idą zmiany
Awatar użytkownika
Cicholc
Member
Member
Posty: 940
Rejestracja: 12 paź 2007, 19:54
Lokalizacja: Gąbin
Kontakt:

Post autor: Cicholc »

Ja swoją ramę pod główkę dotąd podcinałem, spawałem, zawieszenie zakładałem aż zawieszenie samo zaczeło ładnie pracowa i się nie zacinało. Jak Wiktor pisze kupe roboty
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Cicholc, łącznie zmieniany 1 raz.
kowal

Post autor: kowal »

Cicholc, zrobiłem Ci twój folder w galerii.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez kowal, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Cicholc
Member
Member
Posty: 940
Rejestracja: 12 paź 2007, 19:54
Lokalizacja: Gąbin
Kontakt:

Post autor: Cicholc »

Dziękuje bardzo masz u mnie zimnego "Leszka"
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Cicholc, łącznie zmieniany 1 raz.
kowal

Post autor: kowal »

Nie ma problema
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez kowal, łącznie zmieniany 1 raz.
kowal

Post autor: kowal »

Wrzuć więcej fotek. I zbiornik pokaż.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez kowal, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Cicholc
Member
Member
Posty: 940
Rejestracja: 12 paź 2007, 19:54
Lokalizacja: Gąbin
Kontakt:

Post autor: Cicholc »

Jutro wrzucę zbiornik
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Cicholc, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Cicholc
Member
Member
Posty: 940
Rejestracja: 12 paź 2007, 19:54
Lokalizacja: Gąbin
Kontakt:

Post autor: Cicholc »

jak te lampy mogą byc czy coś myślec innego??
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Cicholc, łącznie zmieniany 1 raz.
kowal

Post autor: kowal »

nie szkoda Ci błotnika dziurawić? Na moje schowaj wgłąb moto
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez kowal, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Cicholc
Member
Member
Posty: 940
Rejestracja: 12 paź 2007, 19:54
Lokalizacja: Gąbin
Kontakt:

Post autor: Cicholc »

Szkoda dlatego się wacham. Luksky pisał coś o 40cm od krawędzi w głąb pojazdu. A najlepiej to poczekam w styczniu M.W.B. w Łodzi to może coś znajde? zastanawiałem się nad lampami w kształcie krzyży Maltańskich
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Cicholc, łącznie zmieniany 1 raz.
kowal

Post autor: kowal »

Cicholc, wrzucaj foty do mnie na maila. Wrzucę je do Twojej galerii. Mam uprawnienia administratora. Więc jest mi łatwiej. Nie baw się sam, bo nerwy stracisz.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez kowal, łącznie zmieniany 1 raz.
Gość

Post autor: Gość »

Odgrzeję kotleta- Chodzi mi jak w ogóle zacząć spawanie ramy, co najpierw sobie dogiąć i co połapać, w ogóle co najlepiej do czego łapać, żeby cała rama wyszła prosta. Jak robiliście swoje ramy to używaliście jakiegoś stołu, ramy pomocniczej do której mocowaliście poszczególne elementy ramy żeby się to wszystko nie porozjeżdzało i poskręcało? Rury rozumiem na zimno giętarką się gnie? Bo ja mam pomysła żeby najpierw zrobić dół ramy, czyli dwie (pierwsze gięcia to przednie które prowadzą aż do główki) i stopniowo do tego spawać resztę... Tak to robiliście? Pytam bo nie chcę tego spierdaczyć:D
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

Ja sam robilem zaczynajac od tylnego zawieszenia(malczan) Potem zamocowalem do tego silnik a dalej dopiero giete wlasnie na zimno gientarka hydrauliczna rury prowadzace do glowki. Lagi darbialem do reszty. "gore" remy robilem juz jak trzymalo mi sie wszystko kupy. Robilem to na wypoziomowanej podlodze i z pomoca przychodzilo zarowno poziomica jak i katownik.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Wodzu, łącznie zmieniany 1 raz.
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
3oo

Post autor: 3oo »

Anonymous pisze:Odgrzeję kotleta- Chodzi mi jak w ogóle zacząć spawanie ramy, co najpierw sobie dogiąć i co połapać, w ogóle co najlepiej do czego łapać, żeby cała rama wyszła prosta. Jak robiliście swoje ramy to używaliście jakiegoś stołu, ramy pomocniczej do której mocowaliście poszczególne elementy ramy żeby się to wszystko nie porozjeżdzało i poskręcało? Rury rozumiem na zimno giętarką się gnie? Bo ja mam pomysła żeby najpierw zrobić dół ramy, czyli dwie (pierwsze gięcia to przednie które prowadzą aż do główki) i stopniowo do tego spawać resztę... Tak to robiliście? Pytam bo nie chcę tego spierdaczyć:D
Gościu... spadaj powiem krótko... albo się zarejestruj...
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez 3oo, łącznie zmieniany 1 raz.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Ja miałem do dyspozycji podłoge do prostowania/wyciągania aut. Najpierw szło u mnie od głowki ramy w strone tyłu. WIem, że jestem inny :)
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Luksky, łącznie zmieniany 1 raz.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

luksky pisze: WIem, że jestem inny :)
Nie martw sie my tez wiemy
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
idą zmiany
Tybek
Posty: 25
Rejestracja: 24 sie 2009, 17:10
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: Tybek »

3oo pisze:
Anonymous pisze:Odgrzeję kotleta- Chodzi mi jak w ogóle zacząć spawanie ramy, co najpierw sobie dogiąć i co połapać, w ogóle co najlepiej do czego łapać, żeby cała rama wyszła prosta. Jak robiliście swoje ramy to używaliście jakiegoś stołu, ramy pomocniczej do której mocowaliście poszczególne elementy ramy żeby się to wszystko nie porozjeżdzało i poskręcało? Rury rozumiem na zimno giętarką się gnie? Bo ja mam pomysła żeby najpierw zrobić dół ramy, czyli dwie (pierwsze gięcia to przednie które prowadzą aż do główki) i stopniowo do tego spawać resztę... Tak to robiliście? Pytam bo nie chcę tego spierdaczyć:D
Gościu... spadaj powiem krótko... albo się zarejestruj...

O co kaman?? Aaa kuźwa sorki, tutaj chyba można posty pisać bez logowania...
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Tybek, łącznie zmieniany 1 raz.
126p FL 1989 - Hard Core'owy BoB 1.1
125p 1.4 16v 1987- biała rajdówka
125p 1.6ME 1990- czerwona seria


www.myspace.com/coztegorock

www.fiat-furious.pl
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Post autor: Sulkyrider »

Tybek pisze:tutaj chyba można posty pisać bez logowania...
Tak chyba nie powinno być? Można to zmienić?
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Sulkyrider, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Tybek
Posty: 25
Rejestracja: 24 sie 2009, 17:10
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: Tybek »

No też mi się tak wydaje, bo jeśli ktoś niezarejestrowany chciałby się czegoś dowiedzieć to raczej się nie dowie... (Gościu... spadaj powiem krótko... albo się zarejestruj...) więc po ch**a taka opcja pisania postów bez logowania? Nom ale żeby nie robić OT to dalej jestem ciekawy tej ramy ;)
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Tybek, łącznie zmieniany 2 razy.
126p FL 1989 - Hard Core'owy BoB 1.1
125p 1.4 16v 1987- biała rajdówka
125p 1.6ME 1990- czerwona seria


www.myspace.com/coztegorock

www.fiat-furious.pl
3oo

Post autor: 3oo »

Myślałem, że jest zawsze zablokowana... a tu taki pasztecik... :cool:
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez 3oo, łącznie zmieniany 1 raz.
Gość

Post autor: Gość »

No faktycznie... jest odblokowana...
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

ZARAZ
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości