Budowa springera

bobber
Posty: 593
Rejestracja: 22 gru 2010, 12:42
Krótki opis: czyj to motór? to nie motór to trajka
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

Re: Budowa springera

Post autor: bobber »

a powiedzcie mi jeszcze pany tak , czy w springerze górne sprężyny są wstępnie ściśnięte?(poprzez nakrętki i górne kielichy) w taki sposób że powodują one lekkie odciążenie dolnych grubszych sprężyn??
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4476
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Budowa springera

Post autor: adaśko »

nie mam pojęcia jak z tym napięciem z sprężyn tego springera oglądałem na żywca http://allegro.pl/przod-trapez-zawiesze ... 53852.html po prostu bajka
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
bobber
Posty: 593
Rejestracja: 22 gru 2010, 12:42
Krótki opis: czyj to motór? to nie motór to trajka
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

Re: Budowa springera

Post autor: bobber »

racja racja zawieszenie pierwsza klasa ,kurcze jakby mi ktoś podpowiedział jak z tymi sprężynami jest to całom reszte mam wymyśloną ,poplanowaną i pozlecaną UPRZEJMIE PROSZE O POMOC hehe:)
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4903
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Budowa springera

Post autor: yunkers »

bobber pisze:racja racja zawieszenie pierwsza klasa ,kurcze jakby mi ktoś podpowiedział jak z tymi sprężynami jest to całom reszte mam wymyśloną ,poplanowaną i pozlecaną UPRZEJMIE PROSZE O POMOC hehe:)
z tymi sprężynami to raczej metoda prób i błędów, na pewno od razu nie wstrzelisz się żeby to wszystko fungowało, rozkład masy w trajce, układ z amortyzatorem lub bez, łożyskowanie całości czy połączenia na śruby to istotne czynniki, jakbym się skusił na takie rozwiązanie (a na bank tego nie zrobię) to poszukałbym w okolicy zakładu co dorabia sprężyny i z nimi popróbował, myślę że ze trzy komplety trzeba wykonać żeby to zestroić, przekonany jestem że nie ma na to gotowego przepisu, może hamerynanie mają to mocniej dopracowane i dobierają to według pewnych zasad, ale przy ich wadze nawet Wiktorowe zawieszenie powinno pracować :D
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
bobber
Posty: 593
Rejestracja: 22 gru 2010, 12:42
Krótki opis: czyj to motór? to nie motór to trajka
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

Re: Budowa springera

Post autor: bobber »

dziekuje serdecznie bede szukał i prubował:)
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: Budowa springera

Post autor: Lipa »

mój springer jest lekko inną wersją tego co pokazujesz. Wstępne napięcie dolnych sprężyn jest wymuszone przez ciężar motocykla. Dolne sprężyny są głównymi, grubszymi i to one wykonują większość pracy. Górne służą głównie do tłumienia odbicia sprężyn głównych. W moim zawieszeniu nie ma amortyzatora więc całą pracę wykonują sprężyny. Tak jak pisał Junkers spasowanie wszystkiego to w naszym przypadku metoda prób i błędów. Głównymi czynnikami wpływającymi na zachowanie zawieszenia i jego pracę mają ciężar przodu i charakterystyka sprężyn. U mnie po zmontowaniu całości okazało się, że przód był tak lekki, że stawał na koło kiedy wjechałem w dziurę a zawieszenie sie ugieło. Sprężyny magazynowały taka energię, że rozprężając się podnosiły traję na koło. Problem wyeliminowałem dociążając przód o jakieś 40 kg :mrgreen:. Poprawiło to takze prowadzenie. oczywiście obciążanie także odbywało sie stopniowo aż doszedłem do momentu gdzie przy danym obciążeniu wszystko zaczęło sie ładnie "bujać"
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Budowa springera

Post autor: Luksky »

Lipa, zatankowałes w lagi 40kilo cieżarków wędkarskich?!?!? :shock:
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
bobber
Posty: 593
Rejestracja: 22 gru 2010, 12:42
Krótki opis: czyj to motór? to nie motór to trajka
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

Re: Budowa springera

Post autor: bobber »

Lipa pisze:mój springer jest lekko inną wersją tego co pokazujesz. Wstępne napięcie dolnych sprężyn jest wymuszone przez ciężar motocykla. Dolne sprężyny są głównymi, grubszymi i to one wykonują większość pracy. Górne służą głównie do tłumienia odbicia sprężyn głównych. W moim zawieszeniu nie ma amortyzatora więc całą pracę wykonują sprężyny. Tak jak pisał Junkers spasowanie wszystkiego to w naszym przypadku metoda prób i błędów. Głównymi czynnikami wpływającymi na zachowanie zawieszenia i jego pracę mają ciężar przodu i charakterystyka sprężyn. U mnie po zmontowaniu całości okazało się, że przód był tak lekki, że stawał na koło kiedy wjechałem w dziurę a zawieszenie sie ugieło. Sprężyny magazynowały taka energię, że rozprężając się podnosiły traję na koło. Problem wyeliminowałem dociążając przód o jakieś 40 kg :mrgreen:. Poprawiło to takze prowadzenie. oczywiście obciążanie także odbywało sie stopniowo aż doszedłem do momentu gdzie przy danym obciążeniu wszystko zaczęło sie ładnie "bujać"
dzieki za wyczerpującą odp jeszcze mam pytanie górne sprężyny przy składaniu zawiasu muszą buć ściśnięte i skręcone przy pomocy prętów co idą w środku tak??
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: Budowa springera

Post autor: Lipa »

bobber pisze:
Lipa pisze:mój springer jest lekko inną wersją tego co pokazujesz. Wstępne napięcie dolnych sprężyn jest wymuszone przez ciężar motocykla. Dolne sprężyny są głównymi, grubszymi i to one wykonują większość pracy. Górne służą głównie do tłumienia odbicia sprężyn głównych. W moim zawieszeniu nie ma amortyzatora więc całą pracę wykonują sprężyny. Tak jak pisał Junkers spasowanie wszystkiego to w naszym przypadku metoda prób i błędów. Głównymi czynnikami wpływającymi na zachowanie zawieszenia i jego pracę mają ciężar przodu i charakterystyka sprężyn. U mnie po zmontowaniu całości okazało się, że przód był tak lekki, że stawał na koło kiedy wjechałem w dziurę a zawieszenie sie ugieło. Sprężyny magazynowały taka energię, że rozprężając się podnosiły traję na koło. Problem wyeliminowałem dociążając przód o jakieś 40 kg :mrgreen:. Poprawiło to takze prowadzenie. oczywiście obciążanie także odbywało sie stopniowo aż doszedłem do momentu gdzie przy danym obciążeniu wszystko zaczęło sie ładnie "bujać"
dzieki za wyczerpującą odp jeszcze mam pytanie górne sprężyny przy składaniu zawiasu muszą buć ściśnięte i skręcone przy pomocy prętów co idą w środku tak??
Tak.
Pamiętaj, że tymi śrubami regulować też będziesz wstępne napięcie górnych sprężyn - więc dobrze zrobić to mocowanie tak żeby miec jakąś możliwość regulacji
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: Budowa springera

Post autor: Wiktor »

proponuje zmniejszyc moc silnika poprzez skrocenie isry o polowe :lol: :lol: :lol:
wtedy napewno nie poderwie na koło.
idą zmiany
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: Budowa springera

Post autor: Lipa »

Wiktor pisze:proponuje zmniejszyc moc silnika poprzez skrocenie isry o polowe :lol: :lol: :lol:
wtedy napewno nie poderwie na koło.
Wujek Dobra Rada :mrgreen: :mrgreen:
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
bobber
Posty: 593
Rejestracja: 22 gru 2010, 12:42
Krótki opis: czyj to motór? to nie motór to trajka
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

Re: Budowa springera

Post autor: bobber »

ok serdeczne dzięki jak znajde czas to sie biore do roboty
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4476
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Budowa springera

Post autor: adaśko »

na dwóch sprężynach też sie da
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4476
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Budowa springera

Post autor: adaśko »

i jeszcze jeden
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4903
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Budowa springera

Post autor: yunkers »

oooo, to drugie bardziej do mnie przemawia, eleganckie, chociaż cały czas obstaje przy tym, że do trajki musi być bardziej wydumane :)
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości