Strona 1 z 1
koło pasowe
: 19 sty 2011, 22:39
autor: Lipa
Mam takie pytanie - może głupie
Ale lepiej raz się glupio spytać niż czły czas gupio gadać - jak to mawiają
a więc chodzi mi około pasowe z podziałką, jak się na tym ustawia zapon ??? Na normalnym kole są znaki i wiadomo zjeżdżają sią znaki musi pingnąć lampa - proste - a tu ???
Koła pasowe ze skala są uniwersalne więc nie przeznaczone do konkretnego modelu silnika. Różnią się średnicą, poza skalą nie mają żadnych znaków... tak więc o co c'mone ??
Drogi Agramerze - oświecaj prosty lud
Re: koło pasowe
: 20 sty 2011, 01:13
autor: Tyci
Trza tylko znać kąt wyprzedzenia zapłonu .I to wszystko.
Re: koło pasowe
: 20 sty 2011, 14:23
autor: agramer1966
Oto standardowe kolo pasowe
air-cooled-vw-crankshaft-pulley-timing-marks.jpg
TDC= górni martwi punkt
BTDC = przed górnym martwym punkcie
ATDC = po górnym martwym punkcie
A oto wartości:
- 1965 roku - 10 BTDC
1966 - 1967 (silnik FO lub HO) - 7.5 BTDC
1967 - 1970 (silnik H) oraz w wszystkie automacie - 0 TDC
1970 - 1973 - 5 ATDC
1974 - 7.5 BTDC
1975 oraz później manualna sz.b. - 5 ATDC
1975 oraz później w automacie - 0 TDC
Ważne jest wolne obroty silnika na automacie ustawić na 1000 ( normalnie jest 800-900)
Re: koło pasowe
: 20 sty 2011, 14:50
autor: Rob_trike
Re: koło pasowe
: 20 sty 2011, 15:05
autor: Lipa
czyli jeżeli na skali koła jest punkt TDC to ustawiam zapłon np. "5" na skali po górnym martwym punkcie ?
a czy wielkość koła ma znaczenie czy tu bardziej chodzi o obroty altka ?
Re: koło pasowe
: 20 sty 2011, 15:18
autor: slawek99
Ciekawe, jak ja mam ustawić w 1200 kominku z 53 roku gdyż na kole mam tylko jeden znak TDC i żadnych innych znaków ani na kole ani na bloku. Jakie wyprzedzenie przy nim ??? Zmiana koła nie wchodzi w grę, wszystko musi być w oryginale .
Re: koło pasowe
: 20 sty 2011, 15:38
autor: Wiktor
ucho pana doktora i napewno bedzie dobrze
Lipa wielkosc kola nie ma znaczenia.
Tak jak mowi rob ustawiasz na 0 i wyprzedzasz
Re: koło pasowe
: 20 sty 2011, 17:09
autor: agramer1966
Ciekawe, jak ja mam ustawić w 1200 kominku
5 przed górnym martwym punkcie - linia 3 w skanie oryginalnej Instrukcji Obsługi Grudzień 1952
VW52.jpg
Re: koło pasowe
: 20 sty 2011, 17:32
autor: Lipa
ok
no to z tym kołem kumam..
i z innej beczki - jeżeli silnik był 1300 AB a teraz przy użyciu jego bloku + wał + korbowody przebudowałem na 1600 /zmiana tłoków, cylindrów, głowic/ to jak z tym zapłonem - ustawiać jak w 1.3 czy w 1.6 ??? a może jest tak samo ??
Re: koło pasowe
: 20 sty 2011, 20:20
autor: slawek99
agramer1966 pisze:Ciekawe, jak ja mam ustawić w 1200 kominku
5 przed górnym martwym punkcie - linia 3 w skanie oryginalnej Instrukcji Obsługi Grudzień 1952
VW52.jpg
Dzięki Agramer, ale ja mam tylko jeden znak na kole TDC i nic więcej.
Fajna instrukcja, przydałaby się
, może znasz miejsce skąd ją pobrać.
Re: koło pasowe
: 21 sty 2011, 12:23
autor: agramer1966
jeżeli silnik był 1300 AB
Blok decyduje o ustawianiu ustaw na 1300AB, tzn. 7.5 przed.
Dzięki Agramer, ale ja mam tylko jeden znak na kole TDC i nic więcej.
Fajna instrukcja, przydałaby się
, może znasz miejsce skąd ją pobrać.
Ustaw troche porzed 0 na pewno zapali, a później słuchem...
Oto adres instrukcje
http://www.thesamba.com/vw/archives/man ... _52bug.php
BARDZO WAŻNE: te dane pasują tylko z dystrybutorem zamontowanym seryjne w tym silniku. Jeżeli dystrybutor bil zmieniani sprawdź numer seryjni oraz Tutorial "VW dystrybutory i ustawianie katu zapłonu"