sekuwawa traja II

W tym dziale przedstawiamy przebieg budowy swojej trajki.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

sekuwawa traja II

Post autor: sekuwawa »

Kiedyś obiecałem, że jak postawię a 3 koła to się pochwalę :)
Przepis następujący:
- zawiecha garba
- silnik subaru
- linia w miarę klasyczna.
Stan prac tak jak na zdjęciach plus ciągłe kompletowanie części. Prace nad połączeniem silnika ze skrzynią trwają i jak tylko pojawi się coś nowego to wrzucę do tematu.
Obecnie bardzo mocno siedzi mi temat amorka na przód, jak ktoś ma doświadczenia z zawieszeniem trapezowym to proszę o porady. Myślałem o pojedynczym z jakiegoś chińskiego choperka, ale nie wiem czy nie za miękko.
Drugi temat to poszukuję kogoś kto dorabia chłodnice. Do wychłodzenia silnik 1,8 na chłodnicy o wymiarach ok 250x430 więc skromnie. Jak znacie jakieś firmy to podrzucie cynka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czarek-trike
Posty: 9297
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: Czarek-trike »

Piękna, krótka szeroka :)
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
wisnia
Posty: 1794
Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: wisnia »

Cicha woda brzegi rwie... No to pojechałeś nieźle z robotą, podoba mi się. Po co chcesz dorabiać chłodnicę??? Nie lepiej wykorzystać gotowca??
zapraszam: www.zabytkowe-motocykle.eu
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14812
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: winda »

ładna , niska.
ja mam trapeza , dobrze dociążony przodek , silnik z tyłu alfa 1,7.dla przypomnienie.
amorek jeden od jawy 350.orginalny.najdrozszy jaki był.jest ok choc wolał bym bardziej twardo.jeżdzi sie ok. ale jak świruje z kołem w górze to dobija przy opadaniu.ty raczej mniej dociazysz przodek niz ja mam więc bedzie twardszy
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: sekuwawa »

wisnia pisze:Cicha woda brzegi rwie... No to pojechałeś nieźle z robotą, podoba mi się. Po co chcesz dorabiać chłodnicę??? Nie lepiej wykorzystać gotowca??
Chłodnicę chcę umieścić z przodu traji pomiędzy rurami ramy i tam mam niestety ograniczone miejsce. Do wychłodzenia silnika 1,8 potrzeba trochę powierzchni więc myślę o specjalnie robionej chłodnicy o powiększonej grubości bo tu mnie nie wiele ogranicza.
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: sekuwawa »

winda pisze:ładna , niska.
ja mam trapeza , dobrze dociążony przodek , silnik z tyłu alfa 1,7.dla przypomnienie.
amorek jeden od jawy 350.orginalny.najdrozszy jaki był.jest ok choc wolał bym bardziej twardo.jeżdzi sie ok. ale jak świruje z kołem w górze to dobija przy opadaniu.ty raczej mniej dociazysz przodek niz ja mam więc bedzie twardszy
Rury ramy na pewno zaleję ołowiem a i myślę o jakiejś dodatkowej masie jeżeli zajdzie potrzeba. Dzięki za doświadczenia.
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14812
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: winda »

ja mam taki amor
http://moto.allegro.pl/jawa-350-ts-amor ... 97495.html
ja mam potezny przód.zobacz same półki.w tym pługu mam ołów zalany w piance + druga chłodnica
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: sekuwawa »

winda pisze:ja mam taki amor
http://moto.allegro.pl/jawa-350-ts-amor ... 97495.html
ja mam potezny przód.zobacz same półki.w tym pługu mam ołów zalany w piance + druga chłodnica
Masa samego przodu nie ma wpływu na na to jaki amor w trapezie trzeba zastosować. Interesuje nas tylko co jest od półośki do główki bo to daje nacisk. Co do lądowania po pionach to chyba ciężko by było dobrać taki żeby nie dobijał no chyba że ze sprężyną progresywną. Ja powoli przymierzam się do amorków z Louisa takich jak kupił Pawliktrike.

http://www.louis.de/_20d31b5674c505f2cd ... r=10045826

lub

http://www.louis.de/_20d31b5674c505f2cd ... r=10045850
Awatar użytkownika
krobia
Posty: 3506
Rejestracja: 11 kwie 2010, 12:31
Lokalizacja: Krobia k.Torunia
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: krobia »

ale mi się podoba,łaaadna
z partyzanckim pozdrowieniem
http://www.youtube.com/watch?v=F2fYUMWZLL0
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: Wiktor »

sekuwawa pisze:Rury ramy na pewno zaleję ołowiem a i myślę o jakiejś dodatkowej masie
Jak ja uwielbiam zdrowe podejscie do tematu
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
idą zmiany
wisnia
Posty: 1794
Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: wisnia »

Może wykorzystać dużą chłodnicę motocyklową, które właśnie w tym miejscu są montowane i dodatkowo olejową dołożyć co chyba nie jest problemem?? Jak myślicie?
zapraszam: www.zabytkowe-motocykle.eu
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14812
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: winda »

skoro twierdzisz że waga moich pułek nie ma znaczenia dla amorka to chyba nas innej fizyki uczyli
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: sekuwawa »

wisnia pisze:Może wykorzystać dużą chłodnicę motocyklową, które właśnie w tym miejscu są montowane i dodatkowo olejową dołożyć co chyba nie jest problemem?? Jak myślicie?
Właśnie myślałem nad wykorzystaniem chłodnicy np od Vulcana 1500, pojemnościowo podobne a stosunkowo mała. Muszę to sobie przemyśleć :)
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: sekuwawa »

winda pisze:skoro twierdzisz że waga moich pułek nie ma znaczenia dla amorka to chyba nas innej fizyki uczyli
No półki mają znaczenie bo są po stronie główki, ale już reszta trapezu do koła nie. Jest to masa nieresorowana i ma wpływ tylko na wyważenie trajki, a nie na siły działające na amor. Robienie ciężkich przodów czy zalewanie rur przodów ołowiem dadzą nam stabilność jako taką, ale też odbijają się negatywnie na trwałości łożysk koła czy wahaczyków trapezu. W trajach z silnikiem z tyłu masa która daje nam stabilność powinna być przed główką ramy, a przody nie powinny być za bardzo przesadzone. Taką ja znam zasady budowania podwozi z polibudy.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: Wiktor »

powszechnie znana niska masa elementow nieresorowanych
idą zmiany
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: sekuwawa »

Było trochę czasu to popunktowałem sobie zbiornik. Jednak się nie pomyliłem w rysunkach do cięcia laserem :P
Czasami znajomość geometrii ma zastosowanie w praktyce :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10866
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: Rob_trike »

podziwiam :shock:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
rob_bull
Posty: 816
Rejestracja: 07 sty 2010, 12:34
Lokalizacja: Osięciny
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: rob_bull »

extra zbiorniczek
Zasada nr 1: nie ma kurwa zasady!

Rob_Bull ;)
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: Luksky »

Ano cierpliwośc to Seku musi mieć jak snajper...
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
mechanior
Member
Member
Posty: 2142
Rejestracja: 24 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Ornontowice
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: mechanior »

frofeska z tym bakiem.
Mówić nie myśląc, to tak jak strzelać nie celując.
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: sekuwawa »

Weekendowe postępy z prac :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
mały
Posty: 3047
Rejestracja: 21 lip 2009, 22:08
Krótki opis: P/G.
Lokalizacja: WSCHOWA
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: mały »

Bardzo ładnie,a w tle czyja?
Awatar użytkownika
krobia
Posty: 3506
Rejestracja: 11 kwie 2010, 12:31
Lokalizacja: Krobia k.Torunia
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: krobia »

Ale wypas :!: Od czego to przednie koło?podoba mi się.Zajebiste,takie potężne.
z partyzanckim pozdrowieniem
http://www.youtube.com/watch?v=F2fYUMWZLL0
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: sekuwawa »

mały pisze:Bardzo ładnie,a w tle czyja?
W tle druga w budowie, dwie idą równolegle ale kumpel nie szczególnie się udziela na forum.
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: sekuwawa traja II

Post autor: sekuwawa »

krobia pisze:Ale wypas :!: Od czego to przednie koło?podoba mi się.Zajebiste,takie potężne.
Koło całkowita samoróba. Piasta toczona, środek cięty laserem a felga od smarta 15" i 5,5" szerokości. Oponka motocyklowa tajwan 170/80/15.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości