Strona 1 z 14

sekuwawa traja II

: 07 sty 2011, 16:46
autor: sekuwawa
Kiedyś obiecałem, że jak postawię a 3 koła to się pochwalę :)
Przepis następujący:
- zawiecha garba
- silnik subaru
- linia w miarę klasyczna.
Stan prac tak jak na zdjęciach plus ciągłe kompletowanie części. Prace nad połączeniem silnika ze skrzynią trwają i jak tylko pojawi się coś nowego to wrzucę do tematu.
Obecnie bardzo mocno siedzi mi temat amorka na przód, jak ktoś ma doświadczenia z zawieszeniem trapezowym to proszę o porady. Myślałem o pojedynczym z jakiegoś chińskiego choperka, ale nie wiem czy nie za miękko.
Drugi temat to poszukuję kogoś kto dorabia chłodnice. Do wychłodzenia silnik 1,8 na chłodnicy o wymiarach ok 250x430 więc skromnie. Jak znacie jakieś firmy to podrzucie cynka.

Re: sekuwawa traja II

: 07 sty 2011, 16:58
autor: Czarek-trike
Piękna, krótka szeroka :)

Re: sekuwawa traja II

: 07 sty 2011, 16:58
autor: wisnia
Cicha woda brzegi rwie... No to pojechałeś nieźle z robotą, podoba mi się. Po co chcesz dorabiać chłodnicę??? Nie lepiej wykorzystać gotowca??

Re: sekuwawa traja II

: 07 sty 2011, 17:09
autor: winda
ładna , niska.
ja mam trapeza , dobrze dociążony przodek , silnik z tyłu alfa 1,7.dla przypomnienie.
amorek jeden od jawy 350.orginalny.najdrozszy jaki był.jest ok choc wolał bym bardziej twardo.jeżdzi sie ok. ale jak świruje z kołem w górze to dobija przy opadaniu.ty raczej mniej dociazysz przodek niz ja mam więc bedzie twardszy

Re: sekuwawa traja II

: 07 sty 2011, 17:11
autor: sekuwawa
wisnia pisze:Cicha woda brzegi rwie... No to pojechałeś nieźle z robotą, podoba mi się. Po co chcesz dorabiać chłodnicę??? Nie lepiej wykorzystać gotowca??
Chłodnicę chcę umieścić z przodu traji pomiędzy rurami ramy i tam mam niestety ograniczone miejsce. Do wychłodzenia silnika 1,8 potrzeba trochę powierzchni więc myślę o specjalnie robionej chłodnicy o powiększonej grubości bo tu mnie nie wiele ogranicza.

Re: sekuwawa traja II

: 07 sty 2011, 17:14
autor: sekuwawa
winda pisze:ładna , niska.
ja mam trapeza , dobrze dociążony przodek , silnik z tyłu alfa 1,7.dla przypomnienie.
amorek jeden od jawy 350.orginalny.najdrozszy jaki był.jest ok choc wolał bym bardziej twardo.jeżdzi sie ok. ale jak świruje z kołem w górze to dobija przy opadaniu.ty raczej mniej dociazysz przodek niz ja mam więc bedzie twardszy
Rury ramy na pewno zaleję ołowiem a i myślę o jakiejś dodatkowej masie jeżeli zajdzie potrzeba. Dzięki za doświadczenia.

Re: sekuwawa traja II

: 07 sty 2011, 17:19
autor: winda
ja mam taki amor
http://moto.allegro.pl/jawa-350-ts-amor ... 97495.html
ja mam potezny przód.zobacz same półki.w tym pługu mam ołów zalany w piance + druga chłodnica

Re: sekuwawa traja II

: 07 sty 2011, 18:32
autor: sekuwawa
winda pisze:ja mam taki amor
http://moto.allegro.pl/jawa-350-ts-amor ... 97495.html
ja mam potezny przód.zobacz same półki.w tym pługu mam ołów zalany w piance + druga chłodnica
Masa samego przodu nie ma wpływu na na to jaki amor w trapezie trzeba zastosować. Interesuje nas tylko co jest od półośki do główki bo to daje nacisk. Co do lądowania po pionach to chyba ciężko by było dobrać taki żeby nie dobijał no chyba że ze sprężyną progresywną. Ja powoli przymierzam się do amorków z Louisa takich jak kupił Pawliktrike.

http://www.louis.de/_20d31b5674c505f2cd ... r=10045826

lub

http://www.louis.de/_20d31b5674c505f2cd ... r=10045850

Re: sekuwawa traja II

: 07 sty 2011, 20:59
autor: krobia
ale mi się podoba,łaaadna

Re: sekuwawa traja II

: 07 sty 2011, 23:01
autor: Wiktor
sekuwawa pisze:Rury ramy na pewno zaleję ołowiem a i myślę o jakiejś dodatkowej masie
Jak ja uwielbiam zdrowe podejscie do tematu
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: sekuwawa traja II

: 08 sty 2011, 10:15
autor: wisnia
Może wykorzystać dużą chłodnicę motocyklową, które właśnie w tym miejscu są montowane i dodatkowo olejową dołożyć co chyba nie jest problemem?? Jak myślicie?

Re: sekuwawa traja II

: 08 sty 2011, 11:38
autor: winda
skoro twierdzisz że waga moich pułek nie ma znaczenia dla amorka to chyba nas innej fizyki uczyli

Re: sekuwawa traja II

: 08 sty 2011, 13:29
autor: sekuwawa
wisnia pisze:Może wykorzystać dużą chłodnicę motocyklową, które właśnie w tym miejscu są montowane i dodatkowo olejową dołożyć co chyba nie jest problemem?? Jak myślicie?
Właśnie myślałem nad wykorzystaniem chłodnicy np od Vulcana 1500, pojemnościowo podobne a stosunkowo mała. Muszę to sobie przemyśleć :)

Re: sekuwawa traja II

: 08 sty 2011, 13:37
autor: sekuwawa
winda pisze:skoro twierdzisz że waga moich pułek nie ma znaczenia dla amorka to chyba nas innej fizyki uczyli
No półki mają znaczenie bo są po stronie główki, ale już reszta trapezu do koła nie. Jest to masa nieresorowana i ma wpływ tylko na wyważenie trajki, a nie na siły działające na amor. Robienie ciężkich przodów czy zalewanie rur przodów ołowiem dadzą nam stabilność jako taką, ale też odbijają się negatywnie na trwałości łożysk koła czy wahaczyków trapezu. W trajach z silnikiem z tyłu masa która daje nam stabilność powinna być przed główką ramy, a przody nie powinny być za bardzo przesadzone. Taką ja znam zasady budowania podwozi z polibudy.

Re: sekuwawa traja II

: 08 sty 2011, 18:58
autor: Wiktor
powszechnie znana niska masa elementow nieresorowanych

Re: sekuwawa traja II

: 24 sty 2011, 00:51
autor: sekuwawa
Było trochę czasu to popunktowałem sobie zbiornik. Jednak się nie pomyliłem w rysunkach do cięcia laserem :P
Czasami znajomość geometrii ma zastosowanie w praktyce :)

Re: sekuwawa traja II

: 24 sty 2011, 14:38
autor: Rob_trike
podziwiam :shock:

Re: sekuwawa traja II

: 24 sty 2011, 21:48
autor: rob_bull
extra zbiorniczek

Re: sekuwawa traja II

: 24 sty 2011, 21:52
autor: Luksky
Ano cierpliwośc to Seku musi mieć jak snajper...

Re: sekuwawa traja II

: 24 sty 2011, 22:28
autor: mechanior
frofeska z tym bakiem.

Re: sekuwawa traja II

: 20 mar 2011, 23:31
autor: sekuwawa
Weekendowe postępy z prac :)

Re: sekuwawa traja II

: 20 mar 2011, 23:35
autor: mały
Bardzo ładnie,a w tle czyja?

Re: sekuwawa traja II

: 20 mar 2011, 23:41
autor: krobia
Ale wypas :!: Od czego to przednie koło?podoba mi się.Zajebiste,takie potężne.

Re: sekuwawa traja II

: 20 mar 2011, 23:46
autor: sekuwawa
mały pisze:Bardzo ładnie,a w tle czyja?
W tle druga w budowie, dwie idą równolegle ale kumpel nie szczególnie się udziela na forum.

Re: sekuwawa traja II

: 20 mar 2011, 23:47
autor: sekuwawa
krobia pisze:Ale wypas :!: Od czego to przednie koło?podoba mi się.Zajebiste,takie potężne.
Koło całkowita samoróba. Piasta toczona, środek cięty laserem a felga od smarta 15" i 5,5" szerokości. Oponka motocyklowa tajwan 170/80/15.