Strona 1 z 2

pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 07 gru 2010, 14:19
autor: pawlikTrike
Wiem że gdzieś było, ale chcę się upewnić, czy podłączając zaciski hamulcowe prawą stronę i lewa stronę do dwóch różnych sekcji w pompie nie jesteśmy narażeni na możliwość nierównego hamowania, a co za tym idzie ściągania w którąś stronę w przypadku nieszczelności na tłoczku którejś z sekcji ? Czy nie byłoby wskazane połączenie dwóch sekcji razem i dopiero podział na prawą i lewa stronę ? czy raczej tym się nie przejmować i dać jak opisałem na wstępie ?

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 07 gru 2010, 14:30
autor: wisnia
Pewności nie mam ale może to być zależne od pompy. Dowiedz się od czego masz i wtedy wszystko się wyjaśni

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 07 gru 2010, 14:33
autor: pawlikTrike
Pompę z serwem mam od Matiza

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 07 gru 2010, 15:05
autor: Rob_trike
pawlikTrike pisze:Pompę z serwem mam od Matiza

pytaj Rob_bulla - on popełnił tą pompę w trike :mrgreen:

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 07 gru 2010, 18:01
autor: mały
Ja w malcowej miałem taką http://allegro.pl/pompa-sprzegla-nissan ... 33644.html i do Batmobila też zakupiłem 2 szt.nowe po 80zł i problem z sekcjami mam rozwiązany.Mam matiza ale dałem go szfagrowi bo tymsię latać nie da a o hamowaniu nie wspomnę,bo klocki nowe szczęki tyż a lata jak...... :roll:

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 07 gru 2010, 21:54
autor: rob_bull
Pawlik daj sobie święty spokój z tą pompą hamulcową od matiza, jest to największa porażka jaka mogła być wyprodukowana,
ja w pierwszych planach zastosowałem pompę od tico, ile ja się na wkurwiałem to się w pale nie mieści a życia zabrał z pół roku,
zastosuj od VW golfa II, polówki i będzie git, (szukaj z serwem o mniejszej średnicy) :wink:

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 07 gru 2010, 22:09
autor: pawlikTrike
bull, a co było nie tak z tą pompą ? :?

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 07 gru 2010, 23:32
autor: sekuwawa
pawlikTrike pisze:Wiem że gdzieś było, ale chcę się upewnić, czy podłączając zaciski hamulcowe prawą stronę i lewa stronę do dwóch różnych sekcji w pompie nie jesteśmy narażeni na możliwość nierównego hamowania, a co za tym idzie ściągania w którąś stronę w przypadku nieszczelności na tłoczku którejś z sekcji ? Czy nie byłoby wskazane połączenie dwóch sekcji razem i dopiero podział na prawą i lewa stronę ? czy raczej tym się nie przejmować i dać jak opisałem na wstępie ?
W większości pomp sekcje dają różne ciśnienie tzn sekcja podpięta pod przednie koła daje więcej, a ta podpięta pod tylne mniej. Już wiesz co będzie jak podepniesz każdą sekcje do oddzielnego koła.

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 07 gru 2010, 23:37
autor: Wiktor
polacz sekcje i zapnij pod kola
jezeli sekcje maja po dwa wyjscia to daj mostem i masz dwa do wyprowadzenia

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 07 gru 2010, 23:59
autor: mechanior
wiktor nie wiem ale wydaje mi się że jak tak zrobi to z sekcj która wytwarza wyższe ciśnienie może przepychać ciśnienie do drugiej, w zasadzie nic nie powinno się stać ale siła potrzebna do wciśnięcia hamulca będzie wyrzsza.

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 08 gru 2010, 08:59
autor: bandit
Zamiast tak kombinować nie prościej dać 1 sekcyjna sprzęgłową od fiatorsa?

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 08 gru 2010, 13:21
autor: pawlikTrike
sekuwawa pisze: W większości pomp sekcje dają różne ciśnienie tzn sekcja podpięta pod przednie koła daje więcej, a ta podpięta pod tylne mniej. Już wiesz co będzie jak podepniesz każdą sekcje do oddzielnego koła.
mechanior pisze:wiktor nie wiem ale wydaje mi się że jak tak zrobi to z sekcj która wytwarza wyższe ciśnienie może przepychać ciśnienie do drugiej, w zasadzie nic nie powinno się stać ale siła potrzebna do wciśnięcia hamulca będzie wyrzsza.
A jesteście pewni że różnica siły hamowania przodu i tyłu powstaje w pompie????, nie jest tak dopiero w korektorze siły hamowania, wpiętym w układ na koła tylne ? Jak by to miało być zrobione w pompie ?

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 08 gru 2010, 13:54
autor: bandit
Różnica w ciśnieniu pomiędzy przednimi a tylnymi kołami jest na korektorach siły hamowania i to one sterują ciśnieniem na tylne koła( np seicento ma 1 sekcje w pompie podpiętą pod przednie lewe i tylne prawe koło, a drugą pod przednie prawe i tylne lewe, a na rurkach od tylnych hamulców są korektory)

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 08 gru 2010, 13:55
autor: mechanior
pawlikTrike pisze:
sekuwawa pisze: W większości pomp sekcje dają różne ciśnienie tzn sekcja podpięta pod przednie koła daje więcej, a ta podpięta pod tylne mniej. Już wiesz co będzie jak podepniesz każdą sekcje do oddzielnego koła.
mechanior pisze:wiktor nie wiem ale wydaje mi się że jak tak zrobi to z sekcj która wytwarza wyższe ciśnienie może przepychać ciśnienie do drugiej, w zasadzie nic nie powinno się stać ale siła potrzebna do wciśnięcia hamulca będzie wyrzsza.
A jesteście pewni że różnica siły hamowania przodu i tyłu powstaje w pompie????, nie jest tak dopiero w korektorze siły hamowania, wpiętym w układ na koła tylne ? Jak by to miało być zrobione w pompie ?
normalnie prawo archimedesa to wyjaśnia, pierwsza sekcja ma mniejszą powierzchnię czynną tłoka o przekrój tłoczyska który leci do drugiej sekcji, a korektor to swoją drogą, ale bardziej reaguje jak auto ma obciążony tył.

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 08 gru 2010, 15:12
autor: bandit
Zgadza się korektor siły hamowania bardziej reaguje na obciążenie tyłu, pod warunkiem, że korektor jest na tylnej belce, np VW Golf/Vento.

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 08 gru 2010, 18:18
autor: Lipa
pawik ja u siebie przerabiałem łączenie układu hamulcowego przez tydzień w różnych kombinacjach, różne pompy i zaciski... i mogę powiedzieć Ci jedno - podłączając koła /przewody do jednej sekcji/ obojętnie czy z przodu czy z tyłu a pozostałe dwa otwory zaślepiając /jeden odpowietrznikiem a drugi ciśnieniowym aparatem stopu/ była hujnia nie hamulce !!! Pedał robił się twardy, nie można go było wystarczająco mocno wcisnąć żeby całe ustrojstwo hamowało. Dowiedziałem się w serwisie Bosha, że powodem tego jest fakt cyt. " że najprawdopodobniej płyn hamulcowy przy takim połączeni nie ma ujścia z drugiej sekcji i przez to blokuje ruch tłoczyska w pełnym jego zakresie skoku co uniemożliwia prawidłowy sów pracy..." :mrgreen:

tak czy inaczej połączenie diagonalne - na krzyż - rozwiązało ten problem. Chociaż profilaktycznie najpierw połączyłem koło które ma "dalej" od pompy z sekcją pierwszą a to "bliżej" z drugą, żeby wyrównać ewentualna różnicę siły hamowania, która teoretycznie mogła wystąpić z uwagi na różną długość przewodów hamulcowych to okazało się po zmianach, że nie ma najmniejszej różnicy - w każdej z dwóch możliwych kombinacji koła się blokują :mrgreen:

działa !!! a do tego jak przy hamowaniu walnie jeden przewód zawsze będzie hamować druga strona :lol:
dwa koła - dwa obiegi

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 08 gru 2010, 19:20
autor: pawlikTrike
Dzięki Lipa, właśnie myślałem o tych wszystkich kombinacjach, a tu taka wyczerpująca odpowiedź poparta doświadczeniem, a czy podczas hamowania nie odczuwasz, że któreś koło zaczyna hamować pierwsze? bo podobno w dwusekcyjnych pompach tak jest że druga sekcja hamuje po wytworzeniu ciśnienia w pierwszej, dlatego zastanawiam się czy może być to odczuwalne bo przy depnięciu może być to tylko kwestia jakiegoś ułamka sekundy.

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 08 gru 2010, 19:41
autor: Lipa
pawlikTrike pisze:Dzięki Lipa, właśnie myślałem o tych wszystkich kombinacjach, a tu taka wyczerpująca odpowiedź poparta doświadczeniem, a czy podczas hamowania nie odczuwasz, że któreś koło zaczyna hamować pierwsze? bo podobno w dwusekcyjnych pompach tak jest że druga sekcja hamuje po wytworzeniu ciśnienia w pierwszej, dlatego zastanawiam się czy może być to odczuwalne bo przy depnięciu może być to tylko kwestia jakiegoś ułamka sekundy.
tak jak Ci pisałem - myślałem, że tak będzie, że któreś koło będzie hamować szybciej i z tego powodu /pompę mam po lewej stronie/ do pierwszej sekcji podłączyłem lewe koło a do drugiej prawe - to przy pompie. Myślałem, że jak przewód hamulcowy od prawego koła mam ~ 3-4 razy dłuższy niż przy lewym to podłączenie go do pierwszej sekcji wyeliminuje ewentualne opóźnienie w hamowaniu tego koła. Nic bardziej mylnego.... na początku wydawało mi się, że jak koło które jest dalej /lewe/ podłączyłem do drugiej sekcji /która działa z minimalnym opóźnieniem/ to koło hamowało później... ale gówno prawda :mrgreen: :mrgreen: .
Któregoś dnia podczas walki z hamulcami przyszedłem do garażu i przejechałem się sprawdzając hamulce i oczywiście wydawało mi się, że koło dalej podłączone do drugiej sekcji hamuje później - jakież było moje zdziwienie jak ja się biorę za zamianę podłączenia a tam już zmienione - zapomniałem, że zrobiłem to poprzedniego późnego wieczoru :lol:

Tak naprawdę wystarczyło "przetoczyć" ranty tarcz boschem i heja. Nie ma żadnego opóźnienia. Obydwa koła hamują jednocześnie i równo. Ślady hamowania na piasku i na asfalcie zaczynają się w tym samym momencie a puszczona kiera nie powoduje, że ściąga traje w którąś ze stron.

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 08 gru 2010, 19:50
autor: pawlikTrike
Lipa jeszcze raz dzięki ! :D Zrobię tak jak piszesz

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 08 gru 2010, 22:39
autor: Wiktor
pawlik ja zrobilem tak i dzialalo zajebiscie:

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 08 gru 2010, 22:45
autor: Wiktor
to jest najrosadniejsze rozwiazanie

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 08 gru 2010, 22:51
autor: pawlikTrike
tylko w tej mojej pompie są tylko dwa wyjścia po jednym na każdą sekcję

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 09 gru 2010, 00:00
autor: custom
Wiktor pisze:to jest najrosadniejsze rozwiazanie
Wiktor , naszkicuj ładniej i daj jako poradnik . Byłby to najszybszy tutorial :mrgreen:

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 09 gru 2010, 00:02
autor: Sulkyrider
custom pisze:
Wiktor pisze:to jest najrosadniejsze rozwiazanie
Wiktor , naszkicuj ładniej i daj jako poradnik . Byłby to najszybszy tutorial :mrgreen:
Jak ładniej?
Ładniej się nie da, chyba że jakiś kolorowy szlaczek jeszcze.

Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie

: 09 gru 2010, 00:50
autor: Lipa
Wiktor pisze:to jest najrosadniejsze rozwiazanie
Wiciu to jest dokładnie to samo o czym pisałem. Jedno kolo na jednej sekcji drugie nadrugiej. Ja niedawałem żadnego trójnika tylko w jedena sekcje wkręciłem odpowietrznik a w drugą czujnik stopu i śmiga.