pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7520
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
Wiem że gdzieś było, ale chcę się upewnić, czy podłączając zaciski hamulcowe prawą stronę i lewa stronę do dwóch różnych sekcji w pompie nie jesteśmy narażeni na możliwość nierównego hamowania, a co za tym idzie ściągania w którąś stronę w przypadku nieszczelności na tłoczku którejś z sekcji ? Czy nie byłoby wskazane połączenie dwóch sekcji razem i dopiero podział na prawą i lewa stronę ? czy raczej tym się nie przejmować i dać jak opisałem na wstępie ?
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
-
- Posty: 1794
- Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
- Lokalizacja: Leszno
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
Pewności nie mam ale może to być zależne od pompy. Dowiedz się od czego masz i wtedy wszystko się wyjaśni
zapraszam: www.zabytkowe-motocykle.eu
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7520
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
Pompę z serwem mam od Matiza
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
- Rob_trike
- President
- Posty: 10883
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
pawlikTrike pisze:Pompę z serwem mam od Matiza
pytaj Rob_bulla - on popełnił tą pompę w trike
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- mały
- Posty: 3047
- Rejestracja: 21 lip 2009, 22:08
- Krótki opis: P/G.
- Lokalizacja: WSCHOWA
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
Ja w malcowej miałem taką http://allegro.pl/pompa-sprzegla-nissan ... 33644.html i do Batmobila też zakupiłem 2 szt.nowe po 80zł i problem z sekcjami mam rozwiązany.Mam matiza ale dałem go szfagrowi bo tymsię latać nie da a o hamowaniu nie wspomnę,bo klocki nowe szczęki tyż a lata jak......
-
- Posty: 816
- Rejestracja: 07 sty 2010, 12:34
- Lokalizacja: Osięciny
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
Pawlik daj sobie święty spokój z tą pompą hamulcową od matiza, jest to największa porażka jaka mogła być wyprodukowana,
ja w pierwszych planach zastosowałem pompę od tico, ile ja się na wkurwiałem to się w pale nie mieści a życia zabrał z pół roku,
zastosuj od VW golfa II, polówki i będzie git, (szukaj z serwem o mniejszej średnicy)
ja w pierwszych planach zastosowałem pompę od tico, ile ja się na wkurwiałem to się w pale nie mieści a życia zabrał z pół roku,
zastosuj od VW golfa II, polówki i będzie git, (szukaj z serwem o mniejszej średnicy)
Zasada nr 1: nie ma kurwa zasady!
Rob_Bull
Rob_Bull
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7520
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
bull, a co było nie tak z tą pompą ?
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
- sekuwawa
- Posty: 2011
- Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
W większości pomp sekcje dają różne ciśnienie tzn sekcja podpięta pod przednie koła daje więcej, a ta podpięta pod tylne mniej. Już wiesz co będzie jak podepniesz każdą sekcje do oddzielnego koła.pawlikTrike pisze:Wiem że gdzieś było, ale chcę się upewnić, czy podłączając zaciski hamulcowe prawą stronę i lewa stronę do dwóch różnych sekcji w pompie nie jesteśmy narażeni na możliwość nierównego hamowania, a co za tym idzie ściągania w którąś stronę w przypadku nieszczelności na tłoczku którejś z sekcji ? Czy nie byłoby wskazane połączenie dwóch sekcji razem i dopiero podział na prawą i lewa stronę ? czy raczej tym się nie przejmować i dać jak opisałem na wstępie ?
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
polacz sekcje i zapnij pod kola
jezeli sekcje maja po dwa wyjscia to daj mostem i masz dwa do wyprowadzenia
jezeli sekcje maja po dwa wyjscia to daj mostem i masz dwa do wyprowadzenia
idą zmiany
- mechanior
- Member
- Posty: 2143
- Rejestracja: 24 lip 2010, 23:57
- Lokalizacja: Ornontowice
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
wiktor nie wiem ale wydaje mi się że jak tak zrobi to z sekcj która wytwarza wyższe ciśnienie może przepychać ciśnienie do drugiej, w zasadzie nic nie powinno się stać ale siła potrzebna do wciśnięcia hamulca będzie wyrzsza.
Mówić nie myśląc, to tak jak strzelać nie celując.
- bandit
- Posty: 3676
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
Zamiast tak kombinować nie prościej dać 1 sekcyjna sprzęgłową od fiatorsa?
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7520
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
sekuwawa pisze: W większości pomp sekcje dają różne ciśnienie tzn sekcja podpięta pod przednie koła daje więcej, a ta podpięta pod tylne mniej. Już wiesz co będzie jak podepniesz każdą sekcje do oddzielnego koła.
A jesteście pewni że różnica siły hamowania przodu i tyłu powstaje w pompie????, nie jest tak dopiero w korektorze siły hamowania, wpiętym w układ na koła tylne ? Jak by to miało być zrobione w pompie ?mechanior pisze:wiktor nie wiem ale wydaje mi się że jak tak zrobi to z sekcj która wytwarza wyższe ciśnienie może przepychać ciśnienie do drugiej, w zasadzie nic nie powinno się stać ale siła potrzebna do wciśnięcia hamulca będzie wyrzsza.
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
- bandit
- Posty: 3676
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
Różnica w ciśnieniu pomiędzy przednimi a tylnymi kołami jest na korektorach siły hamowania i to one sterują ciśnieniem na tylne koła( np seicento ma 1 sekcje w pompie podpiętą pod przednie lewe i tylne prawe koło, a drugą pod przednie prawe i tylne lewe, a na rurkach od tylnych hamulców są korektory)
- mechanior
- Member
- Posty: 2143
- Rejestracja: 24 lip 2010, 23:57
- Lokalizacja: Ornontowice
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
normalnie prawo archimedesa to wyjaśnia, pierwsza sekcja ma mniejszą powierzchnię czynną tłoka o przekrój tłoczyska który leci do drugiej sekcji, a korektor to swoją drogą, ale bardziej reaguje jak auto ma obciążony tył.pawlikTrike pisze:sekuwawa pisze: W większości pomp sekcje dają różne ciśnienie tzn sekcja podpięta pod przednie koła daje więcej, a ta podpięta pod tylne mniej. Już wiesz co będzie jak podepniesz każdą sekcje do oddzielnego koła.A jesteście pewni że różnica siły hamowania przodu i tyłu powstaje w pompie????, nie jest tak dopiero w korektorze siły hamowania, wpiętym w układ na koła tylne ? Jak by to miało być zrobione w pompie ?mechanior pisze:wiktor nie wiem ale wydaje mi się że jak tak zrobi to z sekcj która wytwarza wyższe ciśnienie może przepychać ciśnienie do drugiej, w zasadzie nic nie powinno się stać ale siła potrzebna do wciśnięcia hamulca będzie wyrzsza.
Mówić nie myśląc, to tak jak strzelać nie celując.
- bandit
- Posty: 3676
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
Zgadza się korektor siły hamowania bardziej reaguje na obciążenie tyłu, pod warunkiem, że korektor jest na tylnej belce, np VW Golf/Vento.
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
pawik ja u siebie przerabiałem łączenie układu hamulcowego przez tydzień w różnych kombinacjach, różne pompy i zaciski... i mogę powiedzieć Ci jedno - podłączając koła /przewody do jednej sekcji/ obojętnie czy z przodu czy z tyłu a pozostałe dwa otwory zaślepiając /jeden odpowietrznikiem a drugi ciśnieniowym aparatem stopu/ była hujnia nie hamulce !!! Pedał robił się twardy, nie można go było wystarczająco mocno wcisnąć żeby całe ustrojstwo hamowało. Dowiedziałem się w serwisie Bosha, że powodem tego jest fakt cyt. " że najprawdopodobniej płyn hamulcowy przy takim połączeni nie ma ujścia z drugiej sekcji i przez to blokuje ruch tłoczyska w pełnym jego zakresie skoku co uniemożliwia prawidłowy sów pracy..."
tak czy inaczej połączenie diagonalne - na krzyż - rozwiązało ten problem. Chociaż profilaktycznie najpierw połączyłem koło które ma "dalej" od pompy z sekcją pierwszą a to "bliżej" z drugą, żeby wyrównać ewentualna różnicę siły hamowania, która teoretycznie mogła wystąpić z uwagi na różną długość przewodów hamulcowych to okazało się po zmianach, że nie ma najmniejszej różnicy - w każdej z dwóch możliwych kombinacji koła się blokują
działa !!! a do tego jak przy hamowaniu walnie jeden przewód zawsze będzie hamować druga strona
dwa koła - dwa obiegi
tak czy inaczej połączenie diagonalne - na krzyż - rozwiązało ten problem. Chociaż profilaktycznie najpierw połączyłem koło które ma "dalej" od pompy z sekcją pierwszą a to "bliżej" z drugą, żeby wyrównać ewentualna różnicę siły hamowania, która teoretycznie mogła wystąpić z uwagi na różną długość przewodów hamulcowych to okazało się po zmianach, że nie ma najmniejszej różnicy - w każdej z dwóch możliwych kombinacji koła się blokują
działa !!! a do tego jak przy hamowaniu walnie jeden przewód zawsze będzie hamować druga strona
dwa koła - dwa obiegi
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7520
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
Dzięki Lipa, właśnie myślałem o tych wszystkich kombinacjach, a tu taka wyczerpująca odpowiedź poparta doświadczeniem, a czy podczas hamowania nie odczuwasz, że któreś koło zaczyna hamować pierwsze? bo podobno w dwusekcyjnych pompach tak jest że druga sekcja hamuje po wytworzeniu ciśnienia w pierwszej, dlatego zastanawiam się czy może być to odczuwalne bo przy depnięciu może być to tylko kwestia jakiegoś ułamka sekundy.
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
tak jak Ci pisałem - myślałem, że tak będzie, że któreś koło będzie hamować szybciej i z tego powodu /pompę mam po lewej stronie/ do pierwszej sekcji podłączyłem lewe koło a do drugiej prawe - to przy pompie. Myślałem, że jak przewód hamulcowy od prawego koła mam ~ 3-4 razy dłuższy niż przy lewym to podłączenie go do pierwszej sekcji wyeliminuje ewentualne opóźnienie w hamowaniu tego koła. Nic bardziej mylnego.... na początku wydawało mi się, że jak koło które jest dalej /lewe/ podłączyłem do drugiej sekcji /która działa z minimalnym opóźnieniem/ to koło hamowało później... ale gówno prawda .pawlikTrike pisze:Dzięki Lipa, właśnie myślałem o tych wszystkich kombinacjach, a tu taka wyczerpująca odpowiedź poparta doświadczeniem, a czy podczas hamowania nie odczuwasz, że któreś koło zaczyna hamować pierwsze? bo podobno w dwusekcyjnych pompach tak jest że druga sekcja hamuje po wytworzeniu ciśnienia w pierwszej, dlatego zastanawiam się czy może być to odczuwalne bo przy depnięciu może być to tylko kwestia jakiegoś ułamka sekundy.
Któregoś dnia podczas walki z hamulcami przyszedłem do garażu i przejechałem się sprawdzając hamulce i oczywiście wydawało mi się, że koło dalej podłączone do drugiej sekcji hamuje później - jakież było moje zdziwienie jak ja się biorę za zamianę podłączenia a tam już zmienione - zapomniałem, że zrobiłem to poprzedniego późnego wieczoru
Tak naprawdę wystarczyło "przetoczyć" ranty tarcz boschem i heja. Nie ma żadnego opóźnienia. Obydwa koła hamują jednocześnie i równo. Ślady hamowania na piasku i na asfalcie zaczynają się w tym samym momencie a puszczona kiera nie powoduje, że ściąga traje w którąś ze stron.
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7520
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
Lipa jeszcze raz dzięki ! Zrobię tak jak piszesz
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
pawlik ja zrobilem tak i dzialalo zajebiscie:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
idą zmiany
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
to jest najrosadniejsze rozwiazanie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
idą zmiany
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7520
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
tylko w tej mojej pompie są tylko dwa wyjścia po jednym na każdą sekcję
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
- custom
- Member
- Posty: 7989
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
Wiktor , naszkicuj ładniej i daj jako poradnik . Byłby to najszybszy tutorialWiktor pisze:to jest najrosadniejsze rozwiazanie
Omne Trinum Perfectum.
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
Jak ładniej?custom pisze:Wiktor , naszkicuj ładniej i daj jako poradnik . Byłby to najszybszy tutorialWiktor pisze:to jest najrosadniejsze rozwiazanie
Ładniej się nie da, chyba że jakiś kolorowy szlaczek jeszcze.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: pompa dwu sekcyjna, ciśnienie
Wiciu to jest dokładnie to samo o czym pisałem. Jedno kolo na jednej sekcji drugie nadrugiej. Ja niedawałem żadnego trójnika tylko w jedena sekcje wkręciłem odpowietrznik a w drugą czujnik stopu i śmiga.Wiktor pisze:to jest najrosadniejsze rozwiazanie
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość