Ewolucja TRAIKI
: 16 lis 2010, 11:33
Czytając to forum od niedawna nasówa mi się oto taka myśl jak w temacie.
Ewolucja (łac. evolutio – rozwinięcie, rozwój).
Co na temat wspomianej konstrukcji mówi słownik:
Trajka, także trike, traja, trójkołowiec, trzykołowiec – pojazd silnikowy na trzech kołach.
Trajka jest to często połączenie motocykla z samochodem. Tył pochodzi z samochodu, a przód z motocykla. Najczęściej wykorzystane do budowy trajek są zawieszenia i silniki pochodzące z VW Garbusa, ale są też trajki oparte na innych samochodach i motocyklach, np. Zaporożec czy Fiat 126p.
Trajki charakteryzują się tym, że z tyłu posiadają dwa szerokie koła, a z przodu jedno koło w osi symetrii pojazdu.
Nazwy tej nie używa się w odniesieniu do innych konstrukcji trójkołowych, np. pojazdów o napędzie mięśniowym, podobnych do rowerów (pojazd taki nazywany bywa trycyklem), ani do motocykli z bocznym wózkiem, ani do trójkołowych wózków inwalidzkich (także wobec tych z napędem motorowym), ani też wobec powszechnych w Azji trójkołowych riksz ani motorowych pojazdów do przewozu pasażerów.
Spostrzegam Evolutio .
Począwszy od szanowanego przez Wielu poczciwego Garbusa jako protoplastę podzespołów trajkowych, poprzez Zaporożce, Maluchy pojawienie się "NOWEGO"
Silniki nowszej konstrukcji, umieszczne centralnie miedzy nogami kierowcy, odchodzenie od balonowych opon na żecz niskoprofilowego ogumienia. Wykorzystywanie materiałów typu kwasówka ,nierdzewka zapolerowana w celu nadania odpowiedniego wyglądu w/g gustu konstruktora i posiadacza.
Czy nadchodzi NOWE?.
Napewno znajdą się zwolennicy i przeciwnicy NOWEGO .
Czy NOWE można uznać za ewolucję TRAIKI?
Ewolucja (łac. evolutio – rozwinięcie, rozwój).
Co na temat wspomianej konstrukcji mówi słownik:
Trajka, także trike, traja, trójkołowiec, trzykołowiec – pojazd silnikowy na trzech kołach.
Trajka jest to często połączenie motocykla z samochodem. Tył pochodzi z samochodu, a przód z motocykla. Najczęściej wykorzystane do budowy trajek są zawieszenia i silniki pochodzące z VW Garbusa, ale są też trajki oparte na innych samochodach i motocyklach, np. Zaporożec czy Fiat 126p.
Trajki charakteryzują się tym, że z tyłu posiadają dwa szerokie koła, a z przodu jedno koło w osi symetrii pojazdu.
Nazwy tej nie używa się w odniesieniu do innych konstrukcji trójkołowych, np. pojazdów o napędzie mięśniowym, podobnych do rowerów (pojazd taki nazywany bywa trycyklem), ani do motocykli z bocznym wózkiem, ani do trójkołowych wózków inwalidzkich (także wobec tych z napędem motorowym), ani też wobec powszechnych w Azji trójkołowych riksz ani motorowych pojazdów do przewozu pasażerów.
Spostrzegam Evolutio .
Począwszy od szanowanego przez Wielu poczciwego Garbusa jako protoplastę podzespołów trajkowych, poprzez Zaporożce, Maluchy pojawienie się "NOWEGO"
Silniki nowszej konstrukcji, umieszczne centralnie miedzy nogami kierowcy, odchodzenie od balonowych opon na żecz niskoprofilowego ogumienia. Wykorzystywanie materiałów typu kwasówka ,nierdzewka zapolerowana w celu nadania odpowiedniego wyglądu w/g gustu konstruktora i posiadacza.
Czy nadchodzi NOWE?.
Napewno znajdą się zwolennicy i przeciwnicy NOWEGO .
Czy NOWE można uznać za ewolucję TRAIKI?