Strona 1 z 1

Ewolucja TRAIKI

: 16 lis 2010, 11:33
autor: mbhp
Czytając to forum od niedawna nasówa mi się oto taka myśl jak w temacie.
Ewolucja (łac. evolutio – rozwinięcie, rozwój).
Co na temat wspomianej konstrukcji mówi słownik:
Trajka, także trike, traja, trójkołowiec, trzykołowiec – pojazd silnikowy na trzech kołach.

Trajka jest to często połączenie motocykla z samochodem. Tył pochodzi z samochodu, a przód z motocykla. Najczęściej wykorzystane do budowy trajek są zawieszenia i silniki pochodzące z VW Garbusa, ale są też trajki oparte na innych samochodach i motocyklach, np. Zaporożec czy Fiat 126p.
Trajki charakteryzują się tym, że z tyłu posiadają dwa szerokie koła, a z przodu jedno koło w osi symetrii pojazdu.
Nazwy tej nie używa się w odniesieniu do innych konstrukcji trójkołowych, np. pojazdów o napędzie mięśniowym, podobnych do rowerów (pojazd taki nazywany bywa trycyklem), ani do motocykli z bocznym wózkiem, ani do trójkołowych wózków inwalidzkich (także wobec tych z napędem motorowym), ani też wobec powszechnych w Azji trójkołowych riksz ani motorowych pojazdów do przewozu pasażerów.
Spostrzegam Evolutio .
Począwszy od szanowanego przez Wielu poczciwego Garbusa jako protoplastę podzespołów trajkowych, poprzez Zaporożce, Maluchy pojawienie się "NOWEGO"
Silniki nowszej konstrukcji, umieszczne centralnie miedzy nogami kierowcy, odchodzenie od balonowych opon na żecz niskoprofilowego ogumienia. Wykorzystywanie materiałów typu kwasówka ,nierdzewka zapolerowana w celu nadania odpowiedniego wyglądu w/g gustu konstruktora i posiadacza.
Czy nadchodzi NOWE?.
Napewno znajdą się zwolennicy i przeciwnicy NOWEGO .
Czy NOWE można uznać za ewolucję TRAIKI?

Re: Ewolucja TRAIKI

: 16 lis 2010, 16:32
autor: Luksky
Pewnie można, ale zauważ, że od zarania dziejów trajkowych, juz pojawiały sie konstrukcje i takie i takie.

A gdzie w epoce wczesnego homo sapiens bys znalazł blondynke z lokami, silikonowymi cycami i wygolona foką na zero?


sorry, akurat nic innego mi nie przyszło na myśl :)

Re: Ewolucja TRAIKI

: 16 lis 2010, 21:41
autor: Wiktor
ta foka akurat mi sie podoba

Re: Ewolucja TRAIKI

: 16 lis 2010, 21:46
autor: Luksky
Wiktor pisze:ta foka akurat mi sie podoba

a kto powiedzial, ze sie nie podoba?

Re: Ewolucja TRAIKI

: 16 lis 2010, 21:50
autor: Wiktor
czyli evo idzie w dobra stronę
niski profil, silnik z przodu, i wygolone foki??

Re: Ewolucja TRAIKI

: 16 lis 2010, 21:52
autor: yunkers
"niech dewianci i pseudosportowcy się dowartościowują wachlowaniem gałką
ludzie stabilni umysłowo i emocjonalnie używają wygodnych automatów
złyyyyy"

to se Wiktor motto pierdolnął :mrgreen:

Re: Ewolucja TRAIKI

: 16 lis 2010, 22:31
autor: custom
Wiktor pisze:czyli evo idzie w dobra stronę
niski profil, silnik z przodu, i wygolone foki??
Za parę latek trajek z silnikami z przodu będzie dużo więcej , to jest pewne .

Re: Ewolucja TRAIKI

: 16 lis 2010, 23:28
autor: Wiktor
junkers pisze:"niech dewianci i pseudosportowcy się dowartościowują wachlowaniem gałką
ludzie stabilni umysłowo i emocjonalnie używają wygodnych automatów
złyyyyy"

to se Wiktor motto pierdolnął :mrgreen:
tak troche po bandzie no nie??

Re: Ewolucja TRAIKI

: 17 lis 2010, 00:54
autor: budyn
junkers pisze:"niech dewianci i pseudosportowcy się dowartościowują wachlowaniem gałką
ludzie stabilni umysłowo i emocjonalnie używają wygodnych automatów
złyyyyy"

to se Wiktor motto pierdolnął :mrgreen:

I DLATEGO Wiktor ZAPODA ABS DLA NIEDOWIARKOW I DIZELKA TD i da rade

Re: Ewolucja TRAIKI

: 17 lis 2010, 01:03
autor: Luksky
budyn pisze:
junkers pisze:"niech dewianci i pseudosportowcy się dowartościowują wachlowaniem gałką
ludzie stabilni umysłowo i emocjonalnie używają wygodnych automatów
złyyyyy"

to se Wiktor motto pierdolnął :mrgreen:

I DLATEGO Wiktor ZAPODA ABS DLA NIEDOWIARKOW I DIZELKA TD i da rade
w spłuczce?
:wink:

Re: Ewolucja TRAIKI

: 17 lis 2010, 12:36
autor: Czarek-trike
Wiktor pisze:
junkers pisze:"niech dewianci i pseudosportowcy się dowartościowują wachlowaniem gałką
ludzie stabilni umysłowo i emocjonalnie używają wygodnych automatów
złyyyyy"

to se Wiktor motto pierdolnął :mrgreen:
tak troche po bandzie no nie??
stabilny umysłowo i emocjonalnie nie zrobił by 200 konnej trajki :mrgreen:

Re: Ewolucja TRAIKI

: 17 lis 2010, 14:04
autor: Wiktor
czemu ??
zawsze wieksze bezpieczenstwo podczas wyprzedzania :lol: :lol: :lol:

Re: Ewolucja TRAIKI

: 23 lis 2010, 17:03
autor: mazda
Co do automatu (mb 124 e300 ) przy wyprzedzaniu kilka razy mi nie przełączył na niższy bieg, jazda na czołówkę murowana... nie zdążył się zebrać albo przełączył się za wcześnie. Wadą automatu jest brak odpalenia na popych wiec jak rozrusznik jebnie to po zawodach. Automat potrzebuje chłodnice oleju, dodatkowe wężyki podciśnienia. Automaty są dłuższe, cięższe, droższe, silniki z aut. więcej palą. Zaleta to ze nie trzeba wajchować lewarkiem przy zmianie biegów.
Co do ewolucji to zapomnieliście o rewersie :mrgreen: