Strona 1 z 1

ABS w trike

: 28 lip 2008, 00:29
autor: Wiktor
Co sądzicie na temat montażu ABS w trike???
Mam ochotę sobie go zamontowac i nie wiem czy to dobry pomysł??
Moze ktos juz spotkał takie rozwiazanie??
Pozdrawiam wszystkich TRIKERÓW

: 02 sie 2008, 10:47
autor: Luksky
koleś mój miał traję z omegi 3 litrowej w automacie na ABS, mówił że było OK, ale jak rozwalił w lesie jeden czujnik to resztę po prostu odłączył i nie bawił się. Mowa oczywiście o tyle tylko.

: 02 sie 2008, 12:20
autor: Wiktor
Jesli koles mowil ze bylo ok to znaczy ze u mnie tez bedzie ok
Do dziela panowie

: 02 sie 2008, 17:12
autor: Luksky
jak najbardziej, ja ze względu na swoją pracę zawodową (Linde) cenie sobię totalny brak jakichkolwiek czujników i modułów sterujących. Nie chce w trajce żadnego elektronicznego gówna :) ma być prosto i bezawaryjnie a niemcom udały się tylko dwie rzeczy :) u-booty i garbusy 1 generacji.

: 02 sie 2008, 19:52
autor: Wiktor
Linde ??? a co to za praca zawodowa???
Serwis sztaplarek???

: 02 sie 2008, 21:46
autor: Luksky
Wiktor pisze:Linde ??? a co to za praca zawodowa???
Serwis sztaplarek???
dokładnie, jestem fabryczny niemiecki serwis wozków Linde. A co potrzebujesz?

: 03 sie 2008, 12:27
autor: Wiktor
A ja STILL Service haha

: 03 sie 2008, 12:29
autor: Luksky
mały ten świat.

: 03 sie 2008, 12:34
autor: Wiktor
Pewnie ze maly
Moge zadac kilka pytan zawodowych??

: 03 sie 2008, 14:13
autor: Luksky
dawaj na priva, albo GG

: 07 sie 2008, 17:54
autor: Wiktor
Dzis zdobyłem kompletny ABS od Vectry A i zabieram sie za montażjuz niedługo
Ma ktoś moze schemat elektryczny do tego urzadzenia??

: 07 sie 2008, 20:31
autor: Luksky
do Vectry A? jest w sieci, bez problemu powinienes znaleźć. Miałem kiedys to auto z ABS właśnie i nie było to bardzo skomplikowane urządzenie. To ABS 1 generacji, przewodów niewiele i pompa prostacka. Całość firmy dziwki czyli bosza :)

: 07 sie 2008, 21:46
autor: Wiktor
Jak naprawi mi sie palec przystapię do dzieła
Najpierw mechanicznie i podcisnieniowo - WSPOMAGANIE!!!!!!!!!
A potem wskocze w elektroinstalizuacje haha
Widze mały problem bo pompa ma cztery obwody i nie wiem czy mozna dwa złączyć na przednie koło???

: 08 sie 2008, 00:17
autor: Luksky
tak musi miec cztery obwody, bo jak inaczej w ABS. Każde koło masz osobno z czujnikiem, ktory zlicza predkosc obrotową, znaczy sie nie do końca ale zlicza sygnały jaka jest sytuacja - to zwykły zliczacz obrotów czyli indukcyjny i dużej czułości, ciekawe co sie stanie jak zaślepisz jeden czy dwa bo na tył nie możesz zrobić kół osobno chyba bo jak zahamujesz i jedno straci przyczepnosc wczesniej lub pozniej to bedziesz bączki krecił, trzeba by sprawdzić ale widze że łatwo nie bedzie. Tył powinien być na jednym i tylko jednym, inaczej może być lekka kicha w sytuacji gdy robi się "ciepło". Tak mi się teoretycznie zdaje.

: 08 sie 2008, 07:54
autor: Wiktor
mysle ze błąd
Tył właśnie to jest barszczyk i jak dobrze ABS bedzie działac to hamowanie bedzie super kazde koło niezaleznie kontrolowane i niedopuszczane do poslizgu wiec o bączkach nie ma mowy
Gorszy problem z przodem- może dwa czujniki i dwa zaciski na tarczy??
A moze zmienie koło i zastosuję dwie tarcze i po problemie.
musze sie zastanowić

: 08 sie 2008, 09:04
autor: Luksky
Trajka jest lekkim pojazdem, hamowanie bedzie sie rownać zadziałaniu ABS. No weź to zrób sam jestem ciekaw jak to wyjdzie w praktyce. Ja w 99% hamuję przodem i sporadycznie tyłem, jak przód Ci będzie nie "chwytał" to moze byc kiepawo, no sam jestem ciekawy jak to bedzie.

: 08 sie 2008, 10:49
autor: Wiktor
A to ciekawostka!!!
W moim mieście są cztery TRIKE
Każdy ma zaadoptowane tylne hamulce od samochodu i wszyscy mają niewielkie zaciski na przednim kole tak aby było na przegląd
Ja już mam hamulec z przodu i jeszcze nie miałem okazji go używać ale sam zobacze jak to jest
Moja trike jest ciężka jak KLOC i bardzo ładnie radziła sobie hamując tylko tylną osia
Myślę ze jak nawet w pewnych warunkach hamowanie bedzie sie odbywało na granicy przyczepności kół to po to właśnie jest ABS - ma wyrównać momenty hamujące tak aby uniknąć wpadnięcia w poślizg
Moim zdaniem abs powinien korygować błędy wynikłe z niewłaściwego dobrania elamentów układu hamulcowego
Jeżeli np przód będzie za słabo hamował a tył za mocno to włączy sie ABS kopnie w nogę i nie dooprowadzi do zerwania przyczepności
A tak szczerze mówią my rozmawiamy a wszyscy sie przygladają!!!!
Nie macie nic do powiedzenia????
Pozdrawiam znad morza
WIKTOR

: 08 sie 2008, 13:59
autor: Luksky
Ile waży Twoja traja? bo jak policzysz wagę samej traji bez silnika, dodasz do tego silnik i wszystko policzysz włącznie z mocą silnika i podzielisz to wyjdzie Ci jaki masz stosunek wago do mocy i pewnie sie okaże że 1KM przypada na 2kg wagi pojazdu jak masz tam jakiś 130KM silniczek :) to leciutki pojazd. Bardzo jestem ciekawy jak bedzie wygladać ABS i droga hamowania takiej traji z ABS i bez, bo w sumie ABS nie bardzo skraca drogę tylko umożliwia kierowanie podczas hamowania aby nie przypierdolić hamując, jak to robi 99% kierowców pojazdów :) hebel do deski i hamują :)

Moja ma silniczek maluchowy, i waży jakieś 200kg a i tak szarpie ją jak chce i przyspiesza bardzo fajnie. Ogolnie skrzynie 5 bym chetnie wrzucił od czegoś po flanszy tylko nie bardzo mam koncept od czego.

: 08 sie 2008, 17:20
autor: Wiktor
200 kg to wazy moj silnik ze skrzynią haha
Traja na oko ok 700 kg ale nie mam pewności
Przód to siłowniki od STilla 52 mm Pręta chromowanego
Razem z półkami to ok 100 kg
Mam prawie 200 KM i ok 300 NM momentu ze skrzynią automatyczną
Abs pewnie bedzie miał co robić
Dizś ide walczyć z kablami jakos mi to pojdzie
W przyszłym tygodniu rzeczoznawca i zobaczymy
A nie myślałeś o skrzyni od subaru moze z silnikiem boxer ok 100 KM
nie widziałem skrzyni od cieniaka ale jezeli jest taka jak maluchowa to może jest sposób zamienić obroty w druga strronę i już
Pozdrowionka

: 08 sie 2008, 17:21
autor: Wiktor
AbS nie skraca drogi hamowania tylko przy bardzo dobrej przyczepności

: 08 sie 2008, 19:43
autor: Luksky
SKrzynia, silnik od SUBARU - chłopie toż to klamoty ktore kosztują tyle co ja zarabiam na rok czasu. Ty masz przodek taki cięzki? jak sie kreci tym?

: 08 sie 2008, 20:58
autor: Wiktor
Musze przyznac że z przodem mi troszke nie poszło
Pierwsza sprawa duza waga
Druga zle skrojone półki - sa proste a mają byc w literze V
Itrzecia bardzo duzy chopperowy kąt główki ramy
I tego wynikiem kręcenie jest mocno utrudnione ale malenki nie jestem i jakos dam rade