Strona 2 z 3

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 20 wrz 2010, 16:57
autor: trikegliwice
Woma pisze:Wiktorowi chyba chodziło o to, że rzeczy pisze się przez "rz".
takie życie .... nie we wszystkim można być dobrym :mrgreen:

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 20 wrz 2010, 18:10
autor: Wiktor
Lipa pisze:
Wiktor pisze:i kto siedzi przodem??

no jak to kto - ten co nie siedzi tyłem 8)
tu bym nie byl pewien
bo jak pierwszy jest trzeci??
to kto leci po wodke??
i najwazniesze za czyje??

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 20 wrz 2010, 18:10
autor: Woma
To żaden błąd na tle moich ulubionych "waCHaczy", które na forum pojawiają się nagminnie. Najdziwniejsze, że od losowych osób :wink:

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 20 wrz 2010, 18:59
autor: Sulkyrider
trikegliwice pisze:
Wiktor pisze:
trikegliwice pisze: ale resztę żeczy co do regulacji
Ty translator - a kto Ci tłumaczy teksty???
znam na tyle dobrze język angielski że nie potrzebuje tłumacza ...
No, trochę się jeszcze z polskiego podciągniesz i będzie git :lol: :lol: :lol:

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 21 wrz 2010, 08:01
autor: Rob_trike
A ja napisze tak - wczoraj rozbebeszyłem trike - ustawiłem zawory ( byl zbyt duży luz), sprawdziłem przerwę na platynach i ostawiłem gaźnik wg "nominalnych" ustawień....
Po rozgrzaniu "na słuch" i odkrecaniu manety ustawiłem ( opóźniłem zapłon ) i ....... jest o niebo lepiej

Ciekawe jak dzisiaj na "zimnym" :mrgreen:

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 21 wrz 2010, 12:34
autor: winda
widzisz Wiktor. U Marynarza słabo szla trajeczka Roba bo była żle wyregulowana.Teraz bój się :wink: :D
Działaj Rob działaj :D

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 21 wrz 2010, 13:08
autor: Rob_trike
nie miał bym sumienia teraz dać Wiktorowi polatać moją mega motopompą - idze teraz ze stówkę albo lepiej :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: buuuahhahah

:mrgreen:

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 21 wrz 2010, 15:14
autor: Lipa
Rob_trike pisze:A ja napisze tak - wczoraj rozbebeszyłem trike - ustawiłem zawory ( byl zbyt duży luz), sprawdziłem przerwę na platynach i ostawiłem gaźnik wg "nominalnych" ustawień....
Po rozgrzaniu "na słuch" i odkrecaniu manety ustawiłem ( opóźniłem zapłon ) i ....... jest o niebo lepiej

Ciekawe jak dzisiaj na "zimnym" :mrgreen:
dobra Rob opisz dokładniej opóźnianie zapłonu "na ucho" też z tego skorzystam.

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 21 wrz 2010, 19:39
autor: Rob_trike
Na początek napisze że nie wiem czy taka regulacja jest prawidłowa :shock:

Dzisiaj jeździłem i jest lepiej :D

Na początek odkręcam trochę nakrętkę mocująca obejmę aparatu zapłonowego abym mógł z lekkim oporem kręcić całością

No więc po rozgrzaniu silnika zwiększam obroty silnika śruba regulacyjną gaźnika ( tą większą )
Następnie przekręcam aparat zapłonowy w prawo - obroty spadają.... Manetą odkręcam gwałtownie gaz - jak sie przydławi a obroty na wolnych sa jeszcze dosc wysokie znowu cofam ciut zapłon ....

Jesli sie dobrze wkreca - to jeszcze ciut w prawo - jak gasnie to cofam o to ciut i jest "optymalnie" W czasie jazdy dobrze odkręca i sie nie dławi....

Oczywiście aparat podciśnieniowy musi dzialac ....

Sorki za chaotyczny opis ale łatwiej zrobic niż opisać ;)

Pozdr Rob

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 22 wrz 2010, 11:40
autor: agramer1966
Agramer czym różni się pojedynczy aparat od podwójnego ??
Na początku 70-tych dla USA budowano aparaty zapłonowe DVDA który mali dwa łączenia dla wakuum, pierwsze pobierane z gaźnika oraz powrotne z rury dolotowe. Podobno reakcja na zmianę podciśnienia odbywała się szybciej, spalanie mieszankę bilo lepiej z mniej spalin.
36-DVDA.jpg

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 27 wrz 2010, 14:28
autor: Lipa
Agramer udało mi się ustawić obroty " w miarę" wolne według Twojego przepisu... ale mam jeden problem. Jeżeli wykręcę śrubę od składu mieszanki o 2.5 obrotu to za cholerę nie chce działać... muszę jeszcze odkręcić ze 2-3 obroty.

sinik jest 1.3 AB ale osprzęt - gaźnik (PICT 34-3), kolektor dolotowy od 1.6 .. i tu chyba jest problem

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 27 wrz 2010, 17:09
autor: Rob_trike
a ja sie pochwale - po ustawieniu ZAWORÓW na 0,15 na zimnym, przerw na świecach, platynach - silnik chodzi bez problemu na wolnych dosłownie mozna liczyć kolejność zapłonu :mrgreen:

Ale zapłon mooooocno musiałem opóźnić .... Nie ma "mocnego" odejścia ale za to nie gaśnie i nie falują obroty

Jak przyspieszę zapłon - zdecydowanie lepiej sie wkręca ale obroty falują

Tak więc wybrałem kompromis i mam wolne obroty na granicy z fajniejszym wkręcaniem sie na obroty

:mrgreen:

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 27 wrz 2010, 17:20
autor: Lipa
Rob_trike pisze:a ja sie pochwale - po ustawieniu ZAWORÓW na 0,15 na zimnym, przerw na świecach, platynach - silnik chodzi bez problemu na wolnych dosłownie mozna liczyć kolejność zapłonu :mrgreen:

Ale zapłon mooooocno musiałem opóźnić .... Nie ma "mocnego" odejścia ale za to nie gaśnie i nie falują obroty

Jak przyspieszę zapłon - zdecydowanie lepiej sie wkręca ale obroty falują

Tak więc wybrałem kompromis i mam wolne obroty na granicy z fajniejszym wkręcaniem sie na obroty

:mrgreen:
w takim razie moja traja na wolnych chodzi tak jak Twoja... gdy jest na ssaniu :mrgreen:

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 27 wrz 2010, 17:39
autor: trikegliwice
ja mam ustawiony zapłon poprawnie , zawory też , gaźnik wg. przepisu agragamera z tym że tak jak pisałem robię to trochę inaczej , wykręcam dysze mieszanki tak jak to podałem wcześniej i chodzi idealnie ... można nawet powiedzieć że to nie wolne obroty tylko takie pykanie ... koło 500-600 obrotów (wiem że wtedy ma słabsze chłodzenie ale w korkach rzadko stoję a efekt takiego wolnego pykania jest wyjebisty na pustych wydechach ....)

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 27 wrz 2010, 17:48
autor: Wiktor
pamietam mialem kiedy duzego fiata
sukinsyn dawal sie skrecic do 400 obrotow :lol: :lol:

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 24 kwie 2011, 15:12
autor: Lipa
no to jeszcze trochę o wolnych obrotach...

za Twoją radą Agramer skupiłem nowy gaźnik. Ustawiłem wszystko wg przepisu i chdzi zajebiście.... lecz nie do końca. Silnik chodzi dobrze, wchodzi na obroty i schodzi trzymając wolne obroty ale jest czasem tak, że bez żadnej przyczyny wolne obroty giną... po prostu jadę puszczam gaz obroty spadają i silnik gaśnie. Odpalam po zatrzymaniu i wolne obroty znowu są.. trochę to dziwne bo nie zawsze się to dzieje a ja nic nie przestawiam w ustawieniach...

Wiem, że gaźnik choć nówka pozostawia wile do życzenia trzeba go było poskrecać bo ciekł, łapał powietrze itd.

Agramer co może być przyczyną takiego zachowania ???? Może trzeba mu ustawić poziom paliwa- jeżeli tak to jak ???

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 24 kwie 2011, 17:01
autor: Wiktor
a co z filrem powietrza??
czasem jak jedziesz i ped ma mozliwosc wcisnac powietrze do silnika to tez tak bedzie

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 24 kwie 2011, 23:18
autor: Luksky
Wiktor pisze:a co z filrem powietrza??
czasem jak jedziesz i ped ma mozliwosc wcisnac powietrze do silnika to tez tak bedzie
to złota zasada samochodów na LPG. Ale może cos z poziomem paliwa ????????

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 25 kwie 2011, 08:17
autor: winda
Lipa nie męcz się.wyrzuć ta trajkę. tylko zadzwoń do mnie i powiedz gdzie wyrzucasz :wink:

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 25 kwie 2011, 08:56
autor: Wiktor
On sie nie mecy On to lubi :mrgreen: :mrgreen:

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 25 kwie 2011, 12:42
autor: Luksky
Wiktor pisze:On sie nie mecy On to lubi :mrgreen: :mrgreen:

Jakby nie było to dwie najładniejsze motopompy to własnie Robowa i Lipowa.....

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 25 kwie 2011, 19:16
autor: winda
przecież jak by była brzydka to by mnie nie interesowało gdzie wyrzuca

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 25 kwie 2011, 22:11
autor: Luksky
winda pisze:przecież jak by była brzydka to by mnie nie interesowało gdzie wyrzuca

no nie wiem. Jedna ładna w zeszłym sezonie tez wywalili na smietnik, ale nie mowiles nic..... Ale to poczekaj. Jak ty chcesz jakąs ładniejsza to kto bierze Alficę? Pisze sie jako pierwszy :)

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 26 kwie 2011, 08:55
autor: winda
mój plan jest taki aby miec dwie trajeczki,jak President

Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba

: 26 kwie 2011, 09:50
autor: agramer1966
Lipa prawdopodobnie gdzież dostajesz extra powietrze. Powiniesz sprawdzić uszczelkę pod gaźnikiem, miedzi głowicami i kanałem dolotowym oraz równość końcówki rury dolotowe na której jest montowany gaźnik. Także szczelność zaślepek rurki wakumowych, dwie z przodu i jedna s lewej strony gaźnika. Teź czasami "tuningowy" filtry powietrza daje efekt o którym mówił Wiktor. Co ti masz 1200, 1300 lub 1600?