Strona 2 z 3
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 20 wrz 2010, 16:57
autor: trikegliwice
Woma pisze:Wiktorowi chyba chodziło o to, że rzeczy pisze się przez "rz".
takie życie .... nie we wszystkim można być dobrym
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 20 wrz 2010, 18:10
autor: Wiktor
Lipa pisze:Wiktor pisze:i kto siedzi przodem??
no jak to kto - ten co nie siedzi tyłem
tu bym nie byl pewien
bo jak pierwszy jest trzeci??
to kto leci po wodke??
i najwazniesze za czyje??
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 20 wrz 2010, 18:10
autor: Woma
To żaden błąd na tle moich ulubionych "waCHaczy", które na forum pojawiają się nagminnie. Najdziwniejsze, że od losowych osób
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 20 wrz 2010, 18:59
autor: Sulkyrider
trikegliwice pisze:Wiktor pisze:trikegliwice pisze:
ale resztę żeczy co do regulacji
Ty translator - a kto Ci tłumaczy teksty???
znam na tyle dobrze język angielski że nie potrzebuje tłumacza ...
No, trochę się jeszcze z polskiego podciągniesz i będzie git
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 21 wrz 2010, 08:01
autor: Rob_trike
A ja napisze tak - wczoraj rozbebeszyłem trike - ustawiłem zawory ( byl zbyt duży luz), sprawdziłem przerwę na platynach i ostawiłem gaźnik wg "nominalnych" ustawień....
Po rozgrzaniu "na słuch" i odkrecaniu manety ustawiłem ( opóźniłem zapłon ) i ....... jest o niebo lepiej
Ciekawe jak dzisiaj na "zimnym"
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 21 wrz 2010, 12:34
autor: winda
widzisz Wiktor. U Marynarza słabo szla trajeczka Roba bo była żle wyregulowana.Teraz bój się
Działaj Rob działaj
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 21 wrz 2010, 13:08
autor: Rob_trike
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 21 wrz 2010, 15:14
autor: Lipa
Rob_trike pisze:A ja napisze tak - wczoraj rozbebeszyłem trike - ustawiłem zawory ( byl zbyt duży luz), sprawdziłem przerwę na platynach i ostawiłem gaźnik wg "nominalnych" ustawień....
Po rozgrzaniu "na słuch" i odkrecaniu manety ustawiłem ( opóźniłem zapłon ) i ....... jest o niebo lepiej
Ciekawe jak dzisiaj na "zimnym"
dobra Rob opisz dokładniej opóźnianie zapłonu "na ucho" też z tego skorzystam.
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 21 wrz 2010, 19:39
autor: Rob_trike
Na początek napisze że nie wiem czy taka regulacja jest prawidłowa
Dzisiaj jeździłem i jest lepiej
Na początek odkręcam trochę nakrętkę mocująca obejmę aparatu zapłonowego abym mógł z lekkim oporem kręcić całością
No więc po rozgrzaniu silnika zwiększam obroty silnika śruba regulacyjną gaźnika ( tą większą )
Następnie przekręcam aparat zapłonowy w prawo - obroty spadają.... Manetą odkręcam gwałtownie gaz - jak sie przydławi a obroty na wolnych sa jeszcze dosc wysokie znowu cofam ciut zapłon ....
Jesli sie dobrze wkreca - to jeszcze ciut w prawo - jak gasnie to cofam o to ciut i jest "optymalnie" W czasie jazdy dobrze odkręca i sie nie dławi....
Oczywiście aparat podciśnieniowy musi dzialac ....
Sorki za chaotyczny opis ale łatwiej zrobic niż opisać
Pozdr Rob
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 22 wrz 2010, 11:40
autor: agramer1966
Agramer czym różni się pojedynczy aparat od podwójnego ??
Na początku 70-tych dla USA budowano aparaty zapłonowe DVDA który mali dwa łączenia dla wakuum, pierwsze pobierane z gaźnika oraz powrotne z rury dolotowe. Podobno reakcja na zmianę podciśnienia odbywała się szybciej, spalanie mieszankę bilo lepiej z mniej spalin.
36-DVDA.jpg
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 27 wrz 2010, 14:28
autor: Lipa
Agramer udało mi się ustawić obroty " w miarę" wolne według Twojego przepisu... ale mam jeden problem. Jeżeli wykręcę śrubę od składu mieszanki o 2.5 obrotu to za cholerę nie chce działać... muszę jeszcze odkręcić ze 2-3 obroty.
sinik jest 1.3 AB ale osprzęt - gaźnik (PICT 34-3), kolektor dolotowy od 1.6 .. i tu chyba jest problem
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 27 wrz 2010, 17:09
autor: Rob_trike
a ja sie pochwale - po ustawieniu ZAWORÓW na 0,15 na zimnym, przerw na świecach, platynach - silnik chodzi bez problemu na wolnych dosłownie mozna liczyć kolejność zapłonu
Ale zapłon mooooocno musiałem opóźnić .... Nie ma "mocnego" odejścia ale za to nie gaśnie i nie falują obroty
Jak przyspieszę zapłon - zdecydowanie lepiej sie wkręca ale obroty falują
Tak więc wybrałem kompromis i mam wolne obroty na granicy z fajniejszym wkręcaniem sie na obroty
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 27 wrz 2010, 17:20
autor: Lipa
Rob_trike pisze:a ja sie pochwale - po ustawieniu ZAWORÓW na 0,15 na zimnym, przerw na świecach, platynach - silnik chodzi bez problemu na wolnych dosłownie mozna liczyć kolejność zapłonu
Ale zapłon mooooocno musiałem opóźnić .... Nie ma "mocnego" odejścia ale za to nie gaśnie i nie falują obroty
Jak przyspieszę zapłon - zdecydowanie lepiej sie wkręca ale obroty falują
Tak więc wybrałem kompromis i mam wolne obroty na granicy z fajniejszym wkręcaniem sie na obroty
w takim razie moja traja na wolnych chodzi tak jak Twoja... gdy jest na ssaniu
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 27 wrz 2010, 17:39
autor: trikegliwice
ja mam ustawiony zapłon poprawnie , zawory też , gaźnik wg. przepisu agragamera z tym że tak jak pisałem robię to trochę inaczej , wykręcam dysze mieszanki tak jak to podałem wcześniej i chodzi idealnie ... można nawet powiedzieć że to nie wolne obroty tylko takie pykanie ... koło 500-600 obrotów (wiem że wtedy ma słabsze chłodzenie ale w korkach rzadko stoję a efekt takiego wolnego pykania jest wyjebisty na pustych wydechach ....)
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 27 wrz 2010, 17:48
autor: Wiktor
pamietam mialem kiedy duzego fiata
sukinsyn dawal sie skrecic do 400 obrotow
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 24 kwie 2011, 15:12
autor: Lipa
no to jeszcze trochę o wolnych obrotach...
za Twoją radą Agramer skupiłem nowy gaźnik. Ustawiłem wszystko wg przepisu i chdzi zajebiście.... lecz nie do końca. Silnik chodzi dobrze, wchodzi na obroty i schodzi trzymając wolne obroty ale jest czasem tak, że bez żadnej przyczyny wolne obroty giną... po prostu jadę puszczam gaz obroty spadają i silnik gaśnie. Odpalam po zatrzymaniu i wolne obroty znowu są.. trochę to dziwne bo nie zawsze się to dzieje a ja nic nie przestawiam w ustawieniach...
Wiem, że gaźnik choć nówka pozostawia wile do życzenia trzeba go było poskrecać bo ciekł, łapał powietrze itd.
Agramer co może być przyczyną takiego zachowania ???? Może trzeba mu ustawić poziom paliwa- jeżeli tak to jak ???
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 24 kwie 2011, 17:01
autor: Wiktor
a co z filrem powietrza??
czasem jak jedziesz i ped ma mozliwosc wcisnac powietrze do silnika to tez tak bedzie
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 24 kwie 2011, 23:18
autor: Luksky
Wiktor pisze:a co z filrem powietrza??
czasem jak jedziesz i ped ma mozliwosc wcisnac powietrze do silnika to tez tak bedzie
to złota zasada samochodów na LPG. Ale może cos z poziomem paliwa ????????
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 25 kwie 2011, 08:17
autor: winda
Lipa nie męcz się.wyrzuć ta trajkę. tylko zadzwoń do mnie i powiedz gdzie wyrzucasz
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 25 kwie 2011, 08:56
autor: Wiktor
On sie nie mecy On to lubi
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 25 kwie 2011, 12:42
autor: Luksky
Wiktor pisze:On sie nie mecy On to lubi
Jakby nie było to dwie najładniejsze motopompy to własnie Robowa i Lipowa.....
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 25 kwie 2011, 19:16
autor: winda
przecież jak by była brzydka to by mnie nie interesowało gdzie wyrzuca
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 25 kwie 2011, 22:11
autor: Luksky
winda pisze:przecież jak by była brzydka to by mnie nie interesowało gdzie wyrzuca
no nie wiem. Jedna ładna w zeszłym sezonie tez wywalili na smietnik, ale nie mowiles nic..... Ale to poczekaj. Jak ty chcesz jakąs ładniejsza to kto bierze Alficę? Pisze sie jako pierwszy
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 26 kwie 2011, 08:55
autor: winda
mój plan jest taki aby miec dwie trajeczki,jak President
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 26 kwie 2011, 09:50
autor: agramer1966
Lipa prawdopodobnie gdzież dostajesz extra powietrze. Powiniesz sprawdzić uszczelkę pod gaźnikiem, miedzi głowicami i kanałem dolotowym oraz równość końcówki rury dolotowe na której jest montowany gaźnik. Także szczelność zaślepek rurki wakumowych, dwie z przodu i jedna s lewej strony gaźnika. Teź czasami "tuningowy" filtry powietrza daje efekt o którym mówił Wiktor. Co ti masz 1200, 1300 lub 1600?