PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
: 19 wrz 2010, 21:04
Na życzenie Rob-a:
1. Luzy na zaworach (zawsze na zimno):
Silniki B..., D..., E..., F..., H..., L..., 0.1
Silniki AB..., AC..., AD..., AE..., AF..., AH..., AJ..., AK..., AR..., AS.... 0.15
Tyle według firmy, ja zawsze dawałem 0.15 i jest OK. Idea jest da przy ciepłem silniku luz jest jak najbardziej bliski zeru. Proszę pamiętać: lepiej odrobina luzu zamiast zaworów skręconych na sztywno.
2. Luz na przerywaczu 0.4 mm
3. Kąt zapłonu:
1200 statycznie (silnik nie pracuje) - 10 przed TDC
1300, 1500, 1600 z pojedynczym podciśnieniowym aparatem zapłonowym, statycznie (silnik nie pracuje)- 7.5 przed TDC
1300, 1500, 1600 z podwójnym podciśnieniowym aparatem zapłonowym, na wolnych obrotach, ciepły silnik - 5 po TDC
Jeżeli na silniku jest zamontowany aparat zapłonowy Bosch 009 zamiast podciśnieniowego proszę delikatne zdemontować, oraz wrzucić do lasu (uważając na inspektora ochrony środowiska) i zamontować normalny.
4. Zagrzać silnik (motyl ssania musi stać 100% wertykalne) a potem wylącyc.
Przy kompletnie otwartym ssaniu luz (żółta strzela) pomiędzy śrubą obrotow (czerwona strzela) oraz zębatkę jest 0.1mm (list papieru + 1/8 obrotu), Poza tym srube obrotow nie wolno dotykac!
5. Wkręcasz małą przepustnicę (czerwona strzela )na maksa i następnie wykręcasz 2,5 obrotu (to jest nominalne położenie). Ta śruba kontroluje ilość powietrza w mieszanki, wykręcając robisz uboga mieszankę, za uboga mieszanka = wysoka temperatura głowic.
Bardzo ważne jest da przy dokręcaniu śruba (przepustnica) wejdzie do końca, jeżeli nie, będę niemożliwe uregulować wolnych obrotów oraz przy przyspieszeniu będą efekty "duszenia" silnika.
Wykręcasz trochę dużą przepustnicę (czerwona strzela) i odpalasz. 6. Wkręcając lub wykręcając dużą przepustnicę nastaw wolne obroty na 900 o/min (lepiej trochę wyże a nie za nysko)
7. Wykręcając małą przepustnicę (max 1/2 obrotu) ustawiasz na ucho da okrągło pracuje.
8. Potem wkręcasz małą przepustnicę aż obroty spadnu dla 20 - 30 o/min
9. To ostatnie kompensujesz dużą przepustnica ustawiając znowu na 900 o/min (lepiej trochę wyże a nie za nysko)
I tyle...
Problemy mogą bić:
- nieszczelna uszczelka gaźnika
- nieszczelne łączniki rur wlotowych (przy podwójnych głowic)
- zniszczone srubi prepusnic
- źle ustawiony kąt zapłonu
1. Luzy na zaworach (zawsze na zimno):
Silniki B..., D..., E..., F..., H..., L..., 0.1
Silniki AB..., AC..., AD..., AE..., AF..., AH..., AJ..., AK..., AR..., AS.... 0.15
Tyle według firmy, ja zawsze dawałem 0.15 i jest OK. Idea jest da przy ciepłem silniku luz jest jak najbardziej bliski zeru. Proszę pamiętać: lepiej odrobina luzu zamiast zaworów skręconych na sztywno.
2. Luz na przerywaczu 0.4 mm
3. Kąt zapłonu:
1200 statycznie (silnik nie pracuje) - 10 przed TDC
1300, 1500, 1600 z pojedynczym podciśnieniowym aparatem zapłonowym, statycznie (silnik nie pracuje)- 7.5 przed TDC
1300, 1500, 1600 z podwójnym podciśnieniowym aparatem zapłonowym, na wolnych obrotach, ciepły silnik - 5 po TDC
Jeżeli na silniku jest zamontowany aparat zapłonowy Bosch 009 zamiast podciśnieniowego proszę delikatne zdemontować, oraz wrzucić do lasu (uważając na inspektora ochrony środowiska) i zamontować normalny.
4. Zagrzać silnik (motyl ssania musi stać 100% wertykalne) a potem wylącyc.
Przy kompletnie otwartym ssaniu luz (żółta strzela) pomiędzy śrubą obrotow (czerwona strzela) oraz zębatkę jest 0.1mm (list papieru + 1/8 obrotu), Poza tym srube obrotow nie wolno dotykac!
5. Wkręcasz małą przepustnicę (czerwona strzela )na maksa i następnie wykręcasz 2,5 obrotu (to jest nominalne położenie). Ta śruba kontroluje ilość powietrza w mieszanki, wykręcając robisz uboga mieszankę, za uboga mieszanka = wysoka temperatura głowic.
Bardzo ważne jest da przy dokręcaniu śruba (przepustnica) wejdzie do końca, jeżeli nie, będę niemożliwe uregulować wolnych obrotów oraz przy przyspieszeniu będą efekty "duszenia" silnika.
Wykręcasz trochę dużą przepustnicę (czerwona strzela) i odpalasz. 6. Wkręcając lub wykręcając dużą przepustnicę nastaw wolne obroty na 900 o/min (lepiej trochę wyże a nie za nysko)
7. Wykręcając małą przepustnicę (max 1/2 obrotu) ustawiasz na ucho da okrągło pracuje.
8. Potem wkręcasz małą przepustnicę aż obroty spadnu dla 20 - 30 o/min
9. To ostatnie kompensujesz dużą przepustnica ustawiając znowu na 900 o/min (lepiej trochę wyże a nie za nysko)
I tyle...
Problemy mogą bić:
- nieszczelna uszczelka gaźnika
- nieszczelne łączniki rur wlotowych (przy podwójnych głowic)
- zniszczone srubi prepusnic
- źle ustawiony kąt zapłonu