Strona 2 z 2

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 19 maja 2014, 12:01
autor: Michael2304
Dzieki Jockey. A jeszcze jedno,zdjalem blache i gume z tej rurki ,do której (chyba) przymocowana jest szabla. Dopiero jak odkrece wahacz i sciagne szable z ogranicznika bedzie mozliwe wyjac te rurke na której byla guma i odjac szable z drazka? Do tego jeszcze nie doszedem a nie chcialbym czegos popierdzielic.

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 19 maja 2014, 12:59
autor: Rob_trike
uważaj na szable bo potrafi nieźle strzelić przy demontażu

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 19 maja 2014, 14:29
autor: Jockey
Gumy są montowane na szabli po obu stronach. Szabla jest napięta, więc mocno strzeli po zdjęciu z ogranicznika.
Nalelpiej dorobić taki napinacz, wtedy idzie bezproblemowo zakładanie i zdejmowanie.

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 19 maja 2014, 16:03
autor: Michael2304
Dzieki Rob,Jockey :D Ok. Teraz ostanie pytanie,jesli glupie,to przepraszam. Jezeli kombinacja przekrecenia drazka i szabli o tyle czy tyle daje nam obnizenie lub podniesienie o wiadoma wartosc, w jakim celu poziomowac podloge i mierzyc wysokosc?

Chyba wiem. Jesli sie przestawia dobrze ustawione zawieszenie,to mozna nie mierzyc,bo jest prosto,tylko trzeba podniesc lub obnizyc. Jesli wystepuje roznica w wysokosci zawieszenia miedzy lewa a prawa strona trzeba mierzyc. Dobrze mysle? :mrgreen: .

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 19 maja 2014, 18:42
autor: Lipa
Michael2304 pisze:Dzieki Rob,Jockey :D Ok. Teraz ostanie pytanie,jesli glupie,to przepraszam. Jezeli kombinacja przekrecenia drazka i szabli o tyle czy tyle daje nam obnizenie lub podniesienie o wiadoma wartosc, w jakim celu poziomowac podloge i mierzyc wysokosc?

Chyba wiem. Jesli sie przestawia dobrze ustawione zawieszenie,to mozna nie mierzyc,bo jest prosto,tylko trzeba podniesc lub obnizyc. Jesli wystepuje roznica w wysokosci zawieszenia miedzy lewa a prawa strona trzeba mierzyc. Dobrze mysle? :mrgreen: .
różnica zawsze występuje bo drążki są różnie spracowane - dlatego warto pomierzyć i ustawić najbliżej poziomu jak się da.

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 21 maja 2014, 14:06
autor: Michael2304
Taki maly przyrzad do zdejmowania i zakladania szabli, z lewarka od Saxo. Mala rzecz a rece cale. :D

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 06 paź 2018, 21:43
autor: Yesvs666
Michael2304 pisze:Taki maly przyrzad do zdejmowania i zakladania szabli, z lewarka od Saxo. Mala rzecz a rece cale. :D
Czeka mnie niebawem taka zabawa- wszystko w sumie jasne, ale czy jest jakieś ustawienie wstępne, od którego się zaczyna? Chodzi mi o to, jakie jest wstępne napięcie wałków skrętnych? Zawias miałem można powiedzieć w kawałkach, nowe gumy, duperele... do budowy poskręcałem jakoś tam i wypoziomowane zostało na kobyłkach, także nie ma szans wiedzieć jak to było poskładane wcześniej. Fabryka jak robiła garby to chyba miała jakiś patent, przecież nie znęcali się nad każdym garbem godzinami żeby go wypoziomować??? Musiał być jakiś default do ustawienia i ewentualnie korekta szła. Ktoś coś???

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 06 paź 2018, 23:27
autor: adaśko
z garbusem nie ma reguły , ale na pewno przy robocie z tylnym zawiasem trzeba się zaopatrzyć co najmniej w ochraniacz zębów , bo potrafi przypierdolić jak ze średniowiecznej kuszy :mrgreen:

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 07 paź 2018, 13:08
autor: seta
Raczej tylko metodą prób i błędów. Chociażby dlatego że te zawieszenia już swoje przeszły i nie pracują już jak nowe. Np u mnie mam wrażenie że jedna strona jest twardsza względem drugiej.

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 07 paź 2018, 13:17
autor: Yesvs666
Znalazłem gdzieś na necie że wstępny nastaw to 21 stopni 20 minut (+/- 50 minut), niebawem się okaże, czy można się na tym bazować ;-)

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 07 paź 2018, 13:31
autor: winda
seta pisze:Raczej tylko metodą prób i błędów. Chociażby dlatego że te zawieszenia już swoje przeszły i nie pracują już jak nowe. Np u mnie mam wrażenie że jedna strona jest twardsza względem drugiej.
To ty masz trajkę ?

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 07 paź 2018, 14:06
autor: seta
No się stoi w garażu i się kurzy ale jest :D

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 07 paź 2018, 14:33
autor: tim
Może ten wpis coś pomoże

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 08 paź 2018, 20:57
autor: custom
Ja zawsze wkładałem drążek na ząbki tak , aby dolna krawędź szabli była 2 cm niżej niż warga, czyli docelowe miejsce jej spoczynku i zawsze było git . Ewentualna korekta, gdy drążek jest wyje...y .

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 08 paź 2018, 21:32
autor: Yesvs666
custom pisze:Ja zawsze wkładałem drążek na ząbki tak , aby dolna krawędź szabli była 2 cm niżej niż warga, czyli docelowe miejsce jej spoczynku i zawsze było git . Ewentualna korekta, gdy drążek jest wyje...y .
Warta, czyli ogranicznik?

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 08 paź 2018, 21:34
autor: custom
Yesvs666 pisze:
custom pisze:Ja zawsze wkładałem drążek na ząbki tak , aby dolna krawędź szabli była 2 cm niżej niż warga, czyli docelowe miejsce jej spoczynku i zawsze było git . Ewentualna korekta, gdy drążek jest wyje...y .
Warta, czyli ogranicznik?
Warga .

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 08 paź 2018, 21:55
autor: rożek
seta pisze:No się stoi w garażu i się kurzy ale jest :D
Winda, co się dziwisz - niedawno po ślubie to się i traja kurzy. Ma chłop inne zajęcia i na wycieczki w góry na południowym wschodzie naszego pięknego kraju czasu nie ma.

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 09 paź 2018, 06:17
autor: GREGOR
rożek pisze:
seta pisze:No się stoi w garażu i się kurzy ale jest :D
Winda, co się dziwisz - niedawno po ślubie to się i traja kurzy. Ma chłop inne zajęcia i na wycieczki w góry na południowym wschodzie naszego pięknego kraju czasu nie ma.
Za tego co się orientuje to najważniejsza robotę zrobił :mrgreen: ,więc teraz ma wolne wieczory :lol:

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 15 paź 2018, 21:08
autor: Yesvs666
Z ustawieniem twardości sprawa jasna, a zbieżność? Jak (w sensie czym) ustawić sprawa oczywista, ale ile pod szerokie laczki? Z chęcią przyjmę patent ;-)

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 10 gru 2021, 07:30
autor: Motobanan

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 10 gru 2021, 21:25
autor: GREGOR
Motobanan pisze: 10 gru 2021, 07:30 https://vw.zenseeker.net/Wheels-TorsionBars.htm. Pomocny kalkulator pozdrawiam
Banan, myślisz że tutaj każdy uczony z językiem 🤔 Tomek tutaj prości ludzie :mrgreen: