Strona 1 z 2

TUTORIAL - tyl garbusa

: 16 wrz 2010, 12:59
autor: agramer1966
Oto tylne zawieszenie garba na zdjęciu są suche półosie ale procedura jest taka sama na mokrym:
low1.jpg
PODŁOGA MUCZY BIĆ WYPOZIOMOWANA NA STOJAKACH!
1. Demontujmy dol amortyzatora
2. Przed demontażom szable zarysujemy położenie nośnika półosi
3. Odkręcamy trzy śrubę - ciągniemy półoś do tylu i tyle...
low2.jpg
4. Demontujemy 4 śrubę, zdejmujemy osłonę tuleje gumowe na drążku skrętnym
5. Dużym śrubokrętem zdejmujemy szable z ogranicznika
low3.jpg
6. Szabla wyskakuje lamie wszystko co po drogi (ręce i podobne ...)
low4.jpg
7. Mierzimy odległość szable od podłogę (jeżeli podłoga nie jest wypoziomowana szkoda czasu) i decydujemy ile obniżajmy którą stronę.
low5.jpg
8. Drążek skrętny na garbusie ma zęby w środku oraz na zewnątrz. Kombinacja tych dwóch daje obniżenie według tabeli:

ŚRODEK 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 0 2
NA ZEWNĄTRZ -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -8 -9 -10 1 0 -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -8 -9 -10 2 0
OBNIŻENIE (CM) 0.55 1.10 1.65 2.20 2.75 3.30 3.85 4.40 4.95 5.50 5.50 6.00 6.55 7.10 7.65 8.20 8.75 9.30 9.85 10.40 11.00 11.55 11.00 12.00

-1 = 1 zeb w kierunku odwrotnie od kierunku rucha zegara
1 = 1 zeb w kierunku rucha zegara

9. Kiedy jesteśmy zadowolony z rezultatem mocujemy osłonę tuleje tymczasowo długimi śrubami.
10. Wracamy szable na miejsce (na trajki bezproblemowo, belka pomiędzy osłonom amortyzatora i sufitem i krokodylem da radi)
low7.jpg
11. Montujemy nośnik półosi według zarysowanego położenia.
low8.jpg
12. Montujemy wszystko i jazda...
13. Jeżeli nie jesteśmy zadowoleni poziomem po tygodni powtarzamy znowu aż do perfekcje.

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 16 wrz 2010, 14:11
autor: Wiktor
No i wszystko jasne

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 16 wrz 2010, 15:49
autor: winda
ładnie Agramer

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 16 wrz 2010, 17:27
autor: Sulkyrider
Rozumiem że teraz wszystko sie zmieniło.
Zawsze budowniczy trajek na garbie powtarzali " nie ruszaj tylnego zawieszenia"
a teraz będą powtarzac "ustaw sobie według tutoriala"

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 16 wrz 2010, 17:58
autor: Wiktor
znam takich co mowia :
Tylko KURWA nie na garbusie!!!

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 16 wrz 2010, 18:10
autor: Luksky
ech tam gadanie. Na czymkolwiek aby były trzy koła...........

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 16 wrz 2010, 18:12
autor: Sulkyrider
Luksky pisze:ech tam gadanie. Na czymkolwiek aby były trzy koła...........
"Cokowiek" ma pojemność 650 i jest Polskiej produkcji. A jeśli nie cokolwiek, to lepiej już konkretnie, żeby jeździło.

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 16 wrz 2010, 21:06
autor: agramer1966
znam takich co mowia :
Tylko KURWA nie na garbusie!!!
Ja też tak mowie jeżeli chodzi o sex-e.

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 16 wrz 2010, 21:58
autor: Tyci
agramer1966 pisze:
znam takich co mowia :
Tylko KURWA nie na garbusie!!!
Ja też tak mowie jeżeli chodzi o sex-e.
Nie zapominajcie ,że Ci co budują na Porsche mają ten sam problem :D

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 16 wrz 2010, 22:26
autor: Sulkyrider
ronon pisze:
Karramba pisze:moderatorzy czytają każdy temat szczegółowo ...
orzesz kurwa inwigilacja :mrgreen:
Permanentna

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 16 wrz 2010, 22:28
autor: Luksky
ronon pisze:
Karramba pisze:moderatorzy czytają każdy temat szczegółowo ...
orzesz kurwa inwigilacja :mrgreen:
permanentna :)

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 17 wrz 2010, 02:04
autor: Sulkyrider
Luksky pisze:
permanentna :)
Byłem szybszy 2 minuty

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 17 wrz 2010, 07:29
autor: Luksky
Sulkyrider pisze:
Luksky pisze:
permanentna :)
Byłem szybszy 2 minuty

bo u Ciebie tam na tej wsi zagina się czasoprzestrzeń na tym nieoznakowanym skrzyzowaniu

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 17 wrz 2010, 11:35
autor: winda
moderatorzy muszą przeczytać każdy post.potem sa odpytywani na wyrywki przez adminów. jak dotej pory udało mi się zaliczac egzaminy ale chodzą legędy o karze za nie zdanie

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 17 wrz 2010, 14:13
autor: Luksky
winda pisze:moderatorzy muszą przeczytać każdy post.potem sa odpytywani na wyrywki przez adminów. jak dotej pory udało mi się zaliczac egzaminy ale chodzą legędy o karze za nie zdanie

legendy, mity ludowe :) Biała dama też jest legenda a podobno straszy na zamku :)

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 17 wrz 2010, 14:20
autor: Sulkyrider
Winda, to nie legendy. Ja już raz miałem całą premię zabraną za czytanie postów bez zrozumienia.

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 17 wrz 2010, 14:24
autor: Luksky
Sulkyrider pisze:Winda, to nie legendy. Ja już raz miałem całą premię zabraną za czytanie postów bez zrozumienia.
musisz zmienic firme - ta ma gestapowskie metody

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 17 wrz 2010, 14:25
autor: winda
ta.zostań adminem na pudelku.pl

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 08 mar 2012, 22:09
autor: czarny
Witam serdecznie czy ktoś może wytłumaczyć mi kombinację zębów obniżających zawieszenie. Chcę obniżyć około 7 cm jak to zrobić nie rozumie tej tabeli.

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 10 mar 2012, 14:11
autor: czarny
czy ktoś mi pomoże

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 10 mar 2012, 15:05
autor: Jockey
Agramer pięknie to wszystko opisał, przeczytaj sobie jeszcze raz spokojnie i zobaczysz, że to proste.
Drążek ma zęby, które wchodzą wewnątrz belki i drugie na zewnątrz na których osadzona jest szabla.
Jak kręcisz drążkiem w prawo, obracasz o jeden ząbek (czyli zęby wewnątrz) to szablę trzeba w lewo o jeden ząbek itd
Taka kombinacja da Ci obniżenie o wartości jakie podał Agramer.
Ty musisz przestawić drążek i szablę tyle razy, aż uzyskasz założone przez siebie obniżenie, ot i cała historia.

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 10 mar 2012, 18:37
autor: lukasz
czy ja dobrze rozumiem i tu i tu trzeba ruszac, czyli wewnatrz i na zewnatrz?

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 11 mar 2012, 20:44
autor: custom
lukasz pisze:czy ja dobrze rozumiem i tu i tu trzeba ruszac, czyli wewnatrz i na zewnatrz?
Wyciągasz drążek razem z szablą i regulujesz na wewnętrznym wieloklinie , na zewnątrz nie ruszasz.

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 18 maja 2014, 14:52
autor: Michael2304
Jezeli dobrze rozumiem: zeby obnizyc zawieszenie o 5.5cm nalezy srodek przestawic o 10 zebów zgodnie za wskazówkami zegara, i na zebach szabli o 10 zebów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara? Chcialbym przyspawac mocowanie akumlatora,ale najpierw musze obnizyc zawieszenie,coby mi nie walilo od spodu po karoserii.

Re: TUTORIAL - tyl garbusa

: 18 maja 2014, 15:25
autor: Jockey
Z lewej strony tak właśnie robisz, a z prawej odwrotnie (tzn drążek w lewo, szabla w prawo)