TUTORIAL - tyl garbusa
: 16 wrz 2010, 12:59
Oto tylne zawieszenie garba na zdjęciu są suche półosie ale procedura jest taka sama na mokrym:
1. Demontujmy dol amortyzatora
2. Przed demontażom szable zarysujemy położenie nośnika półosi
3. Odkręcamy trzy śrubę - ciągniemy półoś do tylu i tyle... 4. Demontujemy 4 śrubę, zdejmujemy osłonę tuleje gumowe na drążku skrętnym
5. Dużym śrubokrętem zdejmujemy szable z ogranicznika 6. Szabla wyskakuje lamie wszystko co po drogi (ręce i podobne ...) 7. Mierzimy odległość szable od podłogę (jeżeli podłoga nie jest wypoziomowana szkoda czasu) i decydujemy ile obniżajmy którą stronę. 8. Drążek skrętny na garbusie ma zęby w środku oraz na zewnątrz. Kombinacja tych dwóch daje obniżenie według tabeli:
ŚRODEK 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 0 2
NA ZEWNĄTRZ -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -8 -9 -10 1 0 -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -8 -9 -10 2 0
OBNIŻENIE (CM) 0.55 1.10 1.65 2.20 2.75 3.30 3.85 4.40 4.95 5.50 5.50 6.00 6.55 7.10 7.65 8.20 8.75 9.30 9.85 10.40 11.00 11.55 11.00 12.00
-1 = 1 zeb w kierunku odwrotnie od kierunku rucha zegara
1 = 1 zeb w kierunku rucha zegara
9. Kiedy jesteśmy zadowolony z rezultatem mocujemy osłonę tuleje tymczasowo długimi śrubami.
10. Wracamy szable na miejsce (na trajki bezproblemowo, belka pomiędzy osłonom amortyzatora i sufitem i krokodylem da radi) 11. Montujemy nośnik półosi według zarysowanego położenia. 12. Montujemy wszystko i jazda...
13. Jeżeli nie jesteśmy zadowoleni poziomem po tygodni powtarzamy znowu aż do perfekcje.
PODŁOGA MUCZY BIĆ WYPOZIOMOWANA NA STOJAKACH! 1. Demontujmy dol amortyzatora
2. Przed demontażom szable zarysujemy położenie nośnika półosi
3. Odkręcamy trzy śrubę - ciągniemy półoś do tylu i tyle... 4. Demontujemy 4 śrubę, zdejmujemy osłonę tuleje gumowe na drążku skrętnym
5. Dużym śrubokrętem zdejmujemy szable z ogranicznika 6. Szabla wyskakuje lamie wszystko co po drogi (ręce i podobne ...) 7. Mierzimy odległość szable od podłogę (jeżeli podłoga nie jest wypoziomowana szkoda czasu) i decydujemy ile obniżajmy którą stronę. 8. Drążek skrętny na garbusie ma zęby w środku oraz na zewnątrz. Kombinacja tych dwóch daje obniżenie według tabeli:
ŚRODEK 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 0 2
NA ZEWNĄTRZ -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -8 -9 -10 1 0 -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -8 -9 -10 2 0
OBNIŻENIE (CM) 0.55 1.10 1.65 2.20 2.75 3.30 3.85 4.40 4.95 5.50 5.50 6.00 6.55 7.10 7.65 8.20 8.75 9.30 9.85 10.40 11.00 11.55 11.00 12.00
-1 = 1 zeb w kierunku odwrotnie od kierunku rucha zegara
1 = 1 zeb w kierunku rucha zegara
9. Kiedy jesteśmy zadowolony z rezultatem mocujemy osłonę tuleje tymczasowo długimi śrubami.
10. Wracamy szable na miejsce (na trajki bezproblemowo, belka pomiędzy osłonom amortyzatora i sufitem i krokodylem da radi) 11. Montujemy nośnik półosi według zarysowanego położenia. 12. Montujemy wszystko i jazda...
13. Jeżeli nie jesteśmy zadowoleni poziomem po tygodni powtarzamy znowu aż do perfekcje.