Traja na garbie tylne zawieszenie

ODPOWIEDZ
piotrek

Traja na garbie tylne zawieszenie

Post autor: piotrek »

Witam wszystkich jestem troche swiezy na tym forum zaczolem budowe traji na garbie wyciolem tylne zawieszenie dzisaj wstepnie postawilem na kolach troche mnie drazni widok bo kola schodza sie dolem do srodka mysle ze jak wzuce silnik i pare elementow to powino byc okej mam nadzieje! prosze zeby ktos rozwial moje watpliwosci bede sie rozgladal za jakims przodkiem moze springer morze ktos ma nazbyciu albo robi takie pozdrawiam!!!!!!!!!
Awatar użytkownika
Cicholc
Member
Member
Posty: 940
Rejestracja: 12 paź 2007, 19:54
Lokalizacja: Gąbin
Kontakt:

Post autor: Cicholc »

Stary jeśli szukasz zawieszenia przedniego to tylko MotoWeteranBazar w Łodzi ci pomorze. Nawet na ostatnim MWB widziałem coś takiego ładnie i masywnie zrobione w stanie surowym za jedyne 1.300 polskich złotych. warte było tej kasy.
3oo

Re: traja na garbie tylne zawieszenie

Post autor: 3oo »

piotrek pisze:Witam wszystkich jestem troche swiezy na tym forum zaczolem budowe traji na garbie wyciolem tylne zawieszenie dzisaj wstepnie postawilem na kolach troche mnie drazni widok bo kola schodza sie dolem do srodka mysle ze jak wzuce silnik i pare elementow to powino byc okej mam nadzieje! prosze zeby ktos rozwial moje watpliwosci bede sie rozgladal za jakims przodkiem moze springer morze ktos ma nazbyciu albo robi takie pozdrawiam!!!!!!!!!
Schodzenie się kół do środka dołem to odwieczny problem konstrukcji na garbie z krytą półosią napędową...
A rozwiązanie proste... popuść na drążkach skrętnych o 3 do 5 zębów na wieloklinie... ale musisz skonstruować przyrząd do ich zakładania ( trzeba je napiąć ). Tej regulacji należy dokonać dopiero po zmontowaniu całego trike i wstępnym objeżdżeniu :)
truckman
Posty: 28
Rejestracja: 24 paź 2009, 15:40
Lokalizacja: Jutrosin k/Rawicza
Kontakt:

Post autor: truckman »

a jak to zrobić?? Może ktoś opisać dokładnie??
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10878
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Post autor: Rob_trike »

ja w swoich 2 szt traji nigdy nie przestawialem drazkow - jak ruszy ostro do przodu sama sie traja wypoziomuje :mrgreen:


pozdr rob

ps looonij na moja traje nr 2 sa zdjecia - nic w niej nie ruszalem
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10878
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Post autor: Rob_trike »

jeszcze Wam powiem ze jak z ram wyjedzie silnik i troszke sie przepchnie traje to nawet nie ma mowy aby np gumy półosi włożyć :mrgreen: nawet jak z 4 chlopa skacze po skrzyni to i tak nic nie da - mus ruszyc ostro do przodu i wtedy siada :mrgreen:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Post autor: Lipa »

Rob_trike pisze:jak ruszy ostro do przodu sama sie traja wypoziomuje
i w ten sposób ustawiesz pozytyw albo negatyw w ustawieniu kół ??? to ma być niby regulacja na drążkach skrętnych....? załamka...
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

chyba cos w tym jest bo jak moj koles mial garbusa to ciagle sie pierdolil z drazkami i raz garbus stal tak a raz tak ciagle cos sie zmienialo.
a tak szczerze po wyjeciu silnika z trajki rama stoi mocno skosno
idą zmiany
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10878
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Post autor: Rob_trike »

A kto pisze o regulacji - po chu.j regulowac jak fabrycznie jest ok no chyba ze juz jakis amator wkladal swoje paluchy z drazki to co innego
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Post autor: Lipa »

Rob_trike pisze:fabrycznie jest ok

pokaż mi garba, który jest fabryczny... poza tym różnica wagi trike i garba jest dość znaczna
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

Ja nie mialem stycznosci z garbami. Amortyzatory nie ograniczaja spadania wachaczy zbyt nisko?
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Post autor: Sulkyrider »

Nie, Bartek, nawet gdyby ograniczyły to nie o to chodzi. Chodzi o to że trike wywiera mniejszy nacisk na zawieche niż garbaty i przez to koła schodzą się dołem ku sobie.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

wtedy trzeba wozic niemiecka babę, czyt 150kg zywej wagi i bedzie prosto....
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Devil
Posty: 2704
Rejestracja: 15 sie 2009, 22:35
Krótki opis: *TRAJKERS*
Lokalizacja: gdańsk
Kontakt:

Post autor: Devil »

Ja obnizylem na drazkach skretnych i jest ok chyba bedzie dobrze
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10878
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Post autor: Rob_trike »

to zabierz 1 osobe a zobaczysz ze wrócisz do poprzednich ustawien :mrgreen:

w poprzedniej jak i tej nic nie robilem - zobacz zdjecia

Amortyzatory tyl nowe ale standard ....
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

Sulkyrider pisze:Nie, Bartek, nawet gdyby ograniczyły to nie o to chodzi. Chodzi o to że trike wywiera mniejszy nacisk na zawieche niż garbaty i przez to koła schodzą się dołem ku sobie.
Ja rozumiem. Ale Czy amorek nie trzyma by nie schodzily sie?
Np w moto wachacz nie zejdzie nizej bo amortyzator trzyma.
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4903
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

Mam dosyć bogate doświadczenie z Garbusami. Na początku o samych zawieszeniach: rozróżnia się dwa rodzaje SWING i IRS. Pierwsze z nich bardzo prostej konstrukcji, kawałek blachy połączony z drążkiem i skrzynią z "mokrymi półosiami"; drugie bardziej złożone dwuelementowe współpracujące ze skrzynią na "suchych półosiach". Oba rozwiazania mają wspólny element resorujący - drążek skrętny. W SWING-ach zawsze jest drobny wieloklin, w IRS-ach trafiają się drobne i grubsze wielokliny, tych drugich nie polecam właśnie ze wzgledu na mniejszą ilość możliwych pozycji strojenia zawieszenia. Niestety rodzaj wieloklinu w IRS można ustalić tylko poprzez rozebranie jednej ze stron. Ważnym elementem przy tych zawieszeniach sa elementy gumowe centrujace drążek w obudowie - czyt. ramie. Często, w zalezności od obciążenia, wygniataja się i geometria zawiasu się zmienia, ważne żeby je wymienić kiedy bedzie taka mozliwość; na stronach z częściami do garbusów można nabyć komplety uretanowe, które są o niebo lepsze od zwykłych gumowych.
Teraz o samym strojeniu, oczywiście można zmieniać połozenie wachacza na wieloklinach celem regulacji, rzecz w tym jak Garb był użytkowany, przede wszystkim jak przez lata był obciążany, jeżeli przez wiekszą część żywota woził dupę jednej osoby to zdażało sie że drążek po stronie kierowcy siedział ciut niżej, inne bardziej obciążane mają mocniej "skręcone" drążki i siedzą nieco niżej. Jak obniżało się przód w Garbie pociągało to za sobą odpuszczenie wachaczy bo ciulato wygladał z klina. Co do amortyzatorów w tych zawieszenich to nie decydują one o geometrii, myśle że w trajce można pokombinować w ten sposób - nieco odpuścić żeby było bardziej miękkie i zastosować amortyzatory ze sprężyną i regulacja w paru położeniach (są takie w sklepach z garbatymi częściami) z tego co pamiętam w garbach się nie spisywały bo były za delikatne i padały często, trajka jest lżejsza wiec może się sprawdzi.
Samo rozłożenie zawieszenia nie jest skomplikowane (przydatna wskazówka jak ściągniacie dekiel osłaniający drążek i lekko go wybijecie na zewnątrz to spadnie on z czegoś w rodzaju "półki" na którym się opiera bedąc całkowicie odciążony - uważać na łapy bo te drązki są bardzo naprężone i jak wybijecie to uwolni sie sporo energii; gdy już odpuści zaznaczcie sobie na tej "półeczce" jego położenie, najprościej majzlem nabić cechę pod dolna krawędzią) natomiast jego ponowne złożenie może być kłopotliwe, potrzeba od ciula siły aby ponownie napręzyć drążek. Sam pamiętak że niektóre Garby trzeba było przymocować do podłoża za ramę żeby podnośnikeim naciągnąć cały wachacz, bo inaczej całe do góry wędrowały. Na pewno nie warto tego robić na początku, najlepiej jak juz trajka stanie na surowo z wszystkimi podzespołami.
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14827
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: winda »

widzę że wniesiesz na troszkę praktycznej wiedzy a tej nigdy za dużo
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10878
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Post autor: Rob_trike »

ja tam nie wiem ale ten kształt chyba pozwala na złapanie blachy drazka skretnego i wstepne napiecie za pomoca śruby .............. :?:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

masz racje rob to byla zagadka i wiem ze dobrze gadasz choc nie robilem garbow nigdy!!!
oprocz garbowania skory niektorym
idą zmiany
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

a z ryb najbardziej lubie FLĄDRY....
idą zmiany
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

16 i 17 to sa najlepsze
idą zmiany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Fakt, moje zawsze miały 17latek :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości