Strona 1 z 2

Geometria w rewersie.

: 06 sie 2010, 12:19
autor: Wodzu
Sulky, moze poszukaj takich zwrotnic np od poldka. chociaz nie tam sa te drazki i kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest regulowny...
Ale z malucha zwrotnice? I dystanse pod Twoje fele? Maluch ma proste zwrotnice i tanie.

Re: Traja nrII WIKTORA!!

: 06 sie 2010, 13:08
autor: Sulkyrider
pod przednie kola nie można dawać dystansów. nie uzyskam właściwej geometrii.

Re: Traja nrII WIKTORA!!

: 06 sie 2010, 22:29
autor: Wodzu
Sulkyrider pisze:pod przednie kola nie można dawać dystansów. nie uzyskam właściwej geometrii.
Dlaczego? Ja pracujac na warsztacie to... zawsze bylo ustawiane wg obreczy kola,nie wg piasty.
Byla taka listwa i na wysokosci osi kola mierzylo sie z dwoch stron kola. :)
albo juz bardziej skomplikowanym przyrzadem komputerowym. :)
Czy mowisz o roznych katach?

Re: Traja nrII WIKTORA!!

: 06 sie 2010, 22:32
autor: Sulkyrider
Wodzu, geometria to nie tylko zbieżność. To o wiele bardziej skomplikowane zagadnienie, uwierz mi ze wiem co piszę.

Re: Traja nrII WIKTORA!!

: 06 sie 2010, 22:54
autor: Wodzu
Sulkyrider pisze:Wodzu, geometria to nie tylko zbieżność. To o wiele bardziej skomplikowane zagadnienie, uwierz mi ze wiem co piszę.
Wiem co to geometria kol... to zbieznosc,pochylenie sworznia zwrotnicy i kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, pokrotce nawet pamietam jaki kat co robi :)
Jesli chodzi o dystanse,znajomy ma takie z przodu w aucie,maja jeden cal szerokosci i z jego raportow wynika,ze prowadzi sie dobrze. Opon nie zbiera.
Jesli od poczatku wezmiesz pod uwage to wszystko to mysle,ze dystans nie zrobi roznicy.

Re: Traja nrII WIKTORA!!

: 06 sie 2010, 23:17
autor: Sulkyrider
Aleś się uparł na te dystansy.
Nie chcę dystansów i chuj.
A o promieniu zataczania uczyli? Dystanse go zwiększają.

Re: Traja nrII WIKTORA!!

: 07 sie 2010, 11:12
autor: Wodzu
Wedle gustu ;)

Re: Traja nrII WIKTORA!!

: 07 sie 2010, 14:26
autor: Sulkyrider
renegat28 pisze:
Sulkyrider pisze:Aleś się uparł na te dystansy.
Nie chcę dystansów i chuj.
A o promieniu zataczania uczyli? Dystanse go zwiększają.
Osie pochylenia koła i pochylenia sworznia zwrotnicy,
rzutowane na płaszczyzne podłoza tworza dzwignie o małym
ramieniu, nazywana promieniem zataczania. Im mniejszy
promien zataczania, tym mniejsza siła na kierownicy potrzebna
do skrecania kół szczególnie na postoju. Miało to znaczenie w
samochodach bez układu wspomagania kierownicy. :wink:
Wikipedia?

Re: Geometria w rewersie.

: 07 sie 2010, 15:26
autor: Sulkyrider
Jasne renegat.... :lol:
I właśnie... w samochodach stosuje się zazwyczaj ujemny kąt zataczania - dzięki temu np. jeśli wjedziesz prawym kołem na pobocze, to układ kierowniczy "chce" wracać na drogę, przy dodatnim kącie efekt byłby odwrotny. To samo zjawisko nastąpi kiedy np. jadąc w czasie deszczu wjedziesz jednym kołem w koleinę wypełnioną wodą.
Ja nie dość tego że nie planuję wspomagania, to nie planuje nawet przekładni kierowniczej, więc ujemny a tym bardziej dodatni kąt spowoduje wyrywanie kierownicy np. przy wjechaniu w dziurę jednym kołem, a tego nie chcę, dlatego kąt zataczania jaki przewiduję to około 0. Dlatego odpadają dystansy, które dadzą mi znaczny kąt dodatni, wolę zacząć od nieznacznego ujemnego i zlikwidować go np. zakładajac niższe opony, albo dając cienki dystans lub dobierając ET koła.
W baronie można go regulować podkładkami dystansowymi i mam ustawiony na 0 stopni i tak jest idealnie.

Re: Geometria w rewersie.

: 07 sie 2010, 19:33
autor: Sulkyrider
wielowahacz
podobnie jak junkers z tyłu: http://e-trike.pl/forum/tylne-zawieszen ... -t790.html

Re: Geometria w rewersie.

: 07 sie 2010, 21:31
autor: Sulkyrider
renegat28 pisze:a myslales nad przednim zawieszeniem od qada :?: tam tez jest wielowachaczowe :wink:
myślałem, ale musiał bym i tak kombinowac żeby do quadowych piast założyć samochodowe koła, poza tym chcę dłuższe wahacze i o innym nieco wyglądzie.
Wahacz to pikuś jak się wie co chce, z piastami/zwrotnicami gorzej.

Re: Geometria w rewersie.

: 07 sie 2010, 22:18
autor: Wodzu
http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a
po pierwsze to widzialem ten tekst juz gdzies ;)
Po drugie to brzydko :)
Po trzecie pod tym adresem mozna wyczytac wiecej niz tylko o kacie zataczania.
Chodzilem do Technikum mechanicznego i Zawodowki MPS i na pewno nie bylo o kacie zataczania.
Pozatym Panie Sulky, jakby zrobil dystans,waski taki by tylko zmienic rozstaw to czy byloby warto myslec nad takimi felgami jakie masz?
Zwrotnice najprostrze jakie znam to maluch. Pozatym te z FWD jakie spotkalem zawsze lozysko sciskala czesc przegubu,bez niego lipa. Moze sa inne? :) Nie widzialem jednak nie mowie,ze ich nie ma.
Moze cos z RWD? wiem,ze nie podejda te fele ale moze lepiej je puscic i kupic inne?
O tym promieniu zataczania nie slyszalem wczesniej. ale pod podanym przezemnie linkiem jest sporo ciekawostek o nim ;)

Re: Geometria w rewersie.

: 07 sie 2010, 22:36
autor: Sulkyrider
Wodzu, nie wiem czy można do kaszla zrobić tak cienkie dystanse żeby to ogarnąć.
Masz rację z tym FWD, najlepiej by było z RWD, i czzegoś takiego szukam najchetniej.
Są japońskie auta z rozstawem który mnie interesuje, ale klamoty do japońskich....o cenie lepiej nie gadać.
Pozostają inne na 5 śrub od RWD i przewiercić na nowy rozstaw, i chyba tego się chwycę.
Np. jakiś ford lub coś niemieckiego.

Re: Geometria w rewersie.

: 07 sie 2010, 22:52
autor: Wodzu
Mam tysiac pomyslow na sekunde... A moze hm..
Zwrotnica malczan ale... to gdzie jest lozysko. hm jak to napisac..
ta czesc w ktorej siedzi lozysko wytoczyc...
to,do czego trzyma sie kolo,ten pierscien,wytoczyc wtaczajac np taki pod rozstaw Twoich felg? sam ten pierscien trzymajacy felge. nic wiecej.
Nie potrafie opisac tego o czym mysle.

Re: Geometria w rewersie.

: 08 sie 2010, 14:11
autor: Wodzu
Bardzo ladnie wyglada zwrotnica z fiaciora 125 P :)
By w nowo wyspawany wachacz wstawic sworzen wystarczy otwornica i wiertarka ;)
dopasowac tarcze rozstawu Twoich felg a srednicy fiaciora by pasowal zacisk bez niczego ;)
zdjecia zwrotnic fiaciora.

Re: Geometria w rewersie.

: 09 sie 2010, 11:45
autor: Wiktor
wodzu masz ich wiecej???

Re: Geometria w rewersie.

: 09 sie 2010, 17:30
autor: Wodzu
Wiktor pisze:wodzu masz ich wiecej???
czego?

Re: Geometria w rewersie.

: 09 sie 2010, 17:53
autor: Wiktor
tych zwrotnic

Re: Geometria w rewersie.

: 09 sie 2010, 18:20
autor: Wodzu
Wiktor pisze:tych zwrotnic
Mam tylko dwie,takie jak na zdjeciach. pochodza z fiaciora z 75roku bodajze.
mam jeszcze most od niego.
mam 4felgi aluminiowe 6x13 pod ten rozstaw,
mam chlodnice od niego,wal napedowy.
hm,jakies klamki i lampy ;)
moge zapytac kumpla bo niedawno rozebral fiaciora.
?

Re: Geometria w rewersie.

: 09 sie 2010, 18:23
autor: Sulkyrider
Jak się dogadacie to na mnie nie patrzcie.

Re: Geometria w rewersie.

: 09 sie 2010, 18:52
autor: Wiktor
bierz sulky takie i na mnie nie patrz

Re: Geometria w rewersie.

: 09 sie 2010, 20:12
autor: Sulkyrider
To moze inczej? Wiktor, a Ty byś mi je przerobił pod moje koła?
Bo jak nie, to i tak ich nie chcę :D

Re: Geometria w rewersie.

: 09 sie 2010, 22:23
autor: Wiktor
Sulkyrider pisze:To moze inczej? Wiktor, a Ty byś mi je przerobił pod moje koła?
Bo jak nie, to i tak ich nie chcę :D
spoko

Re: Geometria w rewersie.

: 09 sie 2010, 22:28
autor: Wodzu
Przy odbiorze osobistym zwrotnice za zero zł :) jesli ktos chce..

Re: Geometria w rewersie.

: 09 sie 2010, 22:32
autor: Wiktor
to wyslij poczta na moj koszt do mnie
zrobie je sulkiemu