Trajka Marka

W tym dziale przedstawiamy przebieg budowy swojej trajki.
marek_ghost
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 2010, 22:27
Lokalizacja: Łąkie k.Swiebodzina
Kontakt:

Trajka Marka

Post autor: marek_ghost »

Witam

Dzisiaj zacząłem się brać za cały tył. Wyciągnąłem skrzynkę i nie wiem co dalej. Mam pytania.

Po pierwsze: Czy z tyłu pod silnik robi się jakieś uchwyty ? Chyba nie utrzyma się na samym bloku skrzynki co nie ? :?

Po drugie: Nie wiem które elementy mostu mogę wyciąć żeby jakoś to wyglądało, ale żeby zostało miejsce do przyspawania rur na przednią część ramy. I przy okazji: Do których miejsc przy moście mocujecie/spawacie rury na przednią ramę ?

Od razu zapytam jak ściągnąć elementy z osłony półosi żeby ściągnąć starą i założyć nową gumę na półoś ??? Próbowałem zbijać tą tuleję z uchwytem na wahacz, ale coś nie schodzi...

Z góry dzięki :wink: Wrzuciłem kilka zdjęć:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czarek-trike
Posty: 9306
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: Czarek-trike »

It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10882
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: Rob_trike »

marek_ghost pisze:Witam

Dzisiaj zacząłem się brać za cały tył. Wyciągnąłem skrzynkę i nie wiem co dalej. Mam pytania.

Po pierwsze: Czy z tyłu pod silnik robi się jakieś uchwyty ? Chyba nie utrzyma się na samym bloku skrzynki co nie ? :?
nie tylko 4 sruby - nic wiecej

Po drugie: Nie wiem które elementy mostu mogę wyciąć żeby jakoś to wyglądało, ale żeby zostało miejsce do przyspawania rur na przednią część ramy. I przy okazji: Do których miejsc przy moście mocujecie/spawacie rury na przednią ramę ?
- zaznaczone na rys
Od razu zapytam jak ściągnąć elementy z osłony półosi żeby ściągnąć starą i założyć nową gumę na półoś ??? Próbowałem zbijać tą tuleję z uchwytem na wahacz, ale coś nie schodzi...
rozerwac jak na rys zalozyc nowe np od skody pasuja

pozdr rob
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
marek_ghost
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 2010, 22:27
Lokalizacja: Łąkie k.Swiebodzina
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: marek_ghost »

Świetnie :D Wielkie dzięki. Jak na razie nie mam więcej żadnych wątpliwości. Wszsytko jak na dłoni :D
marek_ghost
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 2010, 22:27
Lokalizacja: Łąkie k.Swiebodzina
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: marek_ghost »

A więc uciąłem te wstrętne blachy i pomalowałem most.

Rob_trkie. prosiłbym cię o podanie wymiarów rur twojej ramy którą widać na zdjęciu które dodałeś. Chodzi mi od mostu do zagięcia dolnych rur i od mostu do spawu górnych rur i od spawu do góry tej górnej rury. Z góry dzięki :)

Jak na razie taka koncepcja najbardziej by mi odpowiadała. A pod jaki przód jest ta rama ? Masz zamiar zaadoptować główkę od jakiegoś motocykla ?

A jeszcze jedno: Rury które wpuszczacie w most spawane są tylko na wylocie z mostu co nie ? U mnie jak i zapewne u was pasuje rura 48 mm średnicy. A grubość ścianki ? Standardowa ? Czy jakaś specjalna ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: Wiktor »

3,2mm sciany wystarczy
idą zmiany
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10882
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: Rob_trike »

marek_ghost pisze:A więc uciąłem te wstrętne blachy i pomalowałem most.

Rob_trkie. prosiłbym cię o podanie wymiarów rur twojej ramy którą widać na zdjęciu które dodałeś. Chodzi mi od mostu do zagięcia dolnych rur i od mostu do spawu górnych rur i od spawu do góry tej górnej rury. Z góry dzięki :)

Jak na razie taka koncepcja najbardziej by mi odpowiadała. A pod jaki przód jest ta rama ? Masz zamiar zaadoptować główkę od jakiegoś motocykla ?

A jeszcze jedno: Rury które wpuszczacie w most spawane są tylko na wylocie z mostu co nie ? U mnie jak i zapewne u was pasuje rura 48 mm średnicy. A grubość ścianki ? Standardowa ? Czy jakaś specjalna ?

hmmmmmmmmm chyba kiedyś Custom-owi wysylalem - Custom masz jeszcze to zdjecie z wymiarami ?
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7989
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: custom »

Cześć chłopaki :D Cześć Rob .
Mam ,znalazłem, wklejam. :mrgreen:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10882
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: Rob_trike »

tylko to nie moja rama ale wymiary moje ;)

dzieki Custom
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: Luksky »

Zwymiarowana rama to mistrzostwo świata. CUSTOM czy mogę z tego zrobic poradnik dla ludzi????
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: Wiktor »

spoko jak chcesz nawet na rexepte mozesz to przepisywac@!!!!
idą zmiany
marek_ghost
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 2010, 22:27
Lokalizacja: Łąkie k.Swiebodzina
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: marek_ghost »

Rzeczywiście mistrzostwo :D Również WIELKIE dzięki :)

Lubię ludzi mądrzejszych ode mnie :)
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: Luksky »

po dzisiejszych wyborach to jedyne co potrzebuje na recepte to środki antydepresyjne......
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
agramer1966
Posty: 864
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
Krótki opis: *ASSISTANCE*
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: agramer1966 »

Rama bomba, tylko radze postawić akumulator na prawą stronę (temat "zmęczenia drążków skrętnych już bił przerabiani)
Post przez Luksky » Nie Cze 20, 10 22:24
po dzisiejszych wyborach to jedyne co potrzebuje na recepte to środki antydepresyjne......
Zgadza się!
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
marek_ghost
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 2010, 22:27
Lokalizacja: Łąkie k.Swiebodzina
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: marek_ghost »

Chłopaki, jak to jest ? Jak wpuszczę rurkę w dolną część ramy od garba to rura skierowana jest do środka. Czyli jak włożę drugą rurę to skrzyżują mi się.

Wyginacie je na zewnątrz zaraz na wylocie z ramy od garba ?
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7989
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: custom »

Luksky pisze:Zwymiarowana rama to mistrzostwo świata. CUSTOM czy mogę z tego zrobic poradnik dla ludzi????
Luk , tutaj widzę zasługę Roba , bo to jego wymiary :D
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10882
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: Rob_trike »

custom pisze:
Luksky pisze:Zwymiarowana rama to mistrzostwo świata. CUSTOM czy mogę z tego zrobic poradnik dla ludzi????
Luk , tutaj widzę zasługę Roba , bo to jego wymiary :D
hheh nie moje wymiary :oops: :oops: :oops: bo o tym sie nie pisze i nie chwali :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol:

ale wymiary mojej ramy przy Rob_trike II

:mrgreen:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
marek_ghost
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 2010, 22:27
Lokalizacja: Łąkie k.Swiebodzina
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: marek_ghost »

Mam wątpliwości co do wahaczy. Zastanawia mnie czy nie lepiej byłoby przestawić wahacze o jeden ząbek na wieloklinie w górę. Wtedy byłaby potrzebna mniejsza siła żeby ugiąć zawieszenie. W końcu trajka waży trochę mniej niż garbus, zgadza się ?

A nie chcę żeby bez pasażera w mojej maszynie koła schodziły się dołem do środka...
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10882
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: Rob_trike »

nic nie ruszaj - nie warto - jak postawisz na kołach - bedzie stała jak Liaz podczas jazdy bez ładunku :mrgreen:

Ruszysz - sama się wypoziomuje - a siła "ugięcia" jest spoko w sam raz nawet bez garbatej budy Jak zrobisz za miekko bedzie "siedziała" z podwiniętymi kołami :|
przetestowane wiec nie ma sensu sie narabiac - załuż nowe gumy, popielniczki i amory i na bank bedzie ok
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
marek_ghost
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 2010, 22:27
Lokalizacja: Łąkie k.Swiebodzina
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: marek_ghost »

W takim razie zostawiam jak jest. Już całość skręcona oprócz amorów, ale wszystko jest spoko. Amory działają, nie ciekną, gumy też ładnie wyglądają. Jutro wrzucę kilka zdjęć tego co już mi się udało zrobić. Zaczynam robić ramę :)

A właśnie, wyleciało by mi z głowy. Czym szlifujecie rury żeby pospawać jedną do drugiej pod kątem 90 stopni :?: Chodzi mi o te zaokrąglenia aby ładnie do siebie przylegały na łączeniu.
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7989
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: custom »

Otwornica najprędzej jak masz . Junkers to ładnie pokazał w swoim temacie . Ja to robię kontówką i też jest git .
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10882
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: Rob_trike »

marek_ghost pisze:W takim razie zostawiam jak jest. Już całość skręcona oprócz amorów, ale wszystko jest spoko. Amory działają, nie ciekną, gumy też ładnie wyglądają. Jutro wrzucę kilka zdjęć tego co już mi się udało zrobić. Zaczynam robić ramę :)

A właśnie, wyleciało by mi z głowy. Czym szlifujecie rury żeby pospawać jedną do drugiej pod kątem 90 stopni :?: Chodzi mi o te zaokrąglenia aby ładnie do siebie przylegały na łączeniu.

najlepiej to na frezarce otwornica obrobic - ja nie miałem takiej możliwości - bosch i do przodu :mrgreen:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
mały
Posty: 3047
Rejestracja: 21 lip 2009, 22:08
Krótki opis: P/G.
Lokalizacja: WSCHOWA
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: mały »

Rob_trike pisze:
marek_ghost pisze:W takim razie zostawiam jak jest. Już całość skręcona oprócz amorów, ale wszystko jest spoko. Amory działają, nie ciekną, gumy też ładnie wyglądają. Jutro wrzucę kilka zdjęć tego co już mi się udało zrobić. Zaczynam robić ramę :)

A właśnie, wyleciało by mi z głowy. Czym szlifujecie rury żeby pospawać jedną do drugiej pod kątem 90 stopni :?: Chodzi mi o te zaokrąglenia aby ładnie do siebie przylegały na łączeniu.

najlepiej to na frezarce otwornica obrobic - ja nie miałem takiej możliwości - bosch i do przodu :mrgreen:
jak każdy prawie,wczoraj walczyłem aż do godziny policyjnej przy mojej ramie i tylko kantówka :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: Wiktor »

jest nowa technologia - sciernica sie to robi a dokladnie papierem sciernym na rolce
idą zmiany
marek_ghost
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 2010, 22:27
Lokalizacja: Łąkie k.Swiebodzina
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie. Garbus

Post autor: marek_ghost »

Co do szlifowania tych rur to rzeczywiście kątówką idzie to zrobić dosyć przyzwoicie.

Póki co wklejam moje wypociny :D Na razie koła założyłem bez mocowania. Stoją przy moście luzem.

Aż nie chce mi się wierzyć że to ten złom który stał tyle lat....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość