mbhp trike

W tym dziale przedstawiamy przebieg budowy swojej trajki.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mbhp
Posty: 104
Rejestracja: 30 kwie 2010, 14:34
Lokalizacja: Janowo
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: mbhp »

No Panowie trzymać się jednego konceptu to nuda. Tak jak w polityce.
A tak na poważnie to po przeanalizowaniu konstrukcji z silnikiem z tyłu stwierdziłem, że jednak silnik musi być umieszcziny centralnie z uwagi na leprze prowadzenie się trajki ale tu mogę się mylić bo trajki nigdy osobiście nie prowadziłem. Wiem na garbie jest prościej złożeć traje. Jak wiecie w historii "mbhp trike" pojawił sie silnik 2.0 VW potem skrzynia od transportera potem zawiecha - od Customa, potem skrzynia nissan Serena . Po rozmowach z niektórymi z Was ,pozostała traika na zawieszeniu od BM-ki , skrzyni MB i silniku Subaru gażnikowym.
Koncepcji już zmieniał nie będę . Mam jeszcze kilka dylematów w kwestii np przedniego zawieszenie co wybrać - na tyle abym podołał finansowo. Czy zbiornik paliwa dac z tyłu w postaci zaadoptowanej butli po LPG, a z przodu tylko atrapa zbiornika. Czy bez atrapy a góra ramy zrobiona jak na załączonym foto.
Mam wiele jeszcze niejasności. A trajkę i tak zbuduję.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
agramer1966
Posty: 864
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
Krótki opis: *ASSISTANCE*
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: agramer1966 »

Mam wiele jeszcze niejasności. A trajkę i tak zbuduję.
I tylko to jest ważne!
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
Awatar użytkownika
mbhp
Posty: 104
Rejestracja: 30 kwie 2010, 14:34
Lokalizacja: Janowo
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: mbhp »

Czym wyczyscić blok silnika aluminowy tak żeby wyglądał normalnie no wiecie?
Mcie jakieś swoje metody skuteczne? Będę wdzięczny za jakąs podpowiedź.
Ropowanie daje radę ale nie do końca. A szczota druciana tylko rysuje alu. Szukam takiej jakiejś chemi, która pozwoli na doczyszczenie.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: Wiktor »

piaskowanie, szkielkowanie
idą zmiany
slawek99
Posty: 397
Rejestracja: 08 lis 2009, 23:24
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: slawek99 »

Wiktor pisze:piaskowanie, szkielkowanie
Ja obecnie jestem na tym etapie, tzn po kompletnym rozebraniu silnika / 1,2 kominek- unikat!!!!/ wymyłem wszystko płynem do mycia silników ale ze względu na silne zabrudzenia nie wszystko zeszło, zwłaszcza na głowicach zapieczony olej. Poszedł drobny piasek i tak 4 atmosfery tylko. Następnie do działania poszła soda kaustyczna- pamiętaj po sodzie bardzo dokładne płukanie w wodzie z płynem np do naczyń !!!! Obecnie wszystko oczekuje na pierwsze szkiełkowanie i bardzo dokładne usunięcie wszelkich pyłów. Oczywiście wszystkie otwory zostały zabezpieczone ale i tak będą wydmuchiwane.
Efekt jest zdumiewający, jak nówka :roll: . Mam jednak pytanie po całej operacji wyszło na jaw, że w kilku miejscach są wżery :evil: , niegroźne dla silnika ale dla estetyki. Czym można takie ubytki wypełnić, nie chcę spawać czy nadlewać aluminium żeby nie zniekształcić elementów. Słyszałem o takim kleju z opiłkami alu. Może ktoś z Was miał z tym do czynienia.
Jeszcze jedna uwaga odnośnie szkiełkowania. Otóż należy używać TYLKO I WYŁĄCZNIE kulek szklanych w żadnym wypadku pojawiającego się na alledrogo mielonego szkła !!!
W żyłach trzeba mieć benzynę a w głowie olej.
wisnia
Posty: 1794
Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: wisnia »

Tylko szkiełkowanie. Na foto masz mój silnik, następnie malowanie proszkowe i jest git
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
zapraszam: www.zabytkowe-motocykle.eu
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: Sulkyrider »

Używałem takiego kleju - nazywał się chester-metal czy jakoś tak podobnie, klej dwuskładnikowy, po związaniu wygląda jak metal i obrabia się go jak metal.
Wkleiłem za jego pomocą spory kawałek alu w kapie zaworowej urala, którą to kapę rozbiłem wpierdalając się w mur po pijaku.
Klej zdał egzamin.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
slawek99
Posty: 397
Rejestracja: 08 lis 2009, 23:24
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: slawek99 »

Będę szukał takiego Dzięki Sulk
W żyłach trzeba mieć benzynę a w głowie olej.
wisnia
Posty: 1794
Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: wisnia »

Slawek99, jeżeli chodzi o delikatne wżery i nierówności, to przemyśl może malowanie, ale nie gładko, tylko strukture i zniwelujesz a mankamenty stają się nie widoczne dla oka. U siebie zrobiłem dokładnie tak samo.
zapraszam: www.zabytkowe-motocykle.eu
Awatar użytkownika
mbhp
Posty: 104
Rejestracja: 30 kwie 2010, 14:34
Lokalizacja: Janowo
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: mbhp »

Panowie wszystko gra w sytuacji kiedy silnik jest rozebrany na części pierwsze. Ale czy można szkiełokowac np. silnik nierozebrany, czy nie naleci do wnetrza dziwnymi dziurkami tego szkła.
Awatar użytkownika
mbhp
Posty: 104
Rejestracja: 30 kwie 2010, 14:34
Lokalizacja: Janowo
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: mbhp »

Właśnie zadobyłem sobie takie coś. Troszke mi to ułatwi trajkowe zmagania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
slawek99
Posty: 397
Rejestracja: 08 lis 2009, 23:24
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: slawek99 »

mbhp pisze:Właśnie zadobyłem sobie takie coś. Troszke mi to ułatwi trajkowe zmagania.
Załatwisz dla mnie taką?? :roll:
W żyłach trzeba mieć benzynę a w głowie olej.
Awatar użytkownika
mbhp
Posty: 104
Rejestracja: 30 kwie 2010, 14:34
Lokalizacja: Janowo
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: mbhp »

To był jedyny egzemplarz. Przykro mi :(

Ty jesteś z Koła nie. Zapodaj kontakt do Siebie PW. Często jestem w Kole bo mam tę leprzą połowę z tych stron - "szlachciankę z Tecnikum" :D Chętnie bym się spotkał przy okazji. Bo jak tam jeżdze do Swojej szanonej Teściowej to niemam skim pogadać.
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14836
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: winda »

no z tesciową gadaj
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
mbhp
Posty: 104
Rejestracja: 30 kwie 2010, 14:34
Lokalizacja: Janowo
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: mbhp »

winda pisze:no z tesciową gadaj
Dobre dobre. :D
Szkoda że nie mam już teścia bo On chociaż łykał.
wisnia
Posty: 1794
Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: wisnia »

mbhp pisze:Panowie wszystko gra w sytuacji kiedy silnik jest rozebrany na części pierwsze. Ale czy można szkiełokowac np. silnik nierozebrany, czy nie naleci do wnetrza dziwnymi dziurkami tego szkła.
Nie polecam. Raz na życzenie klienta próbowaliśmy wyszkiełkować kpl silnik od Awo. Pomimo dokładnego zabezpieczenia kulka i kurz dostały się do środka. Co za problem rozebrać silnik?? Przecież to tylko chwilka przyjemności, a efekt zupełnie inny.
zapraszam: www.zabytkowe-motocykle.eu
Awatar użytkownika
mbhp
Posty: 104
Rejestracja: 30 kwie 2010, 14:34
Lokalizacja: Janowo
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: mbhp »

wisnia pisze:
mbhp pisze:Panowie wszystko gra w sytuacji kiedy silnik jest rozebrany na części pierwsze. Ale czy można szkiełokowac np. silnik nierozebrany, czy nie naleci do wnetrza dziwnymi dziurkami tego szkła.
Nie polecam. Raz na życzenie klienta próbowaliśmy wyszkiełkować kpl silnik od Awo. Pomimo dokładnego zabezpieczenia kulka i kurz dostały się do środka. Co za problem rozebrać silnik?? Przecież to tylko chwilka przyjemności, a efekt zupełnie inny.

Dobrze gadasz Wiśnia tylko mi chodzi oto żeby nie rozkładać go na części pierwsze, a uzyskać zamierzony efekt.
Awatar użytkownika
mbhp
Posty: 104
Rejestracja: 30 kwie 2010, 14:34
Lokalizacja: Janowo
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: mbhp »

Miał ktośz Was do czynienia z amortyzatorami od ruska k-750.
Pytam bo chodzi mi po głowie żeby użyć ich na tył do mojego zawieszenia, tylko niewiem jaka mają twardość.
Czy mają być po dwa na strone czy może po jednym.
Dla zobrtazowania foto.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14836
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: winda »

za dobre amorki do k-750 zapłacisz tyle co za amorki do garbusa.
do garbusa masz całą palete amorków.wiekszośc lepszej jakości niz te od Kaśki.od Kaśki mysle że beda za miekkie
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
mbhp
Posty: 104
Rejestracja: 30 kwie 2010, 14:34
Lokalizacja: Janowo
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: mbhp »

Ok. Winda dzięki.
wisnia
Posty: 1794
Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: wisnia »

winda pisze:za dobre amorki do k-750 zapłacisz tyle co za amorki do garbusa.
do garbusa masz całą palete amorków.wiekszośc lepszej jakości niz te od Kaśki.od Kaśki mysle że beda za miekkie
Popieram, od ruska będą za delikatne..
zapraszam: www.zabytkowe-motocykle.eu
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: Wiktor »

ja mam sprezyny tylne od ruska w przednim zawieszeniu
idą zmiany
Awatar użytkownika
mbhp
Posty: 104
Rejestracja: 30 kwie 2010, 14:34
Lokalizacja: Janowo
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: mbhp »

Jest już oponka na przód 200/55/17.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: Wiktor »

mam taka sama na przod :mrgreen: :mrgreen:
na mojej jest napis harley
idą zmiany
Awatar użytkownika
mbhp
Posty: 104
Rejestracja: 30 kwie 2010, 14:34
Lokalizacja: Janowo
Kontakt:

Re: mbhp trike

Post autor: mbhp »

Na mojej też
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 1 gość