PORADNIK: jak porządnie uszczelnić półosie w 126p

ODPOWIEDZ
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

PORADNIK: jak porządnie uszczelnić półosie w 126p

Post autor: Luksky »

Moi drodzy, fabryczne czy rzemieślnicze uszczelnienia półosi w skrzyni maluszkowej sa o kant dupy. Załozy się nowe gumy z uszczelniaczami i za dwa tygodnie znowu kapie. Nieważne czy trajka sztywna czy amortyzowana - z gum leci i koniec. Pół biedy jak kapie delikatnie, ale czasami potrafi tamtędy wylecieć cały olej ze skrzyni i pozostanie tylko to co poniżej dolnej krawędzi uszczelnienia.

Problem bierze sie z dwóch powodów:

1 powód - półoś jest wyrobiona w miejscu uszczelnienia i mozna je wymieniać co tydzien bez porządanego efektu. Czasami ludzie sie bawia i aby uzyskać "grubszą" półos daja je do chromowania. Metoda nie daje gwarancji, poza tym kosztowna, czasochłonna, itp
2 powód - uszczelnienie jest kawałkiem gumy, ktore nijak nie przypomina normalnego uszczelnienia ze spiralką czyli zimmeringu, po tym jak guma sie wyrobi to nie ma co jej ściskać i olej leci sobie po obwodzie półosi.

Skupimy sie na wymianie tego gównianego kawałka gumy i w to miejsce wstawimy porządny zimmering. Kwestia jest bardzo prosta.

- demontujemy osłony półosi (całe gumy)
- osłona składa sie z tej miseczkowatej gumy, w środku jest tulejka aluminiowa i w niej jest nabite uszczelnienie.
- to stare uszczelnienie wydłubujemy (ostrożnie aby nie porysować gładzi tuleji wewnątrz!!!!)
- w to miejsce wciskamy zimmering o wymiarach: 25-35-7
- oryginalne badziewie ma wymiar 25-35-8.5 wiec jest o poltora milimetra wyzsze, co tylko wychodzi nam na zdrowie, gdyż warga zimmeringu bedzie pracowac na osi w innym miejscu.
- jeżeli ktos ma mocno wyrobione osie w miejscu, w ktorym ślizga sie warga zimmeringu to mozna (co zawsze czynię) wyciągnąc spiralkę z zimmeringu i ja skrócic o kilka zwoji.

całośc składamy: zimmering w tuleje alu, tuleje alu wciskamy w osłone gumową. Całość na półoś, uzupełniamy stan oleju i voila. Uszczelnienie mozna kupic sobie lepsze czyli czerwone lub zielone, u mnie w sklepie akurat były tylko granatowe. Cały koszt operacji to 4zł - 2szt zimmeringu :)

poniżej kilka fotek wykonanych telefonem. Uszczelnienia włożone w tulejke alu, wydłubana z gumy osłonowej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
patryks83
Posty: 194
Rejestracja: 01 cze 2010, 15:48
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Re: PORADNIK: jak porządnie uszczelnić półosie w 126p

Post autor: patryks83 »

To się zgadza , pamiętam jak miałem malca ciągle miałem z tym problem, w końcu zrobilem tak jak mówisz i pomogło...

ILE LAT SIKAŁEŚ NA DESKĘ ZANIM CI POWIEDZIELI ŻE SIĘ JĄ PODNOSI???
CZASEM POMYŚL , NIE ZADAWAJ GŁUPICH PYTAŃ!!!!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości