Strona 1 z 1

TUTORIAL: Silnik 126, modyfikacje

: 01 paź 2009, 21:33
autor: Luksky
umieszczam fajną rzecz, ktora duzo daje w 126p. Najlepiej jak sie ja wykona z materiału nie metalowego, lub jak sie połączy dwie zwykłe podstawki, wtedy szpile trzeba dac dłuższe.

: 01 paź 2009, 22:20
autor: Luksky
Precyzyjniej:

podstawka czym wyższa tym lepiej. Kaszel jak wszyscy wiedza ma totalnie spierdolony dolot. Ppodstawka powoduje, że mieszanka paliwowo-powietrzna ma dluzsza droge do pokonania, przez co dyfuzja nastepuje dokladniej i trafia do komory spalania bardzo ładnie spreparowana mieszanka. Kiedys twierdzili że turbinka Kowalskiego daje dużo, ale to MIT. Wiatraczek sie ukręca i dopiero wtedy turbinka cos daje bo ma wysoka podstawkę pod gaźnik. Czym dłuższa droga mieszanki (bez przesady) tym lepiej w przypadku tego silnika.

Nie jestem jak rząd i nie bede obiecywał, że spada spalanie, wzrasta prędkość do 180km/h i przyspieszenia w 4s do setki.

Po prostu silnik o wiele lepiej pracuje, stabilniej, lepszy dół jest, i nie ma zjawiska falujących obrotów.

Dla fanów marki polecam dyszę F74, ktora poprawia dół i środek. Pisze dlatego iż moge powiedzieć, że nie tylko czytałem, ale i zainstalowałem ja i uzywam jej od ok pol roku. SSania sie prawie nie uzywa i fajnie kaszel reaguje na dolne i srednie obroty.

Jeżeli ktos jest zainteresowany to mam duzo wiecej wiadomosci nt.


Sulky, robimy z "Kibla" Viper'a?

: 05 paź 2009, 19:00
autor: winda
ja mam rurkę f74 i chwale sobie.do tego dysza paliwowa 120.głowica 2mm splanowana

: 15 lut 2010, 23:27
autor: Luksky
kolejne rzeczy, ktore dają wiecej niż wyrzucanie setek zotych w błoto...

http://www.terytorium126p.pl/Silnik/Pod ... znika.html

http://www.terytorium126p.pl/Silnik/Gaz ... azika.html

tutaj tłumik, ktory jest najlepszym tłumikiem do 126, bodajże Cicholc go posiada u siebie:
http://allegro.pl/item908818947_fiat126 ... uning.html
===================================================
ponadto:

Przesunąć wałek rozrządu o 8 stopni w lewo tj. rozpiłowac otwory mocujące duże kolo rozrządu o 2mm w lewo PO OBWODZIE, sprawdzić na jednej śrubie czy wałek sie przesuwa i dokręcić złożyć rozrząd na znaki. Aparat zapłonowy o 8 stopni w prawo czyli ustawiamy zaplon na " 0 ".
==========================================================
Koło zamachowe staczamy na szerokość wieńca zębatego. to mam u siebie, jest miło....
==========================================================

Re: silniczek 126 tuningi - koVboy czytaj...

: 21 mar 2010, 16:03
autor: Tybek
Sama breda nie wiele da przy seryjnym motorze... osłabi dół, trochę lepsza góra, do tego większy hałas (w przypadku trajki to akurat plus:D ) Ale lepiej pokombinować z jakimś pustakiem ażeby dźwięk był bardziej basowy, jeśli mamy lekko porobiony silnik. Breda zda egzamin gdy motor poskładamy przynajmniej na wałku 385 Świątka i podobnych, (polecam 555 Kałuży) Czapa przynajmniej 3 mm, do tego jej obróbka, pasowanie kanałów, dłubnięty gaźnior i łogień będzie:)

Re: silniczek 126 tuningi - koVboy czytaj...

: 22 mar 2010, 12:53
autor: Tybek
Eeee... na takim zestawie musi rzygać :) zapomniałem dodać że do tego jeszcze lekkie kółko musi być. A robiłeś nacięcia w tłokach na zawory? Może zawory Ci się z tłokami spotkały :P a przy takim planie to już jest konieczność. Jak się poskłada dobrze taki motur to i będzie długo chodził i będzie zapieprzał w porównaniu do serii jak dziki :) Jeśli ktoś chce mieć fajny dość elastyczny silnik (555 jest "mocniejszy" ale silnik ciągnie bardziej górą, w 385 fajny ;) zakres obrotów to ok 3 do 6, 6.5 tys obrotów) to niech ładuje 385. A spalanie? Mi przy normalanej lajtowej jeździ chlał 7 w mieście a więc praktycznie tyle co seria, przy butowaniu 10-11 litrów. Jak znajdę filmik to wrzucę jak to u mnie chodziło i przyspieszało.