Strona 1 z 2

Jaki to silnik ?

: 29 maja 2010, 19:27
autor: marek_ghost
Mam problem z upewnieniem się co do pojemności silnika garbusa. Znalazłem na nim oznaczenie bloków silnika 004.101.101A i 004.101.102A, ale one chyba za dużo nie mówią. Jest jeszcze jedno oznaczenie trochę wyżej na silniku CT 004438, ale nie wiem co oznacza. Jedyne co mogę powiedzieć o tym piecu to że ma średnicę tłoka 89,95mm i wysokość tłoka 80mm. Jest na dwóch gaźnikach. Proszę o pomoc bo potrzebuję do niego kilka części i nie wiem jaki to model... :(

Re: Jaki to silnik ?

: 01 cze 2010, 10:54
autor: marek_ghost
Tutaj jest zdjęcie suwmiarki, a na niej pomiar tłoka.
DSC01594.JPG
inne zdjęcia tego silnika.
DSC01592.JPG
DSC01596.JPG

Re: Jaki to silnik ?

: 01 cze 2010, 20:29
autor: agramer1966
Zgadzam się z 300, masz Typ 4/1700 poza wymiarem. Średnicę tłoka 89,95mm i wysokość tłoka 80mm VW nie produkował, ale to nie jest nic złe. Skok jest prawdopodobnie 79mm. Sprawdź pierścienie oraz tłok w cylindrze według VW standardu, i może bić OK.

Re: Jaki to silnik ?

: 03 cze 2010, 13:10
autor: marek_ghost
A więc co do pierścieni to znalazłem do T4 1700 w tym sklepie.

http://abcgarbus.civ.pl/garbus/product_ ... ts_id=5758

U siebie mam wysokości pierścionków odpowiednio od gróry: 2mm, 2mm i 5mm olejowy.
Czy problemem byłoby gdybym założył olejowy trzy-częściowy taki jak jest w tym sklepie na zdjęciu ? Kiedy to normalnie miałem jednoczęściowy ze sprężyną w środku ? Co myślicie ?

Re: Jaki to silnik ?

: 03 cze 2010, 13:15
autor: Wiktor
pierscien trzyczesciowy nie powinien stanowic problemu wazne aby wymiar pasowal

Re: Jaki to silnik ?

: 03 cze 2010, 13:32
autor: marek_ghost
W takim razie nie będzie problemu. Mam jeszcze jedno pytanie, wracając do początku tematu. Skoro po numerach silnika wychodzi że jest to model 1600, a okazuje się ze pojemność wynosi 1700 to oprócz rzeczy dotyczących pierścieni, tłoków i cylindrów inne części muszę dopasowywać z modelu 1600 tak ? Skoro cały blok silnika jest z modelu 1600...

Re: Jaki to silnik ?

: 03 cze 2010, 13:54
autor: marek_ghost
Nie rozumiem jak to możliwe, że do bloku na którym wybite są numery wskazujące na poj. 1600 pasują części od T4. Czyżby ktoś przebił numery :?: :?

Re: Jaki to silnik ?

: 03 cze 2010, 14:50
autor: yunkers
Większość garbusów była ostro eksploatowana w ciężkich czasach stąd taka praktyka, silniki przywożono od Niemca lub pobierano od dawcy często bez papieru i tyle, pociąłem w życiu trzy garby, z czego dwa miały wspawane numery nadwozia z innych, ładnie wyglądało z góry ale od środka ślady spawu, jakby normalna sprawa w tego typu samochodach.

Pamiętam sytuacje może sprzed 6 lat kiedy to na giełdę w Gliwicach wpadła setka niebieskich i trzepali samochody, po południu okazało się że na placu pozostało kilka strucli jak np. dwa Kadety do których nikt się nie przyznał :) śmiali się że jeden to potrzebowałby dwóch dowodów żeby numery ogarnąć.

Re: Jaki to silnik ?

: 03 cze 2010, 15:17
autor: marek_ghost
Hehe, wraz z z coraz dokładniejszym zagłębianiem się z historię Garbusów coraz bardziej zaczynam przekonywać się co do jego mistycyzmu :D Legendrane auto ...

Re: Jaki to silnik ?

: 04 cze 2010, 00:42
autor: Luksky
Prosta, niezawodna konstrukcja, ktora nie posiada 80% czesci, ktore posiadaja dzisiejsze kiczowate plastikowo-blaszane auta. Wtedy auta miały byc niezawodne i słuzyć ludziom, a nie serwisom. Swego czasu chcialem nabyc garbusa do domu jako auto, ale dobry egzemplarz to kupa forsy.....Podobnie jak garbus bardzo udana konstrukcja był Karmann Ghia, ale ten to dopiero kwoty osiaga :) Garbus to legenda, szkoda, że nie produkuja juz ich nawet w Meksyku :(

Re: Jaki to silnik ?

: 04 cze 2010, 17:59
autor: custom
Serce się raduje jak tak ładnie o garbach mówicie :D Można do tego dołożyć to że najłatwiej idzie z tego trajkę zrobić.

Re: Jaki to silnik ?

: 05 cze 2010, 08:51
autor: Czarek-trike
mistyczny, legendarny, niezawodny, ale jak kurwa wystawiłem 2 litrowy silniczek to nikt go nie chce kupić :D

Re: Jaki to silnik ?

: 05 cze 2010, 09:59
autor: Czarek-trike
sugerujesz,że lepszy :wink:

Re: Jaki to silnik ?

: 05 cze 2010, 11:29
autor: Luksky
300 pisze:
Czarek-trike pisze:sugerujesz,że lepszy :wink:
Czy lepszy to nie wiem... większy na pewno i ten (T4) akurat jest drogi w naprawach.
Oooo, to sie Mały ucieszy :)

Re: Jaki to silnik ?

: 05 cze 2010, 14:20
autor: mały
Luksky pisze:
300 pisze:
Czarek-trike pisze:sugerujesz,że lepszy :wink:
Czy lepszy to nie wiem... większy na pewno i ten (T4) akurat jest drogi w naprawach.
Oooo, to sie Mały ucieszy :)
z silnikami jest jak z babami zawsze można wymienić na lepszy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Jaki to silnik ?

: 05 cze 2010, 14:29
autor: Luksky
mały pisze:
Luksky pisze:
300 pisze:
Czarek-trike pisze:sugerujesz,że lepszy :wink:
Czy lepszy to nie wiem... większy na pewno i ten (T4) akurat jest drogi w naprawach.
Oooo, to sie Mały ucieszy :)
z silnikami jest jak z babami zawsze można wymienić na lepszy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
złote słowa :)

Re: Jaki to silnik ?

: 05 cze 2010, 15:28
autor: custom
Czarek-trike pisze:mistyczny, legendarny, niezawodny, ale jak kurwa wystawiłem 2 litrowy silniczek to nikt go nie chce kupić :D
Nie przejmuj się Czarek , tak jest ze wszystkim . U nas ludzie zwalniają pracowników bo nie ma roboty i pieniędzy a bieda dopiero idzie.

Re: Jaki to silnik ?

: 05 cze 2010, 15:46
autor: Luksky
Bieda i kryzys u nas jest od 1945 roku. to dziki kraj jak to powiedzial zaufany pracownik premiera :)

Re: Jaki to silnik ?

: 06 cze 2010, 01:50
autor: marek_ghost
haaaaalo. Nie rozpędzajcie się zbytnio. Jeszcze się zniechęcę do remontu tego silniczka T4. Jak na razie nie kosztuje mnie to dużo. Pierścionki + uszczelniacze i uszczelki jakieś 200 zł. Poza tym muszę znaleźć miejsce lub człowiek który sprzedaje podzespoły do niego. Przykładowo alternator, rozrusznik, blachy.... :)

Re: Jaki to silnik ?

: 06 cze 2010, 21:27
autor: szymon
pod bydgoszcza w miejscowosci Zamosc jest szrot na ktorym znajdziesz mase garbusow na czesci. koles ma wszystko tylko ceny troche przesadzone ale mozna negocjowac. namiaru zadnego niestety nie mam moze Rob bedzie wiedzial.

Re: Jaki to silnik ?

: 06 cze 2010, 22:31
autor: Rob_trike
z Zamoscia nie mam ale z Osielska - tel 602 351 111

Re: Jaki to silnik ?

: 07 cze 2010, 14:41
autor: Lipa
Zamość

Leszek - 604098465

kolo ma ceny "trochę" z kosmosu, jest niekonkretny i ma części do garbów. Raczej nie znajdziesz nic od T4 ...

Re: Jaki to silnik ?

: 07 cze 2010, 16:38
autor: marek_ghost
Fajnie, dzięki za namiary. Podzwonię, popytam. Ale rzeczywiście, ciężko o części do T4. Mimo wszystko myślę, że warto go zrobić. Trajka będzie na tylne koła stawała :D

Re: Jaki to silnik ?

: 08 cze 2010, 08:06
autor: winda
bedzie.jak zrobisz lekki przód to nawet na postoju...

Re: Jaki to silnik ?

: 08 cze 2010, 14:19
autor: Luksky
300 pisze:
marek_ghost pisze:Fajnie, dzięki za namiary. Podzwonię, popytam. Ale rzeczywiście, ciężko o części do T4. Mimo wszystko myślę, że warto go zrobić. Trajka będzie na tylne koła stawała :D
No i zablokuj 1. bieg... jest zbędny i nie potrzebny. Na koła stanie nawet z dwójki 8)
mówisz o blokadzie na zasadzie braku ruchu lewarkiem czy jakas inna metode masz? typu cos sie grzebie z zębatkami, itp????