Jaki to silnik ?

marek_ghost
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 2010, 22:27
Lokalizacja: Łąkie k.Swiebodzina
Kontakt:

Jaki to silnik ?

Post autor: marek_ghost »

Mam problem z upewnieniem się co do pojemności silnika garbusa. Znalazłem na nim oznaczenie bloków silnika 004.101.101A i 004.101.102A, ale one chyba za dużo nie mówią. Jest jeszcze jedno oznaczenie trochę wyżej na silniku CT 004438, ale nie wiem co oznacza. Jedyne co mogę powiedzieć o tym piecu to że ma średnicę tłoka 89,95mm i wysokość tłoka 80mm. Jest na dwóch gaźnikach. Proszę o pomoc bo potrzebuję do niego kilka części i nie wiem jaki to model... :(
marek_ghost
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 2010, 22:27
Lokalizacja: Łąkie k.Swiebodzina
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: marek_ghost »

Tutaj jest zdjęcie suwmiarki, a na niej pomiar tłoka.
DSC01594.JPG
inne zdjęcia tego silnika.
DSC01592.JPG
DSC01596.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
agramer1966
Posty: 864
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
Krótki opis: *ASSISTANCE*
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: agramer1966 »

Zgadzam się z 300, masz Typ 4/1700 poza wymiarem. Średnicę tłoka 89,95mm i wysokość tłoka 80mm VW nie produkował, ale to nie jest nic złe. Skok jest prawdopodobnie 79mm. Sprawdź pierścienie oraz tłok w cylindrze według VW standardu, i może bić OK.
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
marek_ghost
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 2010, 22:27
Lokalizacja: Łąkie k.Swiebodzina
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: marek_ghost »

A więc co do pierścieni to znalazłem do T4 1700 w tym sklepie.

http://abcgarbus.civ.pl/garbus/product_ ... ts_id=5758

U siebie mam wysokości pierścionków odpowiednio od gróry: 2mm, 2mm i 5mm olejowy.
Czy problemem byłoby gdybym założył olejowy trzy-częściowy taki jak jest w tym sklepie na zdjęciu ? Kiedy to normalnie miałem jednoczęściowy ze sprężyną w środku ? Co myślicie ?
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: Wiktor »

pierscien trzyczesciowy nie powinien stanowic problemu wazne aby wymiar pasowal
idą zmiany
marek_ghost
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 2010, 22:27
Lokalizacja: Łąkie k.Swiebodzina
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: marek_ghost »

W takim razie nie będzie problemu. Mam jeszcze jedno pytanie, wracając do początku tematu. Skoro po numerach silnika wychodzi że jest to model 1600, a okazuje się ze pojemność wynosi 1700 to oprócz rzeczy dotyczących pierścieni, tłoków i cylindrów inne części muszę dopasowywać z modelu 1600 tak ? Skoro cały blok silnika jest z modelu 1600...
marek_ghost
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 2010, 22:27
Lokalizacja: Łąkie k.Swiebodzina
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: marek_ghost »

Nie rozumiem jak to możliwe, że do bloku na którym wybite są numery wskazujące na poj. 1600 pasują części od T4. Czyżby ktoś przebił numery :?: :?
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4903
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: yunkers »

Większość garbusów była ostro eksploatowana w ciężkich czasach stąd taka praktyka, silniki przywożono od Niemca lub pobierano od dawcy często bez papieru i tyle, pociąłem w życiu trzy garby, z czego dwa miały wspawane numery nadwozia z innych, ładnie wyglądało z góry ale od środka ślady spawu, jakby normalna sprawa w tego typu samochodach.

Pamiętam sytuacje może sprzed 6 lat kiedy to na giełdę w Gliwicach wpadła setka niebieskich i trzepali samochody, po południu okazało się że na placu pozostało kilka strucli jak np. dwa Kadety do których nikt się nie przyznał :) śmiali się że jeden to potrzebowałby dwóch dowodów żeby numery ogarnąć.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
marek_ghost
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 2010, 22:27
Lokalizacja: Łąkie k.Swiebodzina
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: marek_ghost »

Hehe, wraz z z coraz dokładniejszym zagłębianiem się z historię Garbusów coraz bardziej zaczynam przekonywać się co do jego mistycyzmu :D Legendrane auto ...
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: Luksky »

Prosta, niezawodna konstrukcja, ktora nie posiada 80% czesci, ktore posiadaja dzisiejsze kiczowate plastikowo-blaszane auta. Wtedy auta miały byc niezawodne i słuzyć ludziom, a nie serwisom. Swego czasu chcialem nabyc garbusa do domu jako auto, ale dobry egzemplarz to kupa forsy.....Podobnie jak garbus bardzo udana konstrukcja był Karmann Ghia, ale ten to dopiero kwoty osiaga :) Garbus to legenda, szkoda, że nie produkuja juz ich nawet w Meksyku :(
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7971
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: custom »

Serce się raduje jak tak ładnie o garbach mówicie :D Można do tego dołożyć to że najłatwiej idzie z tego trajkę zrobić.
Omne Trinum Perfectum.
Czarek-trike
Posty: 9297
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: Czarek-trike »

mistyczny, legendarny, niezawodny, ale jak kurwa wystawiłem 2 litrowy silniczek to nikt go nie chce kupić :D
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
Czarek-trike
Posty: 9297
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: Czarek-trike »

sugerujesz,że lepszy :wink:
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: Luksky »

300 pisze:
Czarek-trike pisze:sugerujesz,że lepszy :wink:
Czy lepszy to nie wiem... większy na pewno i ten (T4) akurat jest drogi w naprawach.
Oooo, to sie Mały ucieszy :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
mały
Posty: 3047
Rejestracja: 21 lip 2009, 22:08
Krótki opis: P/G.
Lokalizacja: WSCHOWA
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: mały »

Luksky pisze:
300 pisze:
Czarek-trike pisze:sugerujesz,że lepszy :wink:
Czy lepszy to nie wiem... większy na pewno i ten (T4) akurat jest drogi w naprawach.
Oooo, to sie Mały ucieszy :)
z silnikami jest jak z babami zawsze można wymienić na lepszy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: Luksky »

mały pisze:
Luksky pisze:
300 pisze:
Czarek-trike pisze:sugerujesz,że lepszy :wink:
Czy lepszy to nie wiem... większy na pewno i ten (T4) akurat jest drogi w naprawach.
Oooo, to sie Mały ucieszy :)
z silnikami jest jak z babami zawsze można wymienić na lepszy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
złote słowa :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7971
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: custom »

Czarek-trike pisze:mistyczny, legendarny, niezawodny, ale jak kurwa wystawiłem 2 litrowy silniczek to nikt go nie chce kupić :D
Nie przejmuj się Czarek , tak jest ze wszystkim . U nas ludzie zwalniają pracowników bo nie ma roboty i pieniędzy a bieda dopiero idzie.
Omne Trinum Perfectum.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: Luksky »

Bieda i kryzys u nas jest od 1945 roku. to dziki kraj jak to powiedzial zaufany pracownik premiera :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
marek_ghost
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 2010, 22:27
Lokalizacja: Łąkie k.Swiebodzina
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: marek_ghost »

haaaaalo. Nie rozpędzajcie się zbytnio. Jeszcze się zniechęcę do remontu tego silniczka T4. Jak na razie nie kosztuje mnie to dużo. Pierścionki + uszczelniacze i uszczelki jakieś 200 zł. Poza tym muszę znaleźć miejsce lub człowiek który sprzedaje podzespoły do niego. Przykładowo alternator, rozrusznik, blachy.... :)
Awatar użytkownika
szymon
Posty: 800
Rejestracja: 13 kwie 2008, 13:32
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: szymon »

pod bydgoszcza w miejscowosci Zamosc jest szrot na ktorym znajdziesz mase garbusow na czesci. koles ma wszystko tylko ceny troche przesadzone ale mozna negocjowac. namiaru zadnego niestety nie mam moze Rob bedzie wiedzial.
Znam jednak takie miejsce gdzie jest lepiej chodzić z nożem
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10867
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: Rob_trike »

z Zamoscia nie mam ale z Osielska - tel 602 351 111
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: Lipa »

Zamość

Leszek - 604098465

kolo ma ceny "trochę" z kosmosu, jest niekonkretny i ma części do garbów. Raczej nie znajdziesz nic od T4 ...
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
marek_ghost
Posty: 39
Rejestracja: 25 maja 2010, 22:27
Lokalizacja: Łąkie k.Swiebodzina
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: marek_ghost »

Fajnie, dzięki za namiary. Podzwonię, popytam. Ale rzeczywiście, ciężko o części do T4. Mimo wszystko myślę, że warto go zrobić. Trajka będzie na tylne koła stawała :D
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14812
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: winda »

bedzie.jak zrobisz lekki przód to nawet na postoju...
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Jaki to silnik ?

Post autor: Luksky »

300 pisze:
marek_ghost pisze:Fajnie, dzięki za namiary. Podzwonię, popytam. Ale rzeczywiście, ciężko o części do T4. Mimo wszystko myślę, że warto go zrobić. Trajka będzie na tylne koła stawała :D
No i zablokuj 1. bieg... jest zbędny i nie potrzebny. Na koła stanie nawet z dwójki 8)
mówisz o blokadzie na zasadzie braku ruchu lewarkiem czy jakas inna metode masz? typu cos sie grzebie z zębatkami, itp????
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości