Strona 2 z 2

: 06 lut 2010, 22:04
autor: custom
Przyszła kolej na uchwyty zbiornika. Wcześniej dorobione i powiercone przyspawałem tym razem migiem . Jest kilka rodzai mocowań zbiornika ale ja wybrałem starą metodę na uchwytach między którymi znajdą się gumowe dystanse tłumiące drgania.

: 06 lut 2010, 22:17
autor: custom
No i chwila prawdy - sprawdzam szczelność . Na króciec wkręciłem kranik przez który wpompowałem powietrze do zbiornika ( Przy tym trzeba uważać bo pod ciśnieniem zbiornik może się zdeformować ) Następnie przesmarowałem miejsca spawane wodą z mydłem - sposób bardzo skuteczny . W miejscach nieszczelnych pojawiły się bąble powietrza , które trzeba na nowo zaspawać i oszlifować po czym znowu trzeba sprawdzić szczelność i tak do skutku .

: 06 lut 2010, 23:00
autor: custom
Dzisiaj wytrasowałem otwór na wlew paliwa . Szukałem w sklepach odpowiedniej otwornicy jak radziliście , ale nigdzie nie znalazłem takiej średnicy (w moim przypadku 107 mm )
Postanowiłem użyć wycinaka do glazury który jak widać okazał się skuteczny a co najważniejsze jest regulowany - koszt 19 zł .

: 06 lut 2010, 23:56
autor: custom
Powoli zbliżam się do końca pracy nad zbiornikiem .W wycięty otwór wspawałem wytoczony pierścień do którego następnie przykręciłem wlew paliwa z korkiem.
Przed zamontowaniem zbiornik trzeba koniecznie zabezpieczyć od środka aby uniknąć kłopotów z rdzą . Ponad tydzień szukałem odpowiedniego środka w przystępnej cenie ale nic z tego . Dotarłem do środka Firmy KREEM made in USA ale on bardziej nadaje się do renowacji starych zbiorników ponieważ składa się z trzech komponentów.
1.Usuwa rdzę
2.Odtłuszcza
3.Zabezpiecza
Cena ok. 200 zł więc odpada bo w tym przypadku potrzebne jest tylko zabezpieczenie.
Temat zapodałem znajomemu chemikowi który pracuje w laboratorium wytwórni lakierów .
Mają zbadać skład chemiczny i zrobić środek najpóźniej za tydzień. Ciekawe czy wyjdzie ?

: 21 lut 2010, 19:27
autor: custom
Parę dni temu przyszedł lakier który ma być wykorzystywany do zabezpieczania wnętrza zbiorników paliwa przed korozją . Przed wprowadzeniem go do zbiornika zrobię jeszcze test
żeby nie było kłopotów .
Kawałek odtłuszczonej blachy zanurzyłem w lakierze i po całkowitym wyschnięciu i utwardzeniu ok 8 dni , wrzucę do słoika z benzyną na następne 10 dni .
Proces schnięcia można przyspieszyć wygrzewając zbiornik w komorze ale jej nie posiadam więc poczekam.
Mam nadzieję że chłopaki z laboratorium dobrze dobrali lakier i będzie coś z tego bo cena o wiele lepsza - 50 zł 1l , którym można zabezpieczyć dwa duże zbiorniki.
Cena środka firmy KREEM to 200 zł na jeden zbiornik

Re: Trike Customtrike

: 18 mar 2010, 20:54
autor: custom
Zbiornik czeka jeszcze malowanie więc temat jego powstawania można zakończyć.
Poniżej gotowy produkt