TUTORIAL: Jak wykonac piekny zbiornik paliwa
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
TUTORIAL: Jak wykonac piekny zbiornik paliwa
Kiedyś w necie znalazłem zdjęcie zbiornika i zawsze chciałem coś podobnego zrobić od podstaw. Po jakimś czasie udało mi się skompletować potrzebne do tego przyrządy ,
czyli : koło angielskie , spęczarko-rozciągarkę , skórzany worek z piaskiem , młotek gumowy , młotek drewniany i inne narzędzia które znajdą się w każdym warsztacie.
czyli : koło angielskie , spęczarko-rozciągarkę , skórzany worek z piaskiem , młotek gumowy , młotek drewniany i inne narzędzia które znajdą się w każdym warsztacie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Omne Trinum Perfectum.
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Zbiornik - pracuję nad tym nie pisać!!!!
Kupiłem blachę 0,8 mm najzwyklejszy gatunek ( na głęboko tłoczną do tej pory bym się nie doczekał) i zacząłem robić jakieś szablony.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Omne Trinum Perfectum.
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Oczywiście robiąc to pierwszy raz popełniłem masę błędów praktycznie na każdym kroku ,ale
po kilku próbach coś zaczęło wychodzić.
Po wstępnym młotkowaniu blachy wszystkie fałdy i nierówności trzeba rozwalcować na kole angielskim
po kilku próbach coś zaczęło wychodzić.
Po wstępnym młotkowaniu blachy wszystkie fałdy i nierówności trzeba rozwalcować na kole angielskim
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Omne Trinum Perfectum.
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Czynności te powtarzamy aż do uzyskania żądanego efektu a w międzyczasie używamy spęczarko-rozciągarki do likwidacji fałd powstałych na obrzeżach blachy podczas obróbki.
Wreszcie czas na pierwszą przymiarkę.
Wreszcie czas na pierwszą przymiarkę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Omne Trinum Perfectum.
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
I tu pierwsza wtopa. Okazało się że blacha ma za duży owal na swojej długości i jest jeszcze dużo wgnieceń do rozwalcowania.
W takim wypadku trzeba użyć ponownie spęczarko-rozciągarki montując szczęki rozciągające aby zmniejszyć przesadzony nieco owal.
(Przykład na innym elemencie)
W takim wypadku trzeba użyć ponownie spęczarko-rozciągarki montując szczęki rozciągające aby zmniejszyć przesadzony nieco owal.
(Przykład na innym elemencie)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Omne Trinum Perfectum.
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Po krótkiej przerwie znowu ruszam do boju.
Na pierwszy ogień szablony boku. Nie ma konkretnego przepisu na ich wykonanie więc wszystko wychodzi metodą prób i błędów . Do zrobienia tego typu zbiornika bardzo przydaje się umiejętność przewidywania -jak zachowa się blacha po wyobleniu , co pozwoli nam w miarę dokładnie wykonać szablony.
Na pierwszy ogień szablony boku. Nie ma konkretnego przepisu na ich wykonanie więc wszystko wychodzi metodą prób i błędów . Do zrobienia tego typu zbiornika bardzo przydaje się umiejętność przewidywania -jak zachowa się blacha po wyobleniu , co pozwoli nam w miarę dokładnie wykonać szablony.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Omne Trinum Perfectum.
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Może spotkaliście się z takim czymś jak wlew paliwa do wspawania w zbiornik ?
Udało mi się kupić taki jeden do którego pasują korki od HD i Kuryakina .
Ten akurat wlew kupiłem od gościa bo sobie ze stanów ściągnął a u nas takich nie widziałem.
Może ktoś z Was wie gdzie to dostać bo będę potrzebował do następnych zbiorników.
A może macie jakieś inne pomysły co do tego wlewu.
Udało mi się kupić taki jeden do którego pasują korki od HD i Kuryakina .
Ten akurat wlew kupiłem od gościa bo sobie ze stanów ściągnął a u nas takich nie widziałem.
Może ktoś z Was wie gdzie to dostać bo będę potrzebował do następnych zbiorników.
A może macie jakieś inne pomysły co do tego wlewu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Omne Trinum Perfectum.
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Robiąc zbiornik od podstaw nie ma recepty na szablony więc za każdym razem musimy sami wypróbować czy dany szablon będzie pasował do reszty , czy też nie.
Tym razem się nie powiodło i trzeba zbiornik trochę zmodyfikować .
Tym razem się nie powiodło i trzeba zbiornik trochę zmodyfikować .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Omne Trinum Perfectum.
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Dzisiaj chciałem się zmierzyć z tym co robią Jankesi z za wielkiej wody . Wierzchnia część zbiornika została pocięta po to aby ją trochę unieść do góry , co nadaje zbiornikowi jeszcze bardziej customowy charakter .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Omne Trinum Perfectum.
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Teraz trzeba wytrasować miejsce w którym będzie osadzony wlew paliwa.
Otwór pod wlew jest dość duży więc wiertła odpadają Blacha jest bardzo delikatna i przydał by się jakiś wycinak do metalu. Szukałem w sklepach metalowych ale nie było nic odpowiedniego . Może macie jakieś pomysły jak to wyciąć i blachy nie uszkodzić
Otwór pod wlew jest dość duży więc wiertła odpadają Blacha jest bardzo delikatna i przydał by się jakiś wycinak do metalu. Szukałem w sklepach metalowych ale nie było nic odpowiedniego . Może macie jakieś pomysły jak to wyciąć i blachy nie uszkodzić
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Omne Trinum Perfectum.
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Niestety Luk , muszę zapierdzielać bo niedługo inna robota mi się zacznie i znowu nie będę miał czasu na traje. Dzisiaj została trochę poskręcana żeby lepiej zaplanować błotniki , hamulce itdLuksky pisze:Chyba najwiecej konkretnych wątków powstało tutaj Może niech buduje traję jak najdłużej wtedy bedzie pełno fajnych wątków. Custom - Ty sie nie spiesz tak z tą budowąSulkyrider pisze:U customa same ciekawe tematy powstają.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Omne Trinum Perfectum.
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Wczoraj dostałem wreszcie dwa wlewy paliwa z korkiem . Wlew od Hondy musiałem odesłać
bo nie dało się go zaadoptować . Ten drugi jakoś pasuje ale musiałem dotoczyć do niego pierścień mocujący który wspawam w zbiornik.
bo nie dało się go zaadoptować . Ten drugi jakoś pasuje ale musiałem dotoczyć do niego pierścień mocujący który wspawam w zbiornik.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Omne Trinum Perfectum.
- custom
- Member
- Posty: 7971
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości