Strona 1 z 42

Rob_trike III

: 15 maja 2010, 22:58
autor: Rob_trike
Tak, tak - choroba postępuje :mrgreen:

Postanowiłem budować nową traję ... to nieuniknione ...

Choć niedawno ukończyłem moją drugą pozostał niedosyt... Niedosyt prowadzenia, rozkładu mas, niedosyt MOCY....

Tak więc założenia są następujące:

- nisko, szeroko, raczej o długości zbliżonej do mojej drugiej, kolor czarny, zero chromów ( tylko koła )

- zawieszenie przednie - takie jak w mojej drugiej ( typ teleskopowy ) - z tulei siłowników, honowany środek na głowicy z tuleją teflonową - wyeliminowany jednak błąd zbyt dużego kąta główki ramy

- rama rurowa - niska - bardzo niska :)

- silnik V6 z przodu

- skrzynia - manual

- zawieszenie tył BMW

- karoseria - blacha z zabudową tyłu ze zintegrowanym układem wydechowym i układem chłodzenia


No i tu prosze Was o pomoc - rady:

- silnik - jaki ? - założenie - lekki, maksymalnie najmniejszy kąt rozwarcia cylindrów

- skrzynia - jaka ? manual? automat ?- założenie - katowanie sprzęta

Pare silników (opisane w podpisie zdjęcia), zawiecha tył oraz ogólny koncept trike
zawieszenietyle38.jpg
trike3.JPG
mazda6.jpg
hondalegendv635.jpg
silnikvitarav625.jpg

Re: Rob_trike III

: 15 maja 2010, 23:39
autor: krobia
no stary, jak to ma byc wg.zarysu z foto to ty kostruujesz statka pierwsza klasa trzeci wagon miejsce przy oknie normalnie :D chyba podjade do ciebie podpatrzec jak ida prace(jesli oczywiscie pozwolisz ). ja niestety z powodu braku takiej wiedzy moge tylko o takiej maszynie pomarzyc.szacunek.

Re: Rob_trike III

: 15 maja 2010, 23:45
autor: Luksky
Rob to taki typ, ktory jest zakurwiście skromny. Wypisuje jakies majaki pijackie, ale jak odpierdoli traje to nam tenisówki pospadają. Rob, jak masz zrobić odpowiednik drugiej i pierwszej to Kaszpir i Dziku muszą miec poważne obawy.... Szacuneczek....

Re: Rob_trike III

: 16 maja 2010, 07:48
autor: dark
No Rob rzeczywiście wyzwanie ale i odległe moje marzenia ,szczególnie nisko szeroko ma być .Fajny projekt.

Re: Rob_trike III

: 16 maja 2010, 08:33
autor: winda
Wiktor chyba chciał sprzedać silnik vitary.skąd masz zdjęcie tej trajeczki?

Re: Rob_trike III

: 16 maja 2010, 08:34
autor: Rob_trike
no po prostu uwielbiam budowac traje - jeżdzic mozna nawet przy niskich bliskich zera temp ale jak białe gówno z nieba spadnie to juz lipa.... Nie chce juz wiecej wykopywac traji z zasp - 295/50/R15 na śniegu nie jedzie ;) No i wtedy można dłubać w blaszaku ;)

Jesli ktos ma ochote zobaczyc moja II-gą traję, pogadac - zapraszam najlepiej w weekend :mrgreen:

Jeslichodzi o III-cią którą będę klecił to teraz najważniejszy jest wybór silnika i skrzyni - reszta to detal Więc prosze o pomoc w wyborze

Pozdr Rob

Re: Rob_trike III

: 16 maja 2010, 08:37
autor: Rob_trike
winda pisze:Wiktor chyba chciał sprzedać silnik vitary.skąd masz zdjęcie tej trajeczki?

juz sprzedany - z tego co kojarzę zakłada do traji z Lubrańca ( ta z niezłymi "patentami" w stylu hujowych spawów )

zdjecie nie wiem skad - mam ich ponad 1000 ale to tylko ma pokazac "rozłożenie" elementów

Re: Rob_trike III

: 16 maja 2010, 09:22
autor: Wodzu
A maxima? Widzialem kiedys jak to zapierdala w samochodzie a silnik takze niczego sobie.
http://allegro.pl/item1014524376_silnik ... _95_r.html
O to np.
http://allegro.pl/item1015452773_nissan ... _1998.html
Albo to.
Pierdolniecie to to ma...

Re: Rob_trike III

: 16 maja 2010, 09:23
autor: Wodzu
A maxima? Widzialem kiedys jak to zapierdala w samochodzie a silnik takze niczego sobie.
http://allegro.pl/item1014524376_silnik ... _95_r.html
O to np.
http://allegro.pl/item1015452773_nissan ... _1998.html
Albo to.
Pierdolniecie to to ma...

Re: Rob_trike III

: 16 maja 2010, 11:11
autor: Argus
pakuj Mazdę
najładniej wygląda :-)

Re: Rob_trike III

: 16 maja 2010, 12:27
autor: wisnia
Rob widzę, że zaczniemy robić podobne projekty i wzorować się na tej samej trike.... Bardzo podoba mi się jej linia.... Tylko nie wiem czy finanse mi pozwolą, bo za rok wesele.....

Re: Rob_trike III

: 16 maja 2010, 12:33
autor: mały
sami nie jesteście już znalazłem odpowiednie felgi 12 cali szerokie opony 305/35R19 ale jeszcze wszystko pod znakiem zapytania bo szukam skrzyni biegów do mojej 2litrówki

Re: Rob_trike III

: 16 maja 2010, 14:08
autor: custom
wisnia pisze:Rob widzę, że zaczniemy robić podobne projekty i wzorować się na tej samej trike.... Bardzo podoba mi się jej linia.... Tylko nie wiem czy finanse mi pozwolą, bo za rok wesele.....
Sami nie jesteście chłopaki , jak tylko pojawiły się zdjęcia tej trajki na forum to też mi chodzi po głowie.
Jest prosta , bardzo udana , zapierdala i nie pochłonie zbyt wiele kasy a największym jej plusem jest brak pieprzonych chromów .
Rob Trzymam kciuki za ten projekt.

Re: Rob_trike III

: 16 maja 2010, 14:34
autor: yunkers
Co do silnika to szukaj z mniejszym kątem rozwarcia jeżeli ma to być nowoczesny silnik z wałkami w głowicy, bo inaczej będą problemy natury opasania go nogami chyba że jesteś joginem :D sam mam taki silnik jak w tej trajce ze zdjęcia i żeby była możliwość jego wyciągania z ramy bez wstępnego demontażu jest ona dosyć szeroka dołem, chyba że będzie wkładany górą ale wtedy dodatkowa rura ramy bokiem,jak w tej trajce ze zdjęcia, która ogólnie mówiąc wizualnie jest słabym punktem. Idealnym rozwiązaniem byłoby aby część ramy była skręcana na śruby, ale takie węzły są trudne do wykonania i przewidzenia ich pracy. Następna sprawa to wysokość przy główce ramy, jeżeli ma być nisko musi być jak u Wiktora i w nowej Luka, ale wtedy linia nie jest opadająca, w druga stronę wyjdzie dosyć wysoko w zależności od długości silnika i osprzętu na nim, układy wtryskowe podnoszą całą wysokość pieca, najlepszym rozwiązaniem gaźnik w dodatku niski. Tak więc długość i szerokość silnika jest decydująca dla odległości kierowca - główka ramy.
Do do prostoty o której pisze Custom to nie byłbym takim entuzjastą, prowadzenie wydechu, układu chłodzenie do tyłu przez ramę nie jest takie proste, szczególnie jeśli ma to być zwarte i niskie i wykorzystujące zawias i most z BMW, który sam w sobie jest dosyć szczelnie zabudowany i instalacje muszą przechodzić pod lub nad. Ważne jest aby wszystko dobrze przemyśleć decydując się na konkretny piec i napęd.
Tyle z własnego doświadczenia, życzę powodzenia w budowie.

Re: Rob_trike III

: 16 maja 2010, 15:38
autor: Azmadan
hmm...
jakbyś miał zbyt dużo $ :-P
i chciał ciekawy silnik... to znajomy właśnie zmienia swój... w aucie do 1/4 mili... :-P
tzn kupuje nowy i ma stary do sprzedania...
ale cena... mnie lekko powaliła...

"Silnik 3,0 V6 na kutych korbowodach, BiTurbo - 2 turbiny K04 z audi S3, skrzynia F28 ze szperą Quife i wszystko wystrojone na kompie stand alone DTA S80.
Sam silnik 8 tys, ze skrzynia i szperą 11 tyś z trubinami i kolektorami wydechowymi 14 tyś, z kompem DTA S80 17 tyś.
Co do mocy to jest teraz ~450PS i ponad 600Nm ale chce pojechac na hamownie w maju żeby mieć wykres i pewnie zrobie pare filmików"

Ma to wsadzone w Calibre...

Re: Rob_trike III

: 16 maja 2010, 20:36
autor: wisnia

Re: Rob_trike III

: 16 maja 2010, 20:53
autor: yunkers
Bardzo fajny silnik, widlasty a zwarty, nie proponowałem wcześniej bo widzę że Rob ma raczej azjatyckie ciągotki; dodatkowa zaleta tego pieca to możliwość zamiany wtrysku na gaźnik.

Re: Rob_trike III

: 16 maja 2010, 20:54
autor: sekuwawa
Rob zobacz V6 z Hyundai-ów. Stare wersje Sonaty posiadały V6 3.0 o mocy ok. 150KM. Silniki są tanie jak barszcz, a mało kto wie, że były wytwarzane przez Mitsubishi. Jak dorwiesz układ dolotowy od Mitsubishi Galanta to możesz powiększyć moc do 180KM bo tylko tym się różniły koreańczyki od japończyków.
Nowsze V6 Hyundaia 3.3 mają moc powyżej 250KM i są naprawdę oszczędne.
Pozdrawiam.

Re: Rob_trike III

: 16 maja 2010, 21:00
autor: Rob_trike
Panowie - fajne te fordy ale ciężkie jak ............
Jak pisałem wczesniej - podstawa to mały kąt rozwarcia ( nie nie Luk nie tego :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) cylindrów i lekki najlepiej alucha .... A maxima to zaaaaaaaaaaaaaapierdala jak nie wiem co ale na żywca nie widziałem wiec nie wiem jak z tą szerokością pieca - ale ze zdjec widze ze raczej szeroko .....


Chodzi o to czy ktoś na żywca widział jakąś V6 w miarę wąską aby wcisnąć w ramę moto ... Jeśli chodzi o moje zdolności szpagatowo joginskie to nic z tego - jeszcze gwóźdż kinczera czy jak to sie nazywa co mam w całej nodze przeszkadza - wiec odpada :|

Re: Rob_trike III

: 16 maja 2010, 21:09
autor: Rob_trike
widział ktos taki silnik mazda 6 2,5 l w aucie jakie to szerokie - fajnie ze kolektor niski ....

Re: Rob_trike III

: 16 maja 2010, 23:54
autor: pawlikTrike
300 pisze:
ronon pisze:
Rob_trike pisze:

jeszcze gwóźdż kinczera czy jak to sie nazywa co mam w całej nodze przeszkadza - wiec odpada :|
hehe a ja mam płytkę i 6 śrub w obojczyku
ktoś ma jeszcze jakieś dodatki z huty w sobie? :mrgreen:
Dwanaście mi wyjęli rok temu z prawej udowej... a 3 miesiące później się połamało i wbili mi pręta w udową... 8)
Za to w lewej mam jeszcze dziewiętnaście... :lol:
300 :shock: toś Ty prawie jak Robocop :?

Re: Rob_trike III

: 18 maja 2010, 15:25
autor: Rob_trike
a taki od okulara ? duze to to ? ciezkie ? widział ktos macał ?

Re: Rob_trike III

: 18 maja 2010, 18:11
autor: yunkers
na żywca tylko blok na złomowisku oglądałem, gość mówił że właśnie z merca, wielkie cholerstwo

Re: Rob_trike III

: 18 maja 2010, 19:28
autor: Rob_trike
hmmm a może łamaga V6 tylko cos mi sie wielkie to wydaje :|

Re: Rob_trike III

: 18 maja 2010, 20:01
autor: custom
Rob ,a może nie kombinować z silnikami tylko wsadzić taki jak ma smoku albo ten gość z tego filmika co na jakimś zlocie robił drift . Było niedawno w jakimś temacie , może ktoś wie gdzie to jest?