Jazda w grupie
: 22 kwie 2010, 06:54
Jako pierwszy w grupie jedzie Ride Leader - czyli najczęściej Road Captain.
Ride Leader musi wiedzieć, jak długa jest jego grupa, zarządza skręcanie, wyprzedzanie, zmianę pasów ruchu, postoje, tankowanie itp. Jego zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa grupy, zachowanie jej spójności i płynności jazdy.
Na końcu grupy jedzie tzw. Tail Gunner- "tylny strzelec". Sweep Captain.
Zazwyczaj porusza się najmocniejszym sprzętem. Jeśli pojedzie w grupie ktoś na 2 kołach warto przydzielić mu tę funkcję.
Tail Gunner jest "trzecim okiem" Ride Leadera. Obserwuje formację i informuje Ride Leadera o ewentualnych problemach w formacji. Na polecenie Ride Leadera jako pierwszy zmienia pas jazdy i "zamyka" go dla nadjeżdżających pojazdów. Umożliwia w ten sposób bezpieczną zmianę pasa pozostałym członkom formacji.
Mniej doświadczeni jeźdźcy oraz słabsze maszyny powinny zajmować miejsce na początku kolumny, bezposrednio za Ride Leaderem
Jeżeli podczas jazdy pojawi się jakiś problem - awaria, lub jakaś nagła inna potrzeba zatrzymania - daj zanać jadącym za tobą że mają cię wyprzedzić, za tobą zostanie Tail Gunner który powiadomi prowadzącego o problemie.
Wyprzedzamy zawsze pojedyńczo, w takiej kolejności w jakiej się poruszamy.
Należy pamiętac, że dopuki poprzedzający nie zakończy manewru pozostawiamy mu miejsce na wypadek gdyby się wycofał. Dopiero gdy on zakończy swój manewr, możemy podjechać blizej wyprzedzanego pojazdu i rozpocząć wyprzedzanie. Po wyprzedzeniu należy zostawić miejsce dla kolejnych wyprzedzajacych.
Jeżeli nie wszystkim uda się przejechać skrzyżowanie i cześć pojazdów zatrzyma się np. na czerwonym świetle, część grupy, która przejechała skrzyżowanie zdecydowanie zwolni lub zatrzyma się w bezpiecznym miejscu i poczeka na resztę.
W terenie niezabudowanym odległość pomiędzy maszynami zwiększamy, jednak zawsze jedziemy w zasięgu wzroku.
Kiedy grupa zmienia kierunek jazdy (skręca w inną drogę, ulicę w mieście) a jadący z tyłu jeźdźcy mogą tego nie zauważyć, obowiązkiem ostatniego kierowcy, który nie widzi w lusterkach jadących za nim kolegów jest zatrzymać się na zakręcie i poinformować nadjeżdżających.
W ten sposób nie pogubimy się i zawsze mamy pewność, że na następnym zakręcie ktoś na nas czeka i pokaże drogę.
Ruszamy:
Ride Leader daje sygnał dźwiękowy. Jeśli nie słychać innych sygnałów - znaczy że wszyscy są gotowi i możemy jechać.
To tyle teorii, zobaczymy jak to nam wyjdzie w praktyce:)
Starałem się pozbierać wszelkie informacje z sieci i poskładać je w jakąś sensowną całość i w miarę możliwości dostosować je do trajek, bo jednak trike to nie to samo co jednoślad.
Jeśli wkradły się jakieś niejasności lub błędy to proszę o info.
Ride Leader musi wiedzieć, jak długa jest jego grupa, zarządza skręcanie, wyprzedzanie, zmianę pasów ruchu, postoje, tankowanie itp. Jego zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa grupy, zachowanie jej spójności i płynności jazdy.
Na końcu grupy jedzie tzw. Tail Gunner- "tylny strzelec". Sweep Captain.
Zazwyczaj porusza się najmocniejszym sprzętem. Jeśli pojedzie w grupie ktoś na 2 kołach warto przydzielić mu tę funkcję.
Tail Gunner jest "trzecim okiem" Ride Leadera. Obserwuje formację i informuje Ride Leadera o ewentualnych problemach w formacji. Na polecenie Ride Leadera jako pierwszy zmienia pas jazdy i "zamyka" go dla nadjeżdżających pojazdów. Umożliwia w ten sposób bezpieczną zmianę pasa pozostałym członkom formacji.
Mniej doświadczeni jeźdźcy oraz słabsze maszyny powinny zajmować miejsce na początku kolumny, bezposrednio za Ride Leaderem
Jeżeli podczas jazdy pojawi się jakiś problem - awaria, lub jakaś nagła inna potrzeba zatrzymania - daj zanać jadącym za tobą że mają cię wyprzedzić, za tobą zostanie Tail Gunner który powiadomi prowadzącego o problemie.
Wyprzedzamy zawsze pojedyńczo, w takiej kolejności w jakiej się poruszamy.
Należy pamiętac, że dopuki poprzedzający nie zakończy manewru pozostawiamy mu miejsce na wypadek gdyby się wycofał. Dopiero gdy on zakończy swój manewr, możemy podjechać blizej wyprzedzanego pojazdu i rozpocząć wyprzedzanie. Po wyprzedzeniu należy zostawić miejsce dla kolejnych wyprzedzajacych.
Jeżeli nie wszystkim uda się przejechać skrzyżowanie i cześć pojazdów zatrzyma się np. na czerwonym świetle, część grupy, która przejechała skrzyżowanie zdecydowanie zwolni lub zatrzyma się w bezpiecznym miejscu i poczeka na resztę.
W terenie niezabudowanym odległość pomiędzy maszynami zwiększamy, jednak zawsze jedziemy w zasięgu wzroku.
Kiedy grupa zmienia kierunek jazdy (skręca w inną drogę, ulicę w mieście) a jadący z tyłu jeźdźcy mogą tego nie zauważyć, obowiązkiem ostatniego kierowcy, który nie widzi w lusterkach jadących za nim kolegów jest zatrzymać się na zakręcie i poinformować nadjeżdżających.
W ten sposób nie pogubimy się i zawsze mamy pewność, że na następnym zakręcie ktoś na nas czeka i pokaże drogę.
Ruszamy:
Ride Leader daje sygnał dźwiękowy. Jeśli nie słychać innych sygnałów - znaczy że wszyscy są gotowi i możemy jechać.
To tyle teorii, zobaczymy jak to nam wyjdzie w praktyce:)
Starałem się pozbierać wszelkie informacje z sieci i poskładać je w jakąś sensowną całość i w miarę możliwości dostosować je do trajek, bo jednak trike to nie to samo co jednoślad.
Jeśli wkradły się jakieś niejasności lub błędy to proszę o info.