Trajka moja -Argus
- custom
- Member
- Posty: 7989
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
Ja tak zawsze robię bo mniej pierdolenia. Pamiętaj podocinać wszystko i jak leży na boku potargaj nim trochę to samo wyjdzie gdzie masz jeszcze dociąć.
Omne Trinum Perfectum.
- Argus
- Posty: 343
- Rejestracja: 25 mar 2010, 22:22
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
Dzięki Custom jak potnę i przywiocę to wstawię fotki
- custom
- Member
- Posty: 7989
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
O widzisz , i temat budowy możesz zacząć.Argus pisze:Dzięki Custom jak potnę i przywiocę to wstawię fotki
Omne Trinum Perfectum.
-
- Posty: 2704
- Rejestracja: 15 sie 2009, 22:35
- Krótki opis: *TRAJKERS*
- Lokalizacja: gdańsk
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
A ja jak cialem to sobie wzialem poziomke laserowa ktora zrobila mi linie ciecia poprawilem olowkiem jedno ciecie i po ptakach
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
Opłaca se zostawić sobie kanał środkowi razem z łożyskom drążka zmiany biegów, przecinaj tunel 10 cm przed mocowaniem i po podłogi do tylu. Wykręć silnik, postaw garba na bok i przecinaj s boku, jest łatwiejsze!
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
- Argus
- Posty: 343
- Rejestracja: 25 mar 2010, 22:22
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
Silnik ma numer AR01467agramer1966 pisze:Daj znać numer silnika, pomogę z wyborom skrzyni...
To podobno 1300 z 73 roku ale tak mówi sprzedający
Gdzie mogę znależć jakąś serwisówkę od tego silnika
wymiary , luzy , pasowania itp
Kopię w internecie ale nic nie mogę znależć konkretnego
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
Wykombinuje wszystko i odpowiem wieczorem...
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
- Argus
- Posty: 343
- Rejestracja: 25 mar 2010, 22:22
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
Bedę wdzięczny
Mam jeszcze pytanie - rozrysowuję powoli springera i mam mały dylemat
czy rury fi 40 ścianka 8 mm będą wystarczające na główne lagi ?
Rura fi 50 jakoś koszmarnie ciężko wygląda
i dalej wachacze nierdzewka 10 mm grubości
jak to Panowie widzicie ?
Kopiąc na forum znalazłem jakieś szczątkowe wątki na temat zawieszenia ale nic konkretnego nie ma
jeśli macie jakieś techniczne wiadomości to proszę o pomoc
Mam jeszcze pytanie - rozrysowuję powoli springera i mam mały dylemat
czy rury fi 40 ścianka 8 mm będą wystarczające na główne lagi ?
Rura fi 50 jakoś koszmarnie ciężko wygląda
i dalej wachacze nierdzewka 10 mm grubości
jak to Panowie widzicie ?
Kopiąc na forum znalazłem jakieś szczątkowe wątki na temat zawieszenia ale nic konkretnego nie ma
jeśli macie jakieś techniczne wiadomości to proszę o pomoc
- Argus
- Posty: 343
- Rejestracja: 25 mar 2010, 22:22
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
Z cięzarem przodu to wiem
mogę dać wałki zamiast rur ale chodzi mi o to żeby to nie wyglądało jak z ruskiego pługa
a dociążyć zawsze można
mogę dać wałki zamiast rur ale chodzi mi o to żeby to nie wyglądało jak z ruskiego pługa
a dociążyć zawsze można
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
Argus jak twój angielski?
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
- Argus
- Posty: 343
- Rejestracja: 25 mar 2010, 22:22
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
Parę słów i to same bluzgi
ale spoko dam se radę
ale spoko dam se radę
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
No to po Polsku (prawie):
Luz tłoka w cylindrze - max 0,04 mm
Cieśninie sprężania - >7,5kG/cm2
Różnica sprężania - max 1.0 kG/cm2 (zawsze cylinder #3)
Korbowody powinny być wyważone +/- 2.5 g.
luz zaworu - 0.15 mm
luz koła zamachowego - max 1mm
Maksymalny kąt przylgni gniazda zaworów - 45
Koła zębate napędu rozrządu - luz max 0,05 mm
DOKRĘCANIE:
śruby łączące kadłub silnika m12 - 3,5 kG/m
śruby łączące kadłub silnika m8 - 2.0 kG/m
nakrętki korbowodów - 3,5 kGm
koło pasowe alternatora - 6.0 kGm
koło pasowe na wale korbowym - 5.0 kGm
nakrętki mocujące silnik i napęd - 2,5 kGm
koło zamachowe - 30+ kGm
Głowica pierwsze - 1.kGm, ostateczne - 3,2 kGm no i tyle
Luz tłoka w cylindrze - max 0,04 mm
Cieśninie sprężania - >7,5kG/cm2
Różnica sprężania - max 1.0 kG/cm2 (zawsze cylinder #3)
Korbowody powinny być wyważone +/- 2.5 g.
luz zaworu - 0.15 mm
luz koła zamachowego - max 1mm
Maksymalny kąt przylgni gniazda zaworów - 45
Koła zębate napędu rozrządu - luz max 0,05 mm
DOKRĘCANIE:
śruby łączące kadłub silnika m12 - 3,5 kG/m
śruby łączące kadłub silnika m8 - 2.0 kG/m
nakrętki korbowodów - 3,5 kGm
koło pasowe alternatora - 6.0 kGm
koło pasowe na wale korbowym - 5.0 kGm
nakrętki mocujące silnik i napęd - 2,5 kGm
koło zamachowe - 30+ kGm
Głowica pierwsze - 1.kGm, ostateczne - 3,2 kGm no i tyle
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
a tutaj trochę więcej ale niestety po angielsku
Dymensje wala korbowego: Dokręcanie:
Dymensje wala korbowego: Dokręcanie:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
- Argus
- Posty: 343
- Rejestracja: 25 mar 2010, 22:22
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
Dzięki
bardzo sie przyda
bardzo sie przyda
- Argus
- Posty: 343
- Rejestracja: 25 mar 2010, 22:22
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
Mam silnik
mam skrzynię na suchych półosiach
mam zawieszenie - sam je nie chwaląc się wyciąłem
dopiero wróciłem z "akcji" więc nawet go dobrze nie obejrzałem
potargałem tylko za wał i zdaje się nie mieć luzu - wyczuwalnego łapą
jutro zrobie fotki i obejrzę go sobie dokładnie
Jedno wiem na pewno --czyszczenia i skrobania będzie w nim od groma
-nie tyle silnik ile zawieszenie jest upaćkane jakims szpeiwem na pół centymetra grubo
a no zobaczymy .....
mam skrzynię na suchych półosiach
mam zawieszenie - sam je nie chwaląc się wyciąłem
dopiero wróciłem z "akcji" więc nawet go dobrze nie obejrzałem
potargałem tylko za wał i zdaje się nie mieć luzu - wyczuwalnego łapą
jutro zrobie fotki i obejrzę go sobie dokładnie
Jedno wiem na pewno --czyszczenia i skrobania będzie w nim od groma
-nie tyle silnik ile zawieszenie jest upaćkane jakims szpeiwem na pół centymetra grubo
a no zobaczymy .....
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
Czekamy ...
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
-
- Posty: 1794
- Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
- Lokalizacja: Leszno
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
Argus pisze:Mam silnik
mam skrzynię na suchych półosiach
mam zawieszenie - sam je nie chwaląc się wyciąłem
dopiero wróciłem z "akcji" więc nawet go dobrze nie obejrzałem
potargałem tylko za wał i zdaje się nie mieć luzu - wyczuwalnego łapą
jutro zrobie fotki i obejrzę go sobie dokładnie
Jedno wiem na pewno --czyszczenia i skrobania będzie w nim od groma
-nie tyle silnik ile zawieszenie jest upaćkane jakims szpeiwem na pół centymetra grubo
a no zobaczymy .....
szkoda czasu na czyszczenie- wypiaskuj
zapraszam: www.zabytkowe-motocykle.eu
- Argus
- Posty: 343
- Rejestracja: 25 mar 2010, 22:22
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
Oto moje cudo już w warsztacie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rob_trike
- President
- Posty: 10883
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
zaczeło się - o kurwa pamiętam jak dziś u mnie to wygladało na początku tak:
działaj działaj - nim sie obejrzysz bedzie juz jezdziła powodzenia
działaj działaj - nim sie obejrzysz bedzie juz jezdziła powodzenia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
Fajnie... masz już pomysł na resztę?
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
- Argus
- Posty: 343
- Rejestracja: 25 mar 2010, 22:22
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
Ta ze zdjecia
do tego traja Roba do tego Customa zmiksowane dodane moje wizje i pomysły
i to będzie moja "pszczółka" na pewno na springerze a reszta jeszcze nie mam 100% pewności
właśnie troszkę rozbebeszyłem silnik -- o ile się znam na tym to trafił mi sie "dzwonek "
żadnych luzów na wale i korbowodach gładż cylindra bez "progu" o dziwo szczelne zawory
komory spalania wyglądają normalnie, zero luzów na korbowodach czysty i działający gażnik - przepustnice
na razie sprawdzane na łape - pomiary póżniej - jak na coś co stało dwa lata w polu to mnie trochę zaskoczyło
półosie - w idealnym stanie - na silniku i skrzyni żadnych śladów wycieku
olej w skrzyni i w silniku jest i .............musiałem wrócić do domu
Jutro dalsze oględziny i rozkręcanie zawieszenia
Mam nadzieję że na przyszły sezon bedę jeździł
do tego traja Roba do tego Customa zmiksowane dodane moje wizje i pomysły
i to będzie moja "pszczółka" na pewno na springerze a reszta jeszcze nie mam 100% pewności
właśnie troszkę rozbebeszyłem silnik -- o ile się znam na tym to trafił mi sie "dzwonek "
żadnych luzów na wale i korbowodach gładż cylindra bez "progu" o dziwo szczelne zawory
komory spalania wyglądają normalnie, zero luzów na korbowodach czysty i działający gażnik - przepustnice
na razie sprawdzane na łape - pomiary póżniej - jak na coś co stało dwa lata w polu to mnie trochę zaskoczyło
półosie - w idealnym stanie - na silniku i skrzyni żadnych śladów wycieku
olej w skrzyni i w silniku jest i .............musiałem wrócić do domu
Jutro dalsze oględziny i rozkręcanie zawieszenia
Mam nadzieję że na przyszły sezon bedę jeździł
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- custom
- Member
- Posty: 7989
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
To zawieszenie i silnik wydają się być w dobrym stanie (tak ze zdjęcia wnioskując) Jeżeli nie ma luzu wzdłużnego to już dobrze trafiłeś . Powodzenia w budowie Ci życzę a jak masz pytania to wal.
Omne Trinum Perfectum.
- winda
- Secretary
- Posty: 14836
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
Rob.te zdjęcia w ramach konkursu"znajdz dziesięć różnic"?
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
- Rob_trike
- President
- Posty: 10883
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
to za łatwe na drugim zdjeciu nie ma gąbki i boscha
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- Argus
- Posty: 343
- Rejestracja: 25 mar 2010, 22:22
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Trajka moja -Argus
No i szczęście prysło jak tirówka przed policją
Obydwie głowice w moim silniku są do dupy
Tulejowane gniazda na świece napawane i fajansiarsko nagwintowane
poza tym w jednej są wżery i to spore na styku z uszczelką a w drugiej chyba peknięcie pomiędzy gniazdem zaworowym a świecą
No i szukam dwóch głowic
Używanych
dobrych
no i niezbyt drogich
do silnika 1600 ccm z dwoma otworami na dolocie
Obydwie głowice w moim silniku są do dupy
Tulejowane gniazda na świece napawane i fajansiarsko nagwintowane
poza tym w jednej są wżery i to spore na styku z uszczelką a w drugiej chyba peknięcie pomiędzy gniazdem zaworowym a świecą
No i szukam dwóch głowic
Używanych
dobrych
no i niezbyt drogich
do silnika 1600 ccm z dwoma otworami na dolocie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 4 gości