Strona 1 z 1

Skrzynia biegów oraz zmiana przełożenia

: 31 lip 2007, 01:05
autor: Paszczak
Witam wszystkich!
Od kilku dni chodzi mi po głowie pomysł zrobienia trajki... i natknołem się na tą strone. Na początek chce sie z wami podzielić moim planem. Chce kupić mercedesa beczke z silnikiem diesla o pokemności 2.4l lub 3l. Ta maszyna będzie rwała asfalt a przy okazji spalanie będzie stosunkowo małe, ponieważ chce zmienić przełożenie. Trajka będzie dużo lrzejsza niż 2 tony (waga mercedesa) chce zmienić przełożenie, żeby była w stanie osiągnąć prędkość ok. o połowe większą niż stara beczka... czyli ok 250 km/h (mercedes osiągał ok 170 km/h). Jak to zrobić? Może macie jakieś sprawdzone pomysły? Ja myślałem, żeby gdzieś łańcuchem przenieść napęd tak by zębatkami dokonać tej redukcji. A może lepiej coś w skrzyni biegów pozmieniać. Druga sprawa to taka, że w miare możliwości chciałbym zmieniać biegi nożnie a nie ręcznie... czy macie jakiś pomysł?

: 31 lip 2007, 11:05
autor: andrew1985
Bardzo ambitne plany ! I nie powiem nie łatwe w wykonaniu. Szczerze na mechanice aż tak się nie znam więc nie pomogę za bardzo.
Co do zmiany biegów to wg mnie najlepsza do trajki jest skrzynia automatyczna. Gdybym robił teraz jakiegoś monster to tylko z automatem.
Poza tym aby osiągnąć prędkość 250km/h to trajka musi być naprawdę bardzo solidnie wykonana i precyzyjnie. Tutaj każdy mm może mieć znaczenie.
W każdym bądź razie jestem ciekaw czy zrealizujesz swoje plany. Powodzenia.

: 12 wrz 2007, 05:56
autor: QBA
Witam z tym pomyslem to lepiej daj sobie spokoj, trajka to jest taki sprzet ktory niedaje sie do bicia rekordow tylko do zadawania szpanu i szyku, podziwiania przez innych uzytkownikow drogi oraz postronnych ludzi a jezdzenie z takimi prekosciami i tak jest niebezpieczne wiec to wszystko jest bezsensu 8) pzdr

: 12 wrz 2007, 11:39
autor: andrew1985
Tez jestem tego zdania!
Powyżej 200km każdy minimetr krzywizny w ramie wyjdzie!